Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

To, co sąsiadki lubią najbardziej
illegalstudios
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 18:43

Obrazek

Nie jest to potwierdzona informacja, lecz w najbliższym czasie 5D Mark IV dostanie nowy firmware. Słyszeliśmy już o C-Logu, ale okazuje się że Canon przygotował kilka dodatkowych niespodzianek. Co poza C-logiem będzie wnosił update?

- Crop w 4K DCI bedzie wynosił jedynie 1.27, przypominam że obecnie wynosi 1.78. Wszystko za sprawą zwiększonego samplowania do 5632 x 2970 pikseli.
- Tryb 3K (3360 x 1890 lub 3072 x 1728) w 60fps oraz HDR w 24fps.
- Tryb 1080p będzie używał sensora 3K oraz otrzyma klatkaż do 75 kl/s.
- Format XF-AVC pozwalający na zapis w 120Mbps (4:2:0) oraz 200Mbps (4:2:2).

Poniżej link do źródła:
http://www.canonrumors.com/crop-factor- ... date-more/
http://www.4kshooters.net/2017/03/31/ca ... dci-video/

Jak myślicie czy taki zabieg pozwoli lustrzankom Canona rywalizować na rynku? Szczerze mówiąc myślę, że to fake - pieniążki u księgowych Canona przestały by się zgadzać :) Czekam na Wasze opinie.

Edit: Dobrze to rozumuje Panowie?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 31.03.2017, 19:05 przez illegalstudios, łącznie zmieniany 1 raz.
Admin
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 19:01

Brzmi trochę jak funkcje Magic Lanterna a nie Canona.
Admin też człowiek (z kamerą:)
wemlo
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 19:02

Co tu myśleć? Pożyjemy zobaczymy. Canon skutecznie ostudził emocje z linii aparatów więc nie ma co gdybać. Niech coś zrobią to pogadamy :-)
Dla mnie najważniejszego na tej liście nie ma - normalnego kodeka w 4K a nie MotionJPEG..
illegalstudios
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 19:09

wemlo pisze:Źródło posta Dla mnie najważniejszego na tej liście nie ma - normalnego kodeka w 4K a nie MotionJPEG..


Rozumiem że XF-AVC ci nie odpowiada? Notabene Canon dałby kodek będący w C300 mk2. Nie chcę mi się w to wierzyć :D
MarcinM
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 19:19

czytałem o tym kilka dni temu. dopóki to jest plotka z nowego, niepotwierdzonego źródła, to nie ma za bardzo sensu nad tym dyskutować. jeżeli tak by się stało to byłoby źle, bo to by oznaczało, że Canon nie wypuści w najbliższym czasie C100/3 albo C200 i najbliższa ładnemu obrazkowi z Canona w małych pieniądzach będzie URSA Mini Pro.

jeżeli wypuszczą, to mało to zmieni, bo jest za drogo.
illegalstudios
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 19:49

MarcinM pisze:Źródło posta czytałem o tym kilka dni temu. dopóki to jest plotka z nowego, niepotwierdzonego źródła, to nie ma za bardzo sensu nad tym dyskutować. jeżeli tak by się stało to byłoby źle, bo to by oznaczało, że Canon nie wypuści w najbliższym czasie C100/3 albo C200 i najbliższa ładnemu obrazkowi z Canona w małych pieniądzach będzie URSA Mini Pro.

jeżeli wypuszczą, to mało to zmieni, bo jest za drogo.


Nie bardzo rozumiem czemu porównujesz C100 MK2 do Ursy Mini. To całkowicie różne kamery, oraz całkowicie inny budżet. 18,000 PLN vs. 28,000 PLN + 2,000 na akumulator na V-Mounta. Moim zdaniem obrazek który wypluwa Ursa Mini może rywalizować z C300 MK2, lecz nie pod względem formatu zapisu.
alias
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 20:31

wemlo pisze:Źródło posta Dla mnie najważniejszego na tej liście nie ma - normalnego kodeka w 4K a nie MotionJPEG.

MotionJPEG to taki sam normalny kodek jak każdy inny, ma swoje wady, np. to że jest nieefektywny i gorzej radzi sobie z obrazkiem o bardzo dużej szczegółowości,
ale ma też poważne zalety, np. to że nie degraduje obrazu podczas szybkiego ruchu oraz że nie ma limitu wielkości plików w żadnym formacie zapisu na nośniku
o małym obciążeniu kompa przy montażu nie wspominam bo to oczywistość
jednak jest jeszcze coś co będąc wadą jest zarazem ogromna zaletą, czyli brak standardu dla tego kodeka
a dzięki temu producent aparaty/kamery może dowolnie w nim grzebać poprawiając jakość obrazu poprzez poprawę tylko jednej kwestii jaką jest kompresja jpeg
w ciągu ostatnich lat sporo się w jotpegach poprawiło za sprawą nowszych i lepszych procków oraz lepszych algorytmów
i dzięki temu sam MotionJPEG uległ znaczniej poprawie
na dodatek mamy nowsze i lepsze nośniki danych więc ograniczenia wynikające z wąskiego gardła jakim była ograniczona przepustowość podczas zapisu na kartę
też odeszło na dalszy plan
efekt jest taki że MotionJPEG z bitrate 200 czy nawet 500Mbps nie wymaga obecnie ani niesamowitego procesora ani jakiś b.drogich kart
to co jest w bebechach 5D powinno sobie poradzić z takim bitrate, a dzięki temu otrzymamy naprawdę niezły obrazek ;)

MotionJPEG to dla mnie taki trochę niedoceniony kodek, bo z jednej strony archaiczny ale potrafi pokazać pazur i ja osobiście gdybym był filmowcem to bym się bardzo cieszył że mogę sobie
praktycznie bezkarnie machać kamerą na lewo i prawo wiedząc że nie pogarszam jakości filmy tak jak w kodekach różnicowych :D
MarcinM
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 20:38

illegalstudios pisze:Nie bardzo rozumiem czemu porównujesz C100 MK2 do Ursy Mini. To całkowicie różne kamery, oraz całkowicie inny budżet. 18,000 PLN vs. 28,000 PLN + 2,000 na akumulator na V-Mounta. Moim zdaniem obrazek który wypluwa Ursa Mini może rywalizować z C300 MK2, lecz nie pod względem formatu zapisu.


nigdzie nie porównuję C100/2 do Ursy. napisałem prawie dokładnie to, co Ty :) jeżeli będzie C200 lub C100/3, to na 100% będą mieć 4K bez którego ciężko wyobrazić sobie nową kamerę. teraz chcąc mieć ładny obrazek w 4k trzeba kupić C300/2 albo C500 albo właśnie Ursę.
illegalstudios
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 21:09

MarcinM pisze:Źródło posta
nigdzie nie porównuję C100/2 do Ursy. napisałem prawie dokładnie to, co Ty :) jeżeli będzie C200 lub C100/3, to na 100% będą mieć 4K bez którego ciężko wyobrazić sobie nową kamerę. teraz chcąc mieć ładny obrazek w 4k trzeba kupić C300/2 albo C500 albo właśnie Ursę.


Pamiętaj że to firma księgowych, nie wypuszczą solidnej kamery z 4k na pokładzie w fajnym kodeku za 20 tysi :) To by oznaczało śmierć C300 mk2 i C500, także nie ma co liczyć na C100/3 w najbliższym okresie. Tak tylko uważam oczywiście :D
wemlo
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 22:37

alias pisze:
wemlo pisze:Źródło posta Dla mnie najważniejszego na tej liście nie ma - normalnego kodeka w 4K a nie MotionJPEG.

MotionJPEG to taki sam normalny kodek jak każdy inny, ma swoje wady, np. to że jest nieefektywny i gorzej radzi sobie z obrazkiem o bardzo dużej szczegółowości,
ale ma też poważne zalety, np. to że nie degraduje obrazu podczas szybkiego ruchu oraz że nie ma limitu wielkości plików w żadnym formacie zapisu na nośniku
o małym obciążeniu kompa przy montażu nie wspominam bo to oczywistość
jednak jest jeszcze coś co będąc wadą jest zarazem ogromna zaletą, czyli brak standardu dla tego kodeka
a dzięki temu producent aparaty/kamery może dowolnie w nim grzebać poprawiając jakość obrazu poprzez poprawę tylko jednej kwestii jaką jest kompresja jpeg
w ciągu ostatnich lat sporo się w jotpegach poprawiło za sprawą nowszych i lepszych procków oraz lepszych algorytmów
i dzięki temu sam MotionJPEG uległ znaczniej poprawie
na dodatek mamy nowsze i lepsze nośniki danych więc ograniczenia wynikające z wąskiego gardła jakim była ograniczona przepustowość podczas zapisu na kartę
też odeszło na dalszy plan
efekt jest taki że MotionJPEG z bitrate 200 czy nawet 500Mbps nie wymaga obecnie ani niesamowitego procesora ani jakiś b.drogich kart
to co jest w bebechach 5D powinno sobie poradzić z takim bitrate, a dzięki temu otrzymamy naprawdę niezły obrazek ;)

MotionJPEG to dla mnie taki trochę niedoceniony kodek, bo z jednej strony archaiczny ale potrafi pokazać pazur i ja osobiście gdybym był filmowcem to bym się bardzo cieszył że mogę sobie
praktycznie bezkarnie machać kamerą na lewo i prawo wiedząc że nie pogarszam jakości filmy tak jak w kodekach różnicowych :D

Pod względem jakości nie mam nic do tego kodeka. Chodziło mi głównie o jego dyskożerność/wielkość plików. W końcu nie wnosi on jakiejś super jakości która była by adekwatna do wielkości generowanych plików.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Ziben

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 23:11

wow a moze jest jakies wydarzenie ktore by sie laczylo z ta aktualka albo jakis przyblizony termin? :o bo wygląda to MEGA ciekawie, w koncu jak chociaż jakaś alternatywa puszki i do foto i do video
alias
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 23:20

wemlo pisze:Źródło posta Pod względem jakości nie mam nic do tego kodeka. Chodziło mi głównie o jego dyskożerność/wielkość plików. W końcu nie wnosi on jakiejś super jakości która była by adekwatna do wielkości generowanych plików.

jak się kiedyś spotkasz z produkcją firmową gdzie z kamerek spływa po światełku strumień danych z bitrate 4Gbps na rejestratory czy serwery
to się uśmiejesz z tej dyskożerności jaką MotionJPEG
to jest pikuś na dzisiejsze czasy i na dzisiejsze możliwości rejestracji danych
a jak Ci powiem że 25-40Gbps też się już stosuje, to dojdziesz do wniosku że wcale nie taki zły ten MotionJPEG

a teraz na poważnie, jak już masz surówki w MotionJPEG to nic nie stoi na przeszkodzie aby w warunkach nawet domowych przekonwertować je do któregoś z formatów produkcyjnych
i tak się to opłaca bo nie utracisz wiele na jakości jeśli zajmie się tym odpowiedni soft na odpowiednio silnej maszynie
:)
Arsen

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

31.03.2017, 23:45

alias pisze:Źródło posta jak się kiedyś spotkasz z produkcją

Raczej nie w trakcie ślubów ;)
C100 się fajnie sprawdza w takich produkcjach, bo oprócz ładnego obrazka daje też bardzo rozsądne objętościowo pliki
alias
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 00:08

Arsen pisze:Źródło posta Raczej nie w trakcie ślubów

a czemu nie?
chociażby na ślubie Amal Alamuddin i George Clooney'a :D

Arsen pisze:Źródło posta C100 się fajnie sprawdza w takich produkcjach, bo oprócz ładnego obrazka daje też bardzo rozsądne objętościowo pliki

a to prawda, bardzo lubię obrazek z tej kamerki ;)
wemlo
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 06:58

alias pisze:Źródło posta jak się kiedyś spotkasz z produkcją firmową gdzie z kamerek spływa po światełku strumień danych z bitrate 4Gbps na rejestratory czy serwery
to się uśmiejesz z tej dyskożerności jaką MotionJPEG
to jest pikuś na dzisiejsze czasy i na dzisiejsze możliwości rejestracji danych
a jak Ci powiem że 25-40Gbps też się już stosuje, to dojdziesz do wniosku że wcale nie taki zły ten MotionJPEG

a teraz na poważnie, jak już masz surówki w MotionJPEG to nic nie stoi na przeszkodzie aby w warunkach nawet domowych przekonwertować je do któregoś z formatów produkcyjnych
i tak się to opłaca bo nie utracisz wiele na jakości jeśli zajmie się tym odpowiedni soft na odpowiednio silnej maszynie

No właśnie. Tak jak pisze arsen. Ja jestem tylko malutkim kmś kto robi śluby więc zejdźmy na ziemię :-) W porównaniu z kodekiem w C100 MotionJPEG generuje dla mnie chore wielkości plików. Oczywiście chciałbym aby w C100 był lepszy kodek z większym bitratem, co nie zmienia faktu że dla mnie czyli kogoś kto robi między 25-30 ślubów rocznie MotionJPEG jest za duży. W ubiegłym sezonie w pewnym momencie miałem 13 zleceń nagranych na dyskach, czekających na swoją kolej do obróbki. Nie wiem ile musiał bym mieć dysków aby zrobić magazyn z backupem pod MotionJPEG... Trochę inny świat. :-)

Dodano po 1 godzinie 2 minutach 14 sekundach:
Moim zdaniem jeśli taka aktualizacja będzie miała miejsce to Canon daje do zrozumienia że kamera C100mk3/C200 bdzie, ale jej cena wskoczy na 30-35 tyś. zł. I znów będzie trochę westchnieniem dla wielu, bo będzie miała to co trzeba mieć, łącznie z 4k, jednak za cenę już nie dla wielu, co wcale nie oznacza że ceny obecnych C100 są normalne i dla wielu...
alias
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 10:08

wemlo pisze:Źródło posta W porównaniu z kodekiem w C100 MotionJPEG generuje dla mnie chore wielkości plików.

AVCHD ma stopień kompresji w zakresie 1:100 - 1:200, a MotionJPEG 1:20 wiec różnica jest zasadnicza
i są z niej dwa wyjścia
- zainwestować w macierz dyskową oparta na zwykłych tanich dyskach
- konwertować MotionJPEG do innego formatu o mniejszej objętości
i teraz jest istota sprawy, bo
konwertując z MotionJPEG do nawet AVCHD można uzyskać lepszą surówkę niż nagraną od razu w kamerze w AVCHD
a jest to możliwe ponieważ kamera kompresując w czasie rzeczywistym musi dokonywać pewnych kompromisów
natomiast tutaj nic nas nie goni i możemy sobie ten proces przeprowadzić w znacznie lepszy sposób niż jaki odbył się w kamerze
rzecz jasna nie musi to być AVCHD i mamy swobodny wybór formatu i jego parametrów
ale proces ten ma zasadniczą wadę jaką jest dodatkowy czas i praca :(
dlatego jakbym miał wybierać z tych dwóch możliwości to wolałbym zdecydowanie macierz, ona zawsze się przyda żeby nie wiem jaka duża była
a jej zaletą nie do przecenienia jest możliwość rozbudowy czy modernizacji w razie potrzeb :D
Ziben

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 13:16

oby nie wyszło zaraz że to prima aprilis, albo że konkurencja sobie robi jaja z marzeń użytkowników canona ;)
Admin
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 13:23

Sony sobie robi :)
Obrazek
To niby 16-35/2.8 :)
Admin też człowiek (z kamerą:)
illegalstudios
Awatar użytkownika

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 14:48

Info z Canonem wyszło 2 dni temu, więc raczej nie sądzę.

Za to info o Sony A7s III wyszło dzisiaj :D

Obrazek
Ziben

Powrót lustrzanek Canona do branży filmowej?

1.04.2017, 15:41

alias pisze:
Admin pisze:Źródło posta Sony sobie robi

https://youtu.be/OhxcL2OLDG0


dobrzy są w tych fotoszopkach ja ostatnio nie mogłem usunąć jednej logówki :P

Wróć do „Plotki, przecieki”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal