Użytkownik skarży Adobe

MarcinM
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

14.11.2018, 18:35

Użytkownik skarży Adobe, bo przez błąd w programie stracił wieloletnią pracę. Trzymam kciuki, żeby sąd dał duże odszkodowanie, bo filozofia Adobe jest żenująca.

http://filmmakers.pro.br/en/14/adobe-pr ... um-usuario
docxxx

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 13:03

Czekaj czekaj, ale przypadkiem to nie bylo tak?

Koleś zmienił ścieżkę katalogu Cache na /Videos, a w /Videos trzymał wszystkie swoje materiały.
Czyszczenie Cache usuwa wszystkie stare pliki z katalogu wskazanego jako Cache.


Bo jesli tak to sory, jego wina. To tak, jakbys wskazal, ze jako folder z koszem bedzie ten z ProgramFiles

Po prostu nie przewidziano takiego scenariusza, ze ktos bedzie wszystko wrzucal do jednego folderu jak do smietnika.
Pewnie teraz dodadza ukryty folder i sprawdzenie nazwy...

Dodano po 10 minutach 11 sekundach:
Sprawdzilem w Readme tej krytycznej poprawki z 2017.1
Okazuje sie, ze Clear Cache czyscil caly folder, a nie tylko pliki cache (*.peak itp.)
Maly fuckup, ale kto trzyma wszystkie w jednym folderze? :shock:

Dodano po 4 minutach 4 sekundach:
No i juz troche uszczypliwie: ten rezyser cos malo mial tych produkcji z calego zycia, skoro zmiescil wsystko na jednym dysku w jednym folderze.
Toż to jeden dysk nawet na przysiege nie wystarczy ;)
MarcinM
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 13:17

Wiadomo, że koleś wykonał bezsensowną akcję, dodatkowo nie wierzę, aby nie miał backupu. Ale ciężko podać Adobe za to, że nie obsługuje overflow, przez co program crashuje, albo za inne upierdliwe błędy.
docxxx

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 13:20

MarcinM pisze:Źródło posta Wiadomo, że koleś wykonał bezsensowną akcję, dodatkowo nie wierzę, aby nie miał backupu. Ale ciężko podać Adobe za to, że nie obsługuje overflow, przez co program crashuje, albo za inne upierdliwe błędy.


A co to ma wspolnego z oddaniem sprawy do sądu? PP jaki jest kazdy widzi. Inny soft jest jeszcze gorszy.
MarcinM
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 13:31

To, że jeżeli usługa za którą płacisz jest wykonana bez należytej staranności to możesz dochodzić odszkodowania. Usługa CC jest wykonana bez należytej staranności, ale ponieważ straty spowodowane zawieszeniem programu są trudne do oszacowania albo minimalne, to nikt nie zakłada sprawy w sądzie.
docxxx

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 13:45

Nic mi się nie zawiesza.
BTW, coś wam powiem: jestem na wielu grupach video na FB. Okazuje sie, ze 90% problemow uzytkownikow PP jest dlatego, bo maja piraty. Przez to nie maja konta na CC, nie aktualizuja programu i płaczą pozniej jaki to program zly.
A skad to wiem? Bo wiekszosc problemow to bugi z poprzednich, nieaktualizowanych, ale latwych do sciagniecia z sieci instalek (patrz: brak polskich znakow w edycji tytulu).
Ostatnio wkurzylem sie, jak pomagalem jednemu gosciowi chyba z 30 minut. Siedzialem w pracy przy kompie i akurat mialem chwile wolnego. Mial cos z eksportem nie tak. Wysylal mi screeny, pisal, zajmowal czas.
Na koniec powiedzial mi, ze dobra, on jednak zainstaluje inna wersje, ale znowu ma problem, bo crack ktorego ma pasuje tylko do tej wersji.
Podziekowalem i rozlaczylem sie bo szkoda bylo mi czasu.

Ja nie bronie Adobe, ale tam nie siedza debile tylko porzadni programisci. Mozna zarzucic im wiele, ze cloud, ze trzeba placic, ale soft maja dobry. Moze nie najlepszy, ale lepszego nie ma...*

*przypomniala mi sie praca w Quarku Express. Przejscie na Indesigna to bylo blogoslawienstwo...
alias
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 14:06

docxxx pisze:Źródło posta Okazuje sie, ze Clear Cache czyscil caly folder, a nie tylko pliki cache (*.peak itp.)
Maly fuckup, ale kto trzyma wszystkie w jednym folderze?

miał takie prawo, a Clear Cache nie miał prawa usunąć jego plików z projektami
Panowie, to jest ameryka!
inny świat, inne ustawodawstwo i inne orzecznictwo sądowe
możemy jedynie z ciekawością obserwować jak to się potoczy, ale nie roztrząsajmy tego myśląc naszymi kategoriami ;)
docxxx

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 14:21

alias pisze:miał takie prawo, a Clear Cache nie miał prawa usunąć jego plików z projektami


Nie miał bo? Cache to cache. Z natury się go czyści i koniec.
Wszystko teraz zalezy od tego, co bylo w regulaminie/terms and conditions.
Dobra, nie róbmy off topica.
Degenerado

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 14:34

docxxx pisze:Źródło posta Okazuje sie, ze 90% problemow uzytkownikow PP jest dlatego, bo maja piraty. Przez to nie maja konta na CC, nie aktualizuja programu i płaczą pozniej jaki to program zly.


między cc 2017 a cc2018 Adobe przeszło na kodeki zawarte w windows o czym użytkownicy nie zostali poinformowani, kto zrobił update nagle miał projekty bez dźwięku a przez kilka czy kilkanaście dni nie można było wrócić przez CC do poprzedniej wersji, tylko piraty i wersje offline ratowały dupsko, ewentualna reinstalacja windowsa z zamianą na 10, co nie wszystkim odpowiadało bo wiele rzeczy dalej nie działa na win 10

nieświadomość zasad działania tego kombajnu ludzi przerasta a dobijają porady na forach dawane przez ludzi, dla odmiany niesłusznie pewnych swojej świadomości
MarcinM
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 14:35

docxxx pisze:Ja nie bronie Adobe, ale tam nie siedza debile tylko porzadni programisci. Mozna zarzucic im wiele, ze cloud, ze trzeba placic, ale soft maja dobry. Moze nie najlepszy, ale lepszego nie ma...*


Pracuję tylko na legalnym, a błędy mam i wynikają one z błędów programistycznych. Co gorsza - niektóre błędy przez wiele lat nie były poprawiane, pomimo tego, że Adobe wiedziało o nich, a niektóre nigdy nie zostały usunięte.

Instalowanie nowych wersji - nigdy, bo to proszenie się o problemy. Teraz nową wersję można zainstalować po skończeniu wszystkich projektów + 6 miesięcy od pojawienia się na rynku. Bo teraz Windowsy czy CC można poprawiać bez końca. Kiedy były wersje boxowe, to proces testowania wewnętrznego był dużo lepszy. Teraz przerzucili to na userów.

A co do braku lepszego - Twoja opinia. Moja jest zupełnie inna :)
docxxx

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 14:43

Oczywiscie nie twierdze ze PP jest bez bugow. Na przyklad wkurw... mnie to, ze u mnie sortowanie nie dziala.
wemlo
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 15:26

docxxx pisze:Źródło posta Nic mi się nie zawiesza.
BTW, coś wam powiem: jestem na wielu grupach video na FB. Okazuje sie, ze 90% problemow uzytkownikow PP jest dlatego, bo maja piraty. Przez to nie maja konta na CC, nie aktualizuja programu i płaczą pozniej jaki to program zly.
A skad to wiem? Bo wiekszosc problemow to bugi z poprzednich, nieaktualizowanych, ale latwych do sciagniecia z sieci instalek (patrz: brak polskich znakow w edycji tytulu).
Ostatnio wkurzylem sie, jak pomagalem jednemu gosciowi chyba z 30 minut. Siedzialem w pracy przy kompie i akurat mialem chwile wolnego. Mial cos z eksportem nie tak. Wysylal mi screeny, pisal, zajmowal czas.
Na koniec powiedzial mi, ze dobra, on jednak zainstaluje inna wersje, ale znowu ma problem, bo crack ktorego ma pasuje tylko do tej wersji.
Podziekowalem i rozlaczylem sie bo szkoda bylo mi czasu.

Ja nie bronie Adobe, ale tam nie siedza debile tylko porzadni programisci. Mozna zarzucic im wiele, ze cloud, ze trzeba placic, ale soft maja dobry. Moze nie najlepszy, ale lepszego nie ma...*

*przypomniala mi sie praca w Quarku Express. Przejscie na Indesigna to bylo blogoslawienstwo...

Ja napiszę może coś od siebie, bo widzę mowa o piratach...
Do niedawna pracowałem na AP - legalnym, z wykupionej subskrypcji, pobranym i aktualizowanym przez Adobe Creative Cloud...
I miałem tyle bugów, wysypów i zawiech programu że w końcu podziękowałem. Nie przypisywał bym tych wszystkich problemów tylko do legalności badź nielegalności posiadanego softu. AP to fajny program, i jesli komuś działa to gratuluję i życzę owocnej pracy. U mnie tez działał, ale miał różne problemy które skutecznie utrudniały mi robotę, a z czasem wręcz ją obrzydziły. A najbardziej wkórwiające było to że raz wczytał dany plik i było ok, po czym przy ponownym uruchomieniu softu już go nie widział. Davinci Resolve jaki jest taki jest, nie jest ideałem stricte do montażu, ale takich kwiatków jeszcze ani razu nie odwalił, choć nowa wersja programu zwiesiła mi się kilkukrotnie, nie ma problemu z wczytywaniem plików.
zoskate

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 16:03

Już kiedyś o tym pisałem, ale znowu powtórzę.
Pracuję na Premiere Pro od jakiś 8 lat i naprawdę nie było się do czego czepiać. Zaczynałem od CS3 (krótko, może rok), później CS5 (chyba z 5 lat) i od momentu pojawienia się CC przesiadłem się na niego z czystą przyjemnością. W końcu komputer odetchnął przy mocno skompresowanych materiałach. W starszych wersjach nigdy program się nie zawiesił, za to w CC miałem już kilka błędów, które spowodowały zamknięcie programu (dosłownie kilka). Nic nigdy nie straciłem, a przerobiłem naprawdę ogrom materiału.
Jestem zwolennikiem porządku w systemie i bezpiecznego użytkowania. Odpowiednio pozamykane porty i sprawdzony firewall. Praktycznie nie spotykam się z błędami software'owymi. Może tutaj jest cały pies pogrzebany?

Przy takim samym korzystaniu z DR14 zrezygnowałem po 1 projekcie, bo generował u mnie masę kolizji programu. Gdyby działał tak jak PP bez wahania bym się przesiadł.
Degenerado

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 16:12

jak firma nie przedłuża licencji na jeden z najpopularniejszych kodeków (dolby ac3) i wymusza na użytkownikach nowe rozwiązania nie zabezpieczając płynnego przejścia ze starej platformy to nie ma mowy o żadnych błędach, to zwykłe korporacyjne skurwysyństwo, to samo robi Microsoft, nvidia, apple i ludzie się po prostu przyzwyczaili, jakby Adobe bo tym zagraniu dostało pozwy zbiorowe na miliardy to przez kilka lat updaty wychodziłyby rzadziej ale tak dopracowane, że ludzie by się cieszyli tylko z nowych funkcji... a tak jest jak jest, testuj, testuj, jak nie pasuje to spadaj
wemlo
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 16:24

zoskate pisze:Źródło posta Już kiedyś o tym pisałem, ale znowu powtórzę.
Pracuję na Premiere Pro od jakiś 8 lat i naprawdę nie było się do czego czepiać. Zaczynałem od CS3 (krótko, może rok), później CS5 (chyba z 5 lat) i od momentu pojawienia się CC przesiadłem się na niego z czystą przyjemnością. W końcu komputer odetchnął przy mocno skompresowanych materiałach. W starszych wersjach nigdy program się nie zawiesił, za to w CC miałem już kilka błędów, które spowodowały zamknięcie programu (dosłownie kilka). Nic nigdy nie straciłem, a przerobiłem naprawdę ogrom materiału.
Jestem zwolennikiem porządku w systemie i bezpiecznego użytkowania. Odpowiednio pozamykane porty i sprawdzony firewall. Praktycznie nie spotykam się z błędami software'owymi. Może tutaj jest cały pies pogrzebany?

Przy takim samym korzystaniu z DR14 zrezygnowałem po 1 projekcie, bo generował u mnie masę kolizji programu. Gdyby działał tak jak PP bez wahania bym się przesiadł.

U mnie widać sytuacja jest trochę jakby odwrotna. Pracuję na Resolve 15, na tym samym sprzęcie co poprzednio na AP i jest po prostu lepiej jesli chodzi o stabilność. Zapewne prawdą jest co mówisz, że komputer powinien być dobrze "poukładany" do pracy montażowej, niezaśmiecany i ogólnie raczej służyć tylko do tego. Być może nie miałem nigdy super optymalnie wszystkiego zrobionego pod Premiere, ale pod Resolve tez nie mam, a działa zgoła inaczej - lepiej.
Degenerado

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 16:28

wemlo pisze:Źródło posta a działa zgoła inaczej - lepiej.


lepiej to pojęcie względne bo każdy ma inne wymagania i przyzwyczajenia
wemlo
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 16:36

Degenerado pisze:Źródło posta
wemlo pisze:Źródło posta a działa zgoła inaczej - lepiej.


lepiej to pojęcie względne bo każdy ma inne wymagania i przyzwyczajenia

Zgadza się, bardziej powinienem napisać - dla mnie lepiej.
alias
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 17:39

docxxx pisze:Źródło posta Nie miał bo? Cache to cache. Z natury się go czyści i koniec.

heh, powtórzę, przestaw się na amerykańskie myślenie
chche to taki sam katalog jak inny, i tak jak inne jest na dysku komputera który jest Twoją własnością
to nie ma znaczenia że założył go jakiś program do swoich celów
możesz tam sobie trzymać co Ci się żywnie podoba
żaden program nie ma prawa skoksować Twoich plików bez twojej wiedzy i nie żądając potwierdzenia wykonania operacji
dla amerykanów to święte prawo własności,
nawet jak wydaje się oczywistą głupotą ze strony tego użytkownika zostało naruszone jego prawo
i patrząc na to po ichniemu Adobe nie ma za ciekawej sytuacji

docxxx pisze:Źródło posta Wszystko teraz zalezy od tego, co bylo w regulaminie/terms and conditions.

założę się, że w instrukcji/podręczniku/licencji nie było napisane nic, że nie możesz tam trzymać plików
albo zapis był niejednoznaczny
pewnie inaczej nie składałby pozwu
jego prawnicy musieli prześwietlić to na wszystkie strony zanim zdecydowali się na ten krok

docxxx pisze:Źródło posta Dobra, nie róbmy off topica.

hmm..., chyba piszemy w miarę w temacie tego wątku?

Dodano po 24 minutach 55 sekundach:
zoskate pisze:Źródło posta Praktycznie nie spotykam się z błędami software'owymi. Może tutaj jest cały pies pogrzebany?

jeszcze na starym forum pisałem o kodzie premiere w kwestii co myślą o nim programiści
i przypomnę jednoznaczne oceny, że kod tego programu to jeden wielki śmietnik
dublujących się po kilka razy tych samych procedur, nieużywanych nigdzie całych bloków programu
pustych pętli, itd., itd.
DR to przy nim majstersztyk programistyczny
co prawda zarzuca mu się, że jest pamięcio- i procesoro-żerny, ale ma taką konstrukcję
że zasadnicza część kodu jest wspólna aż dla trzech systemów operacyjnych jednocześnie
pokażcie mi drugi taki program na świecie ;)

premiere jest niezwykle funkcjonalny i fajnie zaprojektowany
jednak z kodu programu zrobiło się bagno
gdyby tylko programiści przepisaliby go od początku, dostałby nowe życie
to są duże koszty i microsoft się zdecydował na taki krok dopiero wprowadzając win10 /o powodach dużo by pisać/
Adobe tego nie zrobi, bo tak czy siak kasa mu płynie rwącym strumieniem
i dopóki tak jest to klientów ma się w głębokim poważaniu
MarcinM
Awatar użytkownika

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 17:50

zoskate pisze:Jestem zwolennikiem porządku w systemie i bezpiecznego użytkowania. Odpowiednio pozamykane porty i sprawdzony firewall. Praktycznie nie spotykam się z błędami software'owymi. Może tutaj jest cały pies pogrzebany?


Jeżeli oprogramowanie do normalnej pracy wymaga zamykania portów, to jest to dość śmieszne :)

Myślę, że po prostu nie robiłeś rzeczy, które generowały błędy. Czyli np. bardzo duże jpgi - Premiere nie obsługiwał dobrze overflow i crashował Pliki w innych formatach niż RGB. Albo zwykły błąd denoise w mikserze - nigdy go nie usunęli, choć wiedzieli, że przez kilka lat istniał. Być może jesteś jednym z tych 90% użytkowników, którzy nie słyszą, że po wyrenderowaniu denoise nie działa przez 0,5 sekundy.

Mi też się stosunkowo mało zawiesza, choć używam nadal jednej z najbardziej stabilnych CS6, ale DaVinci przy Premierze to totalna przewidywalność działania, a fochy oprogramowania Adobe są żenujące.

A w sprawie której temat dotyczy, myślę, że dużo zależy od prawników i sędziów, bo wiadomo, że w stanach system prawny i sądy to bardzo specyficzne środowisko i zgadzam się z aliasem.
Degenerado

Użytkownik skarży Adobe

15.11.2018, 18:37

że zasadnicza część kodu jest wspólna aż dla trzech systemów operacyjnych jednocześnie
pokażcie mi drugi taki program na świecie ;)

mało kto pisze w assmblerze więc właściwie każdy, łącznie z grami

Wróć do „Premiere”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal