Witam
Co byście polecili 10-12 mm ze światłem 1.4 miało by to iść potencjalnie na gmibal zhiyun crane więc ciężka sigma 18-35 z adapterem odpada.
Przeznaczanie sala weselna. Na Af aż tak mi nie zależy. Obecnie na body GX80 i przyszłe ... GH5 lub G90
Do wyboru:
Panasonic 12 mm 1.4 ale cena to 6200 - 6500 zł w PL
Voigtlander 10.5mm f/0.95 cena 4800 zł
Samyang 12 mm 2.0 ze Canon/Nikon + Mikaton Lens Turbo około 2200 zł taki zestaw (czy te adaptery bedą wspierane przez GH5 ?)
Inne ? Wasze typy ?
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Dobre pytanie, też coś takiego będzie mi potrzebne, gdybym jednak kupił tego gh5
z tym, że ja prawie na pewno będę bazował na szkłach Canona + speedbooster, więc cropowe szkła canona(nikona) też wchodzą w grę.
z tym, że ja prawie na pewno będę bazował na szkłach Canona + speedbooster, więc cropowe szkła canona(nikona) też wchodzą w grę.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szeroko i mega jasno na Panasonic
ginlemon pisze:Źródło posta Samyang 12 mm 2.0 ze Canon/Nikon + Mikaton Lens Turbo około 2200 zł taki zestaw (czy te adaptery bedą wspierane przez GH5 ?)
Nie podepniecie tak tego szkła, bo nie ma ono mocowania EF tylko M, przeznaczone jest pod bezlusterkowce. Obiektyw kryje matrycę APSC, ale brakuje na rynku odpowiedniego adaptera. Chyba jedyne rozwiązanie to wymiana bagnetu u jakiegoś magika. W przeciwnym wypadku pozostaje 14 mm 2.8 lub 2.4, a to już lepiej chyba Tokinę 11-20 kupić.
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Olympus 12mm 2.0 - ja chce to na gimbal. Jaśniej to bez sensu bo będzie problem z trafieniem z ostrością.
Świetne i jasne są voigtlandery, piękne szkła, świetna plastyka, bardzo dobrze się pracuje.
12mm 1.4 nie miałem w rękach ale w testach wygląda super... Drogo ale jak to leica - pewnie warta kasy.
Wąsko jest też leica 42.5 1.2
Tanio i jasno jest leica 25mm 1.4
Świetne i jasne są voigtlandery, piękne szkła, świetna plastyka, bardzo dobrze się pracuje.
12mm 1.4 nie miałem w rękach ale w testach wygląda super... Drogo ale jak to leica - pewnie warta kasy.
Wąsko jest też leica 42.5 1.2
Tanio i jasno jest leica 25mm 1.4
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Arsen pisze:Źródło posta Samyang 12 mm, Nie podepniecie tak tego szkła bo nie ma ono mocowania EF
Nie kumam, przecież ten samyang ma mocowanie m4/3 chyba, że nie załapałem planu...
"Ojciec Zdzicha"
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Oczywiście że ma. I działa dobrze tylko nie ma af a Olek jest połowę mniejszy
Szeroko i mega jasno na Panasonic
8kmichal pisze:Źródło posta I działa dobrze tylko nie ma af
Nie wiem czy w samyangu AF jest jakimś istotnym problemem, przecież w nim możemy od metra ostrzyć do nieskończoności
"Ojciec Zdzicha"
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Arsen pisze:Źródło posta Nie podepniecie tak tego szkła, bo nie ma ono mocowania EF tylko M, przeznaczone jest pod bezlusterkowce. Obiektyw kryje matrycę APSC, ale brakuje na rynku odpowiedniego adaptera.
Tak Arsen masz racje więc grę wchodzi tylko ten 16 mm 2.0 Samyang z Canon/Nikon
kulfi82 pisze:Źródło posta Nie kumam, przecież ten samyang ma mocowanie m4/3 chyba, że nie załapałem planu...
Plan mój był taki żeby mieć samyanga szerokiego z canon/nikon + adapter mikaton lens turbo by mieć jeszcze + 1 EV, wtedy mam coś ala ten 12 mm Panasonic 1.4 tylko że tańszym kosztem bez AF
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Trochę bardziej wąsko, ale świetne, ostre i lekkie szkło na gimbal: Leica DG Summilux 15/1,7 )AF). Sprawdza się również manualny Samyang 12/2.0. Tak jak już napisano powyżej - przy miejszej przysłonie będą kłopoty z DOF
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Szeroko i mega jasno na Panasonic
kulfi82 pisze:Źródło postaArsen pisze:Źródło posta Samyang 12 mm, Nie podepniecie tak tego szkła bo nie ma ono mocowania EF
Nie kumam, przecież ten samyang ma mocowanie m4/3 chyba, że nie załapałem planu...
Kolega chciał podpiąć go do adaptera z soczewką a'la SpeedBooster. Sam już knułem taki plan, że to świetne combo może być, ale jak widać nie ma letko.
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Tak jak Arsen wyżej napisał, bez kombinacji kupić tokinę 11-16 i adapter.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Jeśli już to Tokinę 11-20 - jest to nowsze wersja, z większym zakresem ogniskowym. Jednak w tym wypadku nie mamy lekkiego i szybkiego szkła "pistoleta" jak np w przypadku Olympusa 12mm 2.0
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Można jeszcze pokusić się o:
- SLR Magic 10 mm T2.1 (f 2.0?), 3000 zł
- Kowa 12 mm f 1.8 (T1.9), 3500 zł
W obu przypadkach mówimy o jasnych i szerokich obiektywach.
- SLR Magic 10 mm T2.1 (f 2.0?), 3000 zł
- Kowa 12 mm f 1.8 (T1.9), 3500 zł
W obu przypadkach mówimy o jasnych i szerokich obiektywach.
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Nie zapominajcie o zapowiadanym 7,5mm f2.0 od Laowy, pojawiły się już nawet pierwsze sample foto a na fb piszą "coming soon".
https://www.flickr.com/photos/hhackbart ... 649562113/
Jeśli zrobią rozsądną cenę w okolicach 2k zł, to biorę bez namysłu. Ponadto będzie bezkonkurencyjne pod względem wagi.
https://www.flickr.com/photos/hhackbart ... 649562113/
Jeśli zrobią rozsądną cenę w okolicach 2k zł, to biorę bez namysłu. Ponadto będzie bezkonkurencyjne pod względem wagi.
Szeroko i mega jasno na Panasonic
Janusz_b pisze:Źródło posta Tak jak już napisano powyżej - przy miejszej przysłonie będą kłopoty z DOF
8kmichal pisze:Źródło posta Jaśniej to bez sensu bo będzie problem z trafieniem z ostrością.
Nigdy nie miałem styczności ze światłem 1.4 w m43 na szerokim kącie, i domyślam się że nagrywanie tańców na tej przysłonie będzie trudne przez DOF ale są czasem takie momenty (np. jakieś podziękowania, prezentacja itd. na sali weselnej że wygaszą wszystkie lampy ze sali i np. jest zespół co ma własne oświetlenie gorsze niż ja w "domu na choince" i wtedy na 1/50, iso 2500, F 2.0 mam ponad - 2 EV na aparacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości