Ferminkatcho pisze:Źródło posta super - a nawet extra
Niestety nie rozumiem...
chcesz robić montaż na bazie plików z GH5 z 10 bitowym zapisem koloru
więc ma to sens w takich programach jak:
avid
premiere, AE
Final Cut Pro X
Magix Vegas /od wersji 15/
Magix Pro Edi /od wersji 2017/
Magix Pro X /od wersji 8/
bo one wewnętrznie przetwarzają kolor 12-14-16 bitowo /zależy od wersji programu/
Davinci Reslove jako jedyny przetwarza kolor 32 bitowo, dlatego jest tak niesłychanie precyzyjny i perfekcyjny w swojej obróbce
pozostałe programy wewnętrznie przetwarzają kolor tylko 8 bitowo, nawet jak importują 10 bitowe pliki
umiejętność importu to jedno, a rzeczywiste potem przetwarzanie to drugie
więc nawet jak byś Vegasa 14 zmusił jakoś do przyjęcia pliku 10 bitowego, to on i tak podczas importu zrobi z niego 8 bit żeby móc go przetważać
na dodatek z testów które robiłem wynika, że takie wewnętrzne przeważnie podczas importu jest w zależności od formatu robione bardzo kiepsko i na materiale pojawia się np. duży banding
oznacza to, że korzystając z programów typu Vegas 14 lepiej chyba GH5 nagrywać 8 bitowo, albo wstępnie konwertować innym programem do 8 bitów
lub w przypadku Vegasa 14 można konwertować do 10 bitowego proresa, bo on ładnie go zaczytuje i wzrostu bandingu specjalnie nie zauważyłem
najlepszym wyjściem jest jednak przesiadka na lepszy program /np. z tych co wymieniłem/, żeby wykorzystać całe dobro zawarte w plikach z 10 bitowym zapisem koloru
nie wiem jak z hitfilmem sprawa wygląda, ale też mi się wydaje że zalicza się do tej kategorii