Przeliczanie do proxy

Color Grading, różne techniki i inne zagadnienia, niezwiązane bezpośrednio z konkretnym oprogramowaniem
Arsen

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 03:17

Technika dziś już trochę zapomniana, ale wciąż bywa potrzebna. Z jakiegoś powodu ponad 2,5 h materiału surowego nie chce sensownie chodzić nawet na bardzo dobrym komputerze zatem postanowiłem przeliczyć go na coś lżejszego. Jaką metodę i oprogramowanie polecacie?
Bartek1
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 08:10

W zasadzie najlepsze do programów montażowych będą proresy albo dnxhd, a w 4k też dnxhr. Cały czas montuję na prores proxy w davinci.
Jeśli chodzi o metodę to zależy od programu. Na przykład w Davinci resolve taka opcja jest wbudowana. W ustawieniach projektu wybierasz jakość plików proxy, zaznaczasz materiał i prawym klikiem wybierasz Generate Optimized Media. Jeśli program z którego korzystasz nie ma opcji tworzenia proxy to pozostaje mpeg streamclip lub podobny program i samodzielna podmiana plików.
Jeśli pracujesz na Windows i będziesz korzystał z mpeg streamclip to dnxhr będzie dobrym wyborem, (kodek pobierzesz ze strony Avida).
razor89md
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 09:01

W SV 13 jest tak opcja orientuje się ktoś?

Zainteresowałem się z początkiem tego tygodnia montażem proxy (tak nigdy nie słyszałem o nim).

Męczy mnie zacinający się już podgląd przy dłuższym projekcie. :?
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
Arsen

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 09:48

Dzięki za odpowiedź. Od początku roku korzystam z DNx i muszę przyznać w 100% rację Bartkowi - jeśli chodzi o płynność pracy to niebo a ziemia w stosunku do H264. Co do możliwości używania proxy bezpośrednio z poziomu programów edycyjnych to mam tego świadomość, ale moja wersja Premierki tego nie udostępnia, a zwykły render na niektórych plikach się wywala. Myślę, że kolejny duży projekt, na którym nie będę miał jakiegoś specjalnego parcia czasowego zacznę robić już na Da Vincim.

Spróbuję zatem opcji z mpeg streamclip, może się uda. Jeszcze raz dzięki za trop.
mav
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 12:19

razor - Vegas 14 na pewno ma proxy i go używam dla ujęć z phantoma. Ostatnio także montowałem film z użyciem kodeka z FS7 w 4k i praca też nie była komfortowa (4k z a73 czy a7s2 chodzą całkiem spoko).
Plusy - wszystko robi się samo.
Minusy - zawsze do tego samego formatu 720p i to nieprzyjaznego dla użytkowników PAL. Ale mimo to nie zauważyłem tu negatywnych skutków.
Można byłoby samemu przygotować proxy i podmieniać pliki, ale z dwojga złego wolałem już korzystać z tej wbudowanej opcji.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
alias
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 12:26

mav pisze:Źródło posta nieprzyjaznego dla użytkowników PAL

co masz na myśli?
mav
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 12:29

Wypluwa sobie pliki z 29.97 klatkami na sekundę :lol:
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
alias
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 13:09

mav pisze:Źródło posta Wypluwa sobie pliki z 29.97 klatkami na sekundę

ale chodzi Ci o to, że nie ma kinowych 24, czy o to że nie ma PAL'owskich 25/50 fps?
mav
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 13:13

mav pisze:Źródło posta Minusy - zawsze do tego samego formatu 720p

Krótko mówiąc - ja nie znalazłem żadnej możliwości zmiany ustawień plików proxy. Może gdzieś jest..
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
alias
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 13:16

mav pisze:Źródło posta Krótko mówiąc - ja nie znalazłem żadnej możliwości zmiany ustawień plików proxy. Może gdzieś jest..

a program sam nie dobiera na podstawie klatkażu surówki? Zawsze jest 29.976?
QUBE
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 22:10

Arsen pisze:Źródło posta Co do możliwości używania proxy bezpośrednio z poziomu programów edycyjnych to mam tego świadomość, ale moja wersja Premierki tego nie udostępnia

Masz przecież z premierką AME - tam wrzucasz pliki i (to ważne) świadomie tworzysz swoje proxy - dla Win DNxHD/HR, masz źródło w 4k proxy HD, masz HD proxy 960x540 - montujesz na takich proxy lekko i szybko - ważne aby w międzyczasie stworzyć pliki o parametrach źródła i umieścić je w takiej samej strukturze folderów jak proxy. Mając gotowy projekt z właściwą rozdziałką przed finalnym renderem wystarczy przed uruchomieniem premierki zamienić katalogi proxy na właściwe i ot wszystko. W taki sposób można spokojnie pracować na komputerach, które mają problem z h264 a o hevc nie wspominam :) oczywiście są inne metody (premierka chyba też sama tworzy proxy) ale podaje jedno z rozwiązań. Ktoś zarzuci po co ano po to - bo tak można i tak chcę - "minusem" jest duża objętość plików i większe zużycie prądu :) . Mpegstreamclip ma opcję kodowania wsadowego i jest ok ale wolę używać AME.
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Arsen

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 22:47

Właśnie tak średnio u mnie z tym AME. Mam 5,5 rocznego Windowsa więc już cuda się dzieją na tym kompie :).

W nowych wersjach Premierki proxy tworzy się na plikach źródłowych klikając w nie prawym przyciskiem myszy i wybierając taką opcję. Bardzo szybko i sprawnie, korzystałem z tego w starej pracy, gdzie procki Intela i5 pierwszej generacji nie dawały sobie rady z surówką z dronów.
Kenzo
Awatar użytkownika

Przeliczanie do proxy

22.03.2019, 23:02

Arsen pisze:Źródło posta W nowych wersjach Premierki proxy tworzy się na plikach źródłowych klikając w nie prawym przyciskiem myszy i wybierając taką opcję. Bardzo szybko i sprawnie, korzystałem z tego w starej pracy, gdzie procki Intela i5 pierwszej generacji nie dawały sobie rady z surówką z dronów.


No tylko, że tak czy inaczej potem Premierka odpala AME i na nim liczy te proxy :)

Wróć do „Wiedza”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal