Wybór rejestratora na wesela
: 18.06.2018, 20:48
Cześć mam pytanie jaki sprzęt polecicie do nagrywania dźwięku na weselu? Zastanawiam się nad tascam dr-40 co myślicie? Pozdrawiam
Bili pisze:Źródło posta Zastanawiam się nad tascam dr-40 co myślicie? Pozdrawiam
luke pisze:Źródło posta Eneloopy trzymają z 6-7 godzin.
michal009 pisze:Źródło posta
Co budżetowego mogę kupić?
michal009 pisze:Źródło posta Co polecisz?
michal009 pisze:Źródło posta Odświeżę nieco temat.
Szukam rejestratora dźwięku, głównie na wesela (kościół, oczepiny itp.).
Co budżetowego mogę kupić?
tomekk79 pisze:Tascam DR-40 (może być Tascam DR-40 V2), aczkolwiek te będą już chyba tylko na rynku wtórnym. Na runku pierwotnym jest aktualnie DR-40X, niemniej całkowicie wystarczy Ci pierwotna wersja - DR-40.
tomekk79 pisze:Źródło posta Tylko wersją wgranego softu.luke pisze:Źródło posta Eneloopy trzymają z 6-7 godzin.
W warunkach "stacjonarnych" można śmiało korzystać z zasilania zewnętrznego - USB/5V, zasilacz lub powerbank. W przypadku zaniku zasilania zewnętrznego poczas zapisu Tascamy bezszelestnie przechodzą na zasilanie bateryjne i jadą dalej, a w przypadku wyczerpania baterii - co bardzo istotne - same zatrzymują nagrywanie i zamykają pliki dla zabezpieczenia danych.
Najrad pisze:Źródło posta czy podczas pracy na zasilaniu zewnętrznym z sieci 220V baterie R6 powinny być w urządzeniu
Tylko wersją wgranego oprogramowania. DR-40 ma soft serii 1.xx zaś DR-40 v2 ma soft z serii 2.xx.docxxx pisze:Źródło posta O, a czym sie rozni od DR-40(v2)?
W czasie pracy naturalnie w urządzeniu - stanowią one zasilanie "awaryjne", natomiast jeśli są dłuższe przerwy w pracy to wyjmować.Najrad pisze:Źródło postaMam od lat Tascama DR07.... czy podczas pracy na zasilaniu zewnętrznym z sieci 220V baterie R6 powinny być w urządzeniu, czy raczej je wyjmować? Z Twojego postu wnoszę, że można je trzymać w urządzeniu?
1. Nic dziwnego, H1 (jak również H2, H4(n)) akceptują na wejściu tylko tzw. poziom konsumencki -10dBu; DR-40 łyka poziom profesjonalny +4dBu (z zapasem dynamiki do +20dB). Krótko mówiąc wpinasz gdziekolwiek i nie ma bata na mariolę, żeby został przesterowany na wejściu. DR-40, 60, 70, 701, 680 mają podwójne tory wejściowe, oddzielnie dla MIC i oddzielnie dla LINE, dla tego obsługują szerszy zakres dynamiki i pozwalają uzyskać mniejsze szumy (zwłaszcza przy pracy w trybie LINE). Nie ma tego u konkurencji jak również w modelach 05 i 07, które zaliczane są raczej do grupy dyktafonów.QUBE pisze:Źródło postaCo do rejestratorów to: ja korzystam z H1 - zapis z lini miksera/kościelny wzmacniacz ( niestety ale wymaga tłumika 12 dB ) i H2N dla zapisu ambientu z 4 kanałów (przód M+S, tył XY 90 st), tandem pracuje u mnie od 7 lat i jestem zadowolony.
QB
tomekk79 pisze:Źródło posta Ale musisz synchronizować
tomekk79 pisze:Źródło posta pozwalają uzyskać mniejsze szumy
tomekk79 pisze:Źródło posta H1 (jak również H2, H4(n)) akceptują na wejściu tylko tzw. poziom konsumencki -10dBu
Mówię o porównaniu urządzeń, które mają tylko jedno "uniwersalne" wejście mikrofonowo-liniowe z urządzeniami, które mają dwa fizycznie rozdzielone, przełączalne tory, oddzielnie dla MIC i oddzielnie dla LINE, choć fizyczne wejście jest jedno i to samo. Te pierwsze pozwalają uzyskać zwykle dynamikę nie większą niż 80dB, a spotkałem się z takim, które pozwalało uzyskać max ... 70dB, te drugie często dają nam możliwość uzyskania do 90dB dynamiki.QUBE pisze:Źródło postaw okolicach -100 dBu dla 24 bitów, dla 16 bitów już bez znaczenia (większa połowa zewnętrznych materiałów audio /ślubniaki/ jakie dostaje to 16 bit )tomekk79 pisze:Źródło posta pozwalają uzyskać mniejsze szumy
Pamiętajmy o tym, że w znakomitej większości wypadków przyjdzie współpracować ze sprzętem klasy PRO, pracującym z poziomem nominalnym 2V i możliwością "wygenerowania" sygnału nawet 20V. Nie ma większego sensu na kombinowanie, przeliczanie, dokładanie tłumików itd. Nic nie zabezpiecza tyłka jak użycie właściwego rozwiązania, zapewniającego odpowiedni headroom bez żadnych dodatkowych kombinacji jak tłumiki czy di-box'y (sic!).QUBE pisze:Źródło postatomekk79 pisze:Źródło posta H1 (jak również H2, H4(n)) akceptują na wejściu tylko tzw. poziom konsumencki -10dBu
fakt czułość to 500 mV (unbalanced input) w odniesieniu do wejścia symetrycznego można powiedzieć, że -10 dBu, relatywnie na przejściówce (hot/gnd) to już "konsumenckie" -4dBu a z tłumikiem mam spokojnie +8 dBu, jeszcze nie przesterowałem wejść w takim układzie...
OK. Pytanie: kto ma studio montażowe z prawidłowym odsłuchem 5.1?QUBE pisze:Źródło postaCo do H2n, dziwnie wygląda ale ma 5 kapsułek w puszce i równolegle zapisuje z nich ambient (4ch, front M+S, rear XY)... na upartego da rade ogarnąć finalnie 5.1, z ostatnim firmware jest opcja zapisu "Spatial Audio for VR" i jakoś długo jest na rynku.
1. Nie ma XY 120 st, to już jest układ ORTF, mówię o mikrofonach skierowanych "na zewnątrz" rekordera.QUBE pisze:Źródło postaMam jeszcze małe ale co do układu mików w tascamie, teoretycznie jest XY 120 st, ale może kuleć w tym układzie zgodność fazowa, bardziej przekonuje mnie XY 90 st i układ mików tak jak przykładowo ma h1!