Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

Zapowiedzi sprzętowe, nowinki i inne potwierdzone informacje
docxxx

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 08:51

Już pisałem: żal.pl

Jeden slot na kartę,
4K w Z7 z cropa
Za to w Z6 mniej punktów AF
30fps w 4K
Ładowarka nie kompatybilna ze starymi bateriami
Cena z kosmosu


Ja po tym sezonie żegnam Nikona w video i najprawdopodobniej kupuję GH5s ze względu na 4K/60fps
Puszki D750 zostawię do foto.
alias
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 09:04

są też plusy jak płaski profil i 10bit ;)

Dodano po 4 minutach 8 sekundach:
docxxx pisze:Źródło posta 4K w Z7 z cropa

nie wiem czy ma cropa bo piszą, że w Z7 mamy do czynienia z line skippingiem a nie skalowaniem
co jest zrozumiałe przy aż tak liczebnej pikselowo matrycy
docxxx

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 09:07

Sory, małe sprostowanie:

Video recording is possible at UHD 4K (3840 x 2160) using either the full-frame area or a DX crop area in 30p, 25p, or 24p frame rates.

Czyli są dwa tryby: FF i DX ("zoom" x 1.5)
yotka
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 09:38

alias pisze:Źródło posta są też plusy jak płaski profil i 10bit

10 bit tylko na rekorder, niewielka to zaleta
alias
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 09:44

yotka pisze:Źródło posta 10 bit tylko na rekorder, niewielka to zaleta

znam puszki co i tego nie mają :lol:
zoskate

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 09:59

Nie ma co przekreślać, póki nie pokażą obrazka. Po premierze A73 też wielu krzyczało, że lipa, że nic nowego, że znowu dali to samo. A znam kilka przypadków przesiadki z A7S2 na A73.

Z zalet to oprócz pełnej klatki i 10bit po hdmi to detekcja fazy. Ciekawe jak dobrze sobie poradzili.
Z GH5 raczej nie będzie konkurować, bo rozmiar matrycy i mocowanie to dwie zupełnie inne bajki. Zestawiałbym go raczej z A7R3 i 5d4/1DX. Chociaż ten brak drugiego slotu karty... :?
kulfi82
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 10:26

Tak jak pisałem przy zapowiedziach, dla Canona i Nikona pociąg o nazwie bezlusterkowce już dawno odjechał. Sony i Panas tak wysoko podnieśli poprzeczkę, że najzwyczajniej w świecie te dwie firmy nie są w stanie ich dogonić.
"Ojciec Zdzicha"
iskra8891

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 11:00

kulfi82 pisze:Źródło posta dla Canona i Nikona pociąg o nazwie bezlusterkowce już dawno odjechał. Sony i Panas tak wysoko podnieśli poprzeczkę, że najzwyczajniej w świecie te dwie firmy nie są w stanie ich dogonić.


:lol: :lol: :lol:
przestań żyć w świecie wesel i zobacz co te firmy robią na rynku pro oraz jak długo istnieją w branży. To że wszyscy janusze w twojej okolicy wykupili sonego i panasonika nie oznacza ich upadku ani "niedorozwoju" technologicznego. Możesz co najwyżej napisać że sony swoją strategią przyspieszyło ruch w stronę bezluster.
Jeśli już tak się podniecamy ilością sprzedaży to zobacz jak dobrze sprzedał się M50 od canona.
kulfi82
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 11:02

iskra8891, spoko.. a teraz wracam do swojego świata wesel i januszy
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 11:12

iskra8891 pisze:Źródło posta przestań żyć w świecie wesel i zobacz co te firmy robią na rynku pro oraz jak długo istnieją w branży. To że wszyscy janusze w twojej okolicy wykupili sonego i panasonika nie oznacza ich upadku ani "niedorozwoju" technologicznego. Możesz co najwyżej napisać że sony swoją strategią przyspieszyło ruch w stronę bezluster.
Jeśli już tak się podniecamy ilością sprzedaży to zobacz jak dobrze sprzedał się M50 od canona.


"firma Sony właśnie pochwaliła się rekordową sprzedażą wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką. Japoński producent wyprzedził na tym polu Nikona, wskakując na drugie miejsce w USA. Według oficjalnych informacji firma Sony zanotowała 23-procentowy wzrost sprzedaży w USA w 2017 roku wśród pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką."
https://fotoblogia.pl/10557,sony-na-dru ... nna-optyka

a jak mnie pamięć nie myli, to za pierwsze półrocze 2018 są na pierwszym miejscu wyprzedzając canona

Dodano po 1 minucie :
iskra8891 pisze:Źródło posta Jeśli już tak się podniecamy ilością sprzedaży to zobacz jak dobrze sprzedał się M50 od canona.

masz jakieś wiarygodne dane?
bo internety ćwierkają że to są śladowe ilości
mav
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K

23.08.2018, 11:24

Canon to może jeszcze gdzieś się znajdzie, ale Nikon i film (zwłaszcza pro) to chyba jednak nie bardzo.
Na naszym ryneczku to chyba nadal fs7 na przedzie, a potem redy i arri. Nikt w bezluszczanki się nie bawi, jak jest budżet na rental.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
iskra8891

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 11:53

alias pisze:a jak mnie pamięć nie myli, to za pierwsze półrocze 2018 są na pierwszym miejscu wyprzedzając canona

Ten sam portal piszę "Na tym rynku dominuje obecnie Sony, które chwali się wynikami. Czyżby ze strachu?"
A tutaj są dane na rynek azjatycki:
https://www.fotomaniak.pl/110911/canon- ... ynku-foto/

Możemy przerzucać się artykułami ale to nie ma sensu. Sony musi dać dużo więcej od siebie ale nie potrafi tego zrobić tak jak należy. Canon nie musi bo robi produkty które działają i tym się do tej pory bronił. Wystarczy żeby Canon zrobił produkt o takich samych parametrach jak Sony i to wystarczy.
docxxx

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 12:14

Koledzy, sluchajcie. Jestem z Nikonem ponad 10 lat. Przeżylem wojenki z Canonem, wejscie na rynek Pana, Sonego i ogolnie m43.
Nagrywam Nikonem, robię zdjęcia Nikonem. Wydaje mi sie, że znam ten system od podszewki. Nie raz slyszalem od fotoslubniakow ze "oooo, pierwszy raz widze kamerzyste z Nikonem". A ja dalej zajezdzam swoje D750.
Czailem sie na D850, ale jak zobaczylem ich 4k/30fps i niedorobiony AF, to podziekowalem. W miedzyczasie przelykalem gorycz, gdy widzialem co robi Panas z Sonym na polu "video".
Dalej glaskalem swojego Nikona po "glowie" i mowilem: nie sluchaj ich, oni nie maja racji, ty jestes najlepszy. A tak naprawde w duchu myslalem "kiedy w koncu ten bezlusterkowiec wyjdzie".
Ba, kupilem nawet ich pierwszy wypust, V1! Jak to zobaczylem to pomyslalem "trudno, pokocham jak swoje". I tak pracowalem sobie na Nikonie przez lata.
Malo tego. W miedzyczasie kolega pozyczyl mi G7 z manualna 35mm. Jak zobaczylem obrazek z tej starej przeciez puszki, kopare zbieralem z podlogi. To jakby zona wam gotowala codzien na obiad ziemniaki ze smietana, a tu nagle na stol wjechal schabowy, surowka i kompot do tego. A deserem bylo to, jak pozyczylem szkielko Olympusa z AF. Jak zobaczylem jak dziala AF na bezlusterkowcu, jak to sledzi itd. to pomyslalem, ze pracuje jak jakis debil na niedorobionym sprzecie, ktory producent szumnie nazywa "PRO". Jakbys mielonke jadł na polanie, a inni dwudaniony obiad w restauracji. I ta mielonka bylaby w cenie tego obiadu.
Wczoraj/dzisiaj jednak jak zobaczylem parametry Z6/Z7 to sie po prostu wkurw... Nawet nie rozczarowalem. Wkurzylem. Po tylu latach wypuscili takie cos za 15/20 tys zlotych? To jakis zart.

Tak wiec koncze ten sezon i przechodze na GH5s. Zadnego Nikona do video, zadnych nowych obiektywow, braku drugiego slotu, karty XD itd.
Miarka się przebrała.
kulfi82
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 13:48

iskra8891 pisze:Źródło posta Wystarczy żeby Canon zrobił produkt o takich samych parametrach jak Sony i to wystarczy.

no tak, ale nie zrobił.. więc będziemy dyskutować o czymś czego nie ma?
"Ojciec Zdzicha"
MarcinM
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 13:48

To jest aparat. Służy do robienia zdjęć. Video to dodatkowa opcja. Nikon zawsze tak o tym myślał i chyba dobrze, bo zdjęcia robi świetne.
Dividex

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 14:48

Jeśli mowa o zdjęciach to Nikon jest świetny, a na polu video to chyba dopiero startuje podczas gdy inni już dawno są w trasie. Nie znaczy to oczywiście, że nas jeszcze nie zaskoczy :) Z ciekawostek to są plotki że już za miesiąc zobaczymy Fuji XT-3, bez stabilizacji matrycy z nowym procesorem i 4k60p oraz 10 bit. Oczywiście f-log i 100p w FHD to już teraz jest zainplementowane w XT-2 oraz nowszym bracie ze stabilizowaną matrycą XH-1. Może się więc okazać, że po Panasonicu będzie to jedyny aparat z 4k60p do tego z matrycą APS-C i to w cenie ok. 6 tyś zł. (pełnoklatkowego 1dxII z uwagi na cenę celowo pomijam ). Obecnie z tego co jest to wg mnie Sony chyba jest najsensowniejszym rozwiązaniem pod video. Co do A7III który jest wg mnie bardzo dobry, to po jego premierze śledząc różne grupy fotograficzne na fejsie, miałem wrażenie, że zapadła tam jakaś zbiorowa obsesja i wielu wyzbywało się swoich gratów, żeby tylko wejść w posiadanie tego sprzętu :) Teraz już tak jest coś co ma dwa lata jest stare, słabe, nagle przesaje robić dobre zdjęcia a do video nigdy się nie nadawało ;)
mav
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 15:03

Te 10bit to tylko na rekorder i wtedy nagrywanie w puszcze (nawet w 8bit - jako backup) jest niedostępne.
W sumie nie wiem, jak w soniakach jest.
A73 faktycznie jest bardzo przyjemną puszczeczką. Montuję właśnie jeszcze jakiś materiał z a7s2 i obrazek jakoś mniej mi się podoba. W ten weekend mam fuchę na a73 i a7s2, będę miał bezpośrednie porównanie.
Co śmieszne, w slogu2 miałem znacznie większą rozpiętość, niż Nikoniarz w foto (ok, wiadomo, tu są jeszcze Rawy, ale mimo wszystko ten akurat nie chciał tak potem wyciągać z cieni)

Chociaż właśnie trafiłem (w końcu) scenę z widocznym gołym okiem 8bitowym bandingiem... cóż, coś za coś. Ciekawe, czy 10bit by mnie uratowało w tej sytuacji.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
M4jster

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 15:14

Za kilka lat te nasze problemy będziemy wspominać z uśmiechem na ustach :D
Dividex

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 16:32

M4jster pisze:Źródło posta Za kilka lat te nasze problemy będziemy wspominać z uśmiechem na ustach :D

Akurat. Jeszcze na starym forum wszyscy wzdychali do FullHD w 50p a dziś 4k to żaden wynik, ma być w 50p , s-logu i 10 bitach ;)
luke
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 18:18

Dividex pisze:Źródło posta Z ciekawostek to są plotki że już za miesiąc zobaczymy Fuji XT-3, bez stabilizacji matrycy z nowym procesorem i 4k60p oraz 10 bit. Oczywiście f-log i 100p w FHD to już teraz jest zainplementowane w XT-2 oraz nowszym bracie ze stabilizowaną matrycą XH-1. Może się więc okazać, że po Panasonicu będzie to jedyny aparat z 4k60p do tego z matrycą APS-C i to w cenie ok. 6 tyś zł.

Dokładnie tak jest. Patrzymy na nikona, canona, sony, panasa a tymczasem fuji robi ostatnio gigantyczny postęp. W tym roku montowałem trochę materiałów z XT-2, powiem, że w połączeniu z takim 56/1.2 obrazek wymiata. Świetne kolory, szczegółowość obrazka itd.
Wiadomo - fuji ma tez pewne minusy, ale postęp jaki robią wskazuje na to, że za rok dwa mogą mieć świetne bezlustra.
Dividex

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 18:24

Mam XT-2 i mam też 56 1.2, tak naprawdę dopiero po podłączeniu tego szkła zobaczyłem potencjał tego aparatu, ale i tak wszystko psuje podział plików. Aparat może sobie nagrywać nawet 30 min. a i tak wypluje kilka mniejszych plików, co obecnie wg mnie jest niedpuszczalne i pod tym względem plus dla a 6500, którego obraz do mnie nijak nie przemawia (oczywiście w fullHD).
alias
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 19:44

Dividex pisze:Źródło posta Aparat może sobie nagrywać nawet 30 min. a i tak wypluje kilka mniejszych plików, co obecnie wg mnie jest niedpuszczalne

czy to jest kłopot scalić je potem w edytorze jednym kliknięciem w jeden klip?
Dividex

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 20:07

Żaden, ale wyobraź sobie że montujesz w trybie multicamery z dwóch lub trzech puszek przy użyciu synchronizacji dzwięku a nie kodu czasowego, bo takiego ów aparat nie ma. Jeżeli są to XT-2 którę włączono o podobnym czasie to spoko, otrzymujesz kilkuminutowy plik, gorzej jeżeli włączono je o różnym czasie. Wtedy każdy plik włącza lub wyłącza się do montażu w najmniej przewidywanych momentach i zaczyna robić się bajzel. Generalnie musisz tworzyć multi po kilka razy przy udziale tych samych klipów lub wrócić do przeszłości i robić wszytsko ręcznie. Najcześciej montuje w połączeniu z a6500 i wtedy doceniam, że jeden chociaż plik ma ok. 30 min. a drugi muszę z nim spasować.
MarcinM
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

23.08.2018, 21:23

plural eyes sam to ogarnia :)
M4jster

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

24.08.2018, 07:48

Żaden, ale wyobraź sobie że montujesz w trybie multicamery z dwóch lub trzech puszek przy użyciu synchronizacji dzwięku a nie kodu czasowego, bo takiego ów aparat nie ma. Jeżeli są to XT-2 którę włączono o podobnym czasie to spoko, otrzymujesz kilkuminutowy plik, gorzej jeżeli włączono je o różnym czasie. Wtedy każdy plik włącza lub wyłącza się do montażu w najmniej przewidywanych momentach i zaczyna robić się bajzel. Generalnie musisz tworzyć multi po kilka razy przy udziale tych samych klipów lub wrócić do przeszłości i robić wszytsko ręcznie. Najcześciej montuje w połączeniu z a6500 i wtedy doceniam, że jeden chociaż plik ma ok. 30 min. a drugi muszę z nim spasować.

Nie wiem w czym montujesz, ale w adobe premiere - klikasz synchronize i z automatu Ci to złapie (niestety działa jednocześnie tylko na dwóch plikach)
docxxx

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

24.08.2018, 08:52

M4jster pisze:Źródło posta
Żaden, ale wyobraź sobie że montujesz w trybie multicamery z dwóch lub trzech puszek przy użyciu synchronizacji dzwięku a nie kodu czasowego, bo takiego ów aparat nie ma. Jeżeli są to XT-2 którę włączono o podobnym czasie to spoko, otrzymujesz kilkuminutowy plik, gorzej jeżeli włączono je o różnym czasie. Wtedy każdy plik włącza lub wyłącza się do montażu w najmniej przewidywanych momentach i zaczyna robić się bajzel. Generalnie musisz tworzyć multi po kilka razy przy udziale tych samych klipów lub wrócić do przeszłości i robić wszytsko ręcznie. Najcześciej montuje w połączeniu z a6500 i wtedy doceniam, że jeden chociaż plik ma ok. 30 min. a drugi muszę z nim spasować.

Nie wiem w czym montujesz, ale w adobe premiere - klikasz synchronize i z automatu Ci to złapie (niestety działa jednocześnie tylko na dwóch plikach)


Długi pliki wcale nie są dobre na wszystko. Dla przykładu, wrzucenie do PremierePro dzwieku z krawatówki o dlugosci kilku godzin (od przygotowan do pierwszego tanca) skutkuje bardzo duzymi problemami w pracy z tym programem.
A dlaczego? Poniewaz podglad tego pliku jest tak duzy, ze wykracza poza 4GB i zaczynaja sie freezy, resety itd.* Ostatnio dwa pełne dni zajęło mi znalezienie przyczyny. Dlatego tez pozniej, gdy nie uzywalem tego pliku, to robilem go offline.
I zeby nie bylo, wiem duzo o systemach plikow, fat32, ntfs itd. bo jestem z branzy IT. To PremierePro ma z tym problem, a nie moj komp.

*trzeba tez uczciwie przyznac, ze wczesniejsze wersje PP mialy wrecz kosmiczne problemy z tym. W wersji 2018 jest juz duzo stabilniej.
cezary170
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

24.08.2018, 09:17

Ja zainwestowałem w timecode od tentaclesync i jest to spore ułatwienie w pracy. Cały sezon na tym pracuje i jestem wreszcie zadowolony ze nie muszę się męczyć z synchronizacją. Plular eyes niestety tak świetnie się nie sprawdzał tu po wrzuceniu plików mam całe wesele ułożone.
kulfi82
Awatar użytkownika

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

24.08.2018, 09:43

docxxx pisze:Źródło posta Dla przykładu, wrzucenie do PremierePro dzwieku z krawatówki o dlugosci kilku godzin (od przygotowan do pierwszego tanca) skutkuje bardzo duzymi problemami w pracy z tym programem.
ale wrzucasz całe 4 godziny na time line? Ja importuje ten kilkugodzinny plik i w source wycinam tylko potrzebne fragmenty wrzucając je na timeline
"Ojciec Zdzicha"
docxxx

Nikon kontratakuje w 4K - bezlusterkowce Z7 i Z6

24.08.2018, 10:01

kulfi82 pisze:Źródło posta
docxxx pisze:Źródło posta Dla przykładu, wrzucenie do PremierePro dzwieku z krawatówki o dlugosci kilku godzin (od przygotowan do pierwszego tanca) skutkuje bardzo duzymi problemami w pracy z tym programem.
ale wrzucasz całe 4 godziny na time line? Ja importuje ten kilkugodzinny plik i w source wycinam tylko potrzebne fragmenty wrzucając je na timeline


Oczywiście, że docinam i na timeline wrzucam tylko np. błogosławieństwo, ale próba jakiegokolwiek ruszenia tego pliku we wcześniejszych wersjach PP kończyła się freezami.

Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal