A7sII + art 18-35 + 50-100

Lustrzanki i bezlusterkowce marki Sony
ursus22

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 15:17

Hej,
Ostatnio rozkminiam sobie pewną rzecz.
Posiadam od niedawna a7sII + metabones na obiektywy canona. Ze szkieł posiadam
14mm 2.8 samyang
35mm 1.4 samyang
50mm 1.4 samyang
85mm 1.4 samyang
70-200 2.8
Nie ukrywam ze to troche waży, oraz zajmuje kupe miejsca w plecaku ( a zawsze wszystko biore ze sobą , czyli przynajmniej jedno zlecenie tygodniowo przez cały rok )
Tak sobie pomyślałem, czy nie lepszym rozwiązaniem było by sprzedanie tego wszystkiego oraz zakup wlasnie sigm: 18-35, oraz 50-100 , obie 1.8
Niestety, wtedy tylko mógłbym kręcić na cropie w soniaczu. Czy poza tym cropem, jakieś inne "dolegliwości" by występowały ?
Co ogólnie sądzicie o zamianie takiej szklarni ?
8kmichal
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 16:03

Ostatnio chodzi mi po głowie przesiadka z Gh4 na Sony - i w nim mam w głowie szkło 28-135 4.0 jako jedno "chlebowe" do wszystkiego. Do niego jeszcze jakieś jasne coś do setek i sprawa załatwiona :)
Mocno się nad tym zastanawiam... Zawsze można zrobić cropa i powiększyć sobie zakres ogniskowych - taki zestaw wydaje się idealny, sam chętnie zaciągnę o nim opinii.
M4jster

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 16:17

14mm bym zostawił, poza tym powinien być pan zadowolony :)
ursus22

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 17:06

8kmichal pisze:Ostatnio chodzi mi po głowie przesiadka z Gh4 na Sony - i w nim mam w głowie szkło 28-135 4.0 jako jedno "chlebowe" do wszystkiego. Do niego jeszcze jakieś jasne coś do setek i sprawa załatwiona :)
Mocno się nad tym zastanawiam... Zawsze można zrobić cropa i powiększyć sobie zakres ogniskowych - taki zestaw wydaje się idealny, sam chętnie zaciągnę o nim opinii.

też o tym myślałem ale porzuciłem pomysł. Pamiętaj ze na 100fpsach wchodzi crop 2.2 ... wiec z tego 28-135 robi sie już 56-270 i to jest spok :)
Tylko niestety już plastyka siada na f4 :/
8kmichal
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 19:12

No tak, ale ile czasu używa się 120fps... I tak potrzebne do tego zestawu będzie coś pod gimbala - generalnie wydaje mi się, że w systemie Sony to "szkło idealne" - a 4.0 na pełnej klatce to to samo co mam teraz czyli 2.8 na m4/3 (poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie).
Admin
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 19:31

Różnica o której mówisz byłaby względem APS-C (super35).
Admin też człowiek (z kamerą:)
8kmichal
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 19:42

Czyli 4.0 z FF będzie miało jeszcze lepszą głębię niż moje obecne 2.8 na m4/3 :)
Zastanawiałem się ostatnio dość intensywnie nam zmianą sprzętu i przejściem na Sony. Mocno napaliłem się na Gh5, jednak jeśli zaprezentują a7s3 to a7s2 powinien nieco spaść i stać się bardziej "ludzki". Gh5 jest lepsze pod względem czasu pracy na baterii, jest pancerne i odporne - ale szumi skubaniec :) Stąd takie wieczne sprzętowe dylematy...
Arsen

A7sII + art 18-35 + 50-100

18.04.2017, 20:36

2.8 = 5.6

A7S mkII naprawdę pięknie wpiernicza baterię i zdecydowanie odczujesz to w reportażu, choć to naprawdę wdzięczna pucha, jak nie ma niebieskich LEDów. Może GH5 i SB XL?
shdster
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

19.04.2017, 19:50

Mój docelowy zestaw i chyba najlepiej przemyślany pod A7S2 (obecnie posiadam 35 1.4, 50 1.4, 85 1.4, 105 2.8) to:

14 mm Sigma ART 1.4 (do 14, 22 na APS-C i 30 na 2.2 cropie)
50 mm Canona L 1.4 (do 50, 80 na APS-C i 110 na 2.2 cropie)
70-200 Canona 2.8 I bez stabi (wiadomo)

:D
kubaszew

A7sII + art 18-35 + 50-100

19.04.2017, 20:14

Sam mam 25 2.0 Zeiss Batis i 55 1.8 Zeiss i w zupełności wystarcza, dodatkowo na cropie mamy kolejne dwie ogniskowe. Czasami podepnę coś szerokiego z nikona jeśli jest taka potrzeba. Wszystko zależy od tego do czego nam potrzeba i jak bardzo jesteśmy kreatywni

Z bateriami nie jest tak bardzo źle. Godzinę materiału ciągiem (z przerwą po 30 minutach) nagra. Są małe i tanie wiec można mieć ich kilka bez problemu nawet w kieszeni. O nagrzewaniu nawet nie ma mowy. Zamienniki za 40 zł dają ten sam czas co oryginał choć nie wiem jak z żywotnością.
8kmichal
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

19.04.2017, 21:26

Trochę nie rozumiem - jak robisz z jednego szkła 3 ogniskowe ? Możesz to napisać jak "krowie na rowie" :) ?
eX3

A7sII + art 18-35 + 50-100

19.04.2017, 21:56

Chodziło mu raczej kolejne dwie do dwóch obiektywów ;) tj 25, 55 + oba w cropie
8kmichal
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

19.04.2017, 22:11

Tak, to wiem - myślałem tylko, że można robić cropa na matrycy z FF do apsc - a tu można więcej ?
shdster
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

20.04.2017, 19:29

8kmichal w full hd na jednej ogniskowej masz: 25p lub 50p w x1.0 oraz w x1.6 i 100p w x2.2. Czyli trzy "ogniskowe" na jednym szkle.
8kmichal
Awatar użytkownika

A7sII + art 18-35 + 50-100

24.04.2017, 11:54

Dziękuję za odpowiedź. Obraz dużo traci na tym cropie 2.2 ? Slow Motion i tak w 95% przypadków gram na bardzo długich ogniskowych, więc to żaden problem :)
Zastanawiam się jeszcze pomiędzy a7s2 i a7r2 - niby nie robię zdjęć, ale zawsze będzie taka możliwość... 42mpix to bardzo dużo. Cenowo wypadają podobnie.
Cały czas w głowie pogoń za sprzętem :)

Po wyborze puszki zostanie pomyśleć nad szkiełkiem - jako jedno do wszystkiego najlepiej wypada 28-135, ew myślę o 70-200 4.0 Sony + szeroka stałka.

Wróć do „Sony”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal