Dividex pisze:Źródło posta Czyli wg ciebie wszelakie ustawienia apartu i szybkość ruchu kamery i tak nie mają znaczenia bo kompresja zniszczy plik ? Jednym słowem nie nadaje się do tak skompresowanego video ?
zapędziłeś się w tych swoich wnioskach wyciągniętych z mojej odpowiedzi że ho ho
przeczytaj dokładnie to co napisałem
to chyba oczywiste, że szybkość ruch kamery będzie miała wpływ na jakość obrazu kompresowanego w h.264
bo z samej zasady działania to jest kompresja przyrostowo-różnicowa
a więc nie można sobie kamerą machać do woli w lewo prawo i oczekiwać że obraz nie ulegnie pogorszeniu
w takich skrajnych sytuacjach ustawienia migawki przestają mieć jakiekolwiek znaczenie
dlatego w filmie stosuje się albo brak kompresji /np. niekompresowany RAW/, albo kompresję wewnątrz-klatkową /np. kompresowany RAW, prores, itd./
wtedy jedynym czynnikiem określającym efekt bluru jest czas otwarcia migawki
ale w kinematografii nie zobaczysz nigdy kompresji między-klatkowej
cyfrowe kamery filmowe są pod tym względem pełnym odzwierciedleniem kamer na taśmę filmową
oczywiście niektóre aparaty też to potrafią, np. gh4, gh5, i wszelkie te które mają możliwy do wyboru zapis z kompresją All-I
a BM to już nawet nie wspominam, bo tam nawet nie ma innej możliwości