Strona 1 z 1

Usuwanie pogłosu

: 15.12.2018, 20:08
autor: MarcinM
Święty Graal dla wszystkich mających problemy z pogłosem w kościele?

Nie wiem jak sobie poradzi w warunkach kościelnych, ale w przypadku nagrania w pomieszczeniu ze zbyt dużym pogłosem, kiedy nie było innej możliwości, poradził sobie znakomicie:

https://megawrzuta.pl/download/55235948 ... 355e7.html

Gdyby ktoś szukał, to jest to nowa opcja "dereverb dialogue" dodana tylko w wersji "advanced" izotope RX. W wersji "standard" od jakiegoś czasu była funkcja "dereverb", ale ta nowa działa dużo, dużo lepiej.

Szkoda tylko, że wersja Advance kosztuje tak dużo (normalnie 1200 dolarów), ale rzeczywiście te narzędzia działają bardzo, bardzo dobrze i dla osoby/firmy która się tym zajmuje, są warte takich pieniędzy.

Ten program to podstawowe narzędzie wszystkich "magików", którzy mówią, że naprawią Wam pliki audio :) W 98% po prostu wrzucają do RXa i wypuszczają :) Teraz i Wy macie tę sekretną wiedzę :)

Usuwanie pogłosu

: 15.12.2018, 20:27
autor: SOUNDplay
Nie testowałem najnowszego rx’a, ale w starszym dereverb był mocno przeciętny.
W temacie usuwania pogłosu ciekawy jest jeszcze Zynaptiq Unveil.
Poza tym nic nie zastąpi dobrego nagrania na planie. A pogłos często nie jest zły, oczywiście jeśli klei się z obrazkiem. Gorzej już jak trzeba coś takiego pociąć.

Usuwanie pogłosu

: 15.12.2018, 20:32
autor: MarcinM
Oczywiście - atmosfera pomieszczenia jest bardzo ważna, ale czasem przeszkadza, szczególnie, jeżeli nagrywamy właśnie w "dziwnym miejscu", bo w innym nie możemy (np. bohater ma 5 minut na wywiad w miejscu pracy :)

I ten nowy "dereverb dialogue" jest dużo lepszy.

Usuwanie pogłosu

: 15.12.2018, 20:55
autor: SOUNDplay
Ale nie mieszajmy pojęć. Atmosfera atmosferą, a pogłos pogłosem ;)

Usuwanie pogłosu

: 15.12.2018, 21:05
autor: MarcinM
Ale ja miałem na myśli "atmosfera" nie w sensie dźwięków tła itp, tylko w sensie tego, co się dzieje z falą dźwiękową przed dotarciem do urządzenia zmieniającego fale dźwiękowe na sygnał. Czyli właśnie wszelkie odbicia.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 10:55
autor: SOUNDplay
I trzeba jeszcze pamiętać o najważniejszym. Wszelakie próby usuwania szumu, pogłosu i innych artefaktów są działaniami stratnymi. Sygnał, który chcemy "odzyskać", niestety traci na takich działaniach. Jak przesadzimy z czyszczeniem to zaczyna całość brzmieć jak wciągana taśma przez magnetofon. Tak samo efekt czyszczenia zależy od tego, czym nagraliśmy materiał. Jeśli sprzęt słaby to cudów nie oczekujmy.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 11:13
autor: alias
SOUNDplay pisze:Źródło posta I trzeba jeszcze pamiętać o najważniejszym. Wszelakie próby usuwania szumu, pogłosu i innych artefaktów są działaniami stratnymi. Sygnał, który chcemy "odzyskać", niestety traci na takich działaniach. Jak przesadzimy z czyszczeniem to zaczyna całość brzmieć jak wciągana taśma przez magnetofon. Tak samo efekt czyszczenia zależy od tego, czym nagraliśmy materiał. Jeśli sprzęt słaby to cudów nie oczekujmy.


dokładnie jak z video ;)

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 11:32
autor: SOUNDplay
Niestety w video można więcej zrobić. O wiele łatwiej jest usunąć coś z kadru, a kosiarki do trawy z dźwięku nie usuniemy. Dźwięk jak jest nie do użycia, to nagrywa się postsynchrony.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 12:04
autor: MarcinM
SOUNDplay - na forum są ludzie którzy w większości nie nagrają postsynchronów, bo nie mają na to budżetu i czasem trzeba ratować się takimi metodami. Nikt nie mówi, że można nagrać byle jak, bo wyczyści się w postprodukcji.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 12:44
autor: SOUNDplay
MarcinM pisze:Źródło posta ... większości nie nagrają postsynchronów, bo nie mają na to budżetu...

Nie mówię, że za każdym razem trzeba to robić. Nie wszystko jest amerykańskim kinem.
MarcinM pisze:Źródło posta...i czasem trzeba ratować się takimi metodami...

Delikatne, kilkudecybelowe czyszczenie jest powszechne bardzo. Ale są sytuacje kiedy materiał jest nie do wyczyszczenia w żaden sposób. Kosiarka 95 dB, rozmowa 65 dB - szanse wyczyszczenia jak zobaczyć muchę ze stu metrów, na tle słońca optyką 16mm...
MarcinM pisze:Źródło postaNikt nie mówi, że można nagrać byle jak, bo wyczyści się w postprodukcji.

Niestety zbyt często można zobaczyć takie sytuacje...

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 13:37
autor: kulfi82
Ja od siebie polecę to o czym SOUNDplay wspomniał Unveil. Cena szokuje, ale efekty daje rewelacyjne.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 14:53
autor: alias
SOUNDplay pisze:Źródło posta Źródło posta ... większości nie nagrają postsynchronów, bo nie mają na to budżetu...
Nie mówię, że za każdym razem trzeba to robić. Nie wszystko jest amerykańskim kinem.


akurat w amerykańskim kinie to coraz mniej jest postsynchronów, zdziwiłbyś się jak w wielu ujęciach
sprawę załatwiają tyczkarze i mikrofony ukryte w/na aktorze gdzie się tylko da ;)
najnowszy szczyt techniki to rureczka wkładana do nosa, nieprzeszkadzająca w oddychaniu, będąca kompletnym radio-mikrofonem
z takim cudem są w stanie nagrać nagiego łysola w saunie

zupełnie odwrotnie jest w kinie włoskim, gdzie od zarania filmu dźwiękowego były, są i będą postsynchrony
bo tam nawet włoski aktor ma zawsze jakiegoś innego włocha który go dubbinguje :D

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 15:52
autor: SOUNDplay
alias pisze:Źródło posta
sprawę załatwiają tyczkarze i mikrofony ukryte w/na aktorze gdzie się tylko da ;)

A za kamerami stoją "kamerarze"...
A czym się różni efekt pracy mikrofoniarza za wielką wodą od naszego krajowego? Niczym, a jak słychać chociażby agregat to efekt pracy obu nadaje się do kosza.
Tak samo z ukrytego mikrofonu na aktorze jest materiał nie do wzięcia, kiedy jest na planie zbyt duży hałas. Poza tym montuje się mikrofony tam gdzie ma to sens, a nie gdzie się da. I często dochodzi problem odzieżowo-inscenizacyjny, że dźwięk jest nie do wzięcia.

alias pisze:Źródło postanagiego łysola w saunie

To się bez problemu ogarnia shotgunem RF.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 17:11
autor: Stefan
alias pisze:Źródło posta zupełnie odwrotnie jest w kinie włoskim, gdzie od zarania filmu dźwiękowego były, są i będą postsynchrony
bo tam nawet włoski aktor ma zawsze jakiegoś innego włocha który go dubbinguje :D

Kolega mi mówił, że podobnie jest w niemieckich filmach dla dorosłych.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 17:28
autor: alias
SOUNDplay pisze:Źródło posta A czym się różni efekt pracy mikrofoniarza za wielką wodą od naszego krajowego? Niczym, a jak słychać chociażby agregat to efekt pracy obu nadaje się do kosza.

może i niczym, a może bardzo,
ale efekt końcowy różni się dramatycznie, vide nasze dyskusje o poziomie zrozumiałości dialogów w polskich filmach
i gdy widzę, że tam dialog dwóch osób w parku na w ławce nagrywa 4 oratorów tyczki jednocześnie, a u nas jeden,
to myślę, że nie dzieje się tak bez powodu

Stefan pisze:Źródło posta Kolega mi mówił, że podobnie jest w niemieckich filmach dla dorosłych.

dubbingowanie u Włochów i u Niemców ma to samo podłoże historyczne
to niechlubna spuścizna po okresie dojścia Hitlera do władzy, kiedy zaczęto dubbingować wszystkie filmy zmieniając treść niewygodnych dla reżimu treści
niestety tak się przyzwyczaili, że już zostało na stałe
u Włochów dochodzą jeszcze kwestie dialektów tak skrajnie rożnych, że południowiec za cholerę nie zrozumie tego z północy i na odwrót :)

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 18:01
autor: SOUNDplay
alias pisze:Źródło posta
ale efekt końcowy różni się dramatycznie, vide nasze dyskusje o poziomie zrozumiałości dialogów w polskich filmach

Problem jest o wiele bardziej złożony niż się większości wydaje, a często leży po stronie samego widza.

alias pisze:Źródło posta
i gdy widzę, że tam dialog dwóch osób w parku na w ławce nagrywa 4 oratorów tyczki jednocześnie, a u nas jeden,

Bez sensu cztery tyczki dla dwóch siedzących osób. Poza tym byłeś i widziałeś? Bo z tego co mi wiadomo, to u nas w większości przypadków jest przeważnie dwóch mikrofoniarzy.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 18:12
autor: alias
SOUNDplay pisze:Źródło posta a często leży po stronie samego widza.

mógłbyś to rozwinąć?

SOUNDplay pisze:Źródło posta Bez sensu cztery tyczki dla dwóch siedzących osób.

widzisz, dla Ciebie bez sensu, a dla nich chleb powszedni

SOUNDplay pisze:Źródło posta Poza tym byłeś i widziałeś? Bo z tego co mi wiadomo, to u nas w większości przypadków jest przeważnie dwóch mikrofoniarzy.

tak, piszę z autopsji
owszem i u nas widziałem dwóch tyczkarzy pracujących jednocześnie
ale o wiele częściej był tylko jeden /celowo nie pisze mikrofoniarz bo mam na myśli tylko mikrofon na tyczce/

SOUNDplay pisze:Źródło posta alias pisze:
Źródło postanagiego łysola w saunie

To się bez problemu ogarnia shotgunem RF.

ciekawe, jak to ogarniesz shotgunem przez żaroodporną szybę?
kamerze to nie przeszkadza, mikrofonowi chyba jednak tak ;)

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 19:29
autor: mav
alias pisze:Źródło posta ciekawe, jak to ogarniesz shotgunem przez żaroodporną szybę?
kamerze to nie przeszkadza, mikrofonowi chyba jednak tak ;)


Wy to dopiero lubicie piętrzyć problemy :lol: ;)

Temat wyjściowy program, którego kolega wrzucił w dobrej wierze, może komuś życie uratuje, fajnie, a pod nią dyskusja o niemieckich pornosach ;) niby też lubię offtop, ale..

To tak, jakby pod programem do odzyskiwania danych rozważać, czy sejf przeciwpancerny na pewno dobrze zabezpieczy nośniki danych przez zniszczeniem, bo wtedy taki program by nie był potrzebny ;) i niby nikt specjalnie danych nie gubi, a jednak wiele razy takie programy ratują życie ;) ot i filozofia

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 19:41
autor: kulfi82
mav pisze:Źródło posta Temat wyjściowy program, którego kolega wrzucił w dobrej wierze

tak tylko prostując, kolega wrzucił mp3 z efektem pracy nie program.

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 19:46
autor: SOUNDplay
alias pisze:Źródło posta
mógłbyś to rozwinąć?

Nie raz byłem świadkiem, kiedy czajnik czy lodówka były głośniejsze od telewizora - jak wtedy można cokolwiek usłyszeć?....

alias pisze:Źródło posta
widzisz, dla Ciebie bez sensu, a dla nich chleb powszedni

Jest bez sensu. W większości przypadków dwóch mikrofoniarzy ogarnia sprawę. Zdarzają się sceny gdzie przydałby się trzeci, ale takich jest bardzo mało. I jest też sporo, że wystarcza jeden. I są też kadry, gdzie tyczki nie ma jak użyć.
I mówię to na podstawie własnych doświadczeń.


alias pisze:Źródło posta
ciekawe, jak to ogarniesz shotgunem przez żaroodporną szybę?
kamerze to nie przeszkadza, mikrofonowi chyba jednak tak ;)

Trzeba go wsadzić do środka po prostu...

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 19:56
autor: mav
kulfi82 pisze:Źródło posta
mav pisze:Źródło posta Temat wyjściowy program, którego kolega wrzucił w dobrej wierze

tak tylko prostując, kolega wrzucił mp3 z efektem pracy nie program.

No tak, jednocześnie z informacją czym i jak :)
Ta informacja może komuś uratować robotę. A chyba po to tu siedzimy i dzielimy się wiedzą?

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 20:59
autor: alias
SOUNDplay pisze:Źródło posta Jest bez sensu. W większości przypadków dwóch mikrofoniarzy ogarnia sprawę.

wydaje mi się, że tam o co innego chodzi,
że zbierany jest głos z dwóch mikrofonów po to aby wyciąć później sygnał różnicowy pozostawiając samą sumę
takie filtrowanie głosów otoczenia
tak jak ja to widziałem to zawsze były po dwa mikrofony na osobę

SOUNDplay pisze:Źródło posta Trzeba go wsadzić do środka po prostu...

i wytrzyma temperaturę 80 stopni lub wilgotność ponad 100%?

Usuwanie pogłosu

: 16.12.2018, 21:02
autor: MarcinM
Dobra panowie, ja mam dość forum. Przyjemności z tworzenia życzę.

Usuwanie pogłosu

: 17.12.2018, 00:56
autor: SylwekK
Mogę potwierdzić jakim świetnym narzędziem jest IzotopeRX. Właśnie w tym tygodniu wpadł mi w ręce trial w wersji 7 i nie zdążyłem jeszcze przetestować wszystkich funkcji, ale na szybko, np. takie wycinanie (lub zmiana poziomu) linii wokalu, perkusji czy basu działa po prostu zadziwiająco! Żaden znany mi program nie robi tego tak dobrze. Chyba będzie inwestycja na święta :)

Usuwanie pogłosu

: 17.12.2018, 05:42
autor: SOUNDplay
alias pisze:Źródło posta
że zbierany jest głos z dwóch mikrofonów po to aby wyciąć później sygnał różnicowy pozostawiając samą sumę

To się nie uda...

alias pisze:Źródło posta
i wytrzyma temperaturę 80 stopni lub wilgotność ponad 100%?

416 owszem. Zakłada się tylko kondoma na mikrofon.

Co do ceny RX'a, owszem nie jest tanio. Ale dość często zdarzają się jakieś promocje. Obecnie na audiodeluxe zwykły kosztuje 299$, a advanced 799$, i do tego dochodzi jeszcze zniżka. Oczywiście można kupić zwykłą wersję, a następnie poczekać na promocje na upgrade, aby nie wykładać całej kasy od razu.

Usuwanie pogłosu

: 17.12.2018, 12:28
autor: 8kmichal
MarcinM pisze:Źródło posta Dobra panowie, ja mam dość forum. Przyjemności z tworzenia życzę.

Daj spokój Marcin... Jestem Ci bardzo wdzięczny, bo to mi się może przydać. Jest na co zbierać :)

---
Mam wrażenie, że każda wzmianka o dźwięku na forum powoduje zapalenie światełek w oczach u niektórych kolegów, i na każdym kroku starają się udowodnić forumowiczom (z czego 90% to "samojeby" - chłopaki, co nagrywają filmy, dźwięk, montaż, makeup a jak trzeba to i trawnik skoszą), że bez dźwiękowca na planie to dupa a nie robota, a jak już coś jest skopane to tylko dźwiękowiec może to naprawić. A dźwięk w polskich filmach jest ok, tylko niepotrzebnie stara akurat zawsze odkurza jak oglądamy film, bo jak leci kino z Ameryki to już nie odkurza, dlatego jest lepiej :o ;)

Usuwanie pogłosu

: 17.12.2018, 13:02
autor: alias
MarcinM pisze:Źródło posta Święty Graal dla wszystkich mających problemy z pogłosem w kościele?
Nie wiem jak sobie poradzi w warunkach kościelnych, ale w przypadku nagrania w pomieszczeniu ze zbyt dużym pogłosem, kiedy nie było innej możliwości, poradził sobie znakomicie:
https://megawrzuta.pl/download/55235948 ... 355e7.html
Gdyby ktoś szukał, to jest to nowa opcja "dereverb dialogue" dodana tylko w wersji "advanced" izotope RX. W wersji "standard" od jakiegoś czasu była funkcja "dereverb", ale ta nowa działa dużo, dużo lepiej.
Szkoda tylko, że wersja Advance kosztuje tak dużo (normalnie 1200 dolarów), ale rzeczywiście te narzędzia działają bardzo, bardzo dobrze i dla osoby/firmy która się tym zajmuje, są warte takich pieniędzy.
Ten program to podstawowe narzędzie wszystkich "magików", którzy mówią, że naprawią Wam pliki audio W 98% po prostu wrzucają do RXa i wypuszczają Teraz i Wy macie tę sekretną wiedzę


a czy jest tu ktoś na forum kto korzysta z ponoć potężnego modułu obróbki audio w Davinci Resolve?
i napisze co on potrafi w takich kwestiach a co nie wychodzi mu najlepiej?

jakaś tam plotka głosi, że w niektórych funkcjach ma być równie dobry jak nowe izotope adv czy inne konkurencyjne programy
ale nie wiem, czy to już miało być od wersji 15, czy od przyszłej 16?

Usuwanie pogłosu

: 17.12.2018, 14:31
autor: SOUNDplay
8kmichal pisze:Źródło posta

Czy kolega mówi o mnie?...

Usuwanie pogłosu

: 17.12.2018, 16:54
autor: 8kmichal
Gdybym mówił o Tobie, to bym zacytował. Mówiłem ogólnie o "trendach", które zaobserwowałem na forum, z przymrużeniem oka - ale jak prześledziłem kilka tematów to na tym się kończy :)