A6500 czy A7S
A6500 czy A7S
Szykuję się powoli do zakupu kolejnego body ze stajni SONY i kłębie się z myślami między A6500 a A7S. W A7s kusi mnie mocno lepsza ergonomia puszki i szalona czułość matrycy w następny A6300 cena no i to, że już część szklarni pod APS-C mam Co o tym myślicie, jest się nad czym zastanawiać?
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
Póki co to w sklepach nie ma jeszcze A6500, brak też jeszcze dokładnych praktycznych testów tego body.
Tak więc trudno na razie o jego ocenę, choć zapowiada się świetnie...
Tak więc trudno na razie o jego ocenę, choć zapowiada się świetnie...
A6500 czy A7S
Pamiętaj, że wpinając szkła APS-D do A7s on się przestawia na APS-C i też dobrze działa. Szklarnia to nie problem.
Ja osobiście wybiorę Gh4 A poważnie - A7s ze względu na kosmiczne iso i większą wygodę pracy.
Ja osobiście wybiorę Gh4 A poważnie - A7s ze względu na kosmiczne iso i większą wygodę pracy.
A6500 czy A7S
Masz na myśli A7sI ?
Robię często śluby z kolegą, który właśnie ma to body - i zawsze jest problem ze spasowaniem kolorów.
No i tam nie ma 4K.
Poza tym WAŻNE - jak założysz szkło cropowe do A7s, to owszem - aparat przełączy się w tryb APS-C, ale zdjęcia będą malutkie - niecałe 3000px.
A jeśli stać cię na A7sII - to...
Robię często śluby z kolegą, który właśnie ma to body - i zawsze jest problem ze spasowaniem kolorów.
No i tam nie ma 4K.
Poza tym WAŻNE - jak założysz szkło cropowe do A7s, to owszem - aparat przełączy się w tryb APS-C, ale zdjęcia będą malutkie - niecałe 3000px.
A jeśli stać cię na A7sII - to...
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
A6500 czy A7S
Póki co to w sklepach nie ma jeszcze A6500, brak też jeszcze dokładnych praktycznych testów tego body.
Myślę, że w najbliższych tygodniach się pojawi. Raczej nic gorszego niż problemy A6300 nas nie spotka..
quadro pisze:Źródło posta Masz na myśli A7sI ?
Robię często śluby z kolegą, który właśnie ma to body - i zawsze jest problem ze spasowaniem kolorów.
No i tam nie ma 4K.
Poza tym WAŻNE - jak założysz szkło cropowe do A7s, to owszem - aparat przełączy się w tryb APS-C, ale zdjęcia będą malutkie - niecałe 3000px.
A jeśli stać cię na A7sII - to...
my chyba mówimy o innym body.. może kolega ma A7 a ja rozważam A7S. Zdjęcia kompletnie mnie nie interesują, mogą mieć nawet 800x600px. Rozwiń ten problem ze spasowaniem kolorów, A6300 i A7S z cine4 będzie trudno zgrać? Rozumiem, że różnice będą występować (to jednak zupełnie różne matryce) no ale jakoś jest to chyba do ogarnięcia. Co do 4K to nie jest on priorytetem i tak wszystko skaluje do FHD. A7SII trochę za grubo z ceną.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
kulfi82 pisze:Źródło posta my chyba mówimy o innym body.. może kolega ma A7 a ja rozważam A7S. Zdjęcia kompletnie mnie nie interesują, mogą mieć nawet 800x600px. Rozwiń ten problem ze spasowaniem kolorów, A6300 i A7S z cine4 będzie trudno zgrać? Rozumiem, że różnice będą występować (to jednak zupełnie różne matryce) no ale jakoś jest to chyba do ogarnięcia. Co do 4K to nie jest on priorytetem i tak wszystko skaluje do FHD. A7SII trochę za grubo z ceną.
Na pewno ma A7s
Kiedyś pożyczyłem od niego na zdjęcia z moim szkłem 18-105 i niemiło się rozczarowałem widząc zdjęcia, których nie mogłem już wykadrować.
On pomaga mi w kościele - ale jest z doświadczenia "kamerunem" a z DSLRem dopiero raczkuje, więc puszczam go na ustawieniach auto (jeśli zdążę zajrzeć mu w aparat). Nie wiem dlaczego, ale jego balans bieli (Auto WB) zawsze jest zbyt żółty do mojego A6300 (też na Auto WB) i wymaga korekty.
Nie miałem jeszcze okazji robić testów porównawczych - ale kiedyś będę musiał obadać oba aparaty.
Na pewno jednak obrazek 4K->FHD z A6300 jest dużo lepszy od FHD z A7s
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
A6500 czy A7S
warto też wspomnieć o 5 osiowej stabilizacji matrycy no i o 100 kl./s w FHD
osobiście mam przeczucie że nie uporali się z przegrzewaniem matrycy
więc był bym raczej za sprawdzonym A7s I
przy "kotletach" wysokie ISO to podstawa 4K można jeszcze przeboleć
mam C 6D i A7s ze spasowaniem kolorów większych problemów nie mam
osobiście mam przeczucie że nie uporali się z przegrzewaniem matrycy
więc był bym raczej za sprawdzonym A7s I
przy "kotletach" wysokie ISO to podstawa 4K można jeszcze przeboleć
mam C 6D i A7s ze spasowaniem kolorów większych problemów nie mam
A6500 czy A7S
quadro pisze:Źródło posta Na pewno jednak obrazek 4K->FHD z A6300 jest dużo lepszy od FHD z A7s
Kurcze tutaj mnie trochę zaskoczyłeś, bo oglądają sample FHD A7S wydaje się, że spokojnie dają radę. Może kwestia szkła? Auto WB mnie nie dotyczy, bardziej zależy mi na tym, aby profile były względnie zgodne czyli aby jeden LUT +/- podobnie wyglądał na A6300 i A7S
warto też wspomnieć o 5 osiowej stabilizacji matrycy no i o 100 kl./s w FHD
Stabilizację traktuje w kategoriach gadżetu, na realizacjach nie rozstaje się z monopodem, 100kl./s mam w A6300. Matryce w 6.3K i 6.5K sa takie same więc nie ma co się łudzić na poprawę czułości. Z A7S trafiam na jakąś piwnice.. ISO 12.800 i kręcimy. Zniknie mi problem grania na płytkich głębiach.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
Na monopodzie przede wszystkim pracuję ze stabilizacją. Tak samo jak zdarzy się coś robić na steady albo gimbalu. Wyłączam na statywie i sliderze.
Jak chcesz sprzęt do ślubów to bierz A7S/A7sII i przed robotą upewnij się, że wiesz jak poradzić sobie ze światłem LEDowym. Obecnie ciężko o coś lepszego do ślubów. FS5 to jednak już dość znaczący wydatek.
Jak chcesz sprzęt do ślubów to bierz A7S/A7sII i przed robotą upewnij się, że wiesz jak poradzić sobie ze światłem LEDowym. Obecnie ciężko o coś lepszego do ślubów. FS5 to jednak już dość znaczący wydatek.
A6500 czy A7S
quadro pisze:Źródło posta Robię często śluby z kolegą, który właśnie ma to body - i zawsze jest problem ze spasowaniem kolorów.
Dostaję czasem materiał źródłowy z A7s, A7s2, 6300, 6000 a nawet rx10 (1,2,3) i nie widzę problemu ze spasowaniem kolorów, chociaż źródła pochodzą zawsze od jednej zgranej ekipy. Nie miałem sytuacji z sony żeby było to od rożnych ekip.
A6500 czy A7S
Koledzy mamy jeszcze jedno pytanie odnośnie trybu crop w A7S. Jest to trochę zawiłe ale mam plan skompletować zestaw szkieł 14,24,35,50,85 czyli standard. Posiadam obecnie 14, Sony 35mm i 50mm ze światłem 1.8. Rozumiem, że podpinając do a7s Sony 50mm uzyskam ogniskową 50mm a podpinając 35 (jako, że to obiektyw APS-C) również coś pod 50mm.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
quadro pisze:Źródło posta Nie wiem dlaczego, ale jego balans bieli (Auto WB) zawsze jest zbyt żółty do mojego A6300 (też na Auto WB) i wymaga korekty.
Jest na to rada, ustalać wspólnie WB w kelvinach i ewentualną korektę zakładać na oba
Mam a6300 i już to body to jest technologicznie krok milowy względem a7s, chyba że jedyne na czym Ci zależy to kosmiczny low light
A6500 czy A7S
yotka pisze:Źródło postaquadro pisze:Źródło posta Nie wiem dlaczego, ale jego balans bieli (Auto WB) zawsze jest zbyt żółty do mojego A6300 (też na Auto WB) i wymaga korekty.
Jest na to rada, ustalać wspólnie WB w kelvinach i ewentualną korektę zakładać na oba
Mam a6300 i już to body to jest technologicznie krok milowy względem a7s, chyba że jedyne na czym Ci zależy to kosmiczny low light
Ale pod jakim względem? 4K i 100 klatek? Cała reszta jest chyba na dla a7s. Mam A6300 i jeżeli jest tak jak mówisz, to A7S musi być strasznym syfem.. tylko pod jakim względem.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
4K, 100 klatek, 425 punktowy AF, low light, który i tak w 95% sytuacji Ci wystarczy - to naprawdę jest mało? A7S II to upraszczając połączenie A7S i a6300, kosztuje z tego względu mniej więcej 2 razy tyle co A7s. Z drugiej strony jak a6300 już masz, czego wcześniej nie wziąłem pod uwagę, to A7S może być też dobrym uzupełnieniem, wszystko zależy od potrzeb.
A6500 czy A7S
yotka pisze:Źródło posta wszystko zależy od potrzeb.
Jako, że filmuje w 90% śluby potrzebą jest światło a a6300 radzi sobie w tym względnie przeciętnie. W trudnych warunkach oświetleniowych przy nagrywaniu 4K dla mnie akceptowalne jest ISO 6400 wszystko powyżej to są wartości ratunkowe.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
W 95%filmuję sam, i nie wyobrażam sobie sytuacji z grzaniem jakie ma 6300. Do tego wszystkiego dochodzą podstawowe rzeczy choćby ergonomia puszki, stabilizacja. Czy A6300 czy 6500 da mi taki sam komfort pracy jak choćby stare dobre 6d?
A6500 czy A7S
Ja swoją 6-tke pogoniłem w ciemnych warunkach nie dawała rady. Zresztą jak zobaczy się obrazek z sony a później z 6.. to allegro się samo otwiera z działem "sprzedaj" Uważam też, że poziom akceptowalnego szumu jest kwestią mocno indywidualną. Jeden operator zobaczy w 6D 6400 i będzie zadowolony, drugi zapyta "co to ma być". Ja należę do tych drugich. Oczywiście można grać na przesłonach 1.8 ale kto to w ruchu, na ciemnej sali bez AF-C trafi?
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
6D napisałem dla przykładu, oczywiście na dzień dzisiejszy jest to już stara konstrukcja. Przed chwilą obejrzałem test iso dla A99 II(jakoś mi wlazła w głowę mimo że A7S II będzie raczej lepszym wyborem).
https://www.youtube.com/watch?v=0lx3o9VWqX8
https://www.youtube.com/watch?v=0lx3o9VWqX8
A6500 czy A7S
No tak ale tu mówimy o różnicy cenowej między 8.999 a +/-15.000. Oczywiście, że MKII jest bezdyskusyjnym liderem.. razem ze swoją ceną. Ja już praktycznie zdecydowałem się na A7S. nie widzę wartości dodanej w A6500 wartej dodatkowych 2000tyś.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
Ja stawiam na 4k i nie chodzi o klienta ale zawsze mam możliwość 'kadrowania' . No i choćby 2 sloty kart według mnie duży +. Oczywiście cena ;( . Liczę na to że luty-marzec będzie taniej. Albo zawsze można 2x 6300, i kto wie czy nie byłoby to lepsze rozwiązanie
A6500 czy A7S
Gelo pisze:Źródło posta Albo zawsze można 2x 6300
Wystarczy mi zastanawianie się nad jednym czy nagrywa czy stygnie Zresztą nie ma co ukrywać, A6500 też się gotuje tylko usunęli/zwiększyli limit kiedy pojawia się monit przegrzania. Wyżej wrzuciłem przegląd Maxa gdzie przy teście zastanawiał się, czy mu obiektywu A6500 nie spali
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
kulfi82 pisze:Źródło posta Koledzy mamy jeszcze jedno pytanie odnośnie trybu crop w A7S. Jest to trochę zawiłe ale mam plan skompletować zestaw szkieł 14,24,35,50,85 czyli standard. Posiadam obecnie 14, Sony 35mm i 50mm ze światłem 1.8. Rozumiem, że podpinając do a7s Sony 50mm uzyskam ogniskową 50mm a podpinając 35 (jako, że to obiektyw APS-C) również coś pod 50mm.
Coś żeś Waść przekombinował z tym przeliczaniem
Jak masz podaną ogniskową 50 mm, to przy APS-C będzie dawało ekwiwalent 75mm dla FF, niezależnie czy to Sony, Sigma czy Canon. Ogniskowa jest taka sama, niezależnie od firmy, więc musisz sobie ją przemnożyć przez współczynnik zależny od przekątnej matrycy lub wycinka matrycy.
(Chyba, że na obiektywie jest już napisany ekwiwalent, to nic się nie przelicza, ale wtedy jest napis "35mm Equivalent" albo coś podobnego.)
A6500 czy A7S
Mi się wydaje, że chodzi o to, że 35mm jest pod apsc i a7s przełączy się w tryb apsc. Wtedy faktycznie można przyjąć, że 35mm da ogniskową około 52mm.
Admin też człowiek (z kamerą:)
A6500 czy A7S
Ok, napisałem dobrze tylko jak zwykle trochę nieskładnie i chaotycznie. Generalnie chce się skupić na dwóch szkłach 50 i 35mm. Sony 50mm jest szkłem pełnoklatkowym i APS-C, podpinając go więc pod A7S w trybie normalnym otrzymamy równe 50mm, natomiast podpinając pod A7S 35mm (i tu jest znak zapytania) w trybie crop również otrzymam coś pod 50mm? Rozumiem, że z tą 35-tka mogę również przełączyć się w w tryb full frame otrzymując ogniskową 35mm tyle, że obiektyw nie pokryje kadru.
"Ojciec Zdzicha"
A6500 czy A7S
kulfi82 pisze:Źródło posta Ok, napisałem dobrze tylko jak zwykle trochę nieskładnie i chaotycznie. Generalnie chce się skupić na dwóch szkłach 50 i 35mm. Sony 50mm jest szkłem pełnoklatkowym i APS-C, podpinając go więc pod A7S w trybie normalnym otrzymamy równe 50mm, natomiast podpinając pod A7S 35mm (i tu jest znak zapytania) w trybie crop również otrzymam coś pod 50mm? Rozumiem, że z tą 35-tka mogę również przełączyć się w w tryb full frame otrzymując ogniskową 35mm tyle, że obiektyw nie pokryje kadru.
Skoro nie jest obiektywem pełnoklatkowym to dokładnie tak.
Nie lepiej sprzedać 35 i zostawić 50?
Mając 50 możesz pracować w FullFrame i masz wtedy 50mm, albo w Cropie i masz wtedy coś koło 75mm, czyli poniekąd dwa obiektywy w jednym. Natomiast 35 pod Cropa da Ci tylko jedną możliwą ogniskową czyli ok 52mm (oczywiście w trybie Apsc)
A6500 czy A7S
Ja osobiście sam teraz inwestuje w a7s, w większości będą to produkcje typu śluby. Mam szkła pod Canona zarówno pod APS-C jak i FF.
Zastanawiam się jedynie w który adapter zainwestować Commlite czy Metabones? Testował ktoś z Was oba z nich?
Zastanawiam się jedynie w który adapter zainwestować Commlite czy Metabones? Testował ktoś z Was oba z nich?
A6500 czy A7S
mam commlite - sprawują się bardzo dobrze
poniżej test obydwu:
https://www.youtube.com/watch?v=TTPM5U6fBDM
poniżej test obydwu:
https://www.youtube.com/watch?v=TTPM5U6fBDM
A6500 czy A7S
Smirek dzięki za link, widziałem ten test, jednak chciałem opinii jak to się ma w praktyce
Jeśli mówisz, że nie ma problemu to nie widzę powodu dlaczego miałbym przepłacać kupując Metabones, dzięki
Jeśli mówisz, że nie ma problemu to nie widzę powodu dlaczego miałbym przepłacać kupując Metabones, dzięki
A6500 czy A7S
Na commlite uważaj, nie jest to reguła ale zdarzają się sztuki które lubią się rozkręcać lub mają spore luzy. Druga sprawa to część osób narzeka na wieszanie się i złą współpracę - jak jesteś facebook'owy to polecam przeczesać grupę "samopomoc filmowa". Ja mam A7s II i po podpięciu commlite nie działała w ogóle przesłona w Sigmie 70-200 f/2.8 HSM.
Dobrą alternatywą i kompromisem jest Sigma MC-11.
Dobrą alternatywą i kompromisem jest Sigma MC-11.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości