Blackmagic Pocket 4K

Zapowiedzi sprzętowe, nowinki i inne potwierdzone informacje
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 11:23

M4jster pisze:Źródło posta A jako ciekawostka - obecnie żaden bezlusterkowiec nie wypuszcza po hdmi 12 bit wymaganych do nagrania materiału w prores raw.
I raczej a7s3 również tego nie będzie posiadał, bo zniszczyli by fs5, fs7 itd..

nie za bardzo znam się na sprzęcie filmującym, ale chyba istotna jest też kwestia jaka implementacja HDMI jest w tych kamerach i aparatach
tu masz link do takiego ładnego podsumowania: https://blog.toonormal.com/2014/01/10/4 ... eep-color/
stare to co prawda, ale czytelne

Dodano po 1 godzinie 53 minutach 24 sekundach:

przy okazji wracam do fotki którą z meandrów internetu wydobył sven
gdzie ładnie widać jak tą operację robić można już z poziomu aparatu właśnie za pomocą LUT-a
ta fotka jest kluczowa, bo wyraźnie widać, że opcje formatu wyjściowego ustawianym nie w opcjach zapisu a LUT-em
oczywiście, jak pisałem wcześniej mając RAW-y lub ProRes RAW-y zrobimy to sobie w NLE, jednocześnie mając możliwość zdecydowanie się na cokolwiek innego

inaczej mówiąc posiadacz zwykłego NLE ustawi sobie w puszcze i już nic nie, posiadacz porządnego NLE zdecyduje w postprodukcji na samym końcu

Obrazek
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 12:11

a to nie jest ustawienie LUTa na ekran? żeby klient nie musiał oglądać wypranego obrazka?
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 12:24

MarcinM pisze:Źródło posta a to nie jest ustawienie LUTa na ekran? żeby klient nie musiał oglądać wypranego obrazka?

to wtedy raczej powinno być w zakładce Monitor?
nie znam pocketów od tej strony, a właściwie wyższych modeli bo system jest z którejś lepszej kamery przecież
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 12:33

no przynajmniej do tej pory tak było, a to jest ten sam OS
https://theunlockr.com/2016/11/16/insta ... ursa-mini/

w opcjach monitorowych włączasz i wyłączasz lut. ale LUT wybierasz pod "luts"
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 14:43

aha, chyba masz rację, no to nie jest tak jak pisałem powyżej z tym wyborem już na poziomie puszki

Dodano po 2 godzinach 6 minutach 1 sekundzie:
trochę już filozofuję, ale tak sobie pomyślałem, że jakby eksportować z NLE również w ProRes RAW-ie
to można by go odtwarzać odpowiednim playerem na ekranie monitora czy smartfona albo w projektorze kinowym
od razu wysyłając dane o danej składowej R lub G lub B na właściwy piksel matryce monitora/rzutnika (odpowiednio R lub G lub B)
i dzięki temu cały proces od filmowania, przez montaż i obróbkę, aż do finalnego wyświetlenia odbywałby się z całkowitym pominięciem kodowania/dekodowania koloru
w dodatku taki player byłby prostszy niż obecne, bo jego zadaniem byłaby tylko dekompresja i ewentualne przeskalowanie obrazu
czyli analogicznie jakby robić zdjęcie w prawie bezstratne kompresowanym BMP i wyświetlać je na monitorze
prosto, szybko i przyjemnie, bez żadnych przekłamań koloru
tylko niekompatybilne z całą telewizją, wiec dalej nie ma co filozofować :lol:
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 15:11

dochodzi jeszcze jedna rzecz - rzeczywistość jest niegrywalna, więc nie każdy chce ją pokazywać taką, jaką ona jest :)
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 15:19

MarcinM pisze:Źródło posta dochodzi jeszcze jedna rzecz - rzeczywistość jest niegrywalna, więc nie każdy chce ją pokazywać taką, jaką ona jest

ale temu zapobiega obróbka w NLE, i team 'kreujesz' rzeczywistość
to tylko uprasza cały proces i znacząco zmniejsza zniekształcenia ;)
sven

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 15:25

Materiał z Panasa EVA nagrany w PRR na Inferno:
https://www.youtube.com/watch?v=gA8HASwg9PE
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

17.04.2018, 22:49

alias pisze:Źródło posta aha, chyba masz rację, no to nie jest tak jak pisałem powyżej z tym wyborem już na poziomie puszki


z tego co mówi ten koleś wynika, że jednak obie opcje są możliwe - jako LUT podglądowy i można bake'ować dla szybszej pracy :)

https://www.youtube.com/watch?v=zgRAQDQUcZs&app=desktop
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 10:15

na grupie blackmagica człowiek wkleił link, podobno z materiałem z Pocketa. Nie ściągałem jeszcze, więc nie wiem co w środku.

https://cloud.4framemusic.com/s/aD86HQck9EY3xtk
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 10:52

MarcinM pisze:Źródło posta z tego co mówi ten koleś wynika, że jednak obie opcje są możliwe - jako LUT podglądowy i można bake'ować dla szybszej pracy

no taki wariant aż się prosi w tym układzie, tym bardziej że LUT i tak działa na danych RGB
jest więc znacznie szybszy i dokładniejszy w działaniu
i jak ma być użyty to właśnie w tym momencie całego procesu lub w postprodukcji
obejrzałem na YT taki materiał gdzie gość targów NAB przeleciał dokładnie całe menu pocketa
i to mnie znów utwierdza w przekonaniu, że to chyba jednakowoż LUT do eksportu ;)
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 11:06

możesz wybrać - to lut do podglądu, a dodatkowo możesz od razu nałożyć na materiał.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 11:51

MarcinM pisze:Źródło posta możesz wybrać - to lut do podglądu, a dodatkowo możesz od razu nałożyć na materiał.

ok, w sumie jak zwał tak zwał, ważny jest efekt
i bardzo mi się to tu podoba

Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
MarcinM pisze:Źródło posta na grupie blackmagica człowiek wkleił link, podobno z materiałem z Pocketa. Nie ściągałem jeszcze, więc nie wiem co w środku.
https://cloud.4framemusic.com/s/aD86HQck9EY3xtk


zapuściłem pobieranie, ale to idzie jak flaki z olejem
ok. 6h, a siedzę na łączu 1Gbps :(
kulfi82
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 14:04

U mnie się pobrało normalnie, bez problemu.
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 15:30

warto zerkać co zeznaje mediainfo, a zeznaje sporo:

Ogólne
Pełna ścieżka : C:\TEMP\BM Pocket 4K\A004_04121243_C001.mov
Format : MPEG-4
Profil formatu : QuickTime
ID kodeka : qt 2005.03 (qt )
Rozmiar pliku : 11,2 GB
Czas trwania : 4 min 9s
Całkowita przepływność bitów : 384 Mb/s
Zdekodowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
Znakowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
Biblioteka zapisująca : Apple QuickTime
com.apple.proapps.manufacturer : Blackmagic Design
com.blackmagic-design.camera.uuid : fdee50bc-5896-477b-be85-b1a07a8382c5
com.blackmagic-design.camera.projectFPS : 24
com.apple.proapps.shootingRate : 50
com.blackmagic-design.camera.cameraType : Blackmagic URSA Pocket
com.blackmagic-design.camera.shutterAngl: 190°
com.blackmagic-design.camera.iso : 800
com.blackmagic-design.camera.whiteBalanc: 5450
com.blackmagic-design.camera.whiteBalanc: -20
com.apple.proapps.customgamma : com.blackmagic-design.camera.filmlog
com.blackmagic-design.camera.look.LUTNam: Blackmagic 4K Film to Video.cube
com.blackmagic-design.camera.guides.aspe: 2.35:1
com.blackmagic-design.camera.guides.safe: 45
com.blackmagic-design.camera.firmware : 5.5
com.apple.proapps.clipID : A004_04121243_C001
com.apple.proapps.reel : 4
com.apple.proapps.scene : 1
com.apple.proapps.shot : 31
com.blackmagic-design.camera.environment: exterior
com.blackmagic-design.camera.dayNight : day
com.apple.proapps.cameraName : A
com.blackmagic-design.camera.colorScienc: Blackmagic URSA Pocket, Color Science Gen 4
com.blackmagic-design.camera.dateRecorde: 2018:04:12

Wideo
ID : 1
Format : ProRes
Wersja formatu : Version 0
Profil formatu : 422 HQ
ID kodeka : apch
Czas trwania : 4 min 9s
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 369 Mb/s
Szerokość : 3.840 pikseli
Wysokość : 2.160 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
Tryb wyświetlania klatek : Zmienny
Szybkość wyświetlania klatek : 12,507 kl/s
Minimalna szybkość wyświetlania klatek : 3,429 kl/s
Maksymalna szybkość wyświetlania klatek : 24,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
Rodzaj skanu : Progresywny
bity/(piksele*ramki) : 3.554
Rozmiar strumienia : 10,7 GB (96%)
Biblioteka zapisująca : bmd0
Język : Angielski
Zdekodowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
Znakowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
matrix_coefficients_Original : BT.709

Audio
ID : 2
Format : PCM
Ustawienia formatu, bez endiana : Little
Ustawienia formatu, znak : Signed
ID kodeka : in24
Czas trwania : 1 min 59s
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 2.304 kb/s
Kanały : 2 kanały
Rozmieszczenie kanałów : Front: L R
Częstotliwość próbkowania : 48,0 kHz
BitDepth/String : 24 bity
Rozmiar strumienia : 33,0 MiB (0%)
Język : Angielski
Zdekodowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
Znakowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44

Inny
ID : 3
Type : Time code
Format : QuickTime TC
Czas trwania : 4 min 9s
TimeCode_FirstFrame : 12:43:44:11
TimeCode_Striped/String : Tak
Język : Angielski
Zdekodowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
Znakowana data : UTC 2018-04-12 01:43:44
yotka
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 15:38

alias pisze:Źródło posta com.blackmagic-design.camera.cameraType : Blackmagic URSA Pocket

:lol:
Ciekawe czy pierwotnie tak miała nazywać się ta kamera.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 15:43

a tu bije przedziałem najlepsze smatrfony:

Tryb wyświetlania klatek : Zmienny
Szybkość wyświetlania klatek : 12,507 kl/s
Minimalna szybkość wyświetlania klatek : 3,429 kl/s
Maksymalna szybkość wyświetlania klatek : 24,000 kl/s
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 15:56

odtwarzaliście? i co?
kulfi82
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 18:22

Nagrywał to jakiś amator, nie wiem czym on się bawił ISO czy przysłoną raz ciemno raz przepał.. Wyciąłem kawałek, pokolorowałem w DR i skonwertowałem do 1080p
https://www.dropbox.com/s/nzlidkjsbw79c ... d.mp4?dl=0

nie wiem czemu mi DR wypluł takie klatkowanie pewnie coś namieszałem podczas eksportu
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 19:57

MarcinM pisze:Źródło posta odtwarzaliście? i co?

pierwsze wrażenie, to że nie maiłem już absolutnie żadnych wątpliwości iż amerykańską matrycę zastąpiła japońska matryca panasonica :D

Dodano po 3 minutach :
kulfi82 pisze:Źródło posta nie wiem czemu mi DR wypluł takie klatkowanie pewnie coś namieszałem podczas eksportu

podpowiedź masz przecież dwa posty wyżej ;)
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 21:15

no a ten ciemno i przepał to nie po to, aby można było zobaczyć co można odzyskać w tym formacie?
kulfi82
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 21:21

MarcinM pisze:Źródło posta no a ten ciemno i przepał to nie po to, aby można było zobaczyć co można odzyskać w tym formacie?


wygląda to bardzo chaotycznie i nie sądzę aby taki był zamysł.
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

18.04.2018, 21:38

zamysł to i może był,
ale wykonanie do kitu
kotleś nawet nie nagrał komentarza co w danej chwili zmienia :(
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

19.04.2018, 08:14

MarcinM pisze:Źródło posta na grupie blackmagica człowiek wkleił link, podobno z materiałem z Pocketa. Nie ściągałem jeszcze, więc nie wiem co w środku.
https://cloud.4framemusic.com/s/aD86HQck9EY3xtk


pomijając fakt, że materiał usunięto z serwera
to jeszcze wiemy, że to był tylko fragment większej całości prawie godzinnych testów

Obrazek
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

23.04.2018, 20:24

dziś miałem chwilkę i trochę bardziej przyjrzałem samplowi który był dostępny w internecie
przypomnę jeszcze raz ten zmienny klatkaż wykazany przez MediaInfo
niczym ze smartfona z kiepskim procesorem

alias pisze:Źródło posta Tryb wyświetlania klatek : Zmienny
Szybkość wyświetlania klatek : 12,507 kl/s
Minimalna szybkość wyświetlania klatek : 3,429 kl/s
Maksymalna szybkość wyświetlania klatek : 24,000 kl/s


i na mój gust po analizie wręcz poklatkowej doszedłem do wniosku,
że koleś co to nagrywał miał kartę pamięci /prawdopodobnie jakaś zwykła SD/
która totalnie nie wyrabiała się z zapisem, co skutkowało tym, że procesor pocketa grzecznie czekał na kartę
i pomijał klatki które nie była w stanie przesłać karta
generalnie, zmniejszanie się klatkażu nie miało nic wspólnego ze zmianą dynamiki ruchu w kadrze czy z momentem zmiany jasności obrazu
tak jak to się dzieje w smartfonach
pociesza mnie fakt, że pocket nie odmówił zapisu na niekompatybilnej karcie, tylko robił co mógł by uratować zapis
a widać, że zrobił bardzo wiele, bo MediaInfo nie kłamie ;)

Dodano po 6 minutach 16 sekundach:
aha, nie mam też wątpliwości gdzie i kiedy zrobiono te testy :)

Obrazek
Arsen

Blackmagic Pocket 4K

23.04.2018, 23:31

Pobieżnie prześledziłem wątek i chyba nigdzie nie padła ta informacja. Crop w trybie HFR (slow-mo) jest naprawdę pokaźny i przelicznik ogniskowej wynosi x4.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

24.04.2018, 08:21

Arsen pisze:Źródło posta Pobieżnie prześledziłem wątek i chyba nigdzie nie padła ta informacja. Crop w trybie HFR (slow-mo) jest naprawdę pokaźny i przelicznik ogniskowej wynosi x4.

masz link na źródło informacji?
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

29.05.2018, 09:58

może kogoś to zainteresuje
mam kolegę w stanach który pracuje od półtora roku w dziale produkcji filmowych Netfliksa
/wcześniej w Bad Robot, a kiedyś w Orionie/
i on powiedział mi wczoraj, że nowy pocket dostał ich wewnętrzny atest, co oznacza że mogą go używać do własnych produkcji
cokolwiek to może oznaczać to chyba dobra i ciekawa wiadomość ;)
szczególnie zastanawia, że testują coś co jeszcze nie jest w sprzedaży :o

Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrCanon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin Mavic Air Phantom ProZhiyun Crane 24kGoProSony FS7 FS5Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH5s GH5Sony A6300 A6500 A7S2 RX100m5Gimbal