Wszyscy mówią: przejdź na Sony, a będziesz mógł przebierać w obiektywach...
Tymczasem, utknąłem właśnie na braku obiektywów do wyboru
A zaczynając od początku. Rezygnuję z Nikona z uwagi na fatalny autofokus (+ wiele innych fatalnych rzeczy) i brak perspektyw na rozwój sprzętu o kamery.
Plan był taki żeby wrócić do Canona (tym razem R5C + druga puszka). Do tego obiektyw 14-35 f/4.0 RF ze stabilizacją — wręcz idealny do foto architektury, czego robię najwięcej. Do tego szybki 24-70 f/2.8 też ze stabi i reszta szkieł EF przez adapter.
Jednak kumple, którzy właśnie zrezygnowali z Canona, przekonują mnie do Sony... i tu pojawia się problem. Brak obiektywów
Zamiast 14-35 musiałbym wziąć 12-24 (beznadziejny zakres) i jeszcze bez stabilizacji.
24-70 też bez stabi, a od Sigmy ma bardzo słabą prasę (silniki krokowe). Zostaje tylko Sony GM za chore pieniądze i do tego znowu trzeba będzie dobrać 70-200 też od Sony. Od Sigmy zostaną w porywach może ze dwie stałki.
Wcale nie wygląda to różowo jeśli chodzi o budżet, na to wygląda że nawet gorzej nić w Canonie Czy ja czegoś nie wiem, skąd ten hype na Sony?
A już byłem gotów powitać się z gąską... czytaj Sony a7RV + FX3
Obiektywy do Sony (E)
Obiektywy do Sony (E)
Pamiętaj, że puszki sony mają stabilizację matrycy, plus jeszcze elektroniczną (programową + lekki crop), ale robi ona całkiem robotę i jestem w stanie robić z łapy ujęcia 85tką.
Mam też jeszcze starą sigmę art 35/1.4 z przelotką sigmowską i faktycznie stuka sobie ten AF, ale działa bardzo, bardzo dobrze. Wrzucałem na forum filmik z kranu i tą 35tką.
Do all-around robótek używam od ~5 lat 28-75/2.8 tamronika bez stabi także i na moje potrzeby wystarcza. Choć w tym roku sprawiłem sobie 20-40 tysz tamronika i dobrze się bawię
Jeszcze nigdy nie odczułem braku optycznej stabilizacji. Ale masz jeszcze samjanga 24-70 na przykład do wyboru.
Dopiero obiektywy powyżej 100mm lepiej ze stabi optycznym mieć IMO.
Sony z naprawdę dobrym AF w filmie chyba było pierwsze (a73) i może dlatego mają taką łatkę? Ale milion innych osób powie, że kolory ma beznadziejne i canon je zjada na śniadanie. Miałem też i obrazek z canona, jeden czerwony, drugi zielony ale też robi robotę.
Myślę, że z tymi kolorami to już bardziej kwestia skilla. Canon/Sony podejrzewam że obecnie zrobi taką samą robotę. Kwestie różnic użytkowych.
Mam też jeszcze starą sigmę art 35/1.4 z przelotką sigmowską i faktycznie stuka sobie ten AF, ale działa bardzo, bardzo dobrze. Wrzucałem na forum filmik z kranu i tą 35tką.
Do all-around robótek używam od ~5 lat 28-75/2.8 tamronika bez stabi także i na moje potrzeby wystarcza. Choć w tym roku sprawiłem sobie 20-40 tysz tamronika i dobrze się bawię
Jeszcze nigdy nie odczułem braku optycznej stabilizacji. Ale masz jeszcze samjanga 24-70 na przykład do wyboru.
Dopiero obiektywy powyżej 100mm lepiej ze stabi optycznym mieć IMO.
Sony z naprawdę dobrym AF w filmie chyba było pierwsze (a73) i może dlatego mają taką łatkę? Ale milion innych osób powie, że kolory ma beznadziejne i canon je zjada na śniadanie. Miałem też i obrazek z canona, jeden czerwony, drugi zielony ale też robi robotę.
Myślę, że z tymi kolorami to już bardziej kwestia skilla. Canon/Sony podejrzewam że obecnie zrobi taką samą robotę. Kwestie różnic użytkowych.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości