Strona 1 z 1

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 03:17
autor: Arsen
Technika dziś już trochę zapomniana, ale wciąż bywa potrzebna. Z jakiegoś powodu ponad 2,5 h materiału surowego nie chce sensownie chodzić nawet na bardzo dobrym komputerze zatem postanowiłem przeliczyć go na coś lżejszego. Jaką metodę i oprogramowanie polecacie?

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 08:10
autor: Bartek1
W zasadzie najlepsze do programów montażowych będą proresy albo dnxhd, a w 4k też dnxhr. Cały czas montuję na prores proxy w davinci.
Jeśli chodzi o metodę to zależy od programu. Na przykład w Davinci resolve taka opcja jest wbudowana. W ustawieniach projektu wybierasz jakość plików proxy, zaznaczasz materiał i prawym klikiem wybierasz Generate Optimized Media. Jeśli program z którego korzystasz nie ma opcji tworzenia proxy to pozostaje mpeg streamclip lub podobny program i samodzielna podmiana plików.
Jeśli pracujesz na Windows i będziesz korzystał z mpeg streamclip to dnxhr będzie dobrym wyborem, (kodek pobierzesz ze strony Avida).

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 09:01
autor: razor89md
W SV 13 jest tak opcja orientuje się ktoś?

Zainteresowałem się z początkiem tego tygodnia montażem proxy (tak nigdy nie słyszałem o nim).

Męczy mnie zacinający się już podgląd przy dłuższym projekcie. :?

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 09:48
autor: Arsen
Dzięki za odpowiedź. Od początku roku korzystam z DNx i muszę przyznać w 100% rację Bartkowi - jeśli chodzi o płynność pracy to niebo a ziemia w stosunku do H264. Co do możliwości używania proxy bezpośrednio z poziomu programów edycyjnych to mam tego świadomość, ale moja wersja Premierki tego nie udostępnia, a zwykły render na niektórych plikach się wywala. Myślę, że kolejny duży projekt, na którym nie będę miał jakiegoś specjalnego parcia czasowego zacznę robić już na Da Vincim.

Spróbuję zatem opcji z mpeg streamclip, może się uda. Jeszcze raz dzięki za trop.

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 12:19
autor: mav
razor - Vegas 14 na pewno ma proxy i go używam dla ujęć z phantoma. Ostatnio także montowałem film z użyciem kodeka z FS7 w 4k i praca też nie była komfortowa (4k z a73 czy a7s2 chodzą całkiem spoko).
Plusy - wszystko robi się samo.
Minusy - zawsze do tego samego formatu 720p i to nieprzyjaznego dla użytkowników PAL. Ale mimo to nie zauważyłem tu negatywnych skutków.
Można byłoby samemu przygotować proxy i podmieniać pliki, ale z dwojga złego wolałem już korzystać z tej wbudowanej opcji.

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 12:26
autor: alias
mav pisze:Źródło posta nieprzyjaznego dla użytkowników PAL

co masz na myśli?

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 12:29
autor: mav
Wypluwa sobie pliki z 29.97 klatkami na sekundę :lol:

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 13:09
autor: alias
mav pisze:Źródło posta Wypluwa sobie pliki z 29.97 klatkami na sekundę

ale chodzi Ci o to, że nie ma kinowych 24, czy o to że nie ma PAL'owskich 25/50 fps?

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 13:13
autor: mav
mav pisze:Źródło posta Minusy - zawsze do tego samego formatu 720p

Krótko mówiąc - ja nie znalazłem żadnej możliwości zmiany ustawień plików proxy. Może gdzieś jest..

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 13:16
autor: alias
mav pisze:Źródło posta Krótko mówiąc - ja nie znalazłem żadnej możliwości zmiany ustawień plików proxy. Może gdzieś jest..

a program sam nie dobiera na podstawie klatkażu surówki? Zawsze jest 29.976?

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 22:10
autor: QUBE
Arsen pisze:Źródło posta Co do możliwości używania proxy bezpośrednio z poziomu programów edycyjnych to mam tego świadomość, ale moja wersja Premierki tego nie udostępnia

Masz przecież z premierką AME - tam wrzucasz pliki i (to ważne) świadomie tworzysz swoje proxy - dla Win DNxHD/HR, masz źródło w 4k proxy HD, masz HD proxy 960x540 - montujesz na takich proxy lekko i szybko - ważne aby w międzyczasie stworzyć pliki o parametrach źródła i umieścić je w takiej samej strukturze folderów jak proxy. Mając gotowy projekt z właściwą rozdziałką przed finalnym renderem wystarczy przed uruchomieniem premierki zamienić katalogi proxy na właściwe i ot wszystko. W taki sposób można spokojnie pracować na komputerach, które mają problem z h264 a o hevc nie wspominam :) oczywiście są inne metody (premierka chyba też sama tworzy proxy) ale podaje jedno z rozwiązań. Ktoś zarzuci po co ano po to - bo tak można i tak chcę - "minusem" jest duża objętość plików i większe zużycie prądu :) . Mpegstreamclip ma opcję kodowania wsadowego i jest ok ale wolę używać AME.
QB

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 22:47
autor: Arsen
Właśnie tak średnio u mnie z tym AME. Mam 5,5 rocznego Windowsa więc już cuda się dzieją na tym kompie :).

W nowych wersjach Premierki proxy tworzy się na plikach źródłowych klikając w nie prawym przyciskiem myszy i wybierając taką opcję. Bardzo szybko i sprawnie, korzystałem z tego w starej pracy, gdzie procki Intela i5 pierwszej generacji nie dawały sobie rady z surówką z dronów.

Przeliczanie do proxy

: 22.03.2019, 23:02
autor: Kenzo
Arsen pisze:Źródło posta W nowych wersjach Premierki proxy tworzy się na plikach źródłowych klikając w nie prawym przyciskiem myszy i wybierając taką opcję. Bardzo szybko i sprawnie, korzystałem z tego w starej pracy, gdzie procki Intela i5 pierwszej generacji nie dawały sobie rady z surówką z dronów.


No tylko, że tak czy inaczej potem Premierka odpala AME i na nim liczy te proxy :)