Łączenie obrazu Canona z Sony
Łączenie obrazu Canona z Sony
Jak w temacie.
Czy jest ktoś kto czyni coś podobnego w miarę regularnie, np. C100 Canona z A7sII..
Czy jest ktoś kto używa tego nowego profilu dla aparatów Sony - EOSHD Pro Color? Na ile to się sprawdza przy łączeniu obrazu?
Dlaczego pytam? Sprawa oczywista, potrzebuję dokupić coś mniejszego do zestawu moich C100.
Czy jest ktoś kto czyni coś podobnego w miarę regularnie, np. C100 Canona z A7sII..
Czy jest ktoś kto używa tego nowego profilu dla aparatów Sony - EOSHD Pro Color? Na ile to się sprawdza przy łączeniu obrazu?
Dlaczego pytam? Sprawa oczywista, potrzebuję dokupić coś mniejszego do zestawu moich C100.
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta Dlaczego pytam? Sprawa oczywista, potrzebuję dokupić coś mniejszego do zestawu moich C100.
A w czym montujesz?
Łączenie obrazu Canona z Sony
Montuje w premierę pro
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dodano po 8 minutach 20 sekundach:
[quote="wemlo"]Źródło posta Montuje w premierę pro
Zna;lazłem coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=vdSewOMbJiI&t=202s
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Montuje w premiere pro, jednak bardzo często korekcję kolorów i ogólny grading przenoszę do Davinci Resolve...
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dodano po 8 minutach 20 sekundach:
[quote="wemlo"]Źródło posta Montuje w premierę pro
Zna;lazłem coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=vdSewOMbJiI&t=202s
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Montuje w premiere pro, jednak bardzo często korekcję kolorów i ogólny grading przenoszę do Davinci Resolve...
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta Czy jest ktoś kto używa tego nowego profilu dla aparatów Sony - EOSHD Pro Color? Na ile to się sprawdza przy łączeniu obrazu?
Pablo pisze:Źródło posta Zapytaj quadro. Wydaje mi się, że on używa tego profilu w Sony A6300.
1. Mam zainstalowany i już jakieś nagrania zrobione - ale jeszcze ich nie montowałem.
2. Nie łączę z Canonem, więc nie umiem się wypowiedzieć w tej sprawie
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Łączenie obrazu Canona z Sony
Dzięki quadro,
własnie to jest problem, niby problem znany ale ogólnych wiadomości niewiele. Chciał bym kupić A7s ii do zadań specjalnych, ale dopuki czegoś się nie dowiem o łączeniu to trudno wydać tyle kasy...
Fajnie by było mieć coś na zasadzie LUTa, wgrywam w klipy od Sony i mniej więcej kolorystycznie mam ujednolicone, a nie dłubać przy każdym osobno bo to szło by się zajechać...
Szkoda że w tym filmie gość nie porównuje TEGO SAMEGO ujęcia nagranego przez C100 i a7s... A tak to niby widać że jest lepiej ale...
własnie to jest problem, niby problem znany ale ogólnych wiadomości niewiele. Chciał bym kupić A7s ii do zadań specjalnych, ale dopuki czegoś się nie dowiem o łączeniu to trudno wydać tyle kasy...
Fajnie by było mieć coś na zasadzie LUTa, wgrywam w klipy od Sony i mniej więcej kolorystycznie mam ujednolicone, a nie dłubać przy każdym osobno bo to szło by się zajechać...
Szkoda że w tym filmie gość nie porównuje TEGO SAMEGO ujęcia nagranego przez C100 i a7s... A tak to niby widać że jest lepiej ale...
Łączenie obrazu Canona z Sony
Może się mylę ale alias bodajże kiedyś wspominał, że ciągle dostaje takie materiały. Jeżeli to błąd to sorry
"Ojciec Zdzicha"
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta Montuje w premiere pro, jednak bardzo często korekcję kolorów i ogólny grading przenoszę do Davinci Resolve...
kulfi82 pisze:Źródło posta Może się mylę ale alias bodajże kiedyś wspominał, że ciągle dostaje takie materiały. Jeżeli to błąd to sorry
wemlo pisze:Źródło posta alias, montujesz coś z tymi dwoma sprzętami?
zgadza się - ja łącze wszystko ze wszystkim, taki los niestety
w DR zrobisz to bez problemu a jak pożyczysz (jeśli nie masz) ColorChecker Video to sobie w DR możesz nawet LUT'a wygenerować typu C100_to_A7sII.qube lub odwrotnego (co kto lubi)
jednak będę powtarzał to do usranej śmierci: jak ktoś chce dobrze, szybko, bezproblemowo i na zawsze to kupuje ColorCheckera Video a nawet zwykłego i od tego momentu jest gość
rzecz jasna pod warunkiem że go jeszcze używa
moi stali klienci z materiałem bez tego wylatują za drzwi, nie żartuję
Łączenie obrazu Canona z Sony
alias pisze:Źródło posta jednak będę powtarzał to do usranej śmierci: jak ktoś chce dobrze, szybko, bezproblemowo i na zawsze to kupuje ColorCheckera Video a nawet zwykłego i od tego momentu jest gość
rzecz jasna pod warunkiem że go jeszcze używa
moi stali klienci z materiałem bez tego wylatują za drzwi, nie żartuję
No własnie....
Ja głównie śluby filmuje więc z ręką na sercu przyznam że nie zawsze jest czas na to
I co wtedy?
Co myślisz o tym EOSHD Pro Color? Sprawdzałeś toto, używałeś?
Łączenie obrazu Canona z Sony
Ja nie filmuje ale chyba miałem taką surówkę. Sprawdzę.
Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 3 minutach 37 sekundach:
Z tym brakiem czasu to jakiś żart?
Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 3 minutach 37 sekundach:
Z tym brakiem czasu to jakiś żart?
Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta Dlaczego?
dostaje materiały z różnych imprez, niektóre z nich są znacznie bardziej napięte niż śluby
nawet niedawno jeden kolega z portalu poczęstował mnie takim z imprezy sportowej
i jakoś nie widzę żeby filmujący mieli problem z używaniem wzornika
przecież to są sekundy
wchodzą do domu młodej strzał na wzornik, przed kościołem strzał na wzornik, w kościele też strzał, itd.
przecież tego nie robi się dla każdego ujęcia a dla całej ich grupy - np. w danym pomieszczeniu, lokalu, dziedzińcu...
dlatego jak słyszę że nie ma na to czasu to pytam czy to żart
Łączenie obrazu Canona z Sony
alias tak Ci się tylko wydaje. Jakbyś zrobił kilka ślubów to zmieniłbyś zdanie...
Łączenie obrazu Canona z Sony
alias pisze:Źródło posta dostaje materiały z różnych imprez, niektóre z nich są znacznie bardziej napięte niż śluby
nawet niedawno jeden kolega z portalu poczęstował mnie takim z imprezy sportowej
i jakoś nie widzę żeby filmujący mieli problem z używaniem wzornika
przecież to są sekundy
wchodzą do domu młodej strzał na wzornik, przed kościołem strzał na wzornik, w kościele też strzał, itd.
przecież tego nie robi się dla każdego ujęcia a dla całej ich grupy - np. w danym pomieszczeniu, lokalu, dziedzińcu...
dlatego jak słyszę że nie ma na to czasu to pytam czy to żart
Spoko. Rozumiem.
Przyznaję, nie mam wzronika, nigdy z niego nie korzystałem.
Ale podczas ślubu są sytuacje że nawet nie zdążysz go wyjąć z kieszeni, bo w tym momencie MUSISZ już działać. W dodatku co daje przystawienie wzornika na metr przed obiektyw, gdy np w kościele jest co najmniej 3 różne żródła światła i akurat Ty stoisz pod jednym z nich a np młodzi już są "oświeceni" zupełnie innym rodzajem światła? Nie wyobrażam sobie podchodzenia na środek przed młodych... ustawiania wzornika.... zrobienia krótkiego strzału .....
W dodatku moje pytanie jest nieco inne.
Nie chodzi mi o to aby balans bieli był idealnie ustawiany za każdym razem ale o to aby wszystkie kamery grały w tym samym klubie, a więc głównie o odwzorowywanie barw, najlepiej poprzez profil w aparacie, tak by potem właśnie nie trzeba było grzebać w poscie i zastanawiać się czy to już jest podobnie co w C100 czy jeszcze nie.
Interesuje mnie ten EOS HD Pro Color, ponieważ nawet jak będzie delikatnie skopany balans bieli, to wszystkie kamery teoretycznie będą miały skopany podobnie, a więc będą łatwiejsze do połączenia.
Łączenie obrazu Canona z Sony
luke pisze:Źródło posta alias tak Ci się tylko wydaje. Jakbyś zrobił kilka ślubów to zmieniłbyś zdanie...
słuchaj, może tak ale jak jedni mogą na ślubach strzelać na wzornik to czemu inni nie?
właśnie sobie w jednym ślubniaku policzyłem było 60 strzałów, w tym większość 3x po trzy aparaty
a więc kolesie mieli czas na ok dwadzieścia wspólnych podejść do wzornika z tym że 12-14 jest sensownych bo reszta to zdublowane strzały
Dodano po 10 minutach 31 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta gdy np w kościele jest co najmniej 3 różne żródła światła i akurat Ty stoisz pod jednym z nich a np młodzi już są "oświeceni" zupełnie innym rodzajem światła
wierz mi że dużo daje, bo już maż pewien punk odniesienia do ujednolicenia i później jest znacznie łatwiej
wemlo pisze:Źródło posta Nie chodzi mi o to aby balans bieli był idealnie ustawiany za każdym razem ale o to aby wszystkie kamery grały w tym samym klubie, a więc głównie o odwzorowywanie barw,
wiem że nie chodzi Ci o balans, wzornik jest nie po to żeby ustawiać balans w kamerze tylko żeby w DR ujednolicić barwy gotowym mechanizmem który ten program ma w sobie - masz wtedy 4/5 roboty z głowy
wemlo pisze:Źródło posta tak by potem właśnie nie trzeba było grzebać w poscie i zastanawiać się czy to już jest podobnie co w C100 czy jeszcze nie.
no to Ci nie pomogę bo ja zajmuje się robieniem tego w poście, bo w poście mogę zrobić totalnie wszystko i nie stanowi to problemu
jak jest wzornik to roboty jest 5x mniej, jak go nie ma też się da tylko po co się męczyć?
korekcja w pości daje pełną swobodę filmującemu co do wyboru kamery, profilu, czy innych ustaleń
a wydaje mi się że twoja droga narzuci jakieś tam ograniczenia
ale rzecz jasna można tak i tak
wemlo pisze:Źródło posta Interesuje mnie ten EOS HD Pro Color, ponieważ nawet jak będzie delikatnie skopany balans bieli, to wszystkie kamery teoretycznie będą miały skopany podobnie, a więc będą łatwiejsze do połączenia.
przyjże się temu w wolnej chwili, bo muszę odszukać ten materiał
Łączenie obrazu Canona z Sony
Dzięki wielkie za zainteresowanie.
Nie jest czasem tak że gdy próbuję w poscie dograć kilka kamer, tracę nieco jakości w materiale? W końcu jest to takie sztuczne pokolorowanie. Inaczej chyba jest w przypadku gdy odpowiedni profil zapisuje już w odpowiedni sposób pewne informacje o kolorach. Rozumiem że wzornik w każdej sytuacji powinien być używany, ale chciałbym już na etapie rejestracji materiału nagrywać w miarę zbliżony do siebie obraz zarówno z A7s II jak i C100. Bo chyba po to właśnie gość przygotował ten profil. Tym bardziej że filmując śluby operuję raczej bardzo niskim bitrate, a więc każda ingerencja kolorystyczna w materiał przyczynia się do jego pogorszenia. Tak mi się przynajmniej wydaje...
Dodano po 2 minutach 44 sekundach:
Swoją drogą. Być może zainwestuję w taki właśnie wzornik. Już niejednokrotnie o tym myślałem, ale zawsze znajdzie się coś bardziej potrzebnego na co trzeba wyłożyć pieniądze.
Nie jest czasem tak że gdy próbuję w poscie dograć kilka kamer, tracę nieco jakości w materiale? W końcu jest to takie sztuczne pokolorowanie. Inaczej chyba jest w przypadku gdy odpowiedni profil zapisuje już w odpowiedni sposób pewne informacje o kolorach. Rozumiem że wzornik w każdej sytuacji powinien być używany, ale chciałbym już na etapie rejestracji materiału nagrywać w miarę zbliżony do siebie obraz zarówno z A7s II jak i C100. Bo chyba po to właśnie gość przygotował ten profil. Tym bardziej że filmując śluby operuję raczej bardzo niskim bitrate, a więc każda ingerencja kolorystyczna w materiał przyczynia się do jego pogorszenia. Tak mi się przynajmniej wydaje...
Dodano po 2 minutach 44 sekundach:
Swoją drogą. Być może zainwestuję w taki właśnie wzornik. Już niejednokrotnie o tym myślałem, ale zawsze znajdzie się coś bardziej potrzebnego na co trzeba wyłożyć pieniądze.
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta a więc każda ingerencja kolorystyczna w materiał przyczynia się do jego pogorszenia. Tak mi się przynajmniej wydaje...
właśnie DR swoje mechanizmy ma tak skonstruowane że nie degraduje materiału, a przynajmniej nie w sposób istotny
można raczej powiedzieć że fachowo przepuszczony materiał przez tę aplikację ma wyjść zauważalnie lepszy niż był na wejściu
jeśli tak nie jest zleceniodawca mi nie płąci
Łączenie obrazu Canona z Sony
alias pisze:Źródło posta właśnie DR swoje mechanizmy ma tak skonstruowane że nie degraduje materiału, a przynajmniej nie w sposób istotny
można raczej powiedzieć że fachowo przepuszczony materiał przez tę aplikację ma wyjść zauważalnie lepszy niż był na wejściu
jeśli tak nie jest zleceniodawca mi nie płąci
No wiesz, nie ukrywam że ze mnie marny kolorysta
Ale faktycznie zauważyłem już jakiś czas temu że "naprawianie" obrazu np złego balansu bieli wychodzi dużo lepiej w DR niż w PP. Dlatego tam najczęściej dogrywam kolory, pomijając inne ważne funkcje których PP nie posiada. Ale wracając do tematu...
Jeśli będziesz miał materiały, zobacz jak to na twoje oko wygląda, bo być może zdecyduję się na dokupienie A7sii.
Jeśli chodzi o używanie wzornika. Szacunek dla tych którzy to potrafią zrobić na ślubie. Pewnie dużo zależy od sposobu pracy, tego co chcemy nagrać i w jaki sposób, na ile osób.. Ale być może ja też wcale nie jestem zbyt dobrym operatorem, nie będę się porównywał, bo skoro piszesz że się da to pewnie się da. Dla mnie jednak w tym momencie najważniejsze jest to czy da się ustawić w tych dwóch sprzętach takie profile aby nagrywały maksymalnie podobnie do siebie czy nie. A wtedy to i bez wzornika sobie poradzę, tak jak do tej pory zresztą..
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta Dla mnie jednak w tym momencie najważniejsze jest to czy da się ustawić w tych dwóch sprzętach takie profile aby nagrywały maksymalnie podobnie do siebie czy nie. A wtedy to i bez wzornika sobie poradzę, tak jak do tej pory zresztą..
ok sprawdzę w wolnej chwili
jednakże pamiętaj że to działania na krótką metę, pomyśl że za chwilę będziesz potrzebował materiały z drona a on będzie miał własną kamerę i co wtedy
albo nawali Ci jedna z Twoich i będziesz musiał ratować się pożyczoną lub zaprzyjaźnionym operatorem z własnym sprzętem
ja bym Ci mimo wszystko polecał nie unikać tego tematu bo prędzej czy później i tak będziesz musiał się z nim zmierzyć
choć oczywiście nie widzę też nic złego w próbie ujednolicania już na poziomie surówki z puszki
p.s. z 5-6 lat temu miałem na tapecie dokument (przyrodniczy o ptaszkach) który finalnie trwał 21 min., a zawierał ujęcia z 18 różnych kamer
Łączenie obrazu Canona z Sony
Używam EOSHD Pro color w sony a6300; łączę go czasem z blackmagic pocket, więc poprzeczka wysoko postawiona. Oczywiście pocket rejestruje więcej informacji, ale eoshd naprawdę robi robotę i naprawia rzeczy które strasznie ciężko poprawić w post.
Łączenie obrazu Canona z Sony
alias pisze:wemlo pisze:Źródło posta Montuje w premiere pro, jednak bardzo często korekcję kolorów i ogólny grading przenoszę do Davinci Resolve...kulfi82 pisze:Źródło posta Może się mylę ale alias bodajże kiedyś wspominał, że ciągle dostaje takie materiały. Jeżeli to błąd to sorrywemlo pisze:Źródło posta alias, montujesz coś z tymi dwoma sprzętami?
zgadza się - ja łącze wszystko ze wszystkim, taki los niestety
w DR zrobisz to bez problemu a jak pożyczysz (jeśli nie masz) ColorChecker Video to sobie w DR możesz nawet LUT'a wygenerować typu C100_to_A7sII.qube lub odwrotnego (co kto lubi)
jednak będę powtarzał to do usranej śmierci: jak ktoś chce dobrze, szybko, bezproblemowo i na zawsze to kupuje ColorCheckera Video a nawet zwykłego i od tego momentu jest gość
rzecz jasna pod warunkiem że go jeszcze używa
moi stali klienci z materiałem bez tego wylatują za drzwi, nie żartuję
Zastanawiam się nad ta opcja z robieniem Luta. Co z balansem bieli w takiej sytuacji. No bo generuje lut'a tak? Przy konkretnych ustawieniach i w konkretnych warunkach oświetleniowych. A co w sytuacji gdy będę chciał wgrać tego luta na materiał nagrany w zupełnie innej barwie świetlnej ? Np wieczorem? A mój lut został przygotowany w temperaturze powiedzmy 5600 ?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Łączenie obrazu Canona z Sony
wemlo pisze:Źródło posta A co w sytuacji gdy będę chciał wgrać tego luta na materiał nagrany w zupełnie innej barwie świetlnej ? Np wieczorem? A mój lut został przygotowany w temperaturze powiedzmy 5600 ?
LUT 3d, bo o takim tutaj mówiłem dział tak że przenośności punk w przestrzeni barwnej o współdłużnych xyz w inne miejsce w współrzędnych x1y1z1
robi tak dla każdego punktu, a wiec dla każdego odcienia i koloru, inaczej mówiąc transformuje
samemu LUT-owi jest obojętne jaki obraz transformuje, i jeśli masz obraz np. przesunięty ku barwom ciepłym (p.b.=3200) to po transformacji on też pozostanie taki przesunięty ale oczywiście nie będzie to tak dobre jak gdyby LUT pracował we właściwej dla niego temperaturze barwowej
ale nic nie stoi na przeszkodzie by "przed' LUT-em najpierw skorygować p.b.
w DR tak to zadziała, że jego silnik najpierw zrobi korekcję temperaturową (jak ją ustawisz np. na +2400) a potem przepuści przez LUT
Dodano po 33 minutach 42 sekundach:
yotka pisze:Źródło posta Używam EOSHD Pro color w sony a6300; łączę go czasem z blackmagic pocket, więc poprzeczka wysoko postawiona. Oczywiście pocket rejestruje więcej informacji, ale eoshd naprawdę robi robotę i naprawia rzeczy które strasznie ciężko poprawić w post.
posiedziałem w nocy nad tym Waszym EOSHD Pro color żeby dokładnie zobaczyć co i jak on robi i odrzucając marketingowy bełkot powiem tak:
jest on swojego rodzaju LUT-em a w zasadzie profilem kamerowym i nie wyróżniał by się od innych niczym gdyby nie to że jest bardzo fajnie i mądrze dopracowany
ktoś się nieźle przyłożył i chyba zmodyfikował wcześniej wymyślony profil dla jakiejś kamery sony
widać dużą staranność i wyraźny podział przekształcania na oddzielny dla każdej składowej koloru
z jednej strony bardzo autorom zależało na doprowadzeniu czerwieni do zakresu matrycy canona (tu małe wyjaśnienie, że canon lubi wybiegać z czerwienią sporo dalej niż rec.709)
a z drugiej strony zieleń i niebieski nie są dopasowane już tak mocno do canona, tylko autorzy chcieli aby te barwy były ładniejsze niż w canonie choć nadal mocno zbliżone (w sumie zakres punktów granicznych jest podobny tylko charakterystyka krzywej odwzorowania nieco inna)
nie wnikając za bardzo w dalsze szczegóły bo bym musiał to jeszcze z godzinę pisać powiem, że ogólnie ktoś zrobił kawał fajnej roboty i na pewno to będzie duże ułatwienie dla osób które chcą łączyć obrazek soniaka i canona
przy okazji poszerzenia zakresu czerwieni i korekcie jego charakterystyki powinien poprawić się problem bandingu dla tej barwy w 8-bitowym kodeku
(za mało mam materiału żeby dokładnie to sprawdzić, ale w teorii tak powinno zadziałać)
natomiast nie wiem jak ten EOSHD Pro color zachowuje się w kodekach 10-bitowych, choć muszę zaznaczyć że nie wygląda aby był dla ich projektowany
na koniec jeszcze taka uwaga że jego prawdziwą siłę to widać tak naprawdę dopiero na monitorze o szerokiej przestrzeni barw, wtedy obraz z a7s naprawdę cieszy nawet takiego wymagającego dziadoka jak ja
przede wszystkim czerwienie są przepiękne i głębokie, a zielenie i błękity fajnie zrównoważone
monitor sRGB jednak te czerwienie mocno masakruje ale na to nie ma rady
jak bym prowadził portal tematyczny to EOSHD Pro color dostał by rekomendacje hehe (na szczęście nie jestem)
a teraz na poważnie, to na pewno warto się nim zainteresować szczególnie jak ktoś kończy obróbkę na etapie premiere i nie sięga po D.R.
Łączenie obrazu Canona z Sony
alias pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło posta A co w sytuacji gdy będę chciał wgrać tego luta na materiał nagrany w zupełnie innej barwie świetlnej ? Np wieczorem? A mój lut został przygotowany w temperaturze powiedzmy 5600 ?
LUT 3d, bo o takim tutaj mówiłem dział tak że przenośności punk w przestrzeni barwnej o współdłużnych xyz w inne miejsce w współrzędnych x1y1z1
robi tak dla każdego punktu, a wiec dla każdego odcienia i koloru, inaczej mówiąc transformuje
samemu LUT-owi jest obojętne jaki obraz transformuje, i jeśli masz obraz np. przesunięty ku barwom ciepłym (p.b.=3200) to po transformacji on też pozostanie taki przesunięty ale oczywiście nie będzie to tak dobre jak gdyby LUT pracował we właściwej dla niego temperaturze barwowej
ale nic nie stoi na przeszkodzie by "przed' LUT-em najpierw skorygować p.b.
w DR tak to zadziała, że jego silnik najpierw zrobi korekcję temperaturową (jak ją ustawisz np. na +2400) a potem przepuści przez LUT
Dodano po 33 minutach 42 sekundach:yotka pisze:Źródło posta Używam EOSHD Pro color w sony a6300; łączę go czasem z blackmagic pocket, więc poprzeczka wysoko postawiona. Oczywiście pocket rejestruje więcej informacji, ale eoshd naprawdę robi robotę i naprawia rzeczy które strasznie ciężko poprawić w post.
posiedziałem w nocy nad tym Waszym EOSHD Pro color żeby dokładnie zobaczyć co i jak on robi i odrzucając marketingowy bełkot powiem tak:
jest on swojego rodzaju LUT-em a w zasadzie profilem kamerowym i nie wyróżniał by się od innych niczym gdyby nie to że jest bardzo fajnie i mądrze dopracowany
ktoś się nieźle przyłożył i chyba zmodyfikował wcześniej wymyślony profil dla jakiejś kamery sony
widać dużą staranność i wyraźny podział przekształcania na oddzielny dla każdej składowej koloru
z jednej strony bardzo autorom zależało na doprowadzeniu czerwieni do zakresu matrycy canona (tu małe wyjaśnienie, że canon lubi wybiegać z czerwienią sporo dalej niż rec.709)
a z drugiej strony zieleń i niebieski nie są dopasowane już tak mocno do canona, tylko autorzy chcieli aby te barwy były ładniejsze niż w canonie choć nadal mocno zbliżone (w sumie zakres punktów granicznych jest podobny tylko charakterystyka krzywej odwzorowania nieco inna)
nie wnikając za bardzo w dalsze szczegóły bo bym musiał to jeszcze z godzinę pisać powiem, że ogólnie ktoś zrobił kawał fajnej roboty i na pewno to będzie duże ułatwienie dla osób które chcą łączyć obrazek soniaka i canona
przy okazji poszerzenia zakresu czerwieni i korekcie jego charakterystyki powinien poprawić się problem bandingu dla tej barwy w 8-bitowym kodeku
(za mało mam materiału żeby dokładnie to sprawdzić, ale w teorii tak powinno zadziałać)
natomiast nie wiem jak ten EOSHD Pro color zachowuje się w kodekach 10-bitowych, choć muszę zaznaczyć że nie wygląda aby był dla ich projektowany
na koniec jeszcze taka uwaga że jego prawdziwą siłę to widać tak naprawdę dopiero na monitorze o szerokiej przestrzeni barw, wtedy obraz z a7s naprawdę cieszy nawet takiego wymagającego dziadoka jak ja
przede wszystkim czerwienie są przepiękne i głębokie, a zielenie i błękity fajnie zrównoważone
monitor sRGB jednak te czerwienie mocno masakruje ale na to nie ma rady
jak bym prowadził portal tematyczny to EOSHD Pro color dostał by rekomendacje hehe (na szczęście nie jestem)
a teraz na poważnie, to na pewno warto się nim zainteresować szczególnie jak ktoś kończy obróbkę na etapie premiere i nie sięga po D.R.
No i to jest konkret! Myślę że nie tylko ja jestem wdzięczny za taką recenzję Oczywiście oskar już poleciał
Myślę że jest wielu użytkowników pracujących na Canonach i jedyne co ich powstrzymuje i powstrzymywało przed łączeniem obrazu z Sony jest właśnie kolor skóry. Jako użytkownik C100 potwierdzę że bardzo często czerwienie są zbyt intensywne, wylane poza obszar w vectorscope.. Ale to co w tym temacie pokazuje Sony w oryginale... A teraz mam nadzieję że będzie to do przeskoczenia
Odnoście Lutów na podstawie wzornika. Pierwsza sprawa, gdy tylko znajdę fundusze kupuję wzornik, a druga to muszę przerobić cały ten workflow na sobie i nauczyć się z tego praktycznie korzystać.
Dzięki wielkie za pochylenie się nad tematem. Szacun.
Łączenie obrazu Canona z Sony
I masz rację
Wczoraj zdałem sobie sprawę z tego że inwestuję w sprzęty nie tanie, a skąpię na coś takiego jak próbnik koloru . nawet gdyby mi nie udało się zawsze go użyć, są takie momenty że jest więcej czasu, a wtedy...
Nagrywam na dwóch operatorów, obecnie mam 3x C100. Oczywiście ktoś by powiedział; "to co ty chłopie jeszcze szukasz?" Ano szukam, czegoś lżejszego co mogło by mi zastąpić ewentualnie jedną C100. Ale to nie jest priorytet. C100 to super kamerki, ale np tak jak teraz szukam jakiegoś plecaka pod nie i już nie jest tak kolorowo. chciałbym zmienić mój workflow, ponieważ taszczenie torby nie jest wygodne i utrudnia mi ono szybkie działanie.
Ogólnie jest kilka powodów dla których rozglądam się za innymi sprzętami. Liczyłem na GH5, ale obecnie odpuściłem akurat ten temat. Zobaczymy jak to się będzie rozwijało.
Prawdą jest że nagrywam w niskim bitrate, ponieważ innego C100 nie oferują , przynajmniej wewnętrznie. Ma to swoje oczywiście pozytywne cechy, ale są też i negatywne.[/filmuser]