Forum już całkiem przestało funkcjonować że nikt nawet jeszcze nie wspomniał o tym małym klocku? Bo za tą cenę to cholera zrobiło się naprawdę ciekawie...
https://www.youtube.com/watch?v=RmEyP7j6P_8
NIKON ZR
NIKON ZR
To prawda, szczerze mówiąć to mega fajna premiera i w sumie Nokaut dla Canona c50
Ostatnio taką sytuację widziałem jak gopro wypuściło GO pro Karma, swojego drona, a na drugi dzień DJI zaprezentowało swojego drona
Nie hejtuje canona tylko ten NIkon ZR kusi ceną i Rawem od Reda, nawet jesli to raw 12 bit
Jestem strasznie ciekaw tego sprzętu zwłaszcza jako aparatu na gimbal czy na podróże... jedyny minus to natywne obiektywy, one są cholernie duże w porównaniu chociażby do Panasonica 
NIKON ZR
Kupujesz adapter na Sony E i masz dostęp do całej gamy obiektywów np. sigmy czy Viltroxa.
Za 10k to jednak kusi. Wewnętrzne 32 bit audio, fajny duży ekran, Rawy i jak widzę spoko Af... Ciekawe czasy.
Za 10k to jednak kusi. Wewnętrzne 32 bit audio, fajny duży ekran, Rawy i jak widzę spoko Af... Ciekawe czasy.
NIKON ZR
Nikon zawsze miał spoko Af już w pierwszej wersji Nikon Z6 to był poziom lepszy niż w Fuj i nie widziałem specjalnej róznicy między Nikonem a Canonem R, bardzo zadowolony byłem z tego pudełka... Super kolory i plastyka.. teraz wygląda to znacznie lepiej, ekran na tyle duży, że nawet nie razi micro hdmi, można nagrywac bez zewnętrznego monitora... CIekawe jak grzanie się samej puszki, niby mówią, że się nie grzeje tyle że sama karta CF typ B to emituje tyle ciepła, że hej, a co dopiero zamknięta koło baterii bez wentylatora ? to mnie ciekawi... trochę szkoda, że nie jest to obudowa C50, wyglądało by to trochę solidniej 
NIKON ZR
Dividex pisze:Źródło posta Nikon zawsze miał spoko Af już w pierwszej wersji Nikon Z6 to był poziom lepszy niż w Fuj i nie widziałem specjalnej róznicy między Nikonem a Canonem R, bardzo zadowolony byłem z tego pudełka... Super kolory i plastyka.. teraz wygląda to znacznie lepiej, ekran na tyle duży, że nawet nie razi micro hdmi, można nagrywac bez zewnętrznego monitora... Ciekawe jak grzanie się samej puszki, niby mówią, że się nie grzeje tyle że sama karta CF typ B to emituje tyle ciepła, że hej, a co dopiero zamknięta koło baterii bez wentylatora ? to mnie ciekawi... trochę szkoda, że nie jest to obudowa C50, wyglądało by to trochę solidniej
Pewnie dlatego że z grubszymi rzeczami czekają na kolejne premiery, ale już teraz widać że będą mocnymi graczami przynajmniej w tym segmencie. Jeśli rzeczywiście by się to nie przegrzewało, albo miało z tym problemy na poziomie Lumix S1II to powiem szczerze że powinni mieć ciekawą sprzedaż. Za tą cenę to sam bym pewnie się zastanawiał czy nie ... rzucić wszystko i jechać w Bieszczady
NIKON ZR
kulfi82 pisze:Źródło posta Ehhh jeden slot CFxpress.. do zakopania.
Naprawdę potrzebujesz 2 ? Co nagrywasz tak z ciekawości ? Pytam bo jakoś nigdy 2 sloty nie były mi potrzebne.
NIKON ZR
Mi raz jedna karta umarła w trakcie zlecenia....gdyby nie dwa sloty buliłbym za odzyskiwanie
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
NIKON ZR
Tak, padła sdxc. Sony 
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
NIKON ZR
U mnie tak samo, zdechła mi karta SDXC jeszcze w starym A7S.. gdyby nie to, że bylo to zlecenie nonprofit to siedziałbym i ryczał jak dziecko. Pieluchę miałem pełną i od tamtej pory powiedziałem, bez backupu nie podchodzę do zlecenia komercyjnego.
a jakie to ma znaczenie czy CF czy SDXC, nie ma czegoś takiego jak gorsze lepsze. Pracuję na co dzień w IT i wszystko generalnie wszystko pada czy to klasyczny HDD czy to nowy SSD, NVME. Pytanie tylko kiedy padnie Tobie.
Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
ja generalnie od lat wedding, ale nie ma to większego znaczenia. Zlecenie komercyjne to zlecenie komercyjne, ktoś płaci i oczekuje pewnej realizacji. I nie chodzi o to, że może paść sama karta, ale np. może podczas zapisu jakiś babol na karcie wyskoczyć i uszkodzić Ci ten jeden plik. Bez backupu jesteś ugotowany. Widzę jakiś taki dziwny trend, że jedna karta to już nie jest wada. Kiedyś Amadi ostro minusował takie sprzęty, ale teraz jak zaprzyjaźnił się z Nikonami to w pogadankach o filmowaniu już tak bardzo mu to nie przeszkadza
Dividex pisze:Źródło posta No ale raczej nie karta CF ? Jak rozumiem zdechła ci SD ?
a jakie to ma znaczenie czy CF czy SDXC, nie ma czegoś takiego jak gorsze lepsze. Pracuję na co dzień w IT i wszystko generalnie wszystko pada czy to klasyczny HDD czy to nowy SSD, NVME. Pytanie tylko kiedy padnie Tobie.
Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Dividex pisze:Źródło posta Naprawdę potrzebujesz 2 ? Co nagrywasz tak z ciekawości ? Pytam bo jakoś nigdy 2 sloty nie były mi potrzebne.
ja generalnie od lat wedding, ale nie ma to większego znaczenia. Zlecenie komercyjne to zlecenie komercyjne, ktoś płaci i oczekuje pewnej realizacji. I nie chodzi o to, że może paść sama karta, ale np. może podczas zapisu jakiś babol na karcie wyskoczyć i uszkodzić Ci ten jeden plik. Bez backupu jesteś ugotowany. Widzę jakiś taki dziwny trend, że jedna karta to już nie jest wada. Kiedyś Amadi ostro minusował takie sprzęty, ale teraz jak zaprzyjaźnił się z Nikonami to w pogadankach o filmowaniu już tak bardzo mu to nie przeszkadza
"Ojciec Zdzicha"
NIKON ZR
Ja też głównie wedding, ale nigdy nie nagrywałem na dwie karty, pewnie miałem fuksa, albo nie przerobiłem wystarczająco dużych ilości ślubów, żeby mieć negatywne doświadczenia z kartami. Generalnie nigdy nie słyszałem na żadnym forum, żeby komukolwiek padła karta CF. SD to wiadomo, padaja od czasu do czasu. Dlatego się dziwię. Kiedyś miałem taką zasadę, że przygotowania 1 SD, ślub 2 SD i na wesele 3 ewentualnie 4 SD, ale ostatnio zrobiłem się leniwy i kupuję coraz większe karty. Pewnie kiedyś będe ryczał jak dziecko. 
NIKON ZR
Dividex pisze:Źródło posta Pewnie kiedyś będe ryczał jak dziecko.
pewnie tak, i klienci też będą ryczeli
ja tam wole na spokojnie iść na zlecenie niż się zastanawiać czy to ten dzień
"Ojciec Zdzicha"
NIKON ZR
Ja miałem kiedyś tak że karty były ok, ale czytnik kart był wywalony i pierwszą kartę którą włożyłem totalnie rozwalił. w sensie że nie dało jej się na niczym odczytać. Więc drugą kartę z tego aparatu zapiąłem już na innym czytniku i obyło się bez wielkich nerwów. Być może udało by się odzyskać to co było na tej pierwszej kopii, ale pewnie wiązało by się to z kosztami i ogromem stresu, a tak, czytnik wylądował w koszu ( po tym fakcie stwierdziłem że czytnik to też ważna sprawa i trzeba zainwestować w jakiś dobry). Więc ta, ja też jestem raczej tego zdania że muszę mieć podwójny slot kart.
NIKON ZR
Dividex pisze:W jakiej rozdzielczości nagrywacie na 2 sloty ?
5,1K 50p (S1II) i 6K 25p (S5II).
NIKON ZR
Kurde nieźle... nie spodziewałem się, że na takich rozdzilczościach zapisujecie na dwie karty i jeszcze 50p, strach się zapytać ile miejsca zajmuje wam jedno wesele, ale rozumiem, że warto
podziw.
Ps. Pamiętam, że jeszcze stosunkowo niedawno były takie dyskusje, po co nagrywać 4k skoro klienci nie życzą widzą róznicy, nie pytają o to czy nie płacą więcej za taką jakość. Kiedy to jakoś samo tak przeszło ? Ja tez nagrywam 4k lub 6k Open Gate, najczęsciej 25p tyle, że na jedną kartę
Ps. Pamiętam, że jeszcze stosunkowo niedawno były takie dyskusje, po co nagrywać 4k skoro klienci nie życzą widzą róznicy, nie pytają o to czy nie płacą więcej za taką jakość. Kiedy to jakoś samo tak przeszło ? Ja tez nagrywam 4k lub 6k Open Gate, najczęsciej 25p tyle, że na jedną kartę
NIKON ZR
Ja to nagrywam dla siebie i dla swojej wygody w montażu. Klienci nawet nie mają pojęcia że nagrywam w takiej rozdzielczości, a ja tym też jakoś się nie chwalę bo niby czym. Średnio przynoszę z jednego zlecenia 600-700GB. Czy to dużo? Wydaje mi się że tragedii nie ma.
NIKON ZR
Ja ze zlecenia średnio 300-350GB S5/S5II. Moim zdaniem 4K60 to dziś taka podstawa podstaw.. mnie jeszcze boli, że te 50p w APSC mam, ale jakoś mi się dla samego FF nie widzi dopłacać. Czekam aż standardem będzie 6K50p. A kwestia co klient widzi.. myślę, że klient już jest na tyle świadomy, że spokojnie odróżni stare FHD od 4K. Ma ktoś jeszcze TV w domu FHD? Ma ktoś jeszcze telefon z FHD?
Dodano po 8 minutach 57 sekundach:
wiem, ze to nie dyskusja w tym wątku, ale korzystasz na Panasach z jakiegoś monitora poglądowego? Wzrok mi już pada i muszę mieć coś większego niż wbudowany ekran. Teraz po aktualizacji softu do wersji 3.4 jest opcja w Lumix Flow external Monitor tak aby smartfon robił jako monitor poglądowy po USB-C. Działa to świetnie, ale zapomnieli dodać na wyświetlaczu informacji o aktualnej ekspozycji. Jest tylko histogram, ale grając w Logu nie chcę na nim polegać bo zawsze prześwietlam o 1EV.
Dodano po 8 minutach 57 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta Ja to nagrywam dla siebie i dla swojej wygody w montażu. Klienci nawet nie mają pojęcia że nagrywam w takiej rozdzielczości, a ja tym też jakoś się nie chwalę bo niby czym. Średnio przynoszę z jednego zlecenia 600-700GB. Czy to dużo? Wydaje mi się że tragedii nie ma.
wiem, ze to nie dyskusja w tym wątku, ale korzystasz na Panasach z jakiegoś monitora poglądowego? Wzrok mi już pada i muszę mieć coś większego niż wbudowany ekran. Teraz po aktualizacji softu do wersji 3.4 jest opcja w Lumix Flow external Monitor tak aby smartfon robił jako monitor poglądowy po USB-C. Działa to świetnie, ale zapomnieli dodać na wyświetlaczu informacji o aktualnej ekspozycji. Jest tylko histogram, ale grając w Logu nie chcę na nim polegać bo zawsze prześwietlam o 1EV.
"Ojciec Zdzicha"
NIKON ZR
kulfi82 pisze:Źródło posta wiem, ze to nie dyskusja w tym wątku, ale korzystasz na Panasach z jakiegoś monitora poglądowego? Wzrok mi już pada i muszę mieć coś większego niż wbudowany ekran. Teraz po aktualizacji softu do wersji 3.4 jest opcja w Lumix Flow external Monitor tak aby smartfon robił jako monitor poglądowy po USB-C. Działa to świetnie, ale zapomnieli dodać na wyświetlaczu informacji o aktualnej ekspozycji. Jest tylko histogram, ale grając w Logu nie chcę na nim polegać bo zawsze prześwietlam o 1EV.
Nie korzystam. Miałem krótki epizod jakieś dwa lata temu z monitorami, ale doszedłem do wniosku że trochę mi to przeszkadza, lubię mieć naprawdę mały setup, tym bardziej że od tego sezonu zacząłem nagrywać na dwie puchy za pomocą szelek fotograficznych. Tak więc wolę minimalizm
NIKON ZR
wemlo pisze:Źródło posta Nie korzystam. Miałem krótki epizod jakieś dwa lata temu z monitorami, ale doszedłem do wniosku że trochę mi to przeszkadza, lubię mieć naprawdę mały setup, tym bardziej że od tego sezonu zacząłem nagrywać na dwie puchy za pomocą szelek fotograficznych. Tak więc wolę minimalizm
heh to poleć szelki jak już masz przetestowane
"Ojciec Zdzicha"
NIKON ZR
kulfi82 pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło posta Nie korzystam. Miałem krótki epizod jakieś dwa lata temu z monitorami, ale doszedłem do wniosku że trochę mi to przeszkadza, lubię mieć naprawdę mały setup, tym bardziej że od tego sezonu zacząłem nagrywać na dwie puchy za pomocą szelek fotograficznych. Tak więc wolę minimalizm
heh to poleć szelki jak już masz przetestowanei co dwie stalki 24 i 50mm? Mnie też kusi na dwie puchy jednocześnie, ale nie wiem czy się w tym nie zaplącze. Chętnie bym już porzucił 28-70/2.8 na coś jaśniejszego.
Ja kupiłem tu:
https://szelkidlafotografa.pl/
a kupiłem dlatego że tylko tutaj można było dostać system mocowania Peak Design.
A co do obiektywów, ja noszę 28-45 + 85
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość