Strona 1 z 1

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 10:39
autor: docxxx
Koledzy, wiem że marudzę, ale chciałem zamówić w końcu mikrofon krawatowy.
Wybór jest pomiędzy Rode Smarlav a AUDIO-TECHNICA ATR 3350.

Wiem, że więcej osób poleca Rode i raczej to jego zamówię, ale chcę się upewnić czy będzie działał z:

- tym dyktafonem https://www.sony.com/electronics/voice- ... 333-series
- i Tascamem DR-40 (którego znacie)

Ponoć jest jeszcze jakaś przejściówka do tego Rode. Do czego ona służy?

ps. SOUNDplay wyluzuj, ok? ;)

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 12:52
autor: SOUNDplay
Do dr-40 musi być przelotka. Przy czym nie będzie to "zwykła", tylko musi mieć kawałek elektroniki w sobie. Bardzo dawno temu testowałem "zwykłą" z 3350 i brumiło.
Nie wiem co tam ma w sobie przelotka rode (jedna ma chyba elektronikę w sobie) ale jeśli teoretycznie pozwala na uruchomienie krawatowki z p48 to powinno zadziałać.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 13:18
autor: docxxx
Czyli w przypadku Rode z tym dyktafonem Sony nie potrzebowalbym przelotki*, a w przypadku DR-40 tak?

*chodzi o to: https://sklep.filmgraf.com.pl/rode-sc3- ... -3766.html

ps. Dzieki za odpowiedz :)

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 13:36
autor: alias
docxxx pisze:Źródło posta Ponoć jest jeszcze jakaś przejściówka do tego Rode. Do czego ona służy?

seria smart /jak sama nazwa wskazuje/ jest przeznaczona dla smartfonów i ma właśnie taki cztero-polowy układ wtyku
czyli TRRS, a ma być TRS, stąd potrzebna przejściówka
całą 'magię' tych połączeń masz tu: https://www.cablechick.com.au/blog/unde ... dio-jacks/
jak się łatwo domyśleć taka przejściówka z TRRS na TRS musi być właściwie dobrana
a nie pierwsza lapsza
ciekawostka: któryś z chińskich producentów ma w ofercie 18 wersji takiej przejściówki
:)

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
SOUNDplay pisze:Źródło posta Przy czym nie będzie to "zwykła", tylko musi mieć kawałek elektroniki w sobie. Bardzo dawno temu testowałem "zwykłą" z 3350 i brumiło.

w tej oryginalnej nie ma żadnej elektroniki, a inna kombinacja połączeń
w ogóle nie istnieje coś takiego jak zwykła przejściówka z TRRS na TRS

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 13:37
autor: M4jster
Pytanie typu wybierz mniejsze zło.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 13:38
autor: alias

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 13:52
autor: docxxx
Dobra, uproszcze pytanie do: czy smartlav+ BEZ PRZEJSCIOWKI bedzie dzialal z ww. dykfafonem Sony?

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 13:54
autor: alias
docxxx pisze:Źródło posta Dobra, uproszcze pytanie do: czy smartlav+ BEZ PRZEJSCIOWKI bedzie dzialal z ww. dykfafonem Sony?

nie, bez przejściówki tylko ze smartfonem /i to też nie każdym/

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 14:09
autor: docxxx
A pierd... to wszystko. Kupuję ZOOM F1-LP

Dodano po 13 minutach 7 sekundach:
Kupione


(10 znakow)

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 18.05.2018, 14:18
autor: alias
ten F1 fajnie prezentuje się w takim zastosowaniu
nagrywasz podwójnie

Obrazek

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 19.05.2018, 12:14
autor: tomekk79
Tylko pamiętajcie, że taki "szotgun" to mikrofon i zastosowanie szotganopodobne które w zasadzie nie ma nic wspólnego z prawidłową rejestracją dźwięku. Ta rura to nie jest teleobiektyw.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 24.05.2018, 22:04
autor: docxxx
Dziś odebrałem tego Zooma F1. Jakby ktoś miał jakieś pytania, to może pomogę.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 25.05.2018, 07:43
autor: tomekk79
Napisz jakie masz doświadczenia z jego użytkowania.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 25.05.2018, 08:08
autor: docxxx
Ok, za tydzień wezmę go na zlecenie.
Ale już teraz mogę napisać, że jest ciut duży, taki obudowany, ale wygląda na solidny.
Na dwa AAA.
Jest przykręcana, metalowa klamra (myślalem, że nie ma i tylko można użyć tych dwóch oczek do paska).
Brak karty sd.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 08:00
autor: kulfi82
docxxx,
wracając jeszcze do pytania właściwego, to nie napisałeś w sumie do czego ten krawat ma być.. jeżeli zastosowania ślubne to 3350 jest słabym rozwiązaniem, ma bardzo długi kabel no i te dodatkowe zasilanie.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 08:29
autor: docxxx
Dokladnie, za dlugi ten kabel. Dlatego mam juz Zooma F1.

BTW:
Choć nie miałem Dr-10L w ręce, to ogladalem i czytalem bardzo duzo testow z nim. I w sumie kupilbym go z 2-3 temu, ale byl problem z dostepnoscia. Mam teraz jednak Zooma F1 i skrócie moge napisać tak: Mam wrazenie, ze ludzie od Zooma wzieli sobie do reki DR-10L, pouzywali i powiedzili: dobra, to teraz zrobcie wersje v2 tego Tascama, bo wady są takie, takie i takie.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 08:53
autor: tomekk79
docxxx pisze:Źródło postaAle już teraz mogę napisać, że jest ciut duży, taki obudowany, ale wygląda na solidny.

Z "kultowym" modelem tegoż samego producenta było identycznie - wyglądał ładnie, na bardzo solidny, ale w praktyce przegrywa z kretesem z plastikiem od Tascama :)
docxxx pisze:Źródło posta BTW:
Mam teraz jednak Zooma F1 i skrócie moge napisać tak: Mam wrazenie, ze ludzie od Zooma wzieli sobie do reki DR-10L, pouzywali i powiedzili: dobra, to teraz zrobcie wersje v2 tego Tascama, bo wady są takie, takie i takie.

W kwestii formalnej, DR-10 i F1 to są zupełnie inne produkty

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 09:05
autor: SOUNDplay
Wady w dr10 ????

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 09:08
autor: kulfi82
docxxx pisze:Źródło posta Choć nie miałem Dr-10L w ręce, to ogladalem i czytalem bardzo duzo testow z nim. I w sumie kupilbym go z 2-3 temu, ale byl problem z dostepnoscia. Mam teraz jednak Zooma F1 i skrócie moge napisać tak: Mam wrazenie, ze ludzie od Zooma wzieli sobie do reki DR-10L, pouzywali i powiedzili: dobra, to teraz zrobcie wersje v2 tego Tascama, bo wady są takie, takie i takie.


hehe no z pewnością F1 nie jest wersją 2 tego tascama. DR-10 jest wręcz miniaturowy, idealnie zaprojektowany do ukrycia w kieszeni, ma duala i jego obsługa właściwie sprowadza się do włączenia nagrywania. Tak jak kiedyś napisałem ja wpinam go podczas ubierania młodego a odpinam przy rosole. Na jednej baterii spokojnie nagra kilka tłustych godzin. Denerwuje mnie trochę podział plików, po kilku godzinach masz ich dziesiątki - pewnie zamysł był taki aby mieć jak najlepiej zabezpieczone nagranie, ale weź się doszukaj przysięgi jak masz na karcie 40-50 plików ;) Być może czegoś jeszcze w nim nie ogarnąłem bo tak na dobrą sprawę nie miałem jeszcze chwili aby zasiąść do instrukcji czy jakiegoś tutoriala.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 09:34
autor: mav
Masz coś źle ustawione, bo nagrywałem 2-godzinną gadkę i był jeden duży plik :)

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 09:37
autor: docxxx
tomekk79 pisze:DR-10 i F1 to są zupełnie inne produkty


Aha, ok. Człowiek uczy się całe życie. Każdy mówił, że takie same/do tego samego, ale widocznie mylili się.

EDIT:
I jeszcze jedno. Nie napisałem, że F1 jest lepszy. Poza tym, DR-10l nie miałem w ręce więc opieram się tylko na tym, co widziałem/wyczytałem w necie.
Nie chce też mi się pisać za dużo, bo w pracy jestem, ale fakt, Tascam swoimi gabarytami jest spasowany do tego co ma robić. Zoom, jest bardziej rozbudowany/obudowany i te złącze 10-pinowe pozwala zrobić z niego coś więcej.
Tylko, że nie każdy tego potrzebuje.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 10:29
autor: kulfi82
mav pisze:Źródło posta Masz coś źle ustawione, bo nagrywałem 2-godzinną gadkę i był jeden duży plik


faktycznie musiałem włączyć TIME TRK INC (Timed trackincrementation) bo jak głosi manual "Without pausing recording, a new file can be created automatically during recording after about 15 minutes have
elapsed." Dzięki za mobilizację do szukania rozwiązania.

Rode Smarlav vs. AUDIO-TECHNICA ATR 3350

: 29.05.2018, 10:50
autor: tomekk79
docxxx pisze:Źródło postaAha, ok. Człowiek uczy się całe życie. Każdy mówił, że takie same/do tego samego, ale widocznie mylili się.
EDIT:
I jeszcze jedno. Nie napisałem, że F1 jest lepszy. Poza tym, DR-10l nie miałem w ręce więc opieram się tylko na tym, co widziałem/wyczytałem w necie.

DR-10 jest po prostu rekorderem "włącz i nagrywaj", bez żadnych dodatkowych bajerów, dla tego jest mniejszy.
F1 ma bardziej rozbudowaną funkcjonalność, w tym właśnie możliwość wymiany kapsuł i/lub założenia złączy XLR, dla tego jest większy (ma choćby wyświetlacz zawierający wiele informacji, którego DR-10 nie ma).
Tak jak napisałeś, wszystko zależy kto czego potrzebuje. Jeżeli potrzebujemy "tylko" rekordera do lavalierów, to DR-10 będzie dobrym wyborem, natomiast jeśli poszukujemy urządzenia bardziej uniwersalnego, to wówczas wybierze się F1, wiedząc oczywiście, że jest on większy.