Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

Lustrzanki i bezlusterkowce marki Sony
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

15.01.2018, 21:15

Chodziło mi o focus by wire, chociaż nie wiem czy Ty czasami nie masz szkieł niesystemowych więc Ciebie by to nie dotyczyło.
Tu gość pokazuje o co chodzi
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

15.01.2018, 21:23

Aaaa, nono, porażka to jest :) większość szkieł mam pod canona, ale mam dwie sigmy, 16 i 30/1.4 pod "E", które właśnie takie są.. tyle że pierwszą kupiłem stricte na kran, więc manualnie ostrzyć nie będę, a tę drugą.. pewnie sprzedam. Była jako "na drugi termin", ale już nie robię podwójnych imprez..
Ale tytuł filmiku nieźle clickbaitowy - dlatego NIE KLIKNE! Będę Januszem :D
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

15.01.2018, 21:24

mav pisze:Źródło posta Ale tytuł filmiku nieźle clickbaitowy - dlatego NIE KLIKNE! Będę Januszem

zapodałem pierwszy z brzegu ;) konkretnie typek powiedział co jest "5"
"Ojciec Zdzicha"
eX3

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

15.01.2018, 23:02

kms pisze:Źródło posta Czy ktoś z Was fotografuje wnętrza soniaczem a7r ii? Zastanawiam się czy przejście z Canona 5d mk III będzie dobrym krokiem.


a7r II jak wszystkie soniacze zaczynając pewnie nawet od a6300 ma lepszy dynamic range, z deka lepsze ISO wg dxomark i ogólnie przy dobrym szkle fotka na pewno będzie lepsza/ostrzejsza.. na poziomie mark IV canona.
Co do autofocusa to lol przecież a7r II ma wypasiony autofocus w foto.. nie wiem skąd pomysł że jest inaczej ;)
kms

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

15.01.2018, 23:38

eX3 pisze:Źródło posta
kms pisze:Źródło posta Czy ktoś z Was fotografuje wnętrza soniaczem a7r ii? Zastanawiam się czy przejście z Canona 5d mk III będzie dobrym krokiem.


a7r II jak wszystkie soniacze zaczynając pewnie nawet od a6300 ma lepszy dynamic range, z deka lepsze ISO wg dxomark i ogólnie przy dobrym szkle fotka na pewno będzie lepsza/ostrzejsza.. na poziomie mark IV canona.
Co do autofocusa to lol przecież a7r II ma wypasiony autofocus w foto.. nie wiem skąd pomysł że jest inaczej ;)

O tego typu odpowiedź mi chodziło ;) A patrząc jak mocno spadła cena a7r ii to za jakieś 3 tygodnie będę miał do sprzedania Canona 5D mk III gdyby ktoś był chętny ;)
the_watcher
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

16.01.2018, 00:25

Ten gostek używa a7R oraz a7RII (z Zeissem 16-35), do fotografii wnętrz i architektury. http://www.drewgrayphoto.com/
Pisałem z nim parę lat temu, bardzo chętnie odpowiada, podpytaj go na blogu albo na fejsie...
Gelo

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

16.01.2018, 09:20

mav pisze:Źródło posta Aaaa, nono, porażka to jest

Zależy co oczekujesz od szkła. W sobotę zrobiłem test sigmy 16. Wniosek jest jeden, za te pieniążki nic lepszego nie ma a przynajmniej ja nie miałem w swoich rękach. AF ustawiłem na środku(puszka A6500+ stedy) i tu bardzo ładnie ostrzy już od 1,4. Oczywiście ta ostrość 'skacze' w momencie gdy środek gdzieś ucieknie na bok i jest takie pływanie. Impreza studniówkowa, więc ciemno. Tu widać gorszą pracę AF w trudnych warunkach ale daje radę i nadal F1,4 do 1,6. Szkło jak na gimbala czy stedy, rewelacja i tu nie potrzeba mechanicznego Pokrętła ostrości, bardziej liczy się waga. W węższych ogniskowych jak najbardziej miało by to znaczenie.
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

16.01.2018, 09:44

Gelo pisze:Źródło posta
mav pisze:Źródło posta Aaaa, nono, porażka to jest

Zależy co oczekujesz od szkła. W sobotę zrobiłem test sigmy 16. Wniosek jest jeden, za te pieniążki nic lepszego nie ma a przynajmniej ja nie miałem w swoich rękach. AF ustawiłem na środku(puszka A6500+ stedy) i tu bardzo ładnie ostrzy już od 1,4. Oczywiście ta ostrość 'skacze' w momencie gdy środek gdzieś ucieknie na bok i jest takie pływanie. Impreza studniówkowa, więc ciemno. Tu widać gorszą pracę AF w trudnych warunkach ale daje radę i nadal F1,4 do 1,6. Szkło jak na gimbala czy stedy, rewelacja i tu nie potrzeba mechanicznego Pokrętła ostrości, bardziej liczy się waga. W węższych ogniskowych jak najbardziej miało by to znaczenie.

a nie lepiej byłoby ustawić strefę, wtedy chyba trudniej byłoby mu zgubić punkt przy delikatnym zjechaniu na bok. Ja ciągle się zastanawiam czy nie pogonić ciamcianga 12mm na rzecz tej sigmy
"Ojciec Zdzicha"
Gelo

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

16.01.2018, 11:19

kulfi82 pisze:Źródło posta a nie lepiej byłoby ustawić strefę, wtedy chyba trudniej byłoby mu zgubić punkt przy delikatnym zjechaniu na bok. Ja ciągle się zastanawiam czy nie pogonić ciamcianga 12mm na rzecz tej sigmy

Może masz i rację, spróbuję następnym razem. Ciamciang w sumie tez fajny, ale ten obrazek jednak lepszy. No i AF jeszcze nie wiem czy na 100% przydatny ale parę clipów nagrałem i daje radę. Osobiście jestem zadowolony z zakupu.
razor89md

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

8.02.2018, 20:09

Panowie zastanawiam się jak jeszcze mogę bardziej wyciągnąć obraz z a7s w fhd tzn aby był plastyczny do kolorowania + mega ostry.

Są filmy chociażby ślubne z a7s gdzie ich jakoś powala.
Filmuje w cine2 zmieniacie dodatkowo w jakiś sposób jeszcze ustawienia tych profili?
Lepsze szkła?
Może filtry na szkła?
Przejściówka metabones zamiast comelite?
Kwestia programu do montażu i renderu?
alias
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

8.02.2018, 20:57

ja Ci odpowiem ale tylko z punktu widzenia materiału już w montażu
razor89md pisze:Źródło posta Lepsze szkła?

zdecydowanie tak, widzę ogromną różnicę w jakości szkieł używanych przez klientów

razor89md pisze:Źródło posta
Może filtry na szkła?

to chyba tylko na plastykę wpływa i jest związane z umiejętnościami filmujacego

razor89md pisze:Źródło posta
Kwestia programu do montażu i renderu?

wiadomo, że to niesłychanie ważna kwestia i dodatkowo oprócz tego jaki to program ważne jest jak się go umie używać i co potrafi się wycisnąć ;)
kms

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

8.02.2018, 22:50

Jeżeli masz możliwość, to pożycz od kogoś szkiełko Sony GM. Różnica kolosalna. Ja też latałem do tej pory na adapterze ze szklarnią canona. Na ten sezon tylko i wyłącznie mocowanie E ;)
mav
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

8.02.2018, 22:57

Ja też rozważałem przejście na szkiełka natywne, ale chyba większość tych, które jeszcze z bólem mieszczą się w zakładanym budżecie to nadal ten idiotyczny pierścień.... Te "filmowe" to niestety nie na moją kieszeń, zresztą miałem odciążyć sprzęt, a nie pogrubić :)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
kms

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

8.02.2018, 23:16

mav pisze:Źródło posta Ja też rozważałem przejście na szkiełka natywne, ale chyba większość tych, które jeszcze z bólem mieszczą się w zakładanym budżecie to nadal ten idiotyczny pierścień.... Te "filmowe" to niestety nie na moją kieszeń, zresztą miałem odciążyć sprzęt, a nie pogrubić :)

Faktycznie te pierścienie są czasami nie do wyczucia, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia ;)
A nie wie ktoś jak to jest z tymi pierścieniami ostrości przy batisach i milvusach zeissa?
fiba

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

9.02.2018, 11:02

razor89md pisze:Źródło posta Panowie zastanawiam się jak jeszcze mogę bardziej wyciągnąć obraz z a7s w fhd tzn aby był plastyczny do kolorowania + mega ostry.

Są filmy chociażby ślubne z a7s gdzie ich jakoś powala.
Filmuje w cine2 zmieniacie dodatkowo w jakiś sposób jeszcze ustawienia tych profili?
Lepsze szkła?
Może filtry na szkła?
Przejściówka metabones zamiast comelite?
Kwestia programu do montażu i renderu?


Jakich szkieł używasz?
Jeśli chcesz żeby obrazek był mega ostry to kup Zeiss'a Planara 55mm 1.8. Nigdy nie miałem ostrzejszego obiektywu, po podpięciu pod A7sII obrazek w 1080p wydaje się jakby był kręcony w 4K. A pod A6500 powszechnie uważane za "mydlane" 1080p staje się w pełni zadowalające :D

A dodatkowo (oprócz szkieł) to profile, profile i jeszcze raz późniejszy grading. Eksperymentuj z profilami bo tam cuda można powyciągać.
O adapterze zapomnij, nie ma znaczenia. Tak samo jak fakt czy używasz szkieł Canona, Sigmy czy oryginalnych systemowych. Moja wcześniejsza dygresja odnośnie Zeissa była tylko ze względu na to, że to optycznie wybitne szkło.
razor89md

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

9.02.2018, 14:22

alias pisze:Źródło posta ja Ci odpowiem ale tylko z punktu widzenia materiału już w montażu
razor89md pisze:Źródło posta Lepsze szkła?

zdecydowanie tak, widzę ogromną różnicę w jakości szkieł używanych przez klientów

razor89md pisze:Źródło posta
Może filtry na szkła?

to chyba tylko na plastykę wpływa i jest związane z umiejętnościami filmujacego

razor89md pisze:Źródło posta
Kwestia programu do montażu i renderu?

wiadomo, że to niesłychanie ważna kwestia i dodatkowo oprócz tego jaki to program ważne jest jak się go umie używać i co potrafi się wycisnąć ;)


Dzięki nakierowałeś mnie na właściwe tory, wiem gdzie szukać zaczepienia ;)

fiba pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta Panowie zastanawiam się jak jeszcze mogę bardziej wyciągnąć obraz z a7s w fhd tzn aby był plastyczny do kolorowania + mega ostry.

Są filmy chociażby ślubne z a7s gdzie ich jakoś powala.
Filmuje w cine2 zmieniacie dodatkowo w jakiś sposób jeszcze ustawienia tych profili?
Lepsze szkła?
Może filtry na szkła?
Przejściówka metabones zamiast comelite?
Kwestia programu do montażu i renderu?


Jakich szkieł używasz?
Jeśli chcesz żeby obrazek był mega ostry to kup Zeiss'a Planara 55mm 1.8. Nigdy nie miałem ostrzejszego obiektywu, po podpięciu pod A7sII obrazek w 1080p wydaje się jakby był kręcony w 4K. A pod A6500 powszechnie uważane za "mydlane" 1080p staje się w pełni zadowalające :D

A dodatkowo (oprócz szkieł) to profile, profile i jeszcze raz późniejszy grading. Eksperymentuj z profilami bo tam cuda można powyciągać.
O adapterze zapomnij, nie ma znaczenia. Tak samo jak fakt czy używasz szkieł Canona, Sigmy czy oryginalnych systemowych. Moja wcześniejsza dygresja odnośnie Zeissa była tylko ze względu na to, że to optycznie wybitne szkło.


Pracuje na szklarni Canona na adapterze Comelite:
- Canon 17-40 f/4.0
- Canon 24-70 f/2.8
- Canon 35 f/1.4
- Canon 85 f/1.8

Masz jakiś materiał nagrany na obiektywie który w/w ?
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

10.02.2018, 19:35

razor89md pisze:Źródło posta Są filmy chociażby ślubne z a7s gdzie ich jakoś powala.

a możesz podać przykład takiego filmu? Ja również pracuję na A7S w 90% na szkłach sony i osobiście nie widziałem ostrzejszego obrazka w czysto konsumenckich puszkach. Co to szkieł natywnych to mam 28mm i 50mm 1.8, którą wymieniłem obecnie na 50mm 2.8 macro bo była promocja za 1700pln w amazon.it (u nas 2499pln). Te tanie szkła (50 1.8, 2.8 i 28mm) są IMO za#$%% ostre i serio nie widzę optycznego uzasadnienia ceny Zeissa. Idę o zakład, że jakbym Ci pokazał dwa kadry nie tak łatwo byłoby wskazać, które strzelone było szkłem za 999pln a które 3.900. Co zatem jest nie tak w tanich szkłach SONY? wszystko inne. Zarówno 50mm 1.8 jak i wersja 2.8 mają FATALNY system AF, który jest praktycznie nieużywalny, pracuje głośno potrafiąc łapać ostrość w laboratoryjnych warunkach prze 20-30 sekund.. albo wpadać w pętle pompując do upadłego. Serio, nawet w najtańszych tamronach takiego czegoś nie widziałem. Szkła są plastikowe i tandetnie złożone, ale pod względem optyki nie można im wiele zarzucić. Zobacz tutaj.... Może w 4K dysproporcja jest znacznie bardziej widoczna, ale w A7S i FHD różnice ciężko wyłapać.

Jeżeli chodzi o szumne stwierdzenie "plastyka" sądzę, że w szkle za 900zł i 3000zł (jeżeli chodzi o SONY) to będzie bardziej efekt placebo niż faktyczna różnica. Gąciarz ostatnio chwalił się zakupem zestawu Compact Prime za 60 koła, tu można by było pogadać o plastyce ;) warto posłuchać bo ciekawie biadoli o tym filmlook`u.

Podsumowując, tu chyba większe znaczenie będzie miał profesjonalny montaż i color grading. Przytaczając jeszcze Gąciarza mi bardzo się podobają jego wstawki, obraz jest mega ciekawie pokolorowany i zmontowany .. a to przecież zwykła paplaninka i spacerki z GH4, 5, i A7SII... tylko montują profesjonaliści :D

kms pisze:Źródło posta Faktycznie te pierścienie są czasami nie do wyczucia, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia


w moim przekonaniu nie da się do tego przyzwyczaić bo zachowanie focus-by-wire jest kompletnie nieprzewidywalnie
"Ojciec Zdzicha"
razor89md

Sony a7s / a7s II / a7r / a7r II - szybkie pytania

12.02.2018, 17:49

kulfi82 pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta Są filmy chociażby ślubne z a7s gdzie ich jakoś powala.

a możesz podać przykład takiego filmu?
... Idę o zakład, że jakbym Ci pokazał dwa kadry nie tak łatwo byłoby wskazać, które strzelone było szkłem za 999pln a które 3.900.
Podsumowując, tu chyba większe znaczenie będzie miał profesjonalny montaż i color grading.


ad 1 np Pro Studio i ich najnowsze produkcje - korzystają z a7s i podpatrzyłem na ich instagramie, że używają do filmowania obiektywów nawet 100mm ;)

ad 2 bardzo prawdopodobne

ad 3 jeszcze bardziej prawdopodobne, muszę dużo bardziej zgłębić ten temat ;)

Wróć do „Sony”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal