Sytuacja wygląda tak, że 80% materiału z xt-2 nie wymaga korekcji jeśli jest dobrze nagrana. Xh-1 wygląda jeszcze lepiej pod tym względem, bo posiada profil etherna, który sam w sobie jest całkiem płaski z zachowaniem saturacji.w xt-2 Kolor clasic chrome jest mega, czasem tylko zbyt mocno kontrastowy. Ja używam nieco bardziej płaskiego proneg standard. W ujęciach gdzie wymagany jest wysoki zakres dynamiczny, przydałby się log. Jeśli chodzi o modyfikację profili to można odjąć -2 z czerni lub świateł lub dodać +4 w tych samych wartosciach. Ewentualnie można odjąć -4 w ostrości. Niestety to wszystko. Więcej z tego nie da sie wyciągnąć. Ja już i tak modyfikuje proneg. Tak żeby zakres był trochę większy.
Ps. Miało być o monitorze a tu się debata o fuji zrobiła
Jaki monitor poglądowy wybrać.
Jaki monitor poglądowy wybrać.
Dividex pisze:Źródło posta Sytuacja wygląda tak, że 80% materiału z xt-2 nie wymaga korekcji jeśli jest dobrze nagrana.
a w koloryzacji? nie masz jakiś większych potrzeb na płaski 'sprany' profil pomijając kwestię zakresu dynamiki?
modyfikujesz nasycenie?
Jaki monitor poglądowy wybrać.
Poza logiem to nigdy nie uzyskasz spranego profilu bawiąc się tylko dodawaniem i odejmowaniem cieni. Tutaj nie ma dostępu do krzywej gamma czy coś w tym stylu dlatego możesz poprawić lekko dynamikę uzyskując nieco więcej szczegółów w cieniach, ale znacząco ingerować w saturację nie trzeba, czasem dodaje w davinci +5-9 od wartości początkowej (chyba 50 z tego co pamiętam).
Jaki monitor poglądowy wybrać.
Dividex pisze:Źródło posta znacząco ingerować w saturację nie trzeba,
miałem na myśli zdjęcie saturacji po to aby mieć większe możliwości koloryzacji w poście
oraz aby kosztem chrominacji polepszyć luminację
Jaki monitor poglądowy wybrać.
A to ja nie zajarzyłem, był taki moment, że faktycznie filmowałem z ustawieniem color -4, wtedy faktycznie wymaga to dodania saturacji w poście. Sęk w tym, że nie mam pojęcia na ile polepszyła się luminacja, a roboty z materiałem jakby nie patrzeć jest więcej. Zacząłem stosować gotowy profil pro neg std z naturalnym nasyceniem bo w tym aparacie kolor naprawdę dobrze wygląda, choć do zakresu dynamicznego można mieć zastrzeżenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości