Sony A7S III
Sony A7S III
cieszy, że wreszcie zrobili porządek z kolorami
Dodano po 4 minutach 44 sekundach:
prasowo:
https://ymcinema.com/2020/07/23/sony-al ... wWNwATWPnU
Dodano po 4 minutach 44 sekundach:
prasowo:
https://ymcinema.com/2020/07/23/sony-al ... wWNwATWPnU
Sony A7S III
Nigdy nie interesowałem się tematem rekorderów więc zapytam - czy to oznacza, że wypuszczając sygnał np. na bm video assist 12G HDR będzie można nagrywać w skompresowanym brawie?
Sony A7S III
yotka pisze:Nigdy nie interesowałem się tematem rekorderów więc zapytam - czy to oznacza, że wypuszczając sygnał np. na bm video assist 12G HDR będzie można nagrywać w skompresowanym brawie?
Nie, bo Sony nie chce się dogadać z BM. Mam fs5mkII i na grupach tej kamery ludzie często poruszali ten temat. BM w końcu gdzieś oficjalnie wrzucili stanowisko, że Sony nie chce się z nimi dogadać w zakresie RAWów. Mam nadzieje, że to się może zmieni po premierze a7sIII, bo fs5 pod względem osiągów i specyfikacji wydaje się teraz śmieszne, wiadomo, wciąż wygrywa ergonomią, filtrami ND, złączami audio i tak dalej, ale Sony powinno dać jakąś aktualizację teraz na te kamery...
Sony A7S III
Niestety bym na to nie liczył. Prędzej jakaś fs5mk3 albo fx8 czy coś w tym stylu.
Pozostaje czekać "co poszło nie tak" i zaakceptować z czasem, na papierze dla mnie zupełnie wystarczająco za świat. Ale pewnie w tym roku nie kupię, bo wyjdzie najwcześniej na jesień, poczekam sobie spokojnie na luty/marzec.
Pozostaje czekać "co poszło nie tak" i zaakceptować z czasem, na papierze dla mnie zupełnie wystarczająco za świat. Ale pewnie w tym roku nie kupię, bo wyjdzie najwcześniej na jesień, poczekam sobie spokojnie na luty/marzec.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Sony A7S III
yotka pisze:Źródło posta Nigdy nie interesowałem się tematem rekorderów więc zapytam - czy to oznacza, że wypuszczając sygnał np. na bm video assist 12G HDR będzie można nagrywać w skompresowanym brawie?
Sony ma swój format zapisu RAW i ma swój całkiem porządny AXS-R7 4K RAW Recorder przeznaczony dla kamer PMW-F5, F55 i oczywiście Venice
jeśli więc coś dorobią z czasem, to do obsługi swojego produktu a nie konkurencji
oczywiście nie musi być AXS-R7 ale jakaś jego odmiana portable zaprojektowana do nowych puszek
bo teraz aż się prosi o taki produkt, po tym jak już wiemy, że wreszcie można mieć charakterystykę kolorystyczną jak z Venice w nowym A7S III
co jak dla mnie jest największym asem w rękawie
Sony A7S III
alias pisze:Źródło posta bo teraz aż się prosi o taki produkt
Słusznie, ale jeżeli to będzie pisać nieskompresowane 16-bitowe rawy to będzie lekkie przegięcie z wagą. Ponoć atomos ma pisać prores rawy z tej puszki.
Sony A7S III
yotka pisze:Źródło posta Ponoć atomos ma pisać prores rawy z tej puszki.
Atomos jest w tej głupiej sytuacji, że musi błagać producentów żeby łaskawie dorobili do danej puszki obsługę eksportu do jego recorderów
na dłuższą metę to nie jest zdrowe podejście do problemu
możliwe, że nawet im płaci za to
Sony A7S III
Ok, ale co myślicie o samej puszce..? Bo mi się wydaje że to jednak będzie lepsza opcja dla kogoś kto potrzebuje 4k niż canon R5 lub R6, o ile rzeczywiście S III nie będzie się przegrzewać..
Sony A7S III
wemlo pisze:Źródło posta o ile rzeczywiście S III nie będzie się przegrzewać..
nie ma w niej wyśrubowanych parametrów, to pewnie nie będzie się przegrzewać
a biorąc pod uwagę nowe podejście do kolorów to widzę u niej spory sukces
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
https://www.youtube.com/watch?v=J0-2iKn ... c302OELA8w
Sony A7S III
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta S-Cinetone? W końcu bym rzekł
może dla kolegów co tego nie znają mała pomoc: https://pro.sony/s3/2020/03/24095333/S- ... per_v2.pdf
a po ludzku:
S-Cinetone
"Specjalnie opracowana technologia, pozwala spełnić wymagania najbardziej wymagających twórców. S-Cinetone pozwala na zaawansowaną kontrolę nad odcieniami, kolorami twarzy. Technologia opracowana przy użyciu tej samej wiedzy, którą zastosowano w wiodącej w świecie kinematografii kamerze Sony VENICE"
Dodano po 35 minutach 39 sekundach:
podsumowując
ogólnie ta puszka jest podobna do A7R4,
ale ulepszona w taki sposób, że spora część specyfikacji jest podobna do profesjonalnej FX9 kosztującej przecież 50K PLN
tyle że z matrycą 12 MP a nie 6K
w sumie na papierze nie ma nic imponującego poza niesamowitym wizjerem elektronicznym 9Mpikseli,
jednak patrząc realnie to nie ma na rynku aparatu oferującego
10-bitowy wewnętrzny zapis 4K60p 600Mbit, który mógłby nagrywać nieograniczone wideo bez przegrzania, z doskonałym autofokusem i bez wentylatora
i który pociągnie na baterii do 95 minut
o imponującej czułości już nie wspomnę bo do tego Sony przyzwyczaiło nas w tej serii
Dodano po 54 minutach 6 sekundach:
jest współpraca z Atomosem
https://ymcinema.com/2020/07/28/sony-an ... bv59G4YGrs
Sony A7S III
wemlo pisze:Źródło posta Chyba jednak się grzeje
https://www.facebook.com/myjtp/videos/10100653274230330/
Niestety, ta treść jest obecnie niedostępna
Sony A7S III
Myślę że bardzo rzeczowe podejście do tematu. Z resztą jak zawsze u C5D.
https://www.youtube.com/watch?v=y94nSdgHnI0&t=10s
https://www.youtube.com/watch?v=y94nSdgHnI0&t=10s
Sony A7S III
Gdyby A7SIII kosztowała tyle co R6 to miałbym poważną zagwozdkę co kupić. A7SIII jest niewątpliwie lepszym sprzętem do filmowania (4k 120 i ProRes RAW na zewnątrz), R6 lepszym combo do foto i filmu. Problem w przypadku A7sIII, to dual iso, którym Sony się niespecjalnie chwali. W przedziale iso 3200 do 16000 będzie słabo (duuużo słabiej niż R6). Trzeba poczekać do września kiedy R6 i A7sIII trafią do sklepów, bo wtedy pojawią się jakieś testy egzemplarzy produkcyjnych. Do tego czasu Canon zaprezentuje kamerę z mocowaniem R, o której piszą rumorsy. Wtedy będzie można sobie powybierać
Sony A7S III
Sony A7S III in ProRes RAW w/ Atomos Ninja V
https://youtu.be/54O7DNwwLy4
Dodano po 5 minutach 28 sekundach:
tak patrzę na ten obrazek z ProRes RAW i sobie myślę, że jest prawie jak z pocketa
a potem myślę co ile kosztuje i już nie myślę więcej
https://youtu.be/54O7DNwwLy4
Dodano po 5 minutach 28 sekundach:
tak patrzę na ten obrazek z ProRes RAW i sobie myślę, że jest prawie jak z pocketa
a potem myślę co ile kosztuje i już nie myślę więcej
Sony A7S III
alias pisze:Źródło posta tak patrzę na ten obrazek z ProRes RAW i sobie myślę, że jest prawie jak z pocketa
a potem myślę co ile kosztuje i już nie myślę więcej
Mam dokładnie to samo uczucie.
Pocket 6K to 9K PLN. Do tego jakaś klatka, baseplate, mały V-lock i za 10 koła mamy chyba jednak wciąż lepszy obrazek.
I do tego się nie grzeje
Sony A7S III
Dividex pisze:Źródło posta Tylko nie ma stabilizacji i AF
Tak, pełna zgoda. Pocket to taka kamera filmowa dla ubogich. Autofocusa nie ma, stabilizacja tylko w obiektywach.
Do reporterki tak średnio się nadaje.
Sony A7S III
Dividex pisze:Źródło posta Tylko nie ma stabilizacji i AF
jasne, a sony nie ma .... i tu można wymienić wiele rzeczy
ale chodzi tylko o obrazek w tym porównaniu, który w sony mnie nie powala, a obejrzałem już wiele sampli, nawet sobie pobrałem
także te prores raw i jestem zawiedziony
Sony A7S III
To ciekawe bo kolor jest jednak ważny ... ja póki co nie zauważam jakiejś masakry jeśli chodzi o kolor w tej puszce, a sam nigdy zwolennikiem kolorów sony nie byłem... Z drugiej strony chwalą się S-cinetone, ale jednak to co kiedyś pokazali na testach z FX9 to według mnie na razie jednak jest duża różnica ...
Dla moich zastosowań amatorskich lub od czasu do czasu weselnych to nie najgorszy jest kolor, który wypluwa dana puszka tylko roztelepane ujęcia lub ujęcie poza ostrością. Dlatego nowe puszki Canona i nowe Sony wydaja się tu być najlepszym rozwiązaniem (tylko, że canon się grzeje).
Dla moich zastosowań amatorskich lub od czasu do czasu weselnych to nie najgorszy jest kolor, który wypluwa dana puszka tylko roztelepane ujęcia lub ujęcie poza ostrością. Dlatego nowe puszki Canona i nowe Sony wydaja się tu być najlepszym rozwiązaniem (tylko, że canon się grzeje).
Sony A7S III
ja nie mogę pojąć jak firma która robi genialną kamerę filmową
nie może powtórzyć pewnych rozwiązań w swoim flagowym aparacie filmującym nad którym męczyła się pięć lat
a tym czasem
https://ymcinema.com/2020/07/30/the-cam ... 0vXC0Ud4fg
nie może powtórzyć pewnych rozwiązań w swoim flagowym aparacie filmującym nad którym męczyła się pięć lat
a tym czasem
https://ymcinema.com/2020/07/30/the-cam ... 0vXC0Ud4fg
Sony A7S III
Dividex pisze:Źródło posta To ciekawe bo kolor jest jednak ważny ... ja póki co nie zauważam jakiejś masakry jeśli chodzi o kolor w tej puszce, a sam nigdy zwolennikiem kolorów sony nie byłem... Z drugiej strony chwalą się S-cinetone, ale jednak to co kiedyś pokazali na testach z FX9 to według mnie na razie jednak jest duża różnica ...
Dla moich zastosowań amatorskich lub od czasu do czasu weselnych to nie najgorszy jest kolor, który wypluwa dana puszka tylko roztelepane ujęcia lub ujęcie poza ostrością. Dlatego nowe puszki Canona i nowe Sony wydaja się tu być najlepszym rozwiązaniem (tylko, że canon się grzeje).
Bo tu właśnie chodzi o to że alias patrzy na kamery od strony postprodukcji. W dodatku bardzo istotne jest to do jakich zastosowań ktoś szuka kamery/aparatu. Też uważam że Black Magic Pocket 6k ma lepszy obrazek niż ten sony czy nowy Canon. Tyle że do pracy reporterskiej nadaje się to tak średnio, choć trzeba przyznać że wielu tym pracuje na ślubach (sam nawet o tym myślę). A7siii wydaje się być do repo idealny. AF, IBIS, ISO, bateria, wizjer, backup... itp itd.
Ja się zastanawiam czy nie lepiej dozbroić BMPCC6k w gripa, baterie, stabilizowane szkła żeby chociaż część tego co oferuje Sony czy Canon mieć. W zamian otrzymałbym obrazek który jest dla mnie genialny.
Sony A7S III
A z ciekawości czemu 6k a nie 4k ? Większy sensor ? mocowanie ef ? Bo jak rozumiem 6k do wesel jeszcze nie potrzebujesz
-
Adam
Sony A7S III
4K,6K,12K…
I to w 60,120fps
Na czym to montować?
Mój komputer E1620v3 z kartą HP Quadro P4000 z materiałem HD 23,98fps ledwo daje radę
I to w 60,120fps
Na czym to montować?
Mój komputer E1620v3 z kartą HP Quadro P4000 z materiałem HD 23,98fps ledwo daje radę
Sony A7S III
alias pisze:Źródło posta nie może powtórzyć pewnych rozwiązań w swoim flagowym aparacie filmującym nad którym męczyła się pięć lat
Trzeba sobie zadać pytanie, czy nie może czy też nie chce. A jeśli nie może to podejrzewam, że ograniczeniem jest wielkość = dystrybucja ciepła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości