Strona 1 z 1

Ślub

: 21.10.2016, 21:06
autor: mav
No dobra, to ja też coś wrzucę, specjalnie dla Was :)
https://www.youtube.com/watch?v=qD4iFsxV4o8
PS. wiem wiem, gdzieniegdzie drgają ludzie. I tych świateł zespołu też nie szło żadnym ustawieniem migawki zniwelować, cóż chińskie PARy robią swoje :)

Ślub

: 21.10.2016, 21:09
autor: mikefilm
Nie działa ;)

Ślub

: 21.10.2016, 21:23
autor: mav
Wiem, zjadłem jedną cyferkę z adresu i dlatego nie chciało zaskoczyć :) Skrypt rozpoznawania linków widać jest mądrzejszy ode mnie :D bo jak poprawiłem, to zadziałał.

Ślub

: 21.10.2016, 21:35
autor: SylwekK
Fajne to freeze :)

Ślub

: 21.10.2016, 21:42
autor: kulfi82
No efekt bullet time świetny, że też wam się udało wszystkich do tego nakłonić, ja się już kilka razy składałem do tego pomysłu i zawsze coś było nie tak. Ale gość w różowej koszuli w 3:08 zrobił wam lifehacka :) Domyślam się, że w 3:28 to ty popylasz z steady - kurcza.. płynnie to u Was wygląda. Co do samego klipu oprócz "matrixa" jest cały standard jaki powinien chyba być. Z jednej strony kolor wydaje się być dość stonowany i naturalny, ale z drugiej nie wiem czy to czasami nie wyszło za płasko w dobie tego całego blockbusterow'ego filmlook`u. Tak trochę za bardzo kamerowo ;)

W 1:11 ta aberracja na marynarce i koszuli wygląda słabo, ale to szukanie dziury w całym (co to za szkło takie brzydkie rzeczy robi?).
Od 1:31 bardzo ładne ujęcie.
Kamera na kranie i steady mają zupełnie różny kontrast i nasycenie (pierwszy taniec, później jest spoko)

W szkolnej skal daje 4- :D

Ślub

: 21.10.2016, 22:25
autor: mav
kulfi82 pisze:Źródło posta W 1:11 ta aberracja na marynarce i koszuli wygląda słabo, ale to szukanie dziury w całym (co to za szkło takie brzydkie rzeczy robi?).

Podejrzewam, że to był samyang 35/1.4. Co do steady. To wszystko poza kranem jest ze steady :-)

Ślub

: 21.10.2016, 22:29
autor: kulfi82
Pamiętasz może z jakiej ogniskowej grałeś ten kadr przysięgi w 1:00 Czy to nie było własnie 35mm?

Ślub

: 22.10.2016, 10:03
autor: Dividex
Rozumiem , że całość filmowałeś swoimi kamerami sony fs100 i 700 ? Jak dla mnie obrazek nie powala, nie lubię jakości kamer sony i dla mnie nie mają one filmlooku. Na plenerach jeszcze spoko ( w miarę akceptowalne) , ale sala to porażka. Zastosowanie kranu na weselach to też nieporozumienie. Ujęcia z góry nic ciekawego nie wnoszą. Cały film jest wg. mnie poprawnie zrobiony tylko, że mi się nie podoba. Duży plus za stabilność, efekt zamrożenia całkiem ciekawy :) Reasumując technicznie bardzo dobrze, a ogólne wrażenie takie sobie.

Ślub

: 22.10.2016, 10:25
autor: alias
Dividex pisze:Źródło posta Jak dla mnie obrazek nie powala, nie lubię jakości kamer sony i dla mnie nie mają one filmlooku.

Pytanie tylko czy mają go mieć? Niedawno robiłem montaż i kolorki do wesółka w całości sfilmowanego kamerkami GoPro (ale przez zawodowców nie amatorsko). I powiem Wam że wyszło to rewelacyjnie (całość w kolorystyce reportażowej z lekkim tylko ociepleniem całości). ;)

Ślub

: 22.10.2016, 10:58
autor: Stefan
Mi się kolory też nie podobają. Matrix fajny, inne ujęcia też, tylko że ja nie jestem fanem wesel :-)

Ślub

: 22.10.2016, 12:27
autor: 8kmichal
"Freeze" wygląda super, ale trwa za długo. W klipie zabrakło mi "narracji" - jakiś słów, przerywników - czegoś co przerwie choć na chwilę (tę fatalną) muzykę.
Kran i jego ujęcia są świetne, ale nie pasują mi w ogóle do realizacji weselnej... to dalekie od mojego reportażu. Za dużo tany tany - w teledysku trzeba pokazać zabawę, ale zawsze jako smaczny dodatek a nie główny element filmu.

To tak jeśli ja mogę się poczepiać i przekazać co ja widzę i jak mi się widzi :)

Ślub

: 22.10.2016, 20:00
autor: mav
Kufli to byl 24-105
Za dużo tany tany - w teledysku trzeba pokazać zabawę, ale zawsze jako smaczny dodatek a nie główny element filmu.
Dlaczego? :-)

Ślub

: 22.10.2016, 22:05
autor: M4jster
Ujęcia z pleneru świetnie, freeze się robi coraz popularniejszy :)
Kolory mogłyby być lepsze bo jest mega wymieszanie.

Slowmo z fs700 ?

Ślub

: 22.10.2016, 22:34
autor: smirek
jak dla mnie za dużo szybkich ujęć z flycama

"freeze" moim zdaniem też za długi

kran fajna sprawa ale na takie minimum 150 osób
bo tutaj było - na moje oko poniżej setki i za bardzo rzucał się w oczy , jakby zajmował 1/4 sali

oprócz efektu "freeze" kiedyś podpatrzyłem też taki efekt ( nie wiem jak się to fachowo nazywa) w którym część kadru jest przyspieszona a np. osoby są spowolnione
zastosowałem to kiedyś na jednym ślubniaku 1:15 - kręcone jeszcze 550d ;-)
https://youtu.be/K3yeO3iDpKM?t=75

Ślub

: 22.10.2016, 22:51
autor: NewoncePicture
Ma ktoś jakiś tutorial jak zronić freeze w vegasie ?

Ślub

: 22.10.2016, 22:56
autor: kulfi82
NewoncePicture pisze:Źródło posta Ma ktoś jakiś tutorial jak zronić freeze w vegasie ?

To żart? :)
oprócz efektu "freeze" kiedyś podpatrzyłem też taki efekt ( nie wiem jak się to fachowo nazywa) w którym część kadru jest przyspieszona a np. osoby są spowolnione

Hehe.. kiedyś trafiłem przez przypadek na ten trailer w necie... kojarzę ten moment :D To chyba zwykła maska dwóch klipów z tego samego kadru.

Ślub

: 22.10.2016, 23:04
autor: mav
M4jster pisze:Źródło posta Slowmo z fs700 ?

Tak.
8kmichal pisze:Źródło posta (tę fatalną) muzykę.
Młodzi chcieli :)
Freeza robię tylko na życzenie, jak się komuś podoba, bo widział. Czasem widzieli u mnie - chyba w 2014 pierwszy raz. Ale wtedy "presja" i chęć zobaczenia go jest tak duża, że "musi być", najlepiej ile się da. Tacy są ludzie. Dlatego generalnie za tym nie przepadam, bo jednak czasem są problemy z dyscypliną :) Ale za to jest to jedyne miejsce, gdzie go wykorzystuję.
Kran biorę, bo uważam, że jak już ma iść 2 ludzi, to 2 kamera "na dole" nie wnosi jakiejś wielkiej innowacji. A wiadomo, że jak ktoś przychodzi 2 lata wcześniej, to nie przewidzi, ile im ludzi odmówi. Tutaj odmówiło sporo z tego co mi wiadomo. Z pewnością większy tłum lepiej by wyglądał, zwłaszcza, że to jedna z największych sal weselnych, jakie widziałem.
Notabene kranem macha moja żona :)
smirek pisze:Źródło posta na moje oko poniżej setki i za bardzo rzucał się w oczy

A tutaj akurat ciekawostka. Ja np. staram się stawiać kran tak, żeby jednocześnie stał możliwie z boku, ale żeby jego zasięg i możliwość operowania miała sens.
Ale byłem kilka razy na "wynajmie" i tam za każdym razem operator, który mnie ustawiał (raz w przejściu) sam stwierdził, że sprzęt to ma być widać i że my jesteśmy najważniejsi.
Na temat kranu jak niektórzy w temacie mam to samo zdanie o dronach, z których to wykorzysta się 10 ujęć w całym filmie :) kran chociaż pracuje od samego początku sali do końca...

Ślub

: 22.10.2016, 23:07
autor: NewoncePicture
kulfi82 pisze:Źródło posta
NewoncePicture pisze:Źródło posta Ma ktoś jakiś tutorial jak zronić freeze w vegasie ?

To żart? :)
oprócz efektu "freeze" kiedyś podpatrzyłem też taki efekt ( nie wiem jak się to fachowo nazywa) w którym część kadru jest przyspieszona a np. osoby są spowolnione

Hehe.. kiedyś trafiłem przez przypadek na ten trailer w necie... kojarzę ten moment :D To chyba zwykła maska dwóch klipów z tego samego kadru.

:lol:

Ślub

: 22.10.2016, 23:39
autor: Dividex
Z dronem to racja, cena wysoka , a na trailer idą dwa ujęcia po 4 sek. :) Ale "robote robi" takie ujęcia świetnie wprowadzają widza i całość wygląda kozacko :)

Ślub

: 22.10.2016, 23:47
autor: Gladiac
Na szybko:

jak dla mnie obrazek slaby jak na ten sprzęt, na pewno za jasny i mało kontrastowy, z pewnością dodałbym małe kasztety dla lepszego efektu, zrób probe z 1-2 minuty, i zobaczysz ze fajnie to wygląda (doda trochę filmowego efektu).Sam montaż nie najgorszy ale jedno co mnie powaliło to K-R-A-N!! wooow!! wjechałeś na sale z takim kranem :), pol biedy żeby go w filmie nie było go widać ale jak dla mnie jego widok to porażka.Poucinaj gdzie trzeba widoczny kran , materiału na pewno masz sporo i będzie co zostawić, inaczej będzie wyglądać jak słoń w składzie porcelany :)

0.49 zbyt widoczne przepalenia, spróbuj popracować nad tym bo wypala oczy ;)


ps.ciekawostka o traumie :) , dzisiaj Scarlet Johansson wystawiła mnie i 30 innych reporterów do wiatru i tak z 700 ludzi co na nią czekało przez 6 godzin - to się nazywa porażka , niech szlak trafi gwiazdy filmowe :D

Ślub

: 24.10.2016, 08:49
autor: mikefilm
Jak kolegom wyżej nie leża mi kolory, ale to kwestia gustu. Zauważyłem że w większości ślubniaków operatorzy boją sie korzystać z większych ogniskowych powiedzmy w przedziale 30-50mm dla APSC na stedy kranie czy sliderze i powyżej 50 do 150 na monopodzie czy statywie. Wszystko robią możliwie szeroko i podobnie jest tutaj kilkoma wyjątkami. Przebitki na większych ogniowych też bardzo fajnie urozmaicają cały film i pozwalają spośród tłumu wyodrębnić poszczególnych gości. Freeze bardzo fajnie, ale dla mnie za długi w finalnym filmie spoko, ale w traileże tylko 1/4 z całość by wystarczyła. Reszta mi się podoba :)

Ślub

: 24.10.2016, 09:17
autor: 8kmichal
Ja tam bardzo lubię 70-200 :)

Ślub

: 24.10.2016, 13:19
autor: kulfi82
Ja zakładam na 1..2 utwory 35mm czyli taką 50 w FF na steady ale dla mnie manewrowanie tym nie jest zbyt proste.

Ślub

: 24.10.2016, 13:29
autor: mikefilm
Ja często jadę przy apsc na 50mm, bardzo fajne kadry wtedy wychodzą.

Ślub

: 24.10.2016, 13:40
autor: mav
Bardzo często na długie ogniskowe nie ma miejsca. Dla mnie takie używalne max to 80mm (na speedboosterze), z którego chyba kilka ujęć tu jest (przynajmniej powinno). Ale nie ukrywam, że nie używam jej jakoś bardzo często.
A o używaniu takiej ogniskowej na steady jak najbardziej jest możliwe, ale żeby utrzymać kogoś w kadrze musiałbyś mieć dużo miejsca do biegania :) którego w większości przypadków po prostu nie ma.
Chociaż chodzi za mną zakup lepszej 85tki. Może wtedy bardziej polubię tę ogniskową.

Ślub

: 24.10.2016, 14:54
autor: kulfi82
mav pisze:Źródło posta ale żeby utrzymać kogoś w kadrze musiałbyś mieć dużo miejsca do biegania

Otóż to.. ja często mam problem aby w tłumie kogoś na 24mm nie poturbować, taki ścisk jest na sali a co dopiero na 50mm... a 80mm?... :o

Ślub

: 24.10.2016, 15:03
autor: mikefilm
kulfi82 pisze:Źródło posta
mav pisze:Źródło posta ale żeby utrzymać kogoś w kadrze musiałbyś mieć dużo miejsca do biegania

Otóż to.. ja często mam problem aby w tłumie kogoś na 24mm nie poturbować, taki ścisk jest na sali a co dopiero na 50mm... a 80mm?... :o


W poprzednich tematach macie moje filmy, ten z facebooka był na bardzo ciasnej sali i jest tam wiele kadrów na 50mm przy apsc. Mimo ciasnoty nie miałem większego problemu żeby latać z taką ogniskową, kwestia tego co chcesz skadrować :) Zawsze łatwiej powiedzieć że się nieda ;)

Ślub

: 27.10.2016, 08:52
autor: tier
Mav dla mnie ten klip jest wlasnie tym co je bym oczekiwal od swojej kamery. Nie ma przesycenia glebia ostrosci jak to teraz kazdy na sile chce robic. Jest wszystko tak jak powinno byc, odwzorowanie kolorow to kwesia gustu i zawsze w postprodukcji mozna ustawic, glebia tam gdzie trzeba a nie zawsze i wszedzie. Dla mnie to prawdziwy film z wesela a nie pseudo hollywoody. Bardzo mi się podoba ten obraz a bullet swietny i super to wyszlo !

Ślub

: 27.10.2016, 12:55
autor: mav
Tak tylko jeszcze odnośnie tych kolorów na sali - tam były w suficie 3 porządne "kółka ledowe", które migały jak chciały i co chwila zmieniały barwy od czerwonego, niebieskiego i zielonego po fioletowy i różowy, przy czym każda na inny kolor w danym momencie. Szczerze mówiąc praktycznie NIC nie robiłem z tymi kolorami, pozostawiłem je takimi, jakie były.