Premiera 5 września. Jest już specyfikacja body i szkieł. Przejściówka na EF z możliwością zamocowania filtra:
https://www.canonwatch.com/this-is-the- ... ecs-lenses
Fajny system się szykuje
Canon R
Canon R
taką specyfikacje video podają Internety: Video: 4K30p, full HD 60p, HD 120p, na bak będzie 4:2:0 8 bit, pewnie po hdmi 4:2:2 ale wątpię żeby 10 bitów... To Canon w końcu.
Fajnie, że kitowy zoom ma światło 2.0, szkoda że zakres 2.5x Chyba wolałby 24-70 f/2.8 Bardzo będzie brakowało dołu, a dwudziestki na razie brak.
Ciekawią mnie dwie sprawy: ilość gniazd SD i dynamic range, zarówno video jak i foto - to będą czynniki które u mnie przechylą szalę
Fajnie, że kitowy zoom ma światło 2.0, szkoda że zakres 2.5x Chyba wolałby 24-70 f/2.8 Bardzo będzie brakowało dołu, a dwudziestki na razie brak.
Ciekawią mnie dwie sprawy: ilość gniazd SD i dynamic range, zarówno video jak i foto - to będą czynniki które u mnie przechylą szalę
Canon R
the_watcher pisze:Źródło posta taką specyfikacje video podają Internety: Video: 4K30p, full HD 60p, HD 120p, na bak będzie 4:2:0 8 bit, pewnie po hdmi 4:2:2 ale wątpię żeby 10 bitów... To Canon w końcu.
Fajnie, że kitowy zoom ma światło 2.0, szkoda że zakres 2.5x Chyba wolałby 24-70 f/2.8 Bardzo będzie brakowało dołu, a dwudziestki na razie brak.
Ciekawią mnie dwie sprawy: ilość gniazd SD i dynamic range, zarówno video jak i foto - to będą czynniki które u mnie przechylą szalę
Gdzieś czytałem, że na zewnątrz:
"10-bit 4K HDMI clean output support BT.2020 color matrix, not the old BT.709"
Tu masz specyfikację:
https://drive.google.com/file/d/1CAZOij ... rIAoN/view
Slot będzie jeden - to w końcu amatorskie body. Szkła moim zdaniem super na początek. Podoba mi się też przejściówka z mocowaniem filtra; wreszcie będzie można zamontować jeden szary filtr do wszystkich obiektywów. Problem z brakiem szkieł nie istnieje bo możesz podpiąć wszystkie EF i sądzę, że będą działały równie dobrze jak natywne szkła "R".
Canon R
sven pisze:Źródło posta Slot będzie jeden - to w końcu amatorskie body.
Oj, to jest słaby argument. Sony a 7III też jest amatorskie, a ma 2 sloty. No chyba, że canon R będzie dużo tańszy. Wtedy chętnie wejdę pod stół i wszystko odszczekam.
Canon R
luke pisze:Oj, to jest słaby argument. Sony a 7III też jest amatorskie, a ma 2 sloty. No chyba, że canon R będzie dużo tańszy. Wtedy chętnie wejdę pod stół i wszystko odszczekam.
Czy ja wiem czy słaby? To body to odpowiednik amatorskiego 6d mk II. Nikon Z w obu modelach ma jeden slot, a Canon ma być najtańszym z wymienionych (podobno 1900 $). Z czystej ciekawości; zawsze używacie 2 slotów??
Mam nadzieję, że te 10 bit na zewnątrz się potwierdzi, bo to dla mnie znacznie ważniejsze niż 2 slot (jak już wspomniałeś o A 7 III).
Canon R
Też nie otaczałbym jakimś mistycyzmem drugiego slotu, aczkolwiek odkąd go mam, to piszę wszystko w backupie. Czy to mi kiedyś tyłek uratuje czy nie - nie wiem, bo póki co nigdy zapis na kartę mnie nie zawiódł, ale skoro mam, to korzystam Czuję się minimalnie spokojniejszy jednakże, mając ten backup, zwłaszcza w reportażówce.
Aczkolwiek jakbym miał wybór - dwa sloty albo 4k50p, wybrałbym to drugie
Aczkolwiek jakbym miał wybór - dwa sloty albo 4k50p, wybrałbym to drugie
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Canon R
sven pisze:Z czystej ciekawości; zawsze używacie 2 slotów??
Oczywiście. W fotoreportażu to podstawa.
Canon R
docxxx pisze:Źródło postasven pisze:Z czystej ciekawości; zawsze używacie 2 slotów??
Oczywiście. W fotoreportażu to podstawa.
Od 15 lat nie miałem padu karty, dlatego pytam odpukać ......
Canon R
sven pisze:Od 15 lat nie miałem padu karty, dlatego pytam odpukać ......
Backup to jedno, ale overflow to drugie. Warto mieć drugi slot.
Canon R
sven pisze: Z czystej ciekawości; zawsze używacie 2 slotów??
Ja zawsze. Ustawiam kamerę tak, aby na drugą kartę zapisywała obraz z tylnego obiektywu i w ten sposób robi mi się od razu making of
A na serio - zawsze używam, choć nigdy mi karta nie padła (używam wyłączni Sandisk)
Canon R
sven pisze: Z czystej ciekawości; zawsze używacie 2 slotów??
Ja zawsze używam dwóch slotów. Zgrywam z pierwszej karty na pierwszy dysk, z drugiej na drugi dysk (backup) na drugim komputerze. Tak robię z materiałem z GH5 i z dwóch kamer. Raz miałem "pad" karty Kingstona i teraz dmucham na zimne.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Canon R
Z tymi slotami, to tak: jak coś ważnego i niepowtarzalnego to zawsze z backupem (nawet ślub spełnia te kryteria). Jak robię krajobraz, zdjęcia wnętrz, czy nawet produktową u klienta to prawie nigdy...
Z rok czy dwa temu, padła mi karta CFast Sandiska, w trakcie ślubu. Sandisk kartę wymienił gratis ale dane były nie do odzyskania, uratowała mi tyłek kopia na CompactFlashu.
(Nota bene, w ciągu 15 lat, odkąd robię cyfrowo, padły mi w sumie trzy karty - trzy Sandiski - z czego dwa wymienili gratis, trzeciego nie reklamowałem).
Dla mnie ważny jest backup, ważniejszy niż 4K@60p
Z rok czy dwa temu, padła mi karta CFast Sandiska, w trakcie ślubu. Sandisk kartę wymienił gratis ale dane były nie do odzyskania, uratowała mi tyłek kopia na CompactFlashu.
(Nota bene, w ciągu 15 lat, odkąd robię cyfrowo, padły mi w sumie trzy karty - trzy Sandiski - z czego dwa wymienili gratis, trzeciego nie reklamowałem).
Dla mnie ważny jest backup, ważniejszy niż 4K@60p
Canon R
the_watcher pisze:Źródło posta Dla mnie ważny jest backup, ważniejszy niż 4K@60p
zgadzam się i chociaż (odpukać) ja jeszcze faila nie miałem to za każdym razem na ślubie taka myśl mi przez ułamek sekundy przelatuje "co by było gdy by". Ja mam sporo kart 64GB i co etap realizacji je zmieniam - w jakimś tam minimalnym stopniu staram się obniżać ryzyko utraty całego materiału. Następna puszka obowiązkowo 2 sloty.
"Ojciec Zdzicha"
Canon R
Podzieliłem temat: newsy-f32,canon-r-oficjalna-zapowiedz-t2086.html
Admin też człowiek (z kamerą:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości