Strona 1 z 1

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 00:25
autor: Janusz_b
Dotarł do mnie wcześniej, niż się spodziewałem. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne - łatwe wyważenie (3 min.) - szybkozłączka systemu Manfrotto 501. Testy domowe z GH5 i GH4 z kilkoma szerokimi szkiełkami. - działa sterowanie nagrywania i kontrola autofocusa. Na solidniejsze testy przyjdzie czas, jak Syberia przestanie na nas dmuchać :lol:
Myślę, że koledzy przetestują go już z końcem przyszłego tygodnia :)

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 03:38
autor: Escobar
Załaduj surówkę z tego biegania po domu, będzie bardziej odzwierciedlało pracę bimbala niż ustawiane kocie ruchy na polu ...

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 08:42
autor: kulfi82
a co skłoniło Cię właśnie na Adventurer? Podoba mi się ten patent ze skośnym silnikiem, ale czy to faktycznie się sprawdza?

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 14:23
autor: Janusz_b
Escobar pisze:Źródło posta Załaduj surówkę z tego biegania po domu, będzie bardziej odzwierciedlało pracę bimbala niż ustawiane kocie ruchy na polu ...


Uzbrój się, proszę w odrobinę cierpliwości - na zjeździe filmuserów będzie okazja, żeby przygotować (przy pomocy kolegów) jakąś sensowną surówkę z testów we wnętrzach i na zewnątrz.
Moim zdaniem bieganie po domu nie ma sensu.
kulfi82 pisze:Źródło posta a co skłoniło Cię właśnie na Adventurer? Podoba mi się ten patent ze skośnym silnikiem, ale czy to faktycznie się sprawdza?

Pracowałem dość długo na Pilotfly H1+ (notabene mam nadzieję, że wkrótce znajdzie kolejnego zadowolonego użytkownika). Na Beiks Media Roadshow pobawiłem się trochę Pilotfly H2-45 (początkowo myślałem o zakupie) ale okazał się zbyt ciężki i masywny, jak na moje potrzeby (pracuję na zestawach, których waga nie przekracza 1000g, więc maksymalne obciążenie gimbala, a co za tym idzie wzrost jego ciężaru - nie było dla mnie istotne). Szukałem czegoś lżejszego i Adventurer wpasował się idealnie w moje potrzeby. Ten odchylony silnik to taki przydatny "ficzer", ale dobrze go mieć i obserwować ekran w całości. Innym użytkownikom pewnie spodoba się możliwość przesunięcia zestawu z masywnym i dużym szkłem do tyłu, gdzie w innych gimbalach było to ograniczone położeniem silnika.
Wlaśnie zważyłem obydwa gimbale (H1+ i Adventeurer) w stanie gotowym do pracy i tak:
H1+ z małym łożem szybkozłączki typu Manfrotto 501 - 1005 g
Adventeurer - 1000 g
A więc przy zachowaniu tej samej wagi mam znacznie bardziej zaawansowany gimbal.
Pozostałe plusy też wyglądały zachęcająco: praca na baterii 6 godz. Łoże szybkozłączki typu Manfrotto 501 już jest, sterowanie start/stop nagrywania i przycisk autofokusa w rączce, czytelny wyświetlacz stanu baterii i trybu pracy, joystik. możliwość dodania sterowania FF, dostosowanie pracy gimbala do pracy z różnymi wagowo zestawami body+szkło za pomoca jednego przycisku.

No i rzecz dla mnie ważna - pełen support i serwis w Niemczech, dobry kontakt telefoniczny i możliwość uzyskania konkretnej pomocy przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów.

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 15:25
autor: 8kmichal
Pisałem do nich, bo interesuje mnie ten gimbal ale z silnikiem po drugiej stronie - w tym ciężko będzie odchylić ekran w gh5 - odpisali, że taki model wyjdzie jakoś w tym roku, i że chyba w kwietniu mają go zapowiedzieć.

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 15:42
autor: Marcin Golik
8kmichal pisze:Źródło posta Pisałem do nich, bo interesuje mnie ten gimbal ale z silnikiem po drugiej stronie - w tym ciężko będzie odchylić ekran w gh5 - odpisali, że taki model wyjdzie jakoś w tym roku, i że chyba w kwietniu mają go zapowiedzieć.


A to nie można w nim zmieniać silników tak jak w H2? Znajomy ma i zmienia strony między a7s2 i gh4 - właśnie ze wzgl. na ekranik - potem to tylko kwestia wgrania presetu czy coś tam - i śmiga.

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 20:35
autor: 8kmichal
Wiem, mówię co mi odpisali. Planują taka wersje w tym roku. Nie wiem czy tak się da, jeśli palnika specjalną wersję to zakładam, że nie, ale mogę się mylić.

Pilotfly Adventurer

: 27.02.2018, 23:54
autor: Janusz_b
8kmichal pisze:Źródło posta Wiem, mówię co mi odpisali. Planują taka wersje w tym roku. Nie wiem czy tak się da, jeśli palnika specjalną wersję to zakładam, że nie, ale mogę się mylić.

Potwierdzam, przy wyborze Adventurera była rubryczka Camera holder i w okienku (rozwijanym) opcja "Motor links/left" - tylko ta aktywna, więc pewnie planują wersję z silnikiem z drugiej strony do wyboru. Pewnie przeszkodą w "przekładce" silnika ROLL jest jego pochylenie 0 45 stopni i trudności w doborze softu. O trudnościach związanych z taką konstrukcją swiadczy fakt, że do tej pory jest niewielu producentów gimbali oferujących takie rozwiązanie

Pilotfly Adventurer

: 28.02.2018, 08:10
autor: kulfi82
Janusz_b pisze:Źródło posta Pracowałem dość długo na Pilotfly H1+ (notabene mam nadzieję, że wkrótce znajdzie kolejnego zadowolonego użytkownika). Na Beiks Media Roadshow pobawiłem się trochę Pilotfly H2-45 (początkowo myślałem o zakupie) ale okazał się zbyt ciężki i masywny, jak na moje potrzeby (pracuję na zestawach, których waga nie przekracza 1000g, więc maksymalne obciążenie gimbala, a co za tym idzie wzrost jego ciężaru - nie było dla mnie istotne). Szukałem czegoś lżejszego i Adventurer wpasował się idealnie w moje potrzeby. Ten odchylony silnik to taki przydatny "ficzer", ale dobrze go mieć i obserwować ekran w całości. Innym użytkownikom pewnie spodoba się możliwość przesunięcia zestawu z masywnym i dużym szkłem do tyłu, gdzie w innych gimbalach było to ograniczone położeniem silnika.
Wlaśnie zważyłem obydwa gimbale (H1+ i Adventeurer) w stanie gotowym do pracy i tak:
H1+ z małym łożem szybkozłączki typu Manfrotto 501 - 1005 g
Adventeurer - 1000 g
A więc przy zachowaniu tej samej wagi mam znacznie bardziej zaawansowany gimbal.
Pozostałe plusy też wyglądały zachęcająco: praca na baterii 6 godz. Łoże szybkozłączki typu Manfrotto 501 już jest, sterowanie start/stop nagrywania i przycisk autofokusa w rączce, czytelny wyświetlacz stanu baterii i trybu pracy, joystik. możliwość dodania sterowania FF, dostosowanie pracy gimbala do pracy z różnymi wagowo zestawami body+szkło za pomoca jednego przycisku.

No i rzecz dla mnie ważna - pełen support i serwis w Niemczech, dobry kontakt telefoniczny i możliwość uzyskania konkretnej pomocy przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów.

ok, dzięki za info.. bierzesz na zlot?

Pilotfly Adventurer

: 28.02.2018, 11:46
autor: kms
Fajnie by było, gdybyś wziął go na zjazd. Ja dla zaintersowanych wezmę zdzicha 2 razem z servo focusem, uchwytem poprzecznym, pilotem i zewnętrznym monitorem.

Pilotfly Adventurer

: 28.02.2018, 15:39
autor: Janusz_b
Oczywiście wezmę, a do niego kilka swoich patentów i jakieś szkiełka np. Laowa. Byłoby dobrze, żeby ktoś zabrał speedboostera i sigmę do mikro4/3 - jestem ciekawy, jak Pilotfly poradziłby sobie z takim zestawem.

Pilotfly Adventurer

: 28.02.2018, 21:15
autor: 8kmichal
Jak zdążę wrócić z Rumunii to zabiorę ;)

Pilotfly Adventurer

: 8.03.2018, 23:58
autor: TomParis
Witam po raz pierwszy na forum. Pytanie do posiadaczy: jak wygląda sprawa z instrukcją obsługi? jest załączona pełna czy skrócona i w jakim języku?

Pilotfly Adventurer

: 12.03.2018, 00:21
autor: Bartek07
Witam wszystkich. Rozważam zakup crane 2 lub wlasnie adventurer, do wesel, pracuje na gh5s. Na co głównie zwrócić uwagę przy porownaniu tych gimbali?

Pilotfly Adventurer

: 12.03.2018, 07:31
autor: kulfi82
Bartek07 pisze:Źródło posta Witam wszystkich. Rozważam zakup crane 2 lub wlasnie adventurer, do wesel, pracuje na gh5s. Na co głównie zwrócić uwagę przy porownaniu tych gimbali?

Dzięki uprzejmości Janusz_b, mieliśmy możliwość testowania tego gimbala na zjeździe filmuser. Pierwsze wrażanie są pozytywne chociaż była ona świeżo out of box i wymagała drobnych poprawek w czułości. Wrzucę później przelot A7S+28mm na PF i Zdzichunie.

Pilotfly Adventurer

: 12.03.2018, 22:00
autor: Janusz_b
TomParis pisze:Źródło posta Witam po raz pierwszy na forum. Pytanie do posiadaczy: jak wygląda sprawa z instrukcją obsługi? jest załączona pełna czy skrócona i w jakim języku?

Instrukcja jest skrócona, jest po angielsku, ale w necie są filmy zrobione przez Pilotfly, które pokazują wszystko.
Ogólnie mówiąc - dla kogoś, kto miał już do czynienia z gimbalami to, co jest w skróconej instrukcji zupełnie wystarcza.

Dodano po 3 minutach 22 sekundach:
Bartek07 pisze:Źródło posta Witam wszystkich. Rozważam zakup crane 2 lub wlasnie adventurer, do wesel, pracuje na gh5s. Na co głównie zwrócić uwagę przy porownaniu tych gimbali?

Nie pracowałem na crane 2. Adventurer: plusy - waga i silnik 45 stopni , minus - cena

Pilotfly Adventurer

: 18.03.2018, 14:40
autor: TomParis
Jak długo czekaliście na zrealizowanie zamówienie? Pytam tych którzy zamawiali na stronie pilotfly.de.

Pilotfly Adventurer

: 18.03.2018, 17:26
autor: Janusz_b
TomParis pisze:Źródło posta Jak długo czekaliście na zrealizowanie zamówienie? Pytam tych którzy zamawiali na stronie pilotfly.de.

Zamawiałem jeszcze w preorderze.Planowana dostawa była 28 lutego, ja dostałem tydzień wcześniej. Z Niemiec 2 dni DHL (chyba)

Pilotfly Adventurer

: 19.04.2018, 17:03
autor: 8kmichal
https://pilotfly.de/epages/777c6180-f31 ... 013%5B1%5D

Wg strony jest już opcja z silnikami po prawej.


Janusz - jak wrażenia ? Warto zamieniać poczciwego sprawdzonego Zhiyuna ?

Pilotfly Adventurer

: 19.04.2018, 19:28
autor: TomParis
Ciekawe czy będzie możliwa opcja w oprogramowaniu zamiany z lewego na prawy?

Pilotfly Adventurer

: 25.04.2018, 10:32
autor: TomParis
Po kontakcie z supportem otrzymałem odpowiedź: Konstrukcja nie ma możliwości odwrócenia i użycia silnika na osi pitch z standardowej edycji (po lewej) na prawą stronę. Tyle w temacie

Pilotfly Adventurer

: 27.04.2018, 22:35
autor: Janusz_b
8kmichal pisze:Źródło posta https://pilotfly.de/epages/777c6180-f31 ... 013%5B1%5D

Wg strony jest już opcja z silnikami po prawej.


Janusz - jak wrażenia ? Warto zamieniać poczciwego sprawdzonego Zhiyuna ?

Po kilku poważniejszych "robótkach" mogę już coś napisać, bo zawsze lepiej ocenić coś w prawdziwym działaniu, a nie w testach. Przede wszystkim trudno mi porównać Adwenturera ze Zdzichunem, bo nigdy nie pracowałem na Zdzichunie, wyłącznie na prekursorskiej Nebuli i Pilotfly H1 i H1+.
Adwenturer "out of the box" był dość mulasty, o czym Koledzy mogli się przekonać podczas testów na zlocie. Zająłem się tym i dopasowałem parametry do swoich potrzeb. Jestem bardzo zadowolony z zakupu, spisuje się naprawdę doskonale, a mała waga powoduje, że można spokojnie pracować pół godziny. Z mankamentów wymienię jeden - trochę niefortunnie dobrano tworzywo sztuczne do uchwytu, ręka się poci podczas dłuższego biegania. Musiałem sobie przygotować odpowiednią "koszulkę" i teraz jest ok. Trzeba się też przyzwyczaić do nieco innego położenia rękojeści podczas przechylania w bok, co jest spowodowane odchyleniem silnika ROLL o 45 stopni.

Pilotfly Adventurer

: 28.04.2018, 12:24
autor: 8kmichal
Jak długo można pracować na jednej baterii ? Warto od razu dokupić drugą ?
Stabilne te ich nóżki ? Używałem tych dedykowanych do OSMO bo są bardzo stabilne, i w sumie nie znalazłem do dziś nic lepszego.

Pilotfly Adventurer

: 28.04.2018, 13:11
autor: Janusz_b
8kmichal pisze:Źródło posta Jak długo można pracować na jednej baterii ? Warto od razu dokupić drugą ?
Stabilne te ich nóżki ? Używałem tych dedykowanych do OSMO bo są bardzo stabilne, i w sumie nie znalazłem do dziś nic lepszego.


Po pełnym naładowaniu pracowałem ok 2 godzin (włączony gimbal) i wslaźnik napięcia pokazywał na wyświetlaczu 14.9V i ze wskaźnika stanu baterii ubyła zaledwie jedna kreska na trzy. Po podłączeniu do BCG pokazywał ponad połowę baterii. Myślę, że spokojnie można pracować z lżejszym zestawem ok. 5 godzin. Ja nie widzę potrzeby zakupu dodatkowej baterii.
Nóżek pilotfly nie użuwam, do rękojeści mam przykręconą płytkę Manfrotto 501 i wpinam gimbal w mały statywik z łożem Manfrotto.