Set pod teledyski

Film to światło.
lbialy

Set pod teledyski

11.12.2018, 14:21

Witam Waszmościów,

Jako, że aby zarobić na kromkę chleba zajmuję się filmowaniem, jednak kręciłem głównie wesela, nie licząc pojedyńczych niskobudżetowych teledysków czy innych projektów, gdzie nie używałem do tej pory konkretniejszego oświetlenia, a ostatnio wpadła mi szansa na nakręcenie trochę większej produkcji, chciałbym zakupić nieco oświetlenia, bo mam pierdołki typu panel 660bicolor, yn160 i mała lampka aputure.
Ma to być coś na wzór Britney Spears Slumber Party, czyli fajna lokacja, dziewczyny, taniec i DUŻO światła:
https://www.youtube.com/watch?v=2RRY3OVqtwc

Planowałem wydać ok 5k, maksymalnie 7k zł w tym momencie. Przesiedzałem ostatnie kilka nocy i zestaw idealny według mnie składałby się z:
- aputure 120d mk ii jako key LUB
- aputure 1s/tri8 (nie wiem, czy tri8 nie będzie za słabe jako key, jednak jest najlepsze odnośnie mobilności i oświetlania w ruchu)
- 2x boltzen 55w jako oświetlenie tła z kolorowymi filtrami
- 2x yn360 do jakiegoś doświetlenia i b-rolli

Jednak to wszystko wyszłoby ponad 10 000zł. Co byście polecili aby mieć w miarę uniwersalny zestaw? Może coś w ogóle innego? Czy udałoby się to ogarnąć bez dodatkowego wypożyczania oświetlenia w tej kwocie? Czy to jednak będzie za mało? Zależy mi, aby wszystko było do wykorzystania ma bateriach. Więc opcje tylko kabel odpadają.

Z góry dzięki za podpowiedzi,
Piona!
Arsen

Set pod teledyski

11.12.2018, 17:57

Spoko set. Zrezygnowałbym z tri8 - drogie i chyba nie do końca tego szukasz. Jeśli chcesz czegoś co będzie uniwersalnym i mocnym światłem z mocowaniem Bowensa w dobrej cenie warte rozważania są Quadralite VideoLED 1000 lub poza Polską jeszcze mocniejsze podobne konstrukcje Godox SL Series SL150W i SL200W. Wiąże się to jednak ze zrezygnowaniem z zasilania akumulatorowego. Jako key bardzo fajnie sprawdza się też okrągłe panele LEDowe z możliwością dołożenia grida. Niemniej Bownes jest bardziej unierwsalny.

Do kombinowania z RGB po taniości chyba nic lepszego nie ogarniesz niż coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=iQCs-WqrU5c
Dodatkowo zyskujesz możliwość programowania światła więc jest spoko. Ogólnie warto rozejrzeć się wśród rozwiązań typowo estradowych.

Podobają mi się też małe "freslnele" od Aputure'a: https://www.bemixmedia.pl/aputure-ls-mi ... hMEALw_wcB
Najlepiej z tego zestawu. Taka alternatywa dla Boltzenów.

Ogólnie sądzę, że nie ma co przesadzać z inwestycją. Plany takie jak u Britney Spears i tak obsługuje się z pomocą dodatkowego oświetleniowca z konkretnym sprzętem.
lbialy

Set pod teledyski

11.12.2018, 18:23

Arsen pisze:Spoko set. Zrezygnowałbym z tri8 - drogie i chyba nie do końca tego szukasz. Jeśli chcesz czegoś co będzie uniwersalnym i mocnym światłem z mocowaniem Bowensa w dobrej cenie warte rozważania są Quadralite VideoLED 1000 lub poza Polską jeszcze mocniejsze podobne konstrukcje Godox SL Series SL150W i SL200W. Wiąże się to jednak ze zrezygnowaniem z zasilania akumulatorowego. Jako key bardzo fajnie sprawdza się też okrągłe panele LEDowe z możliwością dołożenia grida. Niemniej Bownes jest bardziej unierwsalny.

Do kombinowania z RGB po taniości chyba nic lepszego nie ogarniesz niż coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=iQCs-WqrU5c
Dodatkowo zyskujesz możliwość programowania światła więc jest spoko. Ogólnie warto rozejrzeć się wśród rozwiązań typowo estradowych.

Podobają mi się też małe "freslnele" od Aputure'a: https://www.bemixmedia.pl/aputure-ls-mi ... hMEALw_wcB
Najlepiej z tego zestawu. Taka alternatywa dla Boltzenów.

Ogólnie sądzę, że nie ma co przesadzać z inwestycją. Plany takie jak u Britney Spears i tak obsługuje się z pomocą dodatkowego oświetleniowca z konkretnym sprzętem.


Wielkie dzięki za odpowiedź, oczywiście próbowałem go uświadomić, że takie efekty takiej jakości są nie na tej półce cenowej :)
Co do Twoich propozycji, rozważałem dokładnie wszystkie z nich :) Quadrality wydają się bardzo dobrą alternatywą dla boltzenów z tym wielkim minusem zasilania AC, nawet prościej, taniej i schludniej można kolorowe filtry na nie zamontować, bo do boltzenów to albo dodatkowy adapter bowens plus znowu wrota z miejscem na żel albo po prostu folia na stockowe wrota, jednak taki zestaw nie może być wtedy w kadrze, więc też słabo..
Czy możesz polecić jakiś konkretny panel okrągły? Nie będzie to za słabe na oświetlenie kilku osób? Tri8 faktycznie jest drogi w porównaniu do ls1, tylko to musi być coś przenośnego, aby można było świecić w ruchu, dlatego rozważałem tri8.
Te tanie estradówki oglądałem, znając życie i patrząc na ich cenę, to niebieskiego nie użyję przy A7Sach, tutaj cena mocno kusi, ale nie wiem czy to zda egzamin, szkoda, że nie można ich nigdzie realnie obejrzeć.
ls20 odpadły ze względu na standardową temperaturę światła z kosmosu 7500k, a zmieniając kolor dyfuzorem znowu jego ilość idzie w dół, więc ich moc wychodzi całkiem blado, dlatego chyba jednak lepsze byłyby boltzeny.
Arsen

Set pod teledyski

11.12.2018, 19:18

lbialy pisze:ls20 odpadły ze względu na standardową temperaturę światła z kosmosu 7500k, a zmieniając kolor dyfuzorem znowu jego ilość idzie w dół, więc ich moc wychodzi całkiem blado, dlatego chyba jednak lepsze byłyby boltzeny.

Bardzo spoko są te lampki i nie przeszkadza ich temperatura barwowa. Moim zdaniem to przemyślana decyzja producenta.

Co do firmy to nie kojarzę z jakiego światła ja korzystałem. Patrz na CRI, moc i możliwość mocowania grida, który się przydaje we wnętrzach, bo to jednak dość mocno rozproszone światło. Na pewno Lishuai i CAME-TV oferują takie lampy weź jednak pod uwagę, że na nich też szczególnie długo na bateriach nie pociągniesz, a takie V-locki swoje kosztują. Jeśli chodzi o zasilanie dla np. Quadralite to zawsze można pokusić się o zrobienie powerbanku w walizce aluminiowej (żele 12V + przetwornica) więc jak mobilność nie jest priorytetem to całkiem sensownie można się zabezpieczyć na akcje w terenie. Plus taki, że też z takiej walizki wszystko sobie naładujesz jak się patrzy ;)
M4jster

Set pod teledyski

11.12.2018, 20:59

Nie lepiej wypożyczyć na jedno takie zlecenie ?

Kupić to jedno, a porozstawiać to wszystko dobrze to drugie :)
Ja bym zastanowił się jak wypożyczeniem lamp lub kogoś z lampami, wyjdzie z pewnością o wieele lepiej, a dzięki temu nauczysz się jak tym operować i czego dokładnie potrzebujesz ;)
lbialy

Set pod teledyski

12.12.2018, 13:58

No tak ta walizka to jakis pomysł, tylko znowu kolejne graty się tworzą ;p
Nad wypożyczeniem też myślałe, ale tak jak piszę, chcę skompletować swój sprzęt bo nie chcę na tym poprzestać, po drugie z wypozyczeniami jest taki problem, że ciężko dobrać wszystko co się chce z jednego miejsca, albo po prostu tego nie ma.
Wypożyczenie kogoś z lampami byłoby najlepszym rozwiązaniem, problem z tym, że budżet raczej budżet na to nie pozwala :) Z ciekawości, orientuje się ktoś ile taki oświetleniowec mógłby kosztować?
M4jster

Set pod teledyski

12.12.2018, 14:18

Jedyni z mojej okolicy, zadzwoń zapytaj
http://cinelight.pl/
Arsen

Set pod teledyski

12.12.2018, 14:26

Zobacz ile kosztuje akumulator V-lock z ładowarką to może przejdzie Ci ochota na mocne światło z baterii ;-). Super wygoda, ale długo nie pobalujesz. Zresztą do A7S wcale nie trzeba wytaczać ciężkich armat.

Jeszcze raz polecam oświetleniowca, za 1000-1200 zł netto poza Warszawą dobrego gościa powinieneś ogarnąć.
MarcinM
Awatar użytkownika

Set pod teledyski

12.12.2018, 15:29

Arsen pisze: Zresztą do A7S wcale nie trzeba wytaczać ciężkich armat.


Bardzo częsty błąd. Wysokim ISO nie powinno się zastępować oświetlenia. ISO powinno się ustawiać na bazowym, optymalnym dla danej matrycy. Np. w A7 podniesienie ISO z 100 do 6400 to utrata prawie POŁOWY(!!!) rozpiętości tonalnej. Kolejne elementy to szum i brak detali wynikający głównie z redukcji tego szumu.
lbialy

Set pod teledyski

12.12.2018, 15:40

Też mi się wydaje, że podbijanie ISO to zły pomysł, rozmawiałem z chłopakami z cinelight, wstępna wycena 4k zł, czyli praktycznie cały budżet teledysku :D
Co do v-locków to się orientuję co do ceny, jestem świadom ile to będzie kosztowało ;] Na razie nie są mi potrzebne, ale z czasem dobrze mieć opcję, że można dokupić akumulator i na nim śmigać w terenie.

edit. Postanowiłem trochę zmienić zestaw, kupiłem już 2 boltzeny 55w, do tego dokupię prawdopodobnie po 2 panele i 2 listwy Yongnuo RGB 600 i 360, więc co do efektów i kolorów powinno być wystarczająco, zastanawiałem się nad tymi studyjnymi lampami PAR rgb, tylko nieco drozszymi (po 60zł) ale chyba taki zestaw będzie praktyczniejszy i kolory na pewno ładniejsze.

I pozostaje kwestia głównego światła, rozważam 3 opcje:
- po taniości trzeciego boltzena 55w (martwię się, że będzie za słaby, w wypożyczali w krakowie jest informacja, że nie można na niego powiesić np dużego softboxa ze względu na gabaryty)
- panel aputure ls1 (nie wiem, czy bez konkretnych dyfuzorów to się nadaje na key, jednak jest fajną opcją, bo może przydać się przy innych projektach)
- to co planowałem od samego początku, na bogato aputure 120d mkii plus lightdome

Podpowiedźcie coś, bo od poniedziałku siedzę do 4 nad ranem i przejrzałem już chyba cały internet..
MarcinM
Awatar użytkownika

Set pod teledyski

12.12.2018, 19:50

Weź tę lepszą opcję, nawet na raty. Prowizorki żyją najdłużej :)
Arsen

Set pod teledyski

12.12.2018, 19:58

MarcinM pisze:
Arsen pisze: Zresztą do A7S wcale nie trzeba wytaczać ciężkich armat.


Bardzo częsty błąd. Wysokim ISO nie powinno się zastępować oświetlenia. ISO powinno się ustawiać na bazowym, optymalnym dla danej matrycy. Np. w A7 podniesienie ISO z 100 do 6400 to utrata prawie POŁOWY(!!!) rozpiętości tonalnej. Kolejne elementy to szum i brak detali wynikający głównie z redukcji tego szumu.

Racja, trzeba mieć tego świadomość, ale krawiec kraje jak mu materii staje. Jakie jest najniższe ISO w A7S II ustawiając profile logarytmiczne? ;-)

Do tych Boltzenów bierz 120d II.
lbialy

Set pod teledyski

13.12.2018, 00:10

Ehh kurde czyli jednak trzeba poszerzyć budżet do tych 10k.. ;p
lbialy

Set pod teledyski

14.12.2018, 00:25

Arsen pisze:Źródło posta
MarcinM pisze:
Arsen pisze: Zresztą do A7S wcale nie trzeba wytaczać ciężkich armat.


Bardzo częsty błąd. Wysokim ISO nie powinno się zastępować oświetlenia. ISO powinno się ustawiać na bazowym, optymalnym dla danej matrycy. Np. w A7 podniesienie ISO z 100 do 6400 to utrata prawie POŁOWY(!!!) rozpiętości tonalnej. Kolejne elementy to szum i brak detali wynikający głównie z redukcji tego szumu.

Racja, trzeba mieć tego świadomość, ale krawiec kraje jak mu materii staje. Jakie jest najniższe ISO w A7S II ustawiając profile logarytmiczne? ;-)

Do tych Boltzenów bierz 120d II.


Dzięki wszystkim za odpowiedzi, najniższe Iso przy logach to 1600.
Panowie, ostatnie pytanie, bo kolejny pomysł mi się nasunął, a może zamiast tego aputure 120 wziąć 2 panele aputure 672S? Wydaje mi się, że przyszłościowo przy takim zestawieniu ma się więcej możliwości, czy to słaba opcja? Zostaje prawie 3 tysiące w kieszeni, możnaby z czasem przeznaczyć na jakieś lepszy panel rgb.
Arsen

Set pod teledyski

14.12.2018, 14:38

Przecież już masz trochę podobnego światła, jak to panelowe. Pomijając to, że pisałeś o tym, że jakieś światła masz to YN360 i YN600 mogą pełnić taką funkcję, a tu masz po dwie lampy z każdego rodzaju. Wspomniałeś też o tym, że zdecydowałeś się na PARy RGB. Wystarczy tego. Bierz 120d mkII, dokup najwyżej folii na allegro żebyś nawet zwykłą żarówkę mógł zabarwić i na plan. Nie owijając w bawełnę - zajebisty set i tyle.

E: teraz zauważyłem, że te panele świecą spotowo. Może być to ciekawa opcja, ale nigdy nie korzystałem z tego typu rozwiązania. 120d mkII to dla mnie pewniak. Światło, które jesteś w stanie wykorzystać w dowolnym zleceniu. Jedynie mocy może czasem brakować.

Wróć do „Oświetlenie”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal