Sony A7 mark 3

Lustrzanki i bezlusterkowce marki Sony
yotka
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

2.03.2019, 11:15

mav pisze:Źródło posta ale też inaczej zachowują się detale itp.

Wydaje mi się, że wynika to bezpośrednio z ilości zapisanych danych. W 4K/25p aparat zapisuje 100mbps czyli na jedną klatkę przypada 4mbps. Przy FHD50p mamy 50bmps więc na jedną klatkę przypada 1mbps, czterokrotnie mniej danych więc detale będą inaczej skompresowane. W a6300 czy a7s2 jest tak samo.
alias
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

2.03.2019, 12:52

yotka pisze:Źródło posta Wydaje mi się, że wynika to bezpośrednio z ilości zapisanych danych. W 4K/25p aparat zapisuje 100mbps czyli na jedną klatkę przypada 4mbps. Przy FHD50p mamy 50bmps więc na jedną klatkę przypada 1mbps, czterokrotnie mniej danych więc detale będą inaczej skompresowane. W a6300 czy a7s2 jest tak samo.

to jest słuszne, zakładając, że użyte takie same są algorytmy kompresji
bo przecież wcale nie muszą ;)
mav
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

2.03.2019, 14:50

yotka pisze:Źródło posta
mav pisze:Źródło posta ale też inaczej zachowują się detale itp.

Wydaje mi się, że wynika to bezpośrednio z ilości zapisanych danych. W 4K/25p aparat zapisuje 100mbps czyli na jedną klatkę przypada 4mbps. Przy FHD50p mamy 50bmps więc na jedną klatkę przypada 1mbps, czterokrotnie mniej danych więc detale będą inaczej skompresowane. W a6300 czy a7s2 jest tak samo.

Aczkolwiek!
jedna klatka w 4k jest 4x większa niż klatka FHD, więc suma summarum wychodzi praktycznie na to samo :) Prawdopodobnie po wykadrowaniu FHD z 4k dostaniemy taką jakość, jak przy nagrywaniu od razu w FHD (oczywiście wtedy będzie inny kadr) (no i inna sprawa, ekspertem nie jestem, zapewne tego tak 1:1 przeliczać nie można)
W sumie to by miało sens, nie oglądałem w takim powiększeniu materiału.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
szczemp

Sony A7 mark 3

2.03.2019, 14:53

yotka pisze:Źródło posta jedną klatkę przypada 4mbps

To w końcu na jedną klatkę czy na sekundę. Wim, czepiam się, ale jeśli mówimy, że na klatkę przypada 4 to mb, a nie mbps.
yotka
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

2.03.2019, 16:28

szczemp pisze:Źródło posta
yotka pisze:Źródło posta jedną klatkę przypada 4mbps

To w końcu na jedną klatkę czy na sekundę. Wim, czepiam się, ale jeśli mówimy, że na klatkę przypada 4 to mb, a nie mbps.

Oczywiście masz rację (no i oczywiście się czepiasz ;) ). Ciekawa się tu dyskusja wywiązała bo każdy tu dorzucił coś od siebie i w zasadzie każdy ma rację :)
giedoi
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 13:16

Mav ciesze się że znalazłem ten temat. Od 5 lat pracuje na FS700 i nadszedł czas na zmianę. Trochę to wszystko za ciężkie na weselka. Najprawdopodobniej kupie a73 i mam kilka pytań.

Najważniejsze jak z tym przegrzewaniem? Czytam net i różne opinie się spotyka. Nie chciałbym żeby podczas przysięgi zdechł mi aparat.
Co do szkieł (obecnie mnóstwo canon-a i speedboster) praca tylko na manual. Jak sobie radzisz podczas newralgicznych momentów typu wyjście z kościoła? Nagle totalna zmiana ekspozycji i ??? W fs700 są ND tutaj migawka i przesłona na max-a? Bo nie wyobrażam sobie zmiany obiektywu czy nakręcania filtra ND w tak krótkim czasie :)

Co do szkieł warto zmieniać system i zacząć inwestować w szkła pod sony ? Czy lepiej zostać przy systemie canon i dokupić sigme mc-111?

Z góry dzięki za odpowiedź.
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 13:40

giedoi pisze:Źródło posta ak sobie radzisz podczas newralgicznych momentów typu wyjście z kościoła? Nagle totalna zmiana ekspozycji i ??? W fs700 są ND tutaj migawka i przesłona na max-a? Bo nie wyobrażam sobie zmiany obiektywu czy nakręcania filtra ND w tak krótkim czasie

a nie można sobie zaprogramować np. programu 1 na warunku zewnętrzne i zaraz po wyjściu się na niego przełączyć? To jedna z metod...
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 13:48

giedoi pisze:Źródło posta Najważniejsze jak z tym przegrzewaniem? Czytam net i różne opinie się spotyka. Nie chciałbym żeby podczas przysięgi zdechł mi aparat.

Przy nagrywaniu w FHD nigdy nie zobaczyłem ikonki przegrzewania. Na słońcu czy w pomieszczeniach. W 4k nieraz mi się zapala, ale nigdy się nie wyłączył.
giedoi pisze:Źródło posta Nagle totalna zmiana ekspozycji i ???

Gorszy problem, i jednocześnie najgorszy bubel jaki znalazłem w tym aparacie, to brak możliwości zmiany balansu bieli w trakcie nagrywania. To jest padaka absolutna. Niestety musisz się z tym pogodzić. Sa tu w sumie 3 wyjścia. 1 robisz przerwy i zmieniasz balans. 2 ustawiasz automat (który w większości przypadków radzi sobie wystarczająco, żeby nie wywalać ujęcia do kosza). 3 godzisz się z porażką i jeden z momentów masz albo żółty, albo drugi jest niebieski i poprawiasz w edycji.
migawka czy przesłona to już przy tym żaden problem. Ja tam cisnę migawkę i wszyscy żyją. Tylko dla sigmy 35/1.4 mam szary filtr.
Jest jeszcze przynajmniej jedna rzecz, której nie można przełączyć w trakcie - cropa. A szkoda, bo nieraz z tego korzystam.

Dodano po 37 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta nie można sobie zaprogramować np. programu 1 na warunku zewnętrzne i zaraz po wyjściu się na niego przełączyć? To jedna z metod...

Teoretycznie na kółku są presety, ale jakoś nigdy jeszcze z tego nie korzystałem. Obawiam się, że aparat przerwie nagrywanie. Muszę to przetestować.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
giedoi
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 14:00

Dziękuje za odpowiedzi!

A jak z ISO przy ciemnych salach? Patrząc na ceny szkieł sony np 16-35 GM 2.8 trochę boli :) Czy szkła f4.0 dadzą rade czy niestety zbierać i kupować 2.8 ? Do tej chwili speedbuster załatwiał sprawę i przy szkłach f4.0 i iso 3200 dało się wyciągnąć coś fajnego z FS700.
GBV

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 14:21

Nagrywanie działa we wszystkich programach do foto więc można zmienić na A (priorytet przysłony) i polecieć na automatycznym shutterze. Nagrywanie zostanie przy przekręcaniu pokrętła zatrzymane.
Co do iso to jechałem już na 8000- 10000 szumi przeźroczyście drobnym ziarnem.
giedoi
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 15:11

Mav napisz mi jeszcze jak możesz jakie są twoje odczucia po przesiadce z FS700 na A7 III? Jak jakoś obrazka, jak rozpiętość tonalna? Na jakich szkłach pracujesz?

Z góry dzięki!
mav
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 19:24

giedoi pisze:Źródło posta Mav napisz mi jeszcze jak możesz jakie są twoje odczucia po przesiadce z FS700 na A7 III? Jak jakoś obrazka, jak rozpiętość tonalna? Na jakich szkłach pracujesz?

Odkąd używam A73 nie bardzo mnie ciągnie do FS700. Zasadniczo fs700 przegrywa. Oczywiście mówię o gołej, bez sloga.
Mam z tego tytułu straszny dylemat jak sprzętowo ogarnąć ten rok.
Ostatnio zmieniony 4.03.2019, 19:31 przez mav, łącznie zmieniany 1 raz.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
yotka
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

4.03.2019, 19:28

giedoi pisze:Źródło posta Bo nie wyobrażam sobie zmiany obiektywu czy nakręcania filtra ND w tak krótkim czasie

Trzeba mieć patent ;) https://www.manfrotto.com.pl/produkty/s ... ptery-xume
GBV pisze:Źródło posta Co do iso to jechałem już na 8000- 10000 szumi przeźroczyście drobnym ziarnem.

Mówisz o fhd czy 4k?
giedoi
Awatar użytkownika

Sony A7 mark 3

8.03.2019, 09:39

YOTKA dzięki! Jakoś mnie ominą temat magnetycznych pierścieni :)

Mam jeszcze pytanie jak myślicie na ciemne sale weselne sprawdzi się Sony FE 16-35 mm f/4.0 Zeiss Vario-Tessar czy raczej będzie ciemno? Może ktoś na nim pracuje? Jak tak to jak ocenia to szkło? Dzięki!

Wróć do „Sony”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal