Blackmagic Pocket 4K
Blackmagic Pocket 4K
https://www.youtube.com/watch?v=yCxFqFBrz1o
Dodano po 6 minutach 51 sekundach:
Na ISO 6400 wydaje się być ok. O ile nie było odszumiane..
Dodano po 6 minutach 51 sekundach:
Na ISO 6400 wydaje się być ok. O ile nie było odszumiane..
Blackmagic Pocket 4K
wemlo pisze:Źródło posta Na ISO 6400 wydaje się być ok. O ile nie było odszumiane..
na vimeo do pobrania oryginalny plik
https://vimeo.com/289633913
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło posta Na ISO 6400 wydaje się być ok. O ile nie było odszumiane..
na vimeo do pobrania oryginalny plik
https://vimeo.com/289633913
Właśnie pobieram, ale oryginalny to on taki nie jest do końca, bo to plik wynikowy po montażu. Fajnie byłoby dostać surówkę z tych ostatnich 4 ujęć.
Blackmagic Pocket 4K
wemlo pisze:Źródło posta Właśnie pobieram, ale oryginalny to on taki nie jest do końca, bo to plik wynikowy po montażu. Fajnie byłoby dostać surówkę z tych ostatnich 4 ujęć.
no tak, z montażu
ale warto pobrać by wyeliminować efekt redukcji szumu który raobi serwer YT lub Vimeo po uploadzie
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło posta Właśnie pobieram, ale oryginalny to on taki nie jest do końca, bo to plik wynikowy po montażu. Fajnie byłoby dostać surówkę z tych ostatnich 4 ujęć.
no tak, z montażu
ale warto pobrać by wyeliminować efekt redukcji szumu który raobi serwer YT lub Vimeo po uploadzie
To się zgadza
Blackmagic Pocket 4K
Ja tam jestem zdecydowany na kupno.... niech tylko k..wa będzie ten zakup wreszcie możliwy ! Body, Viltrox, Ronin, Samsung T5, bateryjki lub powerbank i jestem z ceną blisko 12k złotówek.
Blackmagic Pocket 4K
Ja się zastanawiam czy wpłacać kasę i czekać w kolejce czy poczekać na jakieś opinie osób z forum.
Rozmyślam nad obiektywami do tej kamery, ktoś z forum używa Panasonic 12-35 mm f/2.8 II? Zastanawia mnie czy pierścień ostrości nie jest za mały do wygodnego ostrzenia.
Rozmyślam nad obiektywami do tej kamery, ktoś z forum używa Panasonic 12-35 mm f/2.8 II? Zastanawia mnie czy pierścień ostrości nie jest za mały do wygodnego ostrzenia.
Blackmagic Pocket 4K
Ja tam jestem zdecydowany na kupno.... niech tylko k..wa będzie ten zakup wreszcie możliwy ! Body, Viltrox, Ronin, Samsung T5, bateryjki lub powerbank i jestem z ceną blisko 12k złotówek
Ronin S ?
Blackmagic Pocket 4K
Tak Ronin S. Chyba, że MozzaAir lub Ździsiek się nada, do końca jeszcze nie przemyślałem. Zobaczę jak mi się budżet rozejdzie. Tego Ronina też jeszcze nie ma normalnie w sprzedaży ( a premiera była dawno temu) więc istnieje ryzyko że pocket też dopiero w przyszłym roku będzie normalnie do kupienia.
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta Nie wiem czy było, jak tak to skasujcie
nie było myślę, że warto ten jeden kadr bardziej wyeksponować
Może ktoś wytłumaczyć tą grafikę jak ją czytać?
Blackmagic Pocket 4K
Do ISO 1000 masz największy DR w tej kamerze. Od 1250 do 6400 masz nieco mniejszy DR ale też bardzo duży. Powyżej 6400 zaczyna wyraźnie spadać. Ponadto stosunek szczegółów w cieniach i światłach zmienia się wraz ze wzrostem ISO na korzyść tych pierwszych.
Blackmagic Pocket 4K
oś X to 25 wartości ISO
oś Y to rozpiętość tonalna dla danego ISO
kolor jaśniejszy rozpiętość powyżej wartości ISO, ciemniejszy to poniżej wartości ISO
na górze Total Stops czyli całkowita rozpiętość tonalna dla danego ISO
oś Y to rozpiętość tonalna dla danego ISO
kolor jaśniejszy rozpiętość powyżej wartości ISO, ciemniejszy to poniżej wartości ISO
na górze Total Stops czyli całkowita rozpiętość tonalna dla danego ISO
Blackmagic Pocket 4K
https://www.fullcompass.com/common/products/lgr/307111.jpg
Dodano po 9 minutach 26 sekundach:
fajne porównanie znanych kamer pod względem DR
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjgjdnolLjdAhXEUlAKHX_VAdEQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.eoshd.com%2Fcomments%2Ftopic%2F26459-panasonic-gh5s-brings-massive-low-light-improvement-exclusive-interview-and-hands-on%2F%3Fpage%3D12&psig=AOvVaw1BNiy_QWij4tehVcH2P_YG&ust=1536934355044623
Dodano po 9 minutach 26 sekundach:
fajne porównanie znanych kamer pod względem DR
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjgjdnolLjdAhXEUlAKHX_VAdEQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.eoshd.com%2Fcomments%2Ftopic%2F26459-panasonic-gh5s-brings-massive-low-light-improvement-exclusive-interview-and-hands-on%2F%3Fpage%3D12&psig=AOvVaw1BNiy_QWij4tehVcH2P_YG&ust=1536934355044623
Blackmagic Pocket 4K
i już widać, że bez statywu nic tym nie nagrasz... szarpią te ujęcia okropnie.
"Ojciec Zdzicha"
Blackmagic Pocket 4K
kulfi82 pisze:Źródło posta i już widać, że bez statywu nic tym nie nagrasz... szarpią te ujęcia okropnie.
Kwestia skilla moim zdaniem. Nie każdy operator potrafi pracować z ręki.
Blackmagic Pocket 4K
yotka pisze:Źródło posta Kwestia skilla moim zdaniem. Nie każdy operator potrafi pracować z ręki.
ok, to rozwinę myśl.. "i już widać, że bez statywu lub wysokiego skilla w operatorce ręcznej nic tym nie nagrasz... szarpią te ujęcia okropnie."
"Ojciec Zdzicha"
Blackmagic Pocket 4K
Problemem może być brak wizjera..
W C100 też nie mam stabilizacji matrycy, obiektywów też nie mam stabilizowanych (prócz 70-200), a jednak da się sensownie nagrać coś z ręki, ponieważ mam trzeci punkt podparcia w postaci oka.
Tutaj faktycznie monopod to podstawa.
W C100 też nie mam stabilizacji matrycy, obiektywów też nie mam stabilizowanych (prócz 70-200), a jednak da się sensownie nagrać coś z ręki, ponieważ mam trzeci punkt podparcia w postaci oka.
Tutaj faktycznie monopod to podstawa.
Blackmagic Pocket 4K
wemlo pisze:Źródło posta ponieważ mam trzeci punkt podparcia w postaci oka.
otóż to, ja kręcąc A7S również bez stabilizacji i na manualach posiłkuje się wizjerem. Grając z biodra odchylam ekran o 90 stopni i też mam stabilnie. Co prawda A7S to tylko 1080p więc te mikrodragania są znacznie mniej widoczne, ale i tak tutaj w BM jesteśmy pozbawieni jakiejkolwiek opcji.
"Ojciec Zdzicha"
Blackmagic Pocket 4K
Kamera raczej nie do roboty run and gun, ale z monopodem już da się pracować, tyle że czasem to nawet ten monopod jest za dużo, przynajmniej na ślubach.
Blackmagic Pocket 4K
jakoś na wiosnę była na ślubie kościelnym gdzie był tylko jeden operator i całość ogarniał na gimbalomonopodzie
i całkiem zgrabnie mu to szło
i całkiem zgrabnie mu to szło
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło posta jakoś na wiosnę była na ślubie kościelnym gdzie był tylko jeden operator i całość ogarniał na gimbalomonopodzie
i całkiem zgrabnie mu to szło
no ale co w tym nadzwyczajnego, ja też tak robię, co nie zmienia faktu, że wiele kadrów gram z łapy
"Ojciec Zdzicha"
Blackmagic Pocket 4K
kulfi82 pisze:Źródło posta co nie zmienia faktu, że wiele kadrów gram z łapy
a on jechał tylko w ten sposób i z łapy nie potrzebował
i całkiem sensownie sobie poczynał
jedyne co zmieniał, to to, że odłączał gimbal od monopodu w miarę potrzeb
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło postakulfi82 pisze:Źródło posta co nie zmienia faktu, że wiele kadrów gram z łapy
a on jechał tylko w ten sposób i z łapy nie potrzebował
i całkiem sensownie sobie poczynał
jedyne co zmieniał, to to, że odłączał gimbal od monopodu w miarę potrzeb
Rozumiem, tylko teraz pytanie czy wszystko miał na auto czy tylko wybrane rzeczy...
Z manualnym Pocketem 4K juz by sobie pewnie tak nie pograł, chyba że na ogniskowej 12 mm...
Blackmagic Pocket 4K
wemlo pisze:Źródło posta Rozumiem, tylko teraz pytanie czy wszystko miał na auto czy tylko wybrane rzeczy...
nie wiem tego, filmował GH4
szkła zmieniał ze dwa razy
wemlo pisze:Źródło posta Z manualnym Pocketem 4K juz by sobie pewnie tak nie pograł, chyba że na ogniskowej 12 mm...
wychodzi na to, że tam jest więcej opcji AUTO niż w niejednym aparacie
chyba wszystko poza półautomatycznym AF
Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
no i dobry FF z pewnością wiele ułatwi
Dodano po 45 minutach 51 sekundach:
pierdyl pisze:Źródło posta Jest gdzieś też taka tabelka porównująca GH5s? Albo inne aparaty?
te pomiary są zazwyczaj podawane dla jakiegoś LOG'u
a LOG LOG'owi nie równy
i ja mam zawsze problem z ich porównaniem i interpretacją
no i jeszcze jedna kwestia, to rejestracja w trybie HDR
zaprezentowane dziś nowe iphony potrafią składać jedno zdjęcie z czterech ujęć i teoretycznie osiągnąć w ten sposób DR=18
kamery i aparaty też zaczynają stosować takie sklejanie klatek, głupi M50 Canona to potrafi i robi to skutecznie
więc jak się do takich osiągów odnieść?
ten sensor sonego co jest w GH5s i nowym BM ma dwa natywne iso bo ma dwa wzmacniacze i dwa przetwornika A/C dla każdego piksela
i co robi BM? BM przełącza się automatycznie miedzy jednym wzmacniaczem po przekroczeniu wartości 1000 iso i od 1250 isko korzysta ze wzmacniacza o większym wzmocnieniu
no fajnie, a co robią kamery monitoringu dla których zaprojektowano ten sensor?
ano korzystają jednocześnie z obu wzmacniaczy i sklejają klatkę obrazu na inteligentnej zasadzie mając dane z dwóch źródeł równolegle
wygląda to potem jakby miały DR ze 20, choć to tylko oczywiście sztuczka i nie nadaje się do kinomatografii
Blackmagic Pocket 4K
tu kolejne ujęcia z łąpy
https://www.youtube.com/watch?v=neEMx5vTEhI
i opis:
I had recently shot test a new camera; a Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K.
I brought it to shoot at one of a unique location in Thailand. This place was a tree and flower garden which flowers could turn to be our delicious food.
I shot in 4K DCI 4:1 RAW at 25 - 60fps using CFast 2.0 cards.
The ISO setting was ranging from 400 - 3200 ASA. White Balance 5600K.
I shot mostly hand held, only 2-3 shot using a slider.
I used only natural light, no other fill light added.
Camera : Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K
Lens : Metabones EF-MFT Speed Booster Ultra 0.71x + Sigma 17 - 70 F2.8 - 4 Zoom. + Kani Variable ND.
4:1 RAW in 4K DCI 4096 x 2160p at 25-60fps on CFast 2.0 cards.
Using only natural lighting, no any additional fill light.
I have found that recoring in 12bit RAW is the future proof format.
https://www.youtube.com/watch?v=neEMx5vTEhI
i opis:
I had recently shot test a new camera; a Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K.
I brought it to shoot at one of a unique location in Thailand. This place was a tree and flower garden which flowers could turn to be our delicious food.
I shot in 4K DCI 4:1 RAW at 25 - 60fps using CFast 2.0 cards.
The ISO setting was ranging from 400 - 3200 ASA. White Balance 5600K.
I shot mostly hand held, only 2-3 shot using a slider.
I used only natural light, no other fill light added.
Camera : Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K
Lens : Metabones EF-MFT Speed Booster Ultra 0.71x + Sigma 17 - 70 F2.8 - 4 Zoom. + Kani Variable ND.
4:1 RAW in 4K DCI 4096 x 2160p at 25-60fps on CFast 2.0 cards.
Using only natural lighting, no any additional fill light.
I have found that recoring in 12bit RAW is the future proof format.
Blackmagic Pocket 4K
jak ktoś chce zerknąć do instrukcji to proszę:
https://drive.google.com/open?id=1KPLQ4 ... Yg8wFgRPc6
https://drive.google.com/open?id=1KPLQ4 ... Yg8wFgRPc6
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło posta nowy pocket też dostanie BRAW
czyli BRAW-O dla producenta
to oficjalna informacja czy "zza kulis"?
Blackmagic Pocket 4K
oficjalna, jak najbardziej oficjalna
kilka innych kamer też, może nawet te starsze
kilka innych kamer też, może nawet te starsze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości