Strona 1 z 1

Fajne przejście

: 12.12.2017, 19:13
autor: pierdyl
Jak myślicie, jak to jest zrobione? Od 0:25
https://www.youtube.com/watch?v=9LsBjiqrlmA

Chodzi głównie o przejazd kamerą zaraz przy oku, reszta jest prosta. Moim zdaniem są dwie opcje:
1. Połączenie nagrania z CGI - Wstawiona jest część twarzy aktora w 3D stąd było możliwe takie fajne zbliżenie.
2. Jakiś fajny szeroki obiektyw który ostrzy od 1cm? :) Jak zrobić taki fajny najazd kamerą? :)

Zamierzam zrobić podobny efekt i zobaczymy jak to wyjdzie. Wszystkie moje obiektywy ostrzą dopiero od około 15 cm, znacie jakieś tanie obiektywy do m4/3 które ostrzą od mniejszej odległości? Wydaje mi się, że będzie to lepsza i bardziej naturalna opcja niż zabawa z wstawianiem komputerowej twarzy aktora.

Fajne przejście

: 12.12.2017, 19:32
autor: mav
1. Połączenie nagrania z CGI - Wstawiona jest część twarzy aktora w 3D stąd było możliwe takie fajne zbliżenie.
Tak bym obstawiał, bo to oko i włoski na nosku mi coś nie pasują ;)

Fajne przejście

: 12.12.2017, 19:47
autor: kms
A dlaczego uważasz, że jest zrobione szerokim obiektywem? ;) Wręcz przeciwnie, zobacz, że kamera nie przechodzi jakby za tył głowy, tylko dochodzi do trochę ponad 90 stopni. Dopiero późniejsza część tego przejścia jest dociągana prostopadle do gogli i to one są tutaj dobrze zamieszane w montażu ;)

Fajne przejście

: 12.12.2017, 19:59
autor: pierdyl
Gogle są proste do zrobienia, nie wiem tylko jak z tym okiem. Wydaje mi się, że obiektyw jest szeroki ale tak bardzo się zbliża do oka, że widać każdy detal. Skąd tylko taki obiektyw wytrzasnąć? Druga opcja to właśnie połączenie z twarzą CGI.

Fajne przejście

: 12.12.2017, 20:02
autor: kms
Jak dla mnie to mamy tu około 50mm. Oczywiście szkło filmowe, pewnie za xx tys. $ - stąd tak dobra ostrość. Najazd zrobiony wózkiem po torze, operator + ostrzyciel. Łączenie obrazu zaczyna się dopiero, gdy tracimy z kadru oko i zostaje kawałek nosa.

Fajne przejście

: 12.12.2017, 20:14
autor: pierdyl
Być może i 50 mm nie będę się kłócił bo sam nie jestem przekonany. Także myślałem o wózku, albo o jakiejś szynie postawionej na wysokości wzroku, raczej na gimbalu tego nie zrobili :)
Jeszcze jest możliwa jedna opcja - nagrali wszystko w jakimś 8K i wtedy już problem ze zbliżeniem znika

Fajne przejście

: 12.12.2017, 20:54
autor: alias
kms pisze:Źródło posta Łączenie obrazu zaczyna się dopiero, gdy tracimy z kadru oko i zostaje kawałek nosa.

nie, to następuje nieco wcześniej, przejście z realu w render następuje dokładnie na pograniczu 27 i 28 sekundy, widać wtedy jeszcze oko
widać też, że twarz jest wyrenderowana a oko wstawione programowo
od tego momentu karnacja skóry wyraźnie różni się od realu, również rzęsy, prawdziwe 'osadzone' oko pozostaje do końca
szczerze mówiąc jest to zrobione dość niechlujnie i niestarannie, ale przeciętnemu widzowi nie będzie przeszkadzać z uwagi na szybkość z jaką to się dzieje ;)

Fajne przejście

: 12.12.2017, 21:09
autor: pierdyl
Rzeczywiście jak się przyjrzeć widać jak dolne rzęsy nagle się pojawiają między 27 a 28 sekundy

Fajne przejście

: 12.12.2017, 21:24
autor: mav
Poza tym oni przy takich rzeczach to pewnie w żadne wózki się nie bawią, tylko jedzie jakiś motion control, co by dodatkowo ułatwić generowanie sceny 3d.

Fajne przejście

: 12.12.2017, 21:57
autor: pierdyl
Przydałaby się taka maszynka

Fajne przejście

: 12.12.2017, 23:17
autor: stdanielo
Jeśli najazd to pewnie post pro, najprostsze rozwiązanie