Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 10:39

Koledzy, wiem że marudzę, ale chciałem zamówić w końcu mikrofon krawatowy.
Wybór jest pomiędzy Rode Smarlav a AUDIO-TECHNICA ATR 3350.

Wiem, że więcej osób poleca Rode i raczej to jego zamówię, ale chcę się upewnić czy będzie działał z:

- tym dyktafonem https://www.sony.com/electronics/voice- ... 333-series
- i Tascamem DR-40 (którego znacie)

Ponoć jest jeszcze jakaś przejściówka do tego Rode. Do czego ona służy?

ps. SOUNDplay wyluzuj, ok? ;)
SOUNDplay

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 12:52

Do dr-40 musi być przelotka. Przy czym nie będzie to "zwykła", tylko musi mieć kawałek elektroniki w sobie. Bardzo dawno temu testowałem "zwykłą" z 3350 i brumiło.
Nie wiem co tam ma w sobie przelotka rode (jedna ma chyba elektronikę w sobie) ale jeśli teoretycznie pozwala na uruchomienie krawatowki z p48 to powinno zadziałać.
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 13:18

Czyli w przypadku Rode z tym dyktafonem Sony nie potrzebowalbym przelotki*, a w przypadku DR-40 tak?

*chodzi o to: https://sklep.filmgraf.com.pl/rode-sc3- ... -3766.html

ps. Dzieki za odpowiedz :)
alias
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 13:36

docxxx pisze:Źródło posta Ponoć jest jeszcze jakaś przejściówka do tego Rode. Do czego ona służy?

seria smart /jak sama nazwa wskazuje/ jest przeznaczona dla smartfonów i ma właśnie taki cztero-polowy układ wtyku
czyli TRRS, a ma być TRS, stąd potrzebna przejściówka
całą 'magię' tych połączeń masz tu: https://www.cablechick.com.au/blog/unde ... dio-jacks/
jak się łatwo domyśleć taka przejściówka z TRRS na TRS musi być właściwie dobrana
a nie pierwsza lapsza
ciekawostka: któryś z chińskich producentów ma w ofercie 18 wersji takiej przejściówki
:)

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
SOUNDplay pisze:Źródło posta Przy czym nie będzie to "zwykła", tylko musi mieć kawałek elektroniki w sobie. Bardzo dawno temu testowałem "zwykłą" z 3350 i brumiło.

w tej oryginalnej nie ma żadnej elektroniki, a inna kombinacja połączeń
w ogóle nie istnieje coś takiego jak zwykła przejściówka z TRRS na TRS
M4jster

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 13:37

Pytanie typu wybierz mniejsze zło.
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 13:52

Dobra, uproszcze pytanie do: czy smartlav+ BEZ PRZEJSCIOWKI bedzie dzialal z ww. dykfafonem Sony?
alias
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 13:54

docxxx pisze:Źródło posta Dobra, uproszcze pytanie do: czy smartlav+ BEZ PRZEJSCIOWKI bedzie dzialal z ww. dykfafonem Sony?

nie, bez przejściówki tylko ze smartfonem /i to też nie każdym/
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 14:09

A pierd... to wszystko. Kupuję ZOOM F1-LP

Dodano po 13 minutach 7 sekundach:
Kupione


(10 znakow)
alias
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

18.05.2018, 14:18

ten F1 fajnie prezentuje się w takim zastosowaniu
nagrywasz podwójnie

Obrazek
tomekk79

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

19.05.2018, 12:14

Tylko pamiętajcie, że taki "szotgun" to mikrofon i zastosowanie szotganopodobne które w zasadzie nie ma nic wspólnego z prawidłową rejestracją dźwięku. Ta rura to nie jest teleobiektyw.
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

24.05.2018, 22:04

Dziś odebrałem tego Zooma F1. Jakby ktoś miał jakieś pytania, to może pomogę.
tomekk79

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

25.05.2018, 07:43

Napisz jakie masz doświadczenia z jego użytkowania.
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

25.05.2018, 08:08

Ok, za tydzień wezmę go na zlecenie.
Ale już teraz mogę napisać, że jest ciut duży, taki obudowany, ale wygląda na solidny.
Na dwa AAA.
Jest przykręcana, metalowa klamra (myślalem, że nie ma i tylko można użyć tych dwóch oczek do paska).
Brak karty sd.
kulfi82
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 08:00

docxxx,
wracając jeszcze do pytania właściwego, to nie napisałeś w sumie do czego ten krawat ma być.. jeżeli zastosowania ślubne to 3350 jest słabym rozwiązaniem, ma bardzo długi kabel no i te dodatkowe zasilanie.
"Ojciec Zdzicha"
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 08:29

Dokladnie, za dlugi ten kabel. Dlatego mam juz Zooma F1.

BTW:
Choć nie miałem Dr-10L w ręce, to ogladalem i czytalem bardzo duzo testow z nim. I w sumie kupilbym go z 2-3 temu, ale byl problem z dostepnoscia. Mam teraz jednak Zooma F1 i skrócie moge napisać tak: Mam wrazenie, ze ludzie od Zooma wzieli sobie do reki DR-10L, pouzywali i powiedzili: dobra, to teraz zrobcie wersje v2 tego Tascama, bo wady są takie, takie i takie.
tomekk79

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 08:53

docxxx pisze:Źródło postaAle już teraz mogę napisać, że jest ciut duży, taki obudowany, ale wygląda na solidny.

Z "kultowym" modelem tegoż samego producenta było identycznie - wyglądał ładnie, na bardzo solidny, ale w praktyce przegrywa z kretesem z plastikiem od Tascama :)
docxxx pisze:Źródło posta BTW:
Mam teraz jednak Zooma F1 i skrócie moge napisać tak: Mam wrazenie, ze ludzie od Zooma wzieli sobie do reki DR-10L, pouzywali i powiedzili: dobra, to teraz zrobcie wersje v2 tego Tascama, bo wady są takie, takie i takie.

W kwestii formalnej, DR-10 i F1 to są zupełnie inne produkty
kulfi82
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 09:08

docxxx pisze:Źródło posta Choć nie miałem Dr-10L w ręce, to ogladalem i czytalem bardzo duzo testow z nim. I w sumie kupilbym go z 2-3 temu, ale byl problem z dostepnoscia. Mam teraz jednak Zooma F1 i skrócie moge napisać tak: Mam wrazenie, ze ludzie od Zooma wzieli sobie do reki DR-10L, pouzywali i powiedzili: dobra, to teraz zrobcie wersje v2 tego Tascama, bo wady są takie, takie i takie.


hehe no z pewnością F1 nie jest wersją 2 tego tascama. DR-10 jest wręcz miniaturowy, idealnie zaprojektowany do ukrycia w kieszeni, ma duala i jego obsługa właściwie sprowadza się do włączenia nagrywania. Tak jak kiedyś napisałem ja wpinam go podczas ubierania młodego a odpinam przy rosole. Na jednej baterii spokojnie nagra kilka tłustych godzin. Denerwuje mnie trochę podział plików, po kilku godzinach masz ich dziesiątki - pewnie zamysł był taki aby mieć jak najlepiej zabezpieczone nagranie, ale weź się doszukaj przysięgi jak masz na karcie 40-50 plików ;) Być może czegoś jeszcze w nim nie ogarnąłem bo tak na dobrą sprawę nie miałem jeszcze chwili aby zasiąść do instrukcji czy jakiegoś tutoriala.
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 09:34

Masz coś źle ustawione, bo nagrywałem 2-godzinną gadkę i był jeden duży plik :)
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
docxxx

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 09:37

tomekk79 pisze:DR-10 i F1 to są zupełnie inne produkty


Aha, ok. Człowiek uczy się całe życie. Każdy mówił, że takie same/do tego samego, ale widocznie mylili się.

EDIT:
I jeszcze jedno. Nie napisałem, że F1 jest lepszy. Poza tym, DR-10l nie miałem w ręce więc opieram się tylko na tym, co widziałem/wyczytałem w necie.
Nie chce też mi się pisać za dużo, bo w pracy jestem, ale fakt, Tascam swoimi gabarytami jest spasowany do tego co ma robić. Zoom, jest bardziej rozbudowany/obudowany i te złącze 10-pinowe pozwala zrobić z niego coś więcej.
Tylko, że nie każdy tego potrzebuje.
kulfi82
Awatar użytkownika

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 10:29

mav pisze:Źródło posta Masz coś źle ustawione, bo nagrywałem 2-godzinną gadkę i był jeden duży plik


faktycznie musiałem włączyć TIME TRK INC (Timed trackincrementation) bo jak głosi manual "Without pausing recording, a new file can be created automatically during recording after about 15 minutes have
elapsed." Dzięki za mobilizację do szukania rozwiązania.
"Ojciec Zdzicha"
tomekk79

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

29.05.2018, 10:50

docxxx pisze:Źródło postaAha, ok. Człowiek uczy się całe życie. Każdy mówił, że takie same/do tego samego, ale widocznie mylili się.
EDIT:
I jeszcze jedno. Nie napisałem, że F1 jest lepszy. Poza tym, DR-10l nie miałem w ręce więc opieram się tylko na tym, co widziałem/wyczytałem w necie.

DR-10 jest po prostu rekorderem "włącz i nagrywaj", bez żadnych dodatkowych bajerów, dla tego jest mniejszy.
F1 ma bardziej rozbudowaną funkcjonalność, w tym właśnie możliwość wymiany kapsuł i/lub założenia złączy XLR, dla tego jest większy (ma choćby wyświetlacz zawierający wiele informacji, którego DR-10 nie ma).
Tak jak napisałeś, wszystko zależy kto czego potrzebuje. Jeżeli potrzebujemy "tylko" rekordera do lavalierów, to DR-10 będzie dobrym wyborem, natomiast jeśli poszukujemy urządzenia bardziej uniwersalnego, to wówczas wybierze się F1, wiedząc oczywiście, że jest on większy.

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrCanon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin Mavic Air Phantom ProZhiyun Crane 24kGoProSony FS7 FS5Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH5s GH5Sony A6300 A6500 A7S2 RX100m5Gimbal