Dotarł do mnie wcześniej, niż się spodziewałem. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne - łatwe wyważenie (3 min.) - szybkozłączka systemu Manfrotto 501. Testy domowe z GH5 i GH4 z kilkoma szerokimi szkiełkami. - działa sterowanie nagrywania i kontrola autofocusa. Na solidniejsze testy przyjdzie czas, jak Syberia przestanie na nas dmuchać
Myślę, że koledzy przetestują go już z końcem przyszłego tygodnia
Pilotfly Adventurer
Pilotfly Adventurer
Załaduj surówkę z tego biegania po domu, będzie bardziej odzwierciedlało pracę bimbala niż ustawiane kocie ruchy na polu ...
Pilotfly Adventurer
a co skłoniło Cię właśnie na Adventurer? Podoba mi się ten patent ze skośnym silnikiem, ale czy to faktycznie się sprawdza?
"Ojciec Zdzicha"
Pilotfly Adventurer
Escobar pisze:Źródło posta Załaduj surówkę z tego biegania po domu, będzie bardziej odzwierciedlało pracę bimbala niż ustawiane kocie ruchy na polu ...
Uzbrój się, proszę w odrobinę cierpliwości - na zjeździe filmuserów będzie okazja, żeby przygotować (przy pomocy kolegów) jakąś sensowną surówkę z testów we wnętrzach i na zewnątrz.
Moim zdaniem bieganie po domu nie ma sensu.
kulfi82 pisze:Źródło posta a co skłoniło Cię właśnie na Adventurer? Podoba mi się ten patent ze skośnym silnikiem, ale czy to faktycznie się sprawdza?
Pracowałem dość długo na Pilotfly H1+ (notabene mam nadzieję, że wkrótce znajdzie kolejnego zadowolonego użytkownika). Na Beiks Media Roadshow pobawiłem się trochę Pilotfly H2-45 (początkowo myślałem o zakupie) ale okazał się zbyt ciężki i masywny, jak na moje potrzeby (pracuję na zestawach, których waga nie przekracza 1000g, więc maksymalne obciążenie gimbala, a co za tym idzie wzrost jego ciężaru - nie było dla mnie istotne). Szukałem czegoś lżejszego i Adventurer wpasował się idealnie w moje potrzeby. Ten odchylony silnik to taki przydatny "ficzer", ale dobrze go mieć i obserwować ekran w całości. Innym użytkownikom pewnie spodoba się możliwość przesunięcia zestawu z masywnym i dużym szkłem do tyłu, gdzie w innych gimbalach było to ograniczone położeniem silnika.
Wlaśnie zważyłem obydwa gimbale (H1+ i Adventeurer) w stanie gotowym do pracy i tak:
H1+ z małym łożem szybkozłączki typu Manfrotto 501 - 1005 g
Adventeurer - 1000 g
A więc przy zachowaniu tej samej wagi mam znacznie bardziej zaawansowany gimbal.
Pozostałe plusy też wyglądały zachęcająco: praca na baterii 6 godz. Łoże szybkozłączki typu Manfrotto 501 już jest, sterowanie start/stop nagrywania i przycisk autofokusa w rączce, czytelny wyświetlacz stanu baterii i trybu pracy, joystik. możliwość dodania sterowania FF, dostosowanie pracy gimbala do pracy z różnymi wagowo zestawami body+szkło za pomoca jednego przycisku.
No i rzecz dla mnie ważna - pełen support i serwis w Niemczech, dobry kontakt telefoniczny i możliwość uzyskania konkretnej pomocy przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Pilotfly Adventurer
Pisałem do nich, bo interesuje mnie ten gimbal ale z silnikiem po drugiej stronie - w tym ciężko będzie odchylić ekran w gh5 - odpisali, że taki model wyjdzie jakoś w tym roku, i że chyba w kwietniu mają go zapowiedzieć.
Pilotfly Adventurer
8kmichal pisze:Źródło posta Pisałem do nich, bo interesuje mnie ten gimbal ale z silnikiem po drugiej stronie - w tym ciężko będzie odchylić ekran w gh5 - odpisali, że taki model wyjdzie jakoś w tym roku, i że chyba w kwietniu mają go zapowiedzieć.
A to nie można w nim zmieniać silników tak jak w H2? Znajomy ma i zmienia strony między a7s2 i gh4 - właśnie ze wzgl. na ekranik - potem to tylko kwestia wgrania presetu czy coś tam - i śmiga.
Pilotfly Adventurer
Wiem, mówię co mi odpisali. Planują taka wersje w tym roku. Nie wiem czy tak się da, jeśli palnika specjalną wersję to zakładam, że nie, ale mogę się mylić.
Pilotfly Adventurer
8kmichal pisze:Źródło posta Wiem, mówię co mi odpisali. Planują taka wersje w tym roku. Nie wiem czy tak się da, jeśli palnika specjalną wersję to zakładam, że nie, ale mogę się mylić.
Potwierdzam, przy wyborze Adventurera była rubryczka Camera holder i w okienku (rozwijanym) opcja "Motor links/left" - tylko ta aktywna, więc pewnie planują wersję z silnikiem z drugiej strony do wyboru. Pewnie przeszkodą w "przekładce" silnika ROLL jest jego pochylenie 0 45 stopni i trudności w doborze softu. O trudnościach związanych z taką konstrukcją swiadczy fakt, że do tej pory jest niewielu producentów gimbali oferujących takie rozwiązanie
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Pilotfly Adventurer
Janusz_b pisze:Źródło posta Pracowałem dość długo na Pilotfly H1+ (notabene mam nadzieję, że wkrótce znajdzie kolejnego zadowolonego użytkownika). Na Beiks Media Roadshow pobawiłem się trochę Pilotfly H2-45 (początkowo myślałem o zakupie) ale okazał się zbyt ciężki i masywny, jak na moje potrzeby (pracuję na zestawach, których waga nie przekracza 1000g, więc maksymalne obciążenie gimbala, a co za tym idzie wzrost jego ciężaru - nie było dla mnie istotne). Szukałem czegoś lżejszego i Adventurer wpasował się idealnie w moje potrzeby. Ten odchylony silnik to taki przydatny "ficzer", ale dobrze go mieć i obserwować ekran w całości. Innym użytkownikom pewnie spodoba się możliwość przesunięcia zestawu z masywnym i dużym szkłem do tyłu, gdzie w innych gimbalach było to ograniczone położeniem silnika.
Wlaśnie zważyłem obydwa gimbale (H1+ i Adventeurer) w stanie gotowym do pracy i tak:
H1+ z małym łożem szybkozłączki typu Manfrotto 501 - 1005 g
Adventeurer - 1000 g
A więc przy zachowaniu tej samej wagi mam znacznie bardziej zaawansowany gimbal.
Pozostałe plusy też wyglądały zachęcająco: praca na baterii 6 godz. Łoże szybkozłączki typu Manfrotto 501 już jest, sterowanie start/stop nagrywania i przycisk autofokusa w rączce, czytelny wyświetlacz stanu baterii i trybu pracy, joystik. możliwość dodania sterowania FF, dostosowanie pracy gimbala do pracy z różnymi wagowo zestawami body+szkło za pomoca jednego przycisku.
No i rzecz dla mnie ważna - pełen support i serwis w Niemczech, dobry kontakt telefoniczny i możliwość uzyskania konkretnej pomocy przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów.
ok, dzięki za info.. bierzesz na zlot?
"Ojciec Zdzicha"
Pilotfly Adventurer
Fajnie by było, gdybyś wziął go na zjazd. Ja dla zaintersowanych wezmę zdzicha 2 razem z servo focusem, uchwytem poprzecznym, pilotem i zewnętrznym monitorem.
Pilotfly Adventurer
Oczywiście wezmę, a do niego kilka swoich patentów i jakieś szkiełka np. Laowa. Byłoby dobrze, żeby ktoś zabrał speedboostera i sigmę do mikro4/3 - jestem ciekawy, jak Pilotfly poradziłby sobie z takim zestawem.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Pilotfly Adventurer
Witam po raz pierwszy na forum. Pytanie do posiadaczy: jak wygląda sprawa z instrukcją obsługi? jest załączona pełna czy skrócona i w jakim języku?
Pilotfly Adventurer
Witam wszystkich. Rozważam zakup crane 2 lub wlasnie adventurer, do wesel, pracuje na gh5s. Na co głównie zwrócić uwagę przy porownaniu tych gimbali?
GH5s, Atomos Ninja Inferno, Crane 2 + Servo FF
Pilotfly Adventurer
Bartek07 pisze:Źródło posta Witam wszystkich. Rozważam zakup crane 2 lub wlasnie adventurer, do wesel, pracuje na gh5s. Na co głównie zwrócić uwagę przy porownaniu tych gimbali?
Dzięki uprzejmości Janusz_b, mieliśmy możliwość testowania tego gimbala na zjeździe filmuser. Pierwsze wrażanie są pozytywne chociaż była ona świeżo out of box i wymagała drobnych poprawek w czułości. Wrzucę później przelot A7S+28mm na PF i Zdzichunie.
"Ojciec Zdzicha"
Pilotfly Adventurer
TomParis pisze:Źródło posta Witam po raz pierwszy na forum. Pytanie do posiadaczy: jak wygląda sprawa z instrukcją obsługi? jest załączona pełna czy skrócona i w jakim języku?
Instrukcja jest skrócona, jest po angielsku, ale w necie są filmy zrobione przez Pilotfly, które pokazują wszystko.
Ogólnie mówiąc - dla kogoś, kto miał już do czynienia z gimbalami to, co jest w skróconej instrukcji zupełnie wystarcza.
Dodano po 3 minutach 22 sekundach:
Bartek07 pisze:Źródło posta Witam wszystkich. Rozważam zakup crane 2 lub wlasnie adventurer, do wesel, pracuje na gh5s. Na co głównie zwrócić uwagę przy porownaniu tych gimbali?
Nie pracowałem na crane 2. Adventurer: plusy - waga i silnik 45 stopni , minus - cena
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Pilotfly Adventurer
Jak długo czekaliście na zrealizowanie zamówienie? Pytam tych którzy zamawiali na stronie pilotfly.de.
Pilotfly Adventurer
TomParis pisze:Źródło posta Jak długo czekaliście na zrealizowanie zamówienie? Pytam tych którzy zamawiali na stronie pilotfly.de.
Zamawiałem jeszcze w preorderze.Planowana dostawa była 28 lutego, ja dostałem tydzień wcześniej. Z Niemiec 2 dni DHL (chyba)
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Pilotfly Adventurer
https://pilotfly.de/epages/777c6180-f31 ... 013%5B1%5D
Wg strony jest już opcja z silnikami po prawej.
Janusz - jak wrażenia ? Warto zamieniać poczciwego sprawdzonego Zhiyuna ?
Wg strony jest już opcja z silnikami po prawej.
Janusz - jak wrażenia ? Warto zamieniać poczciwego sprawdzonego Zhiyuna ?
Pilotfly Adventurer
Po kontakcie z supportem otrzymałem odpowiedź: Konstrukcja nie ma możliwości odwrócenia i użycia silnika na osi pitch z standardowej edycji (po lewej) na prawą stronę. Tyle w temacie
Pilotfly Adventurer
8kmichal pisze:Źródło posta https://pilotfly.de/epages/777c6180-f31 ... 013%5B1%5D
Wg strony jest już opcja z silnikami po prawej.
Janusz - jak wrażenia ? Warto zamieniać poczciwego sprawdzonego Zhiyuna ?
Po kilku poważniejszych "robótkach" mogę już coś napisać, bo zawsze lepiej ocenić coś w prawdziwym działaniu, a nie w testach. Przede wszystkim trudno mi porównać Adwenturera ze Zdzichunem, bo nigdy nie pracowałem na Zdzichunie, wyłącznie na prekursorskiej Nebuli i Pilotfly H1 i H1+.
Adwenturer "out of the box" był dość mulasty, o czym Koledzy mogli się przekonać podczas testów na zlocie. Zająłem się tym i dopasowałem parametry do swoich potrzeb. Jestem bardzo zadowolony z zakupu, spisuje się naprawdę doskonale, a mała waga powoduje, że można spokojnie pracować pół godziny. Z mankamentów wymienię jeden - trochę niefortunnie dobrano tworzywo sztuczne do uchwytu, ręka się poci podczas dłuższego biegania. Musiałem sobie przygotować odpowiednią "koszulkę" i teraz jest ok. Trzeba się też przyzwyczaić do nieco innego położenia rękojeści podczas przechylania w bok, co jest spowodowane odchyleniem silnika ROLL o 45 stopni.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Pilotfly Adventurer
Jak długo można pracować na jednej baterii ? Warto od razu dokupić drugą ?
Stabilne te ich nóżki ? Używałem tych dedykowanych do OSMO bo są bardzo stabilne, i w sumie nie znalazłem do dziś nic lepszego.
Stabilne te ich nóżki ? Używałem tych dedykowanych do OSMO bo są bardzo stabilne, i w sumie nie znalazłem do dziś nic lepszego.
Pilotfly Adventurer
8kmichal pisze:Źródło posta Jak długo można pracować na jednej baterii ? Warto od razu dokupić drugą ?
Stabilne te ich nóżki ? Używałem tych dedykowanych do OSMO bo są bardzo stabilne, i w sumie nie znalazłem do dziś nic lepszego.
Po pełnym naładowaniu pracowałem ok 2 godzin (włączony gimbal) i wslaźnik napięcia pokazywał na wyświetlaczu 14.9V i ze wskaźnika stanu baterii ubyła zaledwie jedna kreska na trzy. Po podłączeniu do BCG pokazywał ponad połowę baterii. Myślę, że spokojnie można pracować z lżejszym zestawem ok. 5 godzin. Ja nie widzę potrzeby zakupu dodatkowej baterii.
Nóżek pilotfly nie użuwam, do rękojeści mam przykręconą płytkę Manfrotto 501 i wpinam gimbal w mały statywik z łożem Manfrotto.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości