cezary170 pisze:Źródło posta Ja od siebie polecam najlepiej H6 lub trochę taniej H5. Mam obydwa i mają funkcję -20 więc z za dużą mocą nie powinieneś się męczyć.
Nie chodzi o "moc" tylko poziom sygnału. Faktycznie, te modele mają już wbudowany tłumik PAD 20dB ale ... sygnał dalej przechodzi przez cały tor mikrofonowy
- kolejny Oscar dla Zoom'a, za spapranie prostego tematu. Wady tej są pozbawione w większości Tascamy (tam gdzie są wloty XLR), ponieważ Tascamy mają 2 niezależne tory wejściowe, oddzielnie dla MIC i oddzielnie dla LINE.
Krzychu pisze:Źródło posta Kurczę , nie bardzo rozumiem w czym problem. Przecież H2n potrafi przyjąć sygnał z linii.
Problem jest taki, że przyjmuje tylko "amatorskie" poziomy sygnałów czyli -10dBu, natomiast każdy profesjonalny mikser pracuje z poziomem nominalnym +4dBu a w szczycie nawet +26dBu.
arelemm pisze:Źródło posta Budżetowo wystarczy Ci Tascam DR40. NAgrywa backup -20dB. Sytuacje miałem podobne, ale muzykantów i tak trzeba pilnować bo potrafili dawać przester na wyjściu i wtedy -20dB nie pomaga bo sygnał wejściowy do rejestratora jest już ścięty :/.
Primo: nie -20dB tylko -6 lub -12dB, secundo: DR-40 jest prawie nieprzesterowywalny - przyjmuje sygnały o poziomie nawet +20dBu! Natomiast jeśli "muzykanty" mają marnej jakości sprzęt, z małym zapasem dynamiki to już na niższym poziomie sygnału mogą spowodować przesterowanie swojego sprzętu i wówczas faktycznie już nic się nie da zrobić, choć DR-40 nie jest przesterowany na wejściu.
8kmichal pisze:Źródło posta Używam Tascam Dr60 i jestem bardzo zadowolony. Możesz ustawić sobie zapis backupowy na drugim kanale o 10 czy 20 dB ciszej, i nie musisz martwić się żadnymi przesterami. Ma świetne preampy do nagywania setek, jest bardzo wygodny i prosty w obsłudze.
DR-60D, jak to już kiedyś pisaliśmy to taki "wypadek przy pracy" Tascama
O ile np. taki DR-40 ma raczej średniej jakości preampy mikrofonowe to w DR-60D są na prawdę bardzo dobre (a za te pieniądze wręcz doskonałe), o bardzo niskim poziomie szumów (wciągając tym samym ZOOM'y na śniadanie lewą dziurką od nosa : )
Co do ścieżki zapasowej: w DR-60D można pisać drugą ścieżkę o obniżonym poziomie względem ścieżki podstawowej, a poziom można sobie ustawić w menu w zakresie 0 do -12dBdB ze skokiem co 1dB.
Nie ma możliwości zapisu ścieżki zapasowej z poziomem o 20dB niższym.
Należy też pamiętać, że zapis ścieżki zapasowej zajmuje ogólną liczbę ścieżek (w DR-40 i DR-60D max 4 ścieżki), a więc z zapasem można grać tylko 2 kanały wejściowe (na pierwszej ścieżce stereo zapisywany jest sygnał podstawowy a na ścieżce zapasowej ten sam sygnał o obniżonym poziomie). Analogicznie można zapisywać pojedynczy sygnał mono, np. z mikrofonu - jedna ścieżka mono podstawowa + druga ścieżka zapasowa. W przypadku uruchomienia nagrywanie w trybie 4CH nie ma możliwości zapisu ścieżek zapasowych w tych dwóch modelach.