FUJifilm X-T3

Zapowiedzi sprzętowe, nowinki i inne potwierdzone informacje
Dividex

FUJifilm X-T3

5.09.2018, 11:12

Jutro zaplanowana jest premiera nowego bezlusterkowca FujiFilm o nazwie X-T3 z matrycą APS-C.
Jest to już kolejny bezlusterkowiec tej firmy. Z najważniejszych parametrów tego aparatu to :
1. 4k 60p 10 bit 4:2:0 wewnętrznie i 10bit 4:2:2 po hdmi.
2. fullHD 120p - prawdopodobnie bez możliwości nagrania dzwięku z dzwiękiem tylko 50p lub 60p.
3. Tryb F-log nagrywany wewnętrznie na SD.
4. Płaski tryb filmowy Etherna
5.Brak stabilizacji w korpusie (stabilizację posiada XH-1, który jest rozwinięciem XT-2, jeśli seria XH będzie rozwijana to podana specyfikacja pojawi się w XH-2).
6. Nowy procesor i nowa matryca.

https://www.fujirumors.com/fujifilm-x-t ... e-upgrade/
Najrad
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

5.09.2018, 12:42

Ciekawie się robi, tylko te baterie, niby w XT3 jakaś lepsza wydajność, ale...
Dividex

FUJifilm X-T3

5.09.2018, 13:50

Będzie podobnie jak w XT-2 lub XH-1 bez gripa to się nie nadaje do filmowania ;) Z 3 bateriami to da się jakoś wyżyć, no może nie w XH-1 gdzie jest stabilizacja i żre baterie niemiłosiernie :)
luke
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

5.09.2018, 13:54

Zapowiada się mega. Już X-T2 był bardzo udany.
Warto też dodać, że cena ma być niższa niż ta z którą wchodził na rynek X-T2, można się więc spodziewać okolic 1300-1400 dolarów.
Gdyby jeszcze miał stabilizację matrycy...
Dividex pisze:Źródło posta Będzie podobnie jak w XT-2 lub XH-1 bez gripa to się nie nadaje do filmowania

Powiedz to użytkownikom sony 6500... W 4K to jest dopiero pożeranie baterii... Generalnie trzeba z tym jakoś żyć. Ja stosuję zasilanie ze Small HD Focus.
Dividex

FUJifilm X-T3

5.09.2018, 13:58

Szkoda, że SmallHD nie wspiera Fuji, też bym się tym posiłkował :)
Cena ma być znacznie niższa i podobno będzie oscylowac w okolicach 5 tyś. zł. W końcu przenieśli produkcję do Chin :)
Ostatnio zmieniony 5.09.2018, 14:01 przez Dividex, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

5.09.2018, 14:00

luke pisze:Źródło posta Warto też dodać, że cena ma być niższa niż ta z którą wchodził na rynek X-T2, można się więc spodziewać okolic 1300-1400 dolarów.

ma być taka jak obecna T2
a to z prostej przyczyny, że ten jest już produkowany w Chinach a nie w Japonii

luke pisze:Źródło posta Zapowiada się mega. Już X-T2 był bardzo udany.

tylko potwierdzam, że rzeczywiście te aparaty mają świetne kolory :)
Dividex

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 08:29

No to pojechali. Do tego co napisałem teraz muszę dodać :
7. Możliwość filmowania 100Mbs, 200Mbs, 400Mbs !!!
8. All-I
9.Zebra
10.Timecode (tyle że wewnętrzny dla synchro aparatów fuji).

W APSC, nie ma lepszego aparatu, a i niektóre FF mogą się czuć zagrożone. Oczywiście brak stabilizacji (ta będzie w XH-2 prawdopodobnie), kiepska bateria, brak trybu śledzenia af przy nagrywaniu video.
Ogólnie mega pucha.
Najrad
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 09:15

Jak długo można było nagrywać 4k w X-T2 przy wsparciu się gripem ?
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 16:04

Najrad pisze:Jak długo można było nagrywać 4k w X-T2 przy wsparciu się gripem ?
Gdzieś kiedyś mi się przewinęło na YouTube że około 90 minut, ale pewny nie jestem. Jak widać chyba nikogo nie ma kto by to praktykował

Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Dividex

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 20:18

Nigdy tego nie mierzyłem. Natomiast nie jest możliwe technicznie filmowanie 90 minut bo tyle nie wytrzyma jedna bateria , a po rozładowaniu się baterii Fuji XT-2 przestawał nagrywać, pomimo podłączonego gripa i kolejnych dwóch pełnych baterii. Wydaje mi się, że limit był ustawiony przez firmę na 10min. na baterię a po podłączeniu gripa można nagrywać 30min i to technicznie jest możliwe. Z tym że i tak nie otrzymamy jednego pliku tylko kilka z uwagi na dzielenie plików na części. Jak jest w X-T3 nie wiem.
Dodać jednak musze, że XT-3 wspiera H.265, jest jako opcja nagrywania. Z minusów to w trybie slowmotion crop wzrósł z 1,17(X-T2) do 1,29 (X-t3). Coś przebąkują o lepszym af, funkcji wykrywania twarzy i oczu. Niestety fujiguys to cwaniaki i w filmie promującym użyli zoomów o wartościach światła 2.8 a nie małych stałek ze światłem 2 czy kilku swoich słynnych większych słoików ze światłem od 1.2 do 1,4 ;)
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 20:26

Dividex pisze:Nigdy tego nie mierzyłem. Natomiast nie jest możliwe technicznie filmowanie 90 minut bo tyle nie wytrzyma jedna bateria , a po rozładowaniu się baterii Fuji XT-2 przestawał nagrywać, pomimo podłączonego gripa i kolejnych dwóch pełnych baterii. Wydaje mi się, że limit był ustawiony przez firmę na 10min. na baterię a po podłączeniu gripa można nagrywać 30min i to technicznie jest możliwe. Z tym że i tak nie otrzymamy jednego pliku tylko kilka z uwagi na dzielenie plików na części. Jak jest w X-T3 nie wiem.
Dodać jednak musze, że XT-3 wspiera H.265, jest jako opcja nagrywania. Z minusów to w trybie slowmotion crop wzrósł z 1,17(X-T2) do 1,29 (X-t3). Coś przebąkują o lepszym af, funkcji wykrywania twarzy i oczu. Niestety fujiguys to cwaniaki i w filmie promującym użyli zoomów o wartościach światła 2.8 a nie małych stałek ze światłem 2 czy kilku swoich słynnych większych słoików ze światłem od 1.2 do 1,4 ;)
No tak ale mi bardziej chodziło po prostu o to ile aparat wytrzyma na jednym zestawie baterii w gripie, bo wiadomo że nie nagrywa się ciągiem 90 minut(albo bardzo rzadko).

Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Dividex

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 20:52

Zaryzykuje stwierdzenie, że ok. 45 min. na baterii. Nigdy jednak nie miałem takiej potrzeby, żeby filmować cały czas w 4k. Fuji prodikuje genialne FullHD, a z gripem to jest komfort pracy na spokojne 1,5 -2h pracy. Całe wesele filmuje mając tylko 4 baterie, 3 podpięte do aparatu i jedna na zmianę ciągle w ładowarce. Najczęściej przygotowania i kościół ogarniam na takim gripowym zestawie i wpinam jedną baterię do ładowania dopiero na sali. Jeśli jest źle z prądem to wypinam grip i cały podpinam do ładowania co pozwala mi ładować dwie baterie jednocześnie. Tymczasem aparat działa trochę wolniej, ale swoje robi :)

Gdyby ktoś chciał ściągnąć sample to Cinema 5d udostępnia całkiem fajny materiał :
https://vimeo.com/288477136
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 21:39

Czyli da się pracować. A co sprawia Ci w tej puszce największy problem, czegoś Ci brakuje, podziel się jeśli możesz jakimiś uwagami bo w polu mojego widzenia jest też właśnie i ten system gdzieś w przyszłości...

Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Najrad
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 21:53

Dividex, mógłbyś trochę przybliżyć sposób rozładowywania tych baterii podczas filmowania? Trochę nie ogarniam tego co pisałeś o gripie i rozładowaniu baterii. To znaczy, ze po podłączeniu gripa z dwoma bateriami aparat korzysta z baterii w body, a te z gripa tylko ją wspomagają ?
Dividex

FUJifilm X-T3

6.09.2018, 22:30

To co mi przeszkadza.
1.Stabilizacji, ale jak pisałem ma to aparat o nazwie XH-1, który jest generalnie bliźniakiem XT-2, ten sam procesor i ta sama matryca. Tyle, że wyszedł później i ma trochę lepsze slowmo, do tego 200Mbs i fenomenalny profil etherna.
2. Brak dobrego AF. Niepewny jak diabli potrafi zaskoczyć i pozytywnie i negatywnie. Zrobiłem przy pomocy AF fajne wejścia do kościoła gdzie stałem na wprost nadchodzącej młodej pary(wszystko ostre co łapą nigdy mi się nie udało), a zdarzyło mi się spieprzyć przysięgę przy pomocy szybkiego obiektywu, bo nie złapał ostrości i przez kilka sekund był gdzieś poza ( wyjątkowo byłem sam, zapiąłem 50mm f2 na gimbal i chciałem zdać się na automatykę).
3.Dotykowego ekranu, ale XH-1, XT-3 już mają.
4. Dobrych Baterii, te 126s są zwyczajnie za słabe i trochę z innej epoki, chociaż nie oszukują i nie padają.
5. Od czasu jak wyszły nowe wersje firmware, aparat stał się trochę niepewny, raz zawiesił mi się na przysiędze ( Na szczęście drugi operator wszystko złapał). Uczciwie trzeba przyznać, że w zamian fuji stał się istna bestią, nie znam innej firmy, która słucha swoich użytkowników i daję im za darmo to co jest tylko w kwestiach zmiany oprogramowania. Ja do XT-2 przez te ostatnie dwa lata dostałem od nich w bonusie f-loga, 120p i różne wariacje slowmo, histogram który mogę wyświetlać w czasie nagrywania(a tego nie było), i masę różnych funkcjonalnych pierdułek.
6. Wkurza mnie dzielenie plików na mniejsze niż 4gb.
7. Trochę zbyt kontrastowe profile w XT-2, ale można sporo zbić w ustawieniach cienie -2, światła -2, kolor -4 , ostrość -2 da się żyć :) XH-1 ma na to gotową ethernę.

To co jest na plus.
1. Piękne kolory. Praktycznie można zrobić cały film bez większej ingerencji w kolor. W davinci robi się to bardzo szybko albo wcale.
2. F-log w połączeniu z wtyczką FilmConvert to gotowy materiał do wydania klientowi :) 4 ruchy myszką na klipie i po sprawie. Sonego S-loga próbowałem kilka razy i zwyczajnie nie umiem.
3. Programowalne przyciski, nie bać się pokręteł dialowych w starym stylu, bo ich wcale nie trzeba używać, Fuji daje pełną możliwość sterowania pokretłami z przodu i z tyłu aparatu, dodatkowo na tylnej ściance mam 4 przyciski którym przypisuje, poziom głośności mikrofonu, profil kolorystyczny, white balans, i powiększenie obrazu przy manualnym trybie ostrości.
4. Obiektywy- tutaj można poszaleć. Jasne stałki o świetle 2, które spokojnie siedzą na gimbalu bo ważą po ok 200gr. Ceny w okolicach 2 tyś zł za nówki, a ok 1100 zł za używki, Później serie ze światłem 1,4, cięższe i droższe w cenach ok 4 tyś zł. No i 56 1.2 który po zapięciu daje obraz porównywalny z pełną klatką(nie brać wersji APD bo przepłaca się ok 1,5 tyś zł. a dodatkowy filtr spowalnia i tak już nie szybkie szkło). Niestety obiektywy są elektroniczne a nie mechaniczne, ale XH-1 i Xt-3 ma oprogramowanie które pozwala sterować nimi liniowo i teoretcznie można sobie ustawić różne punkty ostrości na czuja. Nie bawiłem się to pisze że teoria :) Szkła to temat rzeka, są piekielnie ostre i mają niesamowitą jakość wykonania. Do ślubów nie nadaje się kitowe 18-55 2.8-4.0 bo jest jak dla mnie za ciemne, testowałem i porażka w dodatku nie wycina tła.
Generalnie to świetny system do filmowania i bardzo niedoceniany, ale myślę, że z czasem sie to zmieni. Nie jest jak widać wolny od wad, ale generuje piękny obraz a chyba o to głownie nam chodzi :)

Dodano po 5 minutach 42 sekundach:
Najrad pisze:Źródło posta Dividex, mógłbyś trochę przybliżyć sposób rozładowywania tych baterii podczas filmowania? Trochę nie ogarniam tego co pisałeś o gripie i rozładowaniu baterii. To znaczy, ze po podłączeniu gripa z dwoma bateriami aparat korzysta z baterii w body, a te z gripa tylko ją wspomagają ?


Po podłączeniu gripa, aparat rozładowuje najpierw lewą w gripie później prawą, a następnie tę w aparacie. Razem 3 baterię, 4 mam na zmianę, kiedy lewa sie rozładuje do 0 podmieniam ją i zużyta wkładam do ładowarki. Jeśli zużyję 2 baterię mogę zrezygnować z gripu filmować przy pomocy jednej w aparacie a grip podpiąć do ładowania do gniazdka i ładuję dwie jednocześnie. Mam nadzieje że wyjaśniłem :)
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 07:25

Dividex pisze:Źródło posta To co mi przeszkadza.
1.Stabilizacji, ale jak pisałem ma to aparat o nazwie XH-1, który jest generalnie bliźniakiem XT-2, ten sam procesor i ta sama matryca. Tyle, że wyszedł później i ma trochę lepsze slowmo, do tego 200Mbs i fenomenalny profil etherna.
2. Brak dobrego AF. Niepewny jak diabli potrafi zaskoczyć i pozytywnie i negatywnie. Zrobiłem przy pomocy AF fajne wejścia do kościoła gdzie stałem na wprost nadchodzącej młodej pary(wszystko ostre co łapą nigdy mi się nie udało), a zdarzyło mi się spieprzyć przysięgę przy pomocy szybkiego obiektywu, bo nie złapał ostrości i przez kilka sekund był gdzieś poza ( wyjątkowo byłem sam, zapiąłem 50mm f2 na gimbal i chciałem zdać się na automatykę).
3.Dotykowego ekranu, ale XH-1, XT-3 już mają.
4. Dobrych Baterii, te 126s są zwyczajnie za słabe i trochę z innej epoki, chociaż nie oszukują i nie padają.
5. Od czasu jak wyszły nowe wersje firmware, aparat stał się trochę niepewny, raz zawiesił mi się na przysiędze ( Na szczęście drugi operator wszystko złapał). Uczciwie trzeba przyznać, że w zamian fuji stał się istna bestią, nie znam innej firmy, która słucha swoich użytkowników i daję im za darmo to co jest tylko w kwestiach zmiany oprogramowania. Ja do XT-2 przez te ostatnie dwa lata dostałem od nich w bonusie f-loga, 120p i różne wariacje slowmo, histogram który mogę wyświetlać w czasie nagrywania(a tego nie było), i masę różnych funkcjonalnych pierdułek.
6. Wkurza mnie dzielenie plików na mniejsze niż 4gb.
7. Trochę zbyt kontrastowe profile w XT-2, ale można sporo zbić w ustawieniach cienie -2, światła -2, kolor -4 , ostrość -2 da się żyć :) XH-1 ma na to gotową ethernę.

To co jest na plus.
1. Piękne kolory. Praktycznie można zrobić cały film bez większej ingerencji w kolor. W davinci robi się to bardzo szybko albo wcale.
2. F-log w połączeniu z wtyczką FilmConvert to gotowy materiał do wydania klientowi :) 4 ruchy myszką na klipie i po sprawie. Sonego S-loga próbowałem kilka razy i zwyczajnie nie umiem.
3. Programowalne przyciski, nie bać się pokręteł dialowych w starym stylu, bo ich wcale nie trzeba używać, Fuji daje pełną możliwość sterowania pokretłami z przodu i z tyłu aparatu, dodatkowo na tylnej ściance mam 4 przyciski którym przypisuje, poziom głośności mikrofonu, profil kolorystyczny, white balans, i powiększenie obrazu przy manualnym trybie ostrości.
4. Obiektywy- tutaj można poszaleć. Jasne stałki o świetle 2, które spokojnie siedzą na gimbalu bo ważą po ok 200gr. Ceny w okolicach 2 tyś zł za nówki, a ok 1100 zł za używki, Później serie ze światłem 1,4, cięższe i droższe w cenach ok 4 tyś zł. No i 56 1.2 który po zapięciu daje obraz porównywalny z pełną klatką(nie brać wersji APD bo przepłaca się ok 1,5 tyś zł. a dodatkowy filtr spowalnia i tak już nie szybkie szkło). Niestety obiektywy są elektroniczne a nie mechaniczne, ale XH-1 i Xt-3 ma oprogramowanie które pozwala sterować nimi liniowo i teoretcznie można sobie ustawić różne punkty ostrości na czuja. Nie bawiłem się to pisze że teoria :) Szkła to temat rzeka, są piekielnie ostre i mają niesamowitą jakość wykonania. Do ślubów nie nadaje się kitowe 18-55 2.8-4.0 bo jest jak dla mnie za ciemne, testowałem i porażka w dodatku nie wycina tła.
Generalnie to świetny system do filmowania i bardzo niedoceniany, ale myślę, że z czasem sie to zmieni. Nie jest jak widać wolny od wad, ale generuje piękny obraz a chyba o to głownie nam chodzi :)

Dodano po 5 minutach 42 sekundach:
Najrad pisze:Źródło posta Dividex, mógłbyś trochę przybliżyć sposób rozładowywania tych baterii podczas filmowania? Trochę nie ogarniam tego co pisałeś o gripie i rozładowaniu baterii. To znaczy, ze po podłączeniu gripa z dwoma bateriami aparat korzysta z baterii w body, a te z gripa tylko ją wspomagają ?


Po podłączeniu gripa, aparat rozładowuje najpierw lewą w gripie później prawą, a następnie tę w aparacie. Razem 3 baterię, 4 mam na zmianę, kiedy lewa sie rozładuje do 0 podmieniam ją i zużyta wkładam do ładowarki. Jeśli zużyję 2 baterię mogę zrezygnować z gripu filmować przy pomocy jednej w aparacie a grip podpiąć do ładowania do gniazdka i ładuję dwie jednocześnie. Mam nadzieje że wyjaśniłem :)

Dzięki za obszerne wyjaśnienie. To co napisałeś daje już jakiś wgląd w ten system.
Ja do wymiany sprzętu mam czas, przyszły rok prawdopodobnie nadal będę pracował na tym co mam, a więc być może jest szansa że w tym czasie wyjdzie Fujifilm XH-2. Nie ukrywam że już jedynka mi się podobała, ale miała wiele problemów wieku dziecięcego, myślę że w dwójce będzie już lepiej. Ogólnie cyferki cyferkami, ale jakoś nie mogę przetrawić kolorów z Sony czy nawet Panasonica, dlatego szukam alternatywnego rozwiązania na wymianę C100 kiedyś w przyszłości. Jest jeszcze BlackMagic, ale o tym w innym wątku.
A Ty zamierzasz nabyć nową XT-3?
Najrad
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 07:52

Ja również dziękuję za wyczerpujące info na temat systemu Fuji. W moim rankingu jest tuż obok pocketa4k. Muszę to jeszcze przetrawić i policzyć.
Dividex

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 07:56

Wemlo. Raczej Nie, ponieważ nowy model nie rozwiązuje dwóch moich problemów. Mam na myśli stabilizację i dzielenie plików. Podobnie jak ty cierpię jak widzę kolor sony(drugi ma a6500), a panasonic jak dla mnie ma za małą matryce i obraz nie jest taki jak bym sobie życzył. Może dlatego, że wcześniej miałem Canona 5dmkII. To inna bajka i trchnologia sprzed ery kamienia łupanego. Przesiadka na fuji to był skok milowy, ale zmiana matrycy na mniejszą spowodowała, że musiałem zweryfikować swoje pojęcie o tym systemie, zapłacić frycowe w postaci niezbyt zadowalającego materiału video z imprezy ślubnej. Niestety lub stety zmuszony byłem do zakupu kilku jasnych obiektywów i teraz jest już ok. W formie takiej małej dygresji to ten aparat sprawił, że zacząłem robić zdjecia, pstrykanie fotek to czysta przyjemnosc. Canonem strzelilem może 15tyś przez 6lat a XT-2 jestem w stanie zrobić 1500 w weekend
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 08:02

Rozumiem. Faktycznie takie dzielenie plików nie jest na pewno wygodne, a i stabilizacja matrycy też by się przydała. Trzeba spokojnie czekać na XH-2 :-)
Co do robienia zdjęć to pełna zgoda. czasem szlak mnie trafia że mam masę sprzętu do filmowania, kupionego za nie małe pieniądze, a zwykłej fotki dobrze wyglądającej nie mam czym dziecku zrobić i w efekcie muszę ją robić komórką....
kulfi82
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 08:19

Uczciwie trzeba przyznać, że w zamian fuji stał się istna bestią, nie znam innej firmy, która słucha swoich użytkowników i daję im za darmo to co jest tylko w kwestiach zmiany oprogramowania. Ja do XT-2 przez te ostatnie dwa lata dostałem od nich w bonusie f-loga, 120p i różne wariacje slowmo, histogram który mogę wyświetlać w czasie nagrywania(a tego nie było), i masę różnych funkcjonalnych pierdułek.

no tak, tylko w Panasie i Sony takie tematy mamy już w pudełku. Pokażcie mi proszę te fantastyczne kolory Fuji..szukam i szukam... i jakoś nic ponad to co spokojnie można wyciągnąć Cine4 nie widzę.
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 08:28

kulfi82 pisze:Źródło posta
Uczciwie trzeba przyznać, że w zamian fuji stał się istna bestią, nie znam innej firmy, która słucha swoich użytkowników i daję im za darmo to co jest tylko w kwestiach zmiany oprogramowania. Ja do XT-2 przez te ostatnie dwa lata dostałem od nich w bonusie f-loga, 120p i różne wariacje slowmo, histogram który mogę wyświetlać w czasie nagrywania(a tego nie było), i masę różnych funkcjonalnych pierdułek.

no tak, tylko w Panasie i Sony takie tematy mamy już w pudełku. Pokażcie mi proszę te fantastyczne kolory Fuji..szukam i szukam... i jakoś nic ponad to co spokojnie można wyciągnąć Cine4 nie widzę.

Pewnie własnie o to chodzi że w Fuji za bardzo nie musisz "wyciągać" z czegokolwiek, po prostu masz to już na samym początku. A to co sony robi z niebieskimi ledami to już w ogóle pojechane. Powiesz, że są na to sposoby, że coś tam, tylko ja się pytam dlaczego mam kombinować żeby obraz był normalny, kiedy moge to uzyskać bezproblemowo w innym systemie? wszyscy walą po Canonie, że mamy 2018 rok, że crop, że to że tamto, ale hej, Sony- mamy 2018 rok a ty nadal robisz takie kwiatki jeśli chodzi o niebieski led.... Może komuś to nie przeszkadza, może nie filmuje jakichś ledów zbyt często. Ja spotykam się z nimi praktycznie co weekend i najzwyczajniej nie chce oddać klientowi materiału który wygląda jakby ktoś laserem gości wypalał. A poza tym, zwyczajnie nie podchodzą mi kolory z Sony i nie podoba mi się opcja ciągłego ich doprowadzania do stanu który bedzie dla mnie akceptowalny.
Można tak w nieskończoność.
alias
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 08:55

kulfi82 pisze:Źródło posta no tak, tylko w Panasie i Sony takie tematy mamy już w pudełku. Pokażcie mi proszę te fantastyczne kolory Fuji..szukam i szukam... i jakoś nic ponad to co spokojnie można wyciągnąć Cine4 nie widzę.

ja Ci odpowiem na podstawie sampli które przysłali mi koledzy z forum i tych pobranych z netu
w mojej ocenie kolorystyka i charakterystyka tonalna Fuji jest czymś pośrednim
między profilem natural z panasonica a kolorami jakie znamy z puszek Canona
przy czym tą pośredniość określiłbym jako wybranie i połączenie najlepszych cech z jednego i drugiego ;)

a ta ich Etherna to chyba najlepszy płaski profil jaki widziałem dla zapisu 8bit
gdyż najmniej degraduje materiał zachowując nadal cechy płaskiego profilu

podobał mi się także w tych ssamplach balans bieli dla różnych warunków oświetleniowych
kulfi82
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 09:28

wemlo pisze:Źródło posta Pewnie własnie o to chodzi że w Fuji za bardzo nie musisz "wyciągać" z czegokolwiek, po prostu masz to już na samym początku.

nie zrozumiałeś, Dividex, napisał:

Uczciwie trzeba przyznać, że w zamian fuji stał się istna bestią, nie znam innej firmy, która słucha swoich użytkowników i daję im za darmo to co jest tylko w kwestiach zmiany oprogramowania. Ja do XT-2 przez te ostatnie dwa lata dostałem od nich w bonusie f-loga, 120p i różne wariacje slowmo, histogram który mogę wyświetlać w czasie nagrywania(a tego nie było), i masę różnych funkcjonalnych pierdułek.


tyle, że w Panasie takie rzeczy mam od razu po wyjęciu sprzętu z pudełka. Broń Boże nie bronie Sonego bo takiego wydymatora nie ma nigdzie indziej.
"Ojciec Zdzicha"
Dividex

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 10:05

To może ja inaczej napiszę, żebyś kulfi zrozumiał na czym polega to zachłyśnięcie Fujifilm i ich polityką w stosunku do konsumenta. I tutaj pisze w sposób przyjacielski i nie obrażaj się proszę.
1. XT-2 to pierwszy poważny aparat filmujący fujifilm o reszcie lepiej nie wspominać.
2. Wyobraź sobie, że kupiłeś panasonica Gh powiedzmy 3, a teraz dostałeś oprogramowanie, które zbliża cię jakościowo do Gh5.
Oczywiście te aparaty łaczą lata jeśli chodzi o premierę. Ale fakt jest taki, że to co dzisiaj jest w sony w pudełku jest jak najbradziej ok. Ale nic wiecej od nich nie dostaniesz.
Dzisiaj w XT-3 jest zebra, picking, histogram, ale ludzie marudzą, że nie ma waveform i wszyscy zgidnie twierdzą, że fuji może to wprowadzić. Kiedy wszedł XH-1 z ta sama matryca i procesorem co XT-2 i mial wewnetrzny F-log i slowmo, ludzie krzykneli że też to chcą w XT-2 i to dostali. Mimo, iż producent tego nie przewidywał w dniu premiery. Co więcej z punktu widzenia sprzedaży to było podkopanie pozycji nowego aparatu. Ludzie przestali mieć potrzebę wymiany na XH-1 bo te aparaty teraz dzieli tylko stabilizacja w korpusie 200Mbs i profil etherna. Żeby nie było to ja na różnych grupach zawsze cisne fuji za pewne babole jakich sie dopuścili produkujac te aparaty. Nie jestem ślepym wyznawcą. Na chwile obecną wciąż uważam ze A7III to świetny aparat dzieki stabilizacji i AF. Natomiast o to inna pólka cenowa. Za to takie a6500 napawa mnie obrzydzeniem ...:)
wemlo
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 10:06

kulfi82 pisze:
wemlo pisze:Źródło posta Pewnie własnie o to chodzi że w Fuji za bardzo nie musisz "wyciągać" z czegokolwiek, po prostu masz to już na samym początku.

nie zrozumiałeś, Dividex, napisał:

Uczciwie trzeba przyznać, że w zamian fuji stał się istna bestią, nie znam innej firmy, która słucha swoich użytkowników i daję im za darmo to co jest tylko w kwestiach zmiany oprogramowania. Ja do XT-2 przez te ostatnie dwa lata dostałem od nich w bonusie f-loga, 120p i różne wariacje slowmo, histogram który mogę wyświetlać w czasie nagrywania(a tego nie było), i masę różnych funkcjonalnych pierdułek.


tyle, że w Panasie takie rzeczy mam od razu po wyjęciu sprzętu z pudełka. Broń Boże nie bronie Sonego bo takiego wydymatora nie ma nigdzie indziej.
Właśnie zrozumiałem bo zadał pytanie o kolory i o to co mają kolory w Fuji a czego nie mają w sony i bardziej do tego się odniosłem

Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
kulfi82
Awatar użytkownika

FUJifilm X-T3

7.09.2018, 11:12

ale ja nigdzie nie wspomniałem o kolorach, zacytowałem fragment o logu, histogramie i slomo. ;)
"Ojciec Zdzicha"

Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrCanon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin Mavic Air Phantom ProZhiyun Crane 24kGoProSony FS7 FS5Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH5s GH5Sony A6300 A6500 A7S2 RX100m5Gimbal