Strona 14 z 14

Szybkie pytania

: 28.09.2018, 00:38
autor: Krzychu
Tu masz podobne rozwiązanie.
http://www.studyjne.com/produkt/smallri ... -montazowa
Ewentualnie zawsze możesz zastosować sprawdzony sposób:
Obrazek

Szybkie pytania

: 28.09.2018, 09:15
autor: 8kmichal
Mam do Was pytanie, mogę w dobrej cenie dopaść rekorder atomos ninja assassin 4k - tylko zastanawiam się na ile jest mi to przydatne i potrzebne w mojej pracy.
Używacie atomosów przy pracy z aparatami ? Jak to i na co realnie przekłada się na zdjęciach ? Co mi to da, w czym będzie lepsze niż obrazem po prostu z puszki z Gh5s (pomijam kwestię większego ekranu do podglądu, to może mi załatwić SmallHD, lekki i wygodny).

Kolejne pytanie - czy zakup dziś w dobie zupełnie nowych rekorderów od Atomosa - jest sens łapać tego assasina ? Wszędzie szukając czegoś do Gh5 - polecają dziś Ninja Inferno.
Pytanie może łopatologiczne, ale prościej się nie dało ;)

Szybkie pytania

: 28.09.2018, 10:32
autor: luke
8kmichal pisze:Źródło posta rekorder atomos ninja assassin 4k - tylko zastanawiam się na ile jest mi to przydatne i potrzebne w mojej pracy.

Przy Twoim stylu pracy, czyli raczej run & gun to raczej niepotrzebne skomplikowanie sobie życia.
Sam się zastanawiałem na rekorderem, ale po obejrzeniu sporej ilości testów stwierdziłem, że różnice w jakości są, ale jak dla mnie minimalne.
Przy kontrolowanych warunkach, nagrywaniu reklamówki, dokumentu fabularyzowanego to warto pomyśleć o atomosie, ale przy tak ekstremalnej reporterce jaką Ty uprawiasz to tego nie widzę.

Szybkie pytania

: 28.09.2018, 17:35
autor: Origami
Czy Sony a6000 ma wejście mikrofonowe, bo szukam i nigdzie nie znalazłem że jest. Natomiast w poradniku na Allegro opisują, że jest.

https://allegro.pl/artykul/aparaty-cyfr ... ele-111075

Szybkie pytania

: 28.09.2018, 18:19
autor: luke
Origami pisze:Źródło posta Czy Sony a6000 ma wejście mikrofonowe

Nie ma.
Zdaje się, że sony robiło coś w rodzaju adaptera audio mocowanego na sanki lampy błyskowej, ale tutaj nie mam pewności.

Szybkie pytania

: 28.09.2018, 18:51
autor: M4jster
Nie ma.
Zdaje się, że sony robiło coś w rodzaju adaptera audio mocowanego na sanki lampy błyskowej, ale tutaj nie mam pewności.

Coś takiego
https://www.youtube.com/watch?v=xCRFKhHp07k

Szybkie pytania

: 10.10.2018, 20:30
autor: Origami
Pewna szkoła poprosiła mnie o doradzenie zakupu kamery dla uczniów do kwoty 2100,- I niestety nie mam typów w tym budżecie. Może Ktoś z Was coś podpowie?

Szybkie pytania

: 11.10.2018, 10:46
autor: 8kmichal
Panasonic g7 - może uda się w tej cenie.

Szybkie pytania

: 11.10.2018, 11:13
autor: eX3
sony rx10
albo jakiś zoom typu panasonic fz300 - nie miałem w rękach ale na papierze wygląda idealnie do wideo+foto dla uczniów w szkole.

Szybkie pytania

: 11.10.2018, 11:42
autor: alias
Origami pisze:Źródło posta Pewna szkoła poprosiła mnie o doradzenie zakupu kamery dla uczniów do kwoty 2100,- I niestety nie mam typów w tym budżecie. Może Ktoś z Was coś podpowie?

ja rozumiem, że to ma być kamera nie aparat
więc Panasonic HC-V800

Szybkie pytania

: 11.10.2018, 15:02
autor: Origami
Wybrałem SONY HDR-CX450 ze względu ne we audio. Do tego RODE VideoMic.

Szybkie pytania

: 12.10.2018, 18:04
autor: M4jster
Czy ktoś z Was wypuszcza już filmy w H.265 HEVC ?
Chodzi mi o finalny render dla klienta, lub jako prewki na ipada

Premiere CC 2018
Przeważnie wypuszczałem w H.264 2pass z kompresją 18/22

Co tutaj ustawiacie?
Target Bitrate (zakres 0,19-20) - domyślnie 16 dla 1080p
Max Bitrate (zakres 0,19-20) - domyślnie 20 dla 1080p
Quality (Lowest/Lower/Good/Higher/Highest) - domyślnie Good

Tutaj również zaznaczacie ptaszki
Use maximum render quality i Render at Maximum Depth

Sądziłem, że te pliki dzięki temu zachwalanemu H265 będą ważyć o wiele mniej, ale jak dobrać optimum? :)

alias? :D

Szybkie pytania

: 12.10.2018, 18:12
autor: alias
M4jster pisze:Źródło posta Sądziłem, że te pliki dzięki temu zachwalanemu H265 będą ważyć o wiele mniej, ale jak dobrać optimum?

do jakich zastosowań to chcesz? dla klienta indywidualnego?

Szybkie pytania

: 12.10.2018, 18:17
autor: M4jster
1. wrzucanie wesela na vimeo - zostać przy h.264? - limit dla pliku 5gb przy moim pakiecie.
2. film dla klienta indywidualnego na yt - co lepiej - rozmiar nie ma znaczenia.
3. wersje podglądowe, czy wesela na ipada, tak żeby wykorzystać potencjał h.265 i robić mniejsze pliki przy zachowaniu jakości jak w parametrach h.264 podanych wyżej

Szybkie pytania

: 12.10.2018, 20:05
autor: alias
dla h265 normatyw jest dość ciekawy
i wygląda tak

dla 1080 i 2160 / 25p i 30p
bitrate:
średnie 12000
max. 15000

Audio AAC, 48KHz, 192Kbps

czyli taki sam dla FHD i 4K
pamiętaj, że normatyw to wartości maksymalne dla odtwarzania na wszystkich urządzeniach zgodnych ze standardem
co oznacza że:

1 - możesz używać mnie, szczególnie dla FHD /np. połowy tych wartości/
2 - większość urządzeń zapewne łyknie znacznie większe bitrate, ale jak je zastosujemy to ryzykujemy
;)

Dodano po 1 godzinie 39 minutach 25 sekundach:
M4jster pisze:Źródło posta 1. wrzucanie wesela na vimeo - zostać przy h.264? - limit dla pliku 5gb przy moim pakiecie.
2. film dla klienta indywidualnego na yt - co lepiej - rozmiar nie ma znaczenia.
3. wersje podglądowe, czy wesela na ipada, tak żeby wykorzystać potencjał h.265 i robić mniejsze pliki przy zachowaniu jakości jak w parametrach h.264 podanych wyżej


ad.1 - ja bym Ci radził zrobić test na jednym i drugim kodowaniu i ocenę uzyskanych wyników
może być tak, że jeden program /np. premiere/ da inne efekty takiego testu niż inny program, bo każdy program koduje zawsze nieco inaczej mimo zbliżonych parametrów

ad.2 - najlepiej jak największe bitrate, przy czym przyjmuje się stosunek jakościowy h.265 do h.264 jako 1:2

ad.3 - teoretycznie 2x mniejsze bitrate powinno dać identyczną jakość,
w praktyce różnie to bywa w zależności od programu i rodzaju materiału filmowego

Szybkie pytania

: 12.10.2018, 21:31
autor: M4jster
No i mam odpowiedź jakiej długo mógłbym szukać.
Przyda się z pewnością, dzięki wielkie :)