Strona 3 z 31

Blackmagic Pocket 4K

: 11.04.2018, 23:06
autor: Marcin Golik
alias pisze:Źródło posta No to zamawiajcie:
https://sklep.cyfrowarepublika.pl/pl/p/ ... era-4K/765
5 795,00 zł brutto


Jak ostatnio brałem preorder pocketa1, to chyba z rok czekałem :P

Blackmagic Pocket 4K

: 11.04.2018, 23:08
autor: MarcinM
myślę, że w tym przypadku będzie odwrotnie. Blackmagic nauczył się na błędach i ta kamera jest praktycznie gotowa do produkcji, a nie tak, że zapowiadają coś, co mają na warsztacie i myślą, że skończą za trzy miesiące, a kończyli po dwóch latach :)

Blackmagic Pocket 4K

: 11.04.2018, 23:32
autor: Marcin Golik
Spoko, ale i tak poczekam na pierwsze testy z wersji produkcyjnej.
Bardzo jestem ciekaw tego ekranu z tyłu, bo 5 cali to sporo, ale co z tego jeśli jasność będzie poniżej 1000 nitów i w świetle dziennym trzeba będzie doczepiać monitor zewnętrzny. No i Pocket1 miał najgorszy monitor jaki widziałem.
A tak to wróżę sukces, bo to naprawdę kamera-marzenie. I rzecz jasna mam tu na myśli głównie stosunek ceny do możliwości. Co by nie mówić o Pockecie 1 to BM sporo namieszali tym produktem. Owszem, trzeba było go obudować, dodać monitor i jakieś normalne zasilanie, no i bez speedboostera też było ciężko, ALE, to była i w zasadzie nadal jest, jedyna taka kamera na rynku. Jeśli to co na papierze się potwierdzi i nie będzie żadnych dziwnych akcji, to nie zdziwi mnie, że właśnie z Pocketem 2 BM osiągnie największy jak dotąd sukces.

Blackmagic Pocket 4K

: 12.04.2018, 20:07
autor: Origami
Marcin Golik pisze:Źródło posta Spoko, ale i tak poczekam na pierwsze testy z wersji produkcyjnej.
Bardzo jestem ciekaw tego ekranu z tyłu, bo 5 cali to sporo, ale co z tego jeśli jasność będzie poniżej 1000 nitów i w świetle dziennym trzeba będzie doczepiać monitor zewnętrzny. No i Pocket1 miał najgorszy monitor jaki widziałem.
A tak to wróżę sukces, bo to naprawdę kamera-marzenie. I rzecz jasna mam tu na myśli głównie stosunek ceny do możliwości. Co by nie mówić o Pockecie 1 to BM sporo namieszali tym produktem. Owszem, trzeba było go obudować, dodać monitor i jakieś normalne zasilanie, no i bez speedboostera też było ciężko, ALE, to była i w zasadzie nadal jest, jedyna taka kamera na rynku. Jeśli to co na papierze się potwierdzi i nie będzie żadnych dziwnych akcji, to nie zdziwi mnie, że właśnie z Pocketem 2 BM osiągnie największy jak dotąd sukces.

Może warto wejść w 4/3?

Blackmagic Pocket 4K

: 12.04.2018, 21:01
autor: Najrad
Na pewno warto zaczekać do września. Papier przyjmie wszystko, a diabeł tkwi w szczegółach. Na razie wszystko wygląda bajecznie, oby można było to samo powiedzieć w październiku.

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 09:02
autor: alias
na targach w Łodzi miły pan z creative tools powiedział mi że Pocket 4K będzie kosztował ok. 5200 brutto
a dostępność pod koniec roku

Dodano po 29 minutach 12 sekundach:
natomiast na stronie mają podaną znacznie wyższą cenę na tę chwilę
http://www.sklep.creativetools.pl/pl/p/ ... ra-4K/3463

Dodano po 5 minutach 46 sekundach:
edit:
ups, pomyliłem firmy, to był pan z firmy winmar a nie z creative tools

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 11:48
autor: wemlo
alias pisze:na targach w Łodzi miły pan z creative tools powiedział mi że Pocket 4K będzie kosztował ok. 5200 brutto
a dostępność pod koniec roku

Dodano po 29 minutach 12 sekundach:
natomiast na stronie mają podaną znacznie wyższą cenę na tę chwilę
http://www.sklep.creativetools.pl/pl/p/ ... ra-4K/3463

Dodano po 5 minutach 46 sekundach:
edit:
ups, pomyliłem firmy, to był pan z firmy winmar a nie z creative tools

Mysle ze kupowanie teraz w preorderze kamery mija się z celem. Nic o niej nie wiadomo oprócz tych wszystkich dobroci na papierze. Ale fajnie ze cos wiadomo jak będzie się kasztaltowala polska cena.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 12:51
autor: Najrad
Przede wszystkim zobaczmy pliki z tej kamery.

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 15:29
autor: alias
a mnie jedna kwestia zastanawia, i nie wiem czy mi umknęło to
czy źle patrzę?
bo chodzi mi o kwestie hdr i wide color gamut w nowym pocket 4K
padają tylko ogólne marketingowe stwierdzenia w stylu 'HDR sensor' co jest zrozumiałe przy 13 stopniach rozpiętości tonalnej
ale nic o trybach pracy typu: standard/HDR
no i coś nie chce mi się wierzyć żeby był tylko rec.709
ktoś? coś? co myślicie?

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 20:27
autor: Origami
Mnie zastanawia sensor 18.96 x 10 mm i 4096 x 2160, takie gęste upakowanie nie przekonuje mnie do odpowiedniej jakości w wysokim ISO.

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 20:38
autor: mav
A w gh5s? Jest bardzo zbliżona.. podejrzewam że po przycięciu do 16(17):9 praktycznie tak samo.
Na szerokość pocket będzie większy.

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 21:40
autor: sven
alias pisze:Źródło posta a mnie jedna kwestia zastanawia, i nie wiem czy mi umknęło to
czy źle patrzę?
bo chodzi mi o kwestie hdr i wide color gamut w nowym pocket 4K
padają tylko ogólne marketingowe stwierdzenia w stylu 'HDR sensor' co jest zrozumiałe przy 13 stopniach rozpiętości tonalnej
ale nic o trybach pracy typu: standard/HDR
no i coś nie chce mi się wierzyć żeby był tylko rec.709
ktoś? coś? co myślicie?


Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?

Blackmagic Pocket 4K

: 13.04.2018, 22:31
autor: alias
sven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?

problem jest wtedy gdy nie nagrywa się w RAWach, RAWy pomijam z oczywistych względów ;)

Blackmagic Pocket 4K

: 14.04.2018, 22:32
autor: alias
dziś na targach w łodzi przedstawiciel reselera BM w PL powiedział mi, że matryca w nowym pockecie nie pochodzi od sony
że nie ma też nic wspólnego z matrycą z GH5s
czy wiecie kto dostarczał matryce do dotychczas produkowanych kamer BM?

Obrazek

Blackmagic Pocket 4K

: 14.04.2018, 23:43
autor: sven
alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?

problem jest wtedy gdy nie nagrywa się w RAWach, RAWy pomijam z oczywistych względów ;)

https://www.eoshd.com/comments/uploads/ ... e84026.jpg

Blackmagic Pocket 4K

: 14.04.2018, 23:55
autor: alias
pozyskałem dzisiaj jeszcze jedną ciekawą informację,
prawdopodobnie na mocy zawartej umowy licencyjnej z Applem w tym pocketcie będzie również ProRes RAW
być może, nie od początku ale po któreś z aktualizacji

Dodano po 4 minutach 37 sekundach:
https://support.apple.com/en-us/HT208671
https://images.apple.com/final-cut-pro/ ... _Pro_X.pdf

Blackmagic Pocket 4K

: 15.04.2018, 00:00
autor: sven
alias pisze:Źródło posta dziś na targach w łodzi przedstawiciel reselera BM w PL powiedział mi, że matryca w nowym pockecie nie pochodzi od sony
że nie ma też nic wspólnego z matrycą z GH5s
czy wiecie kto dostarczał matryce do dotychczas produkowanych kamer BM?



To ciekawe, że tak kategorycznie zaprzeczają, że to jest sensor Sony, a jednocześnie nie powiedzieli jaki to sensor :-)
Dalej uważam, że to sensor Sony (ten sam co w GH5s) : https://www.sony-semicon.co.jp/products ... _Flyer.pdf
Może im głupio się przyznać, że to ten sensor, bo IMX294 został zaprojektowany do kamer przemysłowych, dlatego jest dostępny i tani. Dla nas żadna różnica, ważne, żeby obrazek był fajny :-)
Na rynku nie ma zbyt wielu sensorów o podobnych parametrach :-) A może jest tak, że oni jeszcze nie mają sensora do tego Pocketa :-) i stąd ten wrześniowy termin ;-)

Blackmagic Pocket 4K

: 15.04.2018, 00:13
autor: alias
sven pisze:Źródło posta To ciekawe, że tak kategorycznie zaprzeczają, że to jest sensor Sony, a jednocześnie nie powiedzieli jaki to sensor

padło określenie 'własny', cokolwiek to miało by znaczyć,
sven pisze:Źródło posta Na rynku nie ma zbyt wielu sensorów o podobnych parametrach A może jest tak, że oni jeszcze nie mają sensora do tego Pocketa i stąd ten wrześniowy termin

no to nie pasuje do informacji, że pocket jest już w produkcji, tak aby na wrzesień był odpowiedni zapas na realizację zamówionych egzemplarzy w przedsprzedaży
plus bieżąca sprzedaż po tym okresie

Blackmagic Pocket 4K

: 15.04.2018, 00:22
autor: sven
alias pisze:no to nie pasuje do informacji, że pocket jest już w produkcji, tak aby na wrzesień był odpowiedni zapas na realizację zamówionych egzemplarzy w przedsprzedaży
plus bieżąca sprzedaż po tym okresie


To nic nie znaczy. Może produkują wyświetlacz, albo obudowę. Gdyby schodził z produkcji, to byłby w sprzedaży. Po co mieliby trzymać gotowy produkt przez pół roku na magazynie :-)

Blackmagic Pocket 4K

: 15.04.2018, 00:30
autor: alias
sven pisze:Źródło posta To nic nie znaczy. Może produkują wyświetlacz, albo obudowę. Gdyby schodził z produkcji, to byłby w sprzedaży. Po co mieliby trzymać gotowy produkt przez pół roku na magazynie

iphony są właśnie z takim wyprzedzeniem produktowe, żeby w dniu premiery mieli na stanie parę milionów sztuk
jeśli tutaj produkcja jest stosunkowo małoseryjna to czemu nie?

Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
sven pisze:Źródło posta Może im głupio się przyznać, że to ten sensor, bo IMX294 został zaprojektowany do kamer przemysłowych, dlatego jest dostępny i tani. Dla nas żadna różnica, ważne, żeby obrazek był fajny

specyfikacja bardzo pasuje
tylko pierwsze co przechodzi mi na myśl jak pomyśle o sensorze sony to odwieczny problem niebieskich ledów :|

Blackmagic Pocket 4K

: 15.04.2018, 08:37
autor: kulfi82
Może tak być jak w wielu innych przypadkach, że Sony im po prostu produkuję te matryce. Dostali projekt i specyfikacje, wprowadzili swoje mody i puścili do druku = matryca własna.

Blackmagic Pocket 4K

: 15.04.2018, 18:19
autor: alias
patrząc na te grafiki, nie ma wątpliwości że to ten sensor sony

Obrazek

Obrazek

i ten sam sensor jest w GH5s

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 14:45
autor: alias
sven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?

coraz bardzie mi pasuje, że w nowym pocketcie pojawi się prędzej czy później ProRes RAW
zacząłem się mocniej wgryzać w dokumentację tego nowego kodeka/kontera
który jest genialnym rozwinięciem starego poczciwego ProResa

na tę chwile, mało kto wie o co dokładnie chodzi, ale w ogromnym skrócie to takie połączenie najlepszego z ProRes-a i z RAW-a
i ponieważ dane a matrycy sczytywane są przed 'bayeryzacja' /jak w RAW-ie/
to z pliku w tym nowym kodeku mogę sobie zrobić na wyjściu NLE dowolną przestrzeń barwna /dowolny HDR/
bayeryzacja i cała późniejsza obróbka jest robiona później w NLE, a wiec zachowuje się cała dynamika obrazu
zmieniono też kompresję w stosunku do ProRes-a jest dynamiczna a nie stała, tak aby zachować stałą jakość obrazu /większa szczegółowość obrazu to większy strumień danych i na odwrót/
no i sama kompresja nie odbywa się na zakodowanym obrazie kolorowym /jak wspomniałem dane pobierane są przed bayeryzacją/
tylko na trzech składowych koloru które można potraktować jak obraz monochromatyczny x 3
a obraz monochromatyczny znacznie lepiej skompresować zachowując wysoką jakość niż kompresując obraz kolorowy
no i uzyskujemy wygodzę ProRes-a z jakością prawie/ RAW-ów

jak by chcieć to porządnie opisać opisać to wyszedłby cały poważny artykuł prasowy, więc przepraszam tych co się znają za to ogromne spłycenie i uproszczenie
/napisałam je tylko w celu zrozumienia o co chodzi/
i teraz jak już wiemy jaką fajną kamerkę zaprezentował BM i jeśli naprawdę dodadzą do niej ProRes RAW-a, to będzie to niesamowita wręcz petarda
bo wyobraźcie sobie film w jakości bliskiej RAW-om które zapiszecie na karcie SD albo na pendrive wetkniętym w port USB
/nie pomyliłem się, nie dysk SSD a dość szybki pendrive usb 3.1 da radę/

Dodano po 17 minutach 55 sekundach:
p.s.
zapomniałem dopisać o łączeniu obrazu z ProRes RAW-a z innymi kamerami
które stanie się znacznie łatwiejsze i bardziej precyzyjne
wystarczy sobie porobić /albo użyć gotowe jak się pojawią/ LUT-y typu: BMPCC4K ProRes RAW -> Sony a6300 S-log 2
które to LUT-y ze względu na pominięcie procesów bayeryzacji, rekodowania koloru, itd. staną się całkiem sensownym pomocnikiem w takim procesie

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 16:18
autor: imprezylive
Witam,

alias pisze:Źródło posta
tylko na trzech składowych koloru które można potraktować jak obraz monochromatyczny x 3
a obraz monochromatyczny znacznie lepiej skompresować zachowując wysoką jakość niż kompresując obraz kolorowy
no i uzyskujemy wygodzę ProRes-a z jakością prawie/ RAW-ów


Chcesz powiedzieć, że operują na przestrzeni RGB a nie na YUV ?

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 16:32
autor: Origami
alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?

coraz bardzie mi pasuje, że w nowym pocketcie pojawi się prędzej czy później ProRes RAW
zacząłem się mocniej wgryzać w dokumentację tego nowego kodeka/kontera
który jest genialnym rozwinięciem starego poczciwego ProResa

na tę chwile, mało kto wie o co dokładnie chodzi, ale w ogromnym skrócie to takie połączenie najlepszego z ProRes-a i z RAW-a
i ponieważ dane a matrycy sczytywane są przed 'bayeryzacja' /jak w RAW-ie/
to z pliku w tym nowym kodeku mogę sobie zrobić na wyjściu NLE dowolną przestrzeń barwna /dowolny HDR/
bayeryzacja i cała późniejsza obróbka jest robiona później w NLE, a wiec zachowuje się cała dynamika obrazu
zmieniono też kompresję w stosunku do ProRes-a jest dynamiczna a nie stała, tak aby zachować stałą jakość obrazu /większa szczegółowość obrazu to większy strumień danych i na odwrót/
no i sama kompresja nie odbywa się na zakodowanym obrazie kolorowym /jak wspomniałem dane pobierane są przed bayeryzacją/
tylko na trzech składowych koloru które można potraktować jak obraz monochromatyczny x 3
a obraz monochromatyczny znacznie lepiej skompresować zachowując wysoką jakość niż kompresując obraz kolorowy
no i uzyskujemy wygodzę ProRes-a z jakością prawie/ RAW-ów

jak by chcieć to porządnie opisać opisać to wyszedłby cały poważny artykuł prasowy, więc przepraszam tych co się znają za to ogromne spłycenie i uproszczenie
/napisałam je tylko w celu zrozumienia o co chodzi/
i teraz jak już wiemy jaką fajną kamerkę zaprezentował BM i jeśli naprawdę dodadzą do niej ProRes RAW-a, to będzie to niesamowita wręcz petarda
bo wyobraźcie sobie film w jakości bliskiej RAW-om które zapiszecie na karcie SD albo na pendrive wetkniętym w port USB
/nie pomyliłem się, nie dysk SSD a dość szybki pendrive usb 3.1 da radę/

Dodano po 17 minutach 55 sekundach:
p.s.
zapomniałem dopisać o łączeniu obrazu z ProRes RAW-a z innymi kamerami
które stanie się znacznie łatwiejsze i bardziej precyzyjne
wystarczy sobie porobić /albo użyć gotowe jak się pojawią/ LUT-y typu: BMPCC4K ProRes RAW -> Sony a6300 S-log 2
które to LUT-y ze względu na pominięcie procesów bayeryzacji, rekodowania koloru, itd. staną się całkiem sensownym pomocnikiem w takim procesie

Nic dodać, tylko poczekajmy czy Twoje spostrzeżenia pokryją się z zamiarami BM :)

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 18:03
autor: M4jster
ProRes RAW-a, to będzie to niesamowita wręcz petarda

Zwiewny i szybki w porównaniu do zwykłego rawa - ooj jestem na tak! ;)

Zresztą zobaczcie
Obrazek
... O ile wprowadzą :roll:

Alias może stworzysz artykuł o tym kodeku i nas coś jeszcze nauczysz?
Bo jak przeczytałem Twoją wypowiedź to od godziny siedzę i wertuję informacje na jego temat :)

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 19:21
autor: yotka
alias pisze:Źródło posta patrząc na te grafiki, nie ma wątpliwości że to ten sensor sony

No i patrząc na te grafiki również ciężko się oprzeć wrażeniu jakoby sensor miał inny rozmiar niż podawane przez BM 18.96 x 10 mm

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 20:36
autor: alias
imprezylive pisze:Źródło posta Chcesz powiedzieć, że operują na przestrzeni RGB a nie na YUV ?

ciepło, operują na RGGB, czyli tak jak luminofory napylone na matryce, a z tego zrobić można co się żywnie podoba

M4jster pisze:Źródło posta Zwiewny i szybki w porównaniu do zwykłego rawa - ooj jestem na tak!

bo teraz obliczenia są znacznie prostsze i pozbawione etapów które wnosiły dodatkowe zniekształcenia

M4jster pisze:Źródło posta Alias może stworzysz artykuł o tym kodeku i nas coś jeszcze nauczysz?
Bo jak przeczytałem Twoją wypowiedź to od godziny siedzę i wertuję informacje na jego temat

to napisz co się nauczyłeś, żebym się nie dublował ;)
z artykułem to chętnie, ale czasu mi brakuje
i nie wyobrażam sobie, żeby zabrakło w nim porównania z DNG Cinema RAW, więc to sporo pisania będzie

Dodano po 6 minutach 23 sekundach:
najbardziej mnie ciekawi implementacja w DR i wykorzystanie jego potencjału
gdzie, pierwsza i ostatnie istotna degradacja materiału będzie miała miejsce dopiero w końcowym renderingu
aż szkoda, że DR nie wypluwa w w ProRes-ach, bo jak by tak eksport też dać w ProRes RAW na dedykowany koder
to dopiero byłaby piękna zabawa ;)

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 21:13
autor: M4jster
to napisz co się nauczyłeś, żebym się nie dublował ;)

Co wyłapałem to wyłapałem, ale jest tutaj jeszcze kilkanaście osób, które z chęcia by to przeczytały od początku do końca.

Najpierw obejrzałem konferencję z jednym gościem z atomosa.
Potem przewertowałem wszystko co może przyjąć sygnał z mojego fs700r.

Doszedłem do tego, że atomos inferno stał się moocną konkurencją dla poczciwego oddyseya 7q, w którym żeby mieć rawy musisz dopłacić 1000$ za raw bundle.
Znalazłem też informację, że atomos ninja v w zapowiedział miał obsługiwać prores raw, ale na oficjalnych stronach nigdzie nie jest to powtwierdzone..

A jako ciekawostka - obecnie żaden bezlusterkowiec nie wypuszcza po hdmi 12 bit wymaganych do nagrania materiału w prores raw.
I raczej a7s3 również tego nie będzie posiadał, bo zniszczyli by fs5, fs7 itd..

Najbliższe lata przyniosą nam tę technologię w wielu nowych sprzętach, i za chwilę telewizja HDR nie będzie niczym niezwykłym.

A teraz sprostuj w czym się mylę ;)

Blackmagic Pocket 4K

: 16.04.2018, 22:36
autor: alias
M4jster pisze:Źródło posta i za chwilę telewizja HDR nie będzie niczym niezwykłym.

tu się mylisz, bo to już się stało
reszta chyba ok ;)