Panasonic GH5s

Bezlusterkowce Panasonica
alias
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

23.03.2018, 20:41

arelemm pisze:Źródło posta CineD

a czemu nie v-log?
yotka
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

23.03.2018, 21:12

arelemm pisze:Źródło posta 8bit; profil cineD.

@up
Odpowiedź jest chyba w tym samym zdaniu :mrgreen:
alias
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

23.03.2018, 21:42

ale drugi plik jest 10 bitowy :)
arelemm
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 00:07

W sumie po to by porównać, czy te 10 bit rzeczywiście coś daje. Jestem nad morzem bez gh5s więc jutro nagram w vlogu :) (bo wracam do domu oczywiście).
alias
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 00:12

arelemm pisze:Źródło posta W sumie po to by porównać, czy te 10 bit rzeczywiście coś daje.

gołym okiem widać, że daje
bez zabierania się do kolorwania
zrób v-log też dla 8 i 10 bitów ;)
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 08:29

Jeśli chodzi o dynamikę tonalną, daje bardzo dużo. Sam nawet nie wiedziałem że aż tyle. To co mi się nie podoba to to, że oryginalny LUT dla V-loga wyciąga dziwnie czerwienie, tak że twarz jest nieco bardziej różowa niż w rzeczywistości. Ale to jest pewnie u mnie do dopracowania.
pierdyl
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 09:07

W Gh5 vlog w dynamice tonalnej niby też daje sporo a w rzeczywistości jest tak:
https://www.youtube.com/watch?v=86Dx5qIljZY
Robiłem podobne próby na swoim i wypadało podobnie, była jakaś tam różnica ale nie jakaś kolosalna.

Nie wiem czy GH5s ma lepszą rozpiętość tonalną (powinien w sumie mieć) ale po testach GH5 vs GH5s wypadają niemal identycznie. Co mnie zastanowiło to to, że w teście poniżej GH5s vs A7SII przy pierwszych testach (jakość obrazu) można zauważyć w oknie i za oknem, że GH5s ma ch yba lepszą rozpiętość tonalną niż A7sII
https://www.youtube.com/watch?v=1dbKTx3A0mI&t=162s

Sam nie wiem jak to już jest, z każdej strony inne info jeśli chodzi o DR w GH5s :)
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 10:09

Nie porównywałem cine D do Vloga ale na moje oko różnica jest znacznie większa niż w tym materiale powyżej. Może GH5s ma jednak inaczej pod tym względem?

Dodano po 56 minutach 20 sekundach:
Klatka z ujęcia wczorajszego.Lewa strona kadru to LUT który znalazłem u jakiegoś gościa na blogu, prawa strona to oryginalny LUT ze strony Panasonica dla GH5.
Oczywiście ujęcie nagrane w V-log 10bit 200Mbps.
Oryginalny jak dla mnie daje zbyt różową skórę, dlatego bardziej podoba mi się ten po lewej, tym bardziej że efekt bardziej przypomina kolory Canona.
https://drive.google.com/file/d/1Z-t4b64Mm8LLj2F_EO1FOn225ksWSdOB/view?usp=sharing

LUT do pobrania jest tutaj gdyby ktoś chciał porównać.
https://www.dropbox.com/s/vqv8sj82d2otm3t/V-LOG-L%20PACK%20ONE.zip?dl=0

Dodano po 1 godzinie 27 minutach 55 sekundach:
V-Log L 10bit 200Mbps
https://drive.google.com/file/d/1_Ohr6UceHEj9ilyZa8y6FM-7s_HC0QZL/view?usp=sharing
alias
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 11:39

wemlo pisze:Źródło posta Oryginalny jak dla mnie daje zbyt różową skórę, dlatego bardziej podoba mi się ten po lewej, tym bardziej że efekt bardziej przypomina kolory Canona.
https://drive.google.com/file/d/1Z-t4b6 ... sp=sharing

ale który z tej paczki użyłeś?
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 12:07

alias pisze:Źródło posta ale który z tej paczki użyłeś?

V-Log L corrector ML - chyba tak to się nazywało
LUT jest pozbawiony saturacji, więc dodałem ja chyba na 200 %
alias
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 14:18

wemlo pisze:Źródło posta V-Log L corrector ML - chyba tak to się nazywało

sprawdziłem trzy luty które miałem plus te z tej paczki i powiem tak
że zdecydowanie najlepiej w DR pracuje mi się z tym klipem bez żadnego LUTa, wtedy mogę wszystko z tego zrobić
użycie któregokolwiek LUTa wprowadza jakieś ograniczenie lub zniekształcenia
sam klip jest bardzo wdzięczny i plastyczny do gradingu, jednak 10bit to 10 bit, nawet z panasonicowego bezlusterkowca ;)
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 15:57

alias pisze:
wemlo pisze:Źródło posta V-Log L corrector ML - chyba tak to się nazywało

sprawdziłem trzy luty które miałem plus te z tej paczki i powiem tak
że zdecydowanie najlepiej w DR pracuje mi się z tym klipem bez żadnego LUTa, wtedy mogę wszystko z tego zrobić
użycie któregokolwiek LUTa wprowadza jakieś ograniczenie lub zniekształcenia
sam klip jest bardzo wdzięczny i plastyczny do gradingu, jednak 10bit to 10 bit, nawet z panasonicowego bezlusterkowca ;)

A propo DR... nie wiem czemu nie czyta mi tych plików 10 bit w nim... wczytuje jako audio i tyle.
Poza tym wiadomo, luty są raczej dla tych leniwych lub nie posiadających czasu i/lub wiedzy na grading.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
mav
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 16:04

Darmowa wersja nie czyta 10 bitów :)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

24.03.2018, 16:14

mav pisze:Darmowa wersja nie czyta 10 bitów :)

Ok. Wszystko jasne.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
8kmichal
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

27.03.2018, 08:31

Co mnie bardzo irytuje w obsłudze aparatu - nie trzyma on ustawień :(
Jeśli ustawię np. Fullhd 25fps w tryb zapisu 240klatek - i następnie przełączę się na zapis 4K (np. nagrywam setkę) albo na tryb 1080p50fps 10 bit i znów chcę nagrać kilka ujęć slow motion - to wchodząc w tryb zapisu z vfr (czyli taki tryb, w którym aparat może zapisywać 240 klatek) muszę od nowa ręcznie to przestawiać. Teraz się połapałem, ale coś czuję, że w stresie może mi to jeszcze wiele krwi napsuć. To póki co jedyny i największy minus jaki zaobserwowałem - ale w sumie nie pracowałem nim za wiele, nie na tyle by cokolwiek wysyłać i pokazywać.

Sezon zaczynamy po świętach to zacznę zaawansowane testy w terenie ;)
eX3

Panasonic GH5s

27.03.2018, 08:36

W gh3 po to masz C1-C3 i resztę.. ustaw sobie pod C1 np 1080p50fps 10 bit pod C2 inne i sobie przełączaj jednym ruchem ręki pokrętła ;)
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

27.03.2018, 09:06

eX3 pisze:Źródło posta W gh3 po to masz C1-C3 i resztę.. ustaw sobie pod C1 np 1080p50fps 10 bit pod C2 inne i sobie przełączaj jednym ruchem ręki pokrętła ;)

W GH5s też to nie trzyma bierzących ustawień, tylko te które zapisujesz w momencie konfiguracji C1 C2...
W praktyce ze każdym razem musisz od nowa ustawiać balans bieli, przysłonę, iso... Niby super bo mamy progrmy do własnej konfiguracji których głównym celem jest zmiana rozdzielczości czy fps'ów w locie, a w praktyce i tak to się nie sprawdza.
kulfi82
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

27.03.2018, 09:42

W Sony jest podobnie po zaprogramowaniu na sztywno funkcyjnych nie pamiętają korekcji z ręki podczas kręcenia. To był chyba efekt zamierzony.
"Ojciec Zdzicha"
Berreck

Panasonic GH5s

27.03.2018, 21:08

Coś nie halo u Was. W g80 i g7 pamięta stawienia w zwykłym trybie. Coś w menu pewnie trzeba ustawić.
8kmichal
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

27.03.2018, 22:41

Gh4 też pamięta, ale temat dotyczy gh5s, który niż tego nie potrafi.

:)
Berreck

Panasonic GH5s

27.03.2018, 23:11

Słabsze maja, a tu by wycięli :shock:
eX3

Panasonic GH5s

27.03.2018, 23:46

Przecież takie jest założenie ustawień własnych, ustawiasz sobie kodek, fpsy, nawet iso co tam chcesz i zapamiętuje i tyle.. no chyba zmiana iso, wb czy przysłony jest dużo szybsze jak format zapisu, fpsy itd.. no kto co lubi :D
W g80 i g7 trzyma ustawienia tak samo jak w gh3.. do zmiany wcześniej ustawionych innych.. pokrętłem.. zawsze zostaje zwykłe M tam chyba zawsze zapamiętuje Twoje aktualne ustawienia ?
mav
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

27.03.2018, 23:56

EVA na przykład też nie chciała zapamiętać, że chcę wyświetlać histogram.... a ona nie ma żadnego kółka trybów ;)

Może coś źle przestawiłem albo może to poprawili...
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

28.03.2018, 08:18

eX3 pisze:Źródło posta Przecież takie jest założenie ustawień własnych, ustawiasz sobie kodek, fpsy, nawet iso co tam chcesz i zapamiętuje i tyle.. no chyba zmiana iso, wb czy przysłony jest dużo szybsze jak format zapisu, fpsy itd.. no kto co lubi :D
W g80 i g7 trzyma ustawienia tak samo jak w gh3.. do zmiany wcześniej ustawionych innych.. pokrętłem.. zawsze zostaje zwykłe M tam chyba zawsze zapamiętuje Twoje aktualne ustawienia ?

Nie wiem, nie siedzę w tym systemie, mam GH5s od dwóch miesięcy. Może czegoś jeszcze nie wstukałem w menu. Ale w obecnej chwili tryby własnych ustawień sa dla mnie bezużyteczne. Mówisz że można zmienić balans bieli, ISO czy przysłonę, tylko czemu mam to robić gdy chcę zmienić szybko tylko klatkaż lub rozdzielczość? A co gdy skrzętnie ustawię sobie balans bieli do wzornika? Znowu muszę wyciągać tenże wzornik i to robić, lub zdać się na to co zostało zaprogramowane, lub, jeśli będę miał na tyle czasu ustawić w Kelvinach. Rozumiem że można zaprogramować konkretne ustawienia np balansu bieli w różnych miejscach, ale jest wiele sytuacji gdy chcę po prostu zrobić szybko slow-motion lub nagrać coś w 4K bez ingerencji w ISO, przysłonę czy WB.

Dodano po 11 minutach 11 sekundach:
Ja mam jeszcze inne pytanie.
Czy w GH5s lub GH5 jest możliwość ingerencji w ustawienia V-Loga? Chodzi mi o dopasowanie maksymalnie kolorów do tego co dają C100... W C100 własnie jest taka możliowść, mnóstwo ustawień po odblokowaniu C-Loga. Wczoraj bawiłem się trochę i spokojnie obrazek w C100 można dopasować do GH5s prosto w body, ale ja chciałbym jednak uzyskiwać kolory z Canona... Wie ktoś coś?
8kmichal
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

28.03.2018, 08:40

Dokładnie tak - w Gh4 po prostu miałem tryby nagrań pod guzikiem i skakałem sobie między 4K, Fhd 200mbit i slow motion - tutaj zrobiłem to samo, ale po wejściu w slow mition muszę odpalać menu i ręcznie zmieniać na 240fps. Przy każdej zmianie będzie trzeba o tym pamiętać :cry:
docxxx

Panasonic GH5s

28.03.2018, 10:22

Koledzy, sorki że robię OT w tym wątku, ale wczoraj bawiłem się przez chwilę Panasoniciem G7 i albo ja tego nie znalazlem, albo nie można w trakcie nagrywania zmieniać parametrów? ISO, przysłona, czas? o_0
Czy można to zrobić w GH5(s)?
8kmichal
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

28.03.2018, 10:44

Z tego co pamiętam bez problemu można było zmienić parametry podczas nagrania w G7, w gh4 i gh5s da się na 100%.
pierdyl
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

28.03.2018, 11:19

Da się, pewnie gdzieś przestawiłeś z M na A
pierdyl
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

31.03.2018, 01:53

Jesze w sprawie DR w GH5s. Testowałem dzisiaj i w stosunku do GH5 praktycznie się nie różni. Może DELIKATNIE prawie NIEZAUWAŻALNIE więcej ma w cieniach ale nic poza tym. Więc filmy ze ściemą w VLOGU które wcześniej przesłałem, chyba tyczą się zarówno GH5 jak i GH5s. Swoją drogą ciekawe kiedy Panas coś wymyśli z lepszym zakresem dynamicznym bo ogólnie to układ m4/3 po wypuszczeniu GH5s to teraz tylko na to cierpi.
wemlo
Awatar użytkownika

Panasonic GH5s

31.03.2018, 21:11

pierdyl pisze:Źródło posta Jesze w sprawie DR w GH5s. Testowałem dzisiaj i w stosunku do GH5 praktycznie się nie różni. Może DELIKATNIE prawie NIEZAUWAŻALNIE więcej ma w cieniach ale nic poza tym. Więc filmy ze ściemą w VLOGU które wcześniej przesłałem, chyba tyczą się zarówno GH5 jak i GH5s. Swoją drogą ciekawe kiedy Panas coś wymyśli z lepszym zakresem dynamicznym bo ogólnie to układ m4/3 po wypuszczeniu GH5s to teraz tylko na to cierpi.

Kurczę chyba sam też muszę to potestować bo nie chce mi się wierzyć że V-log L to taka ściema. Bawiłem się już w ten sposób że w Cine D ustawiałem ekspozycję na granicy przepału po czym zmieniałem na V-Log i o żadnym przepale nie było mowy. W tym filmiku o tej ściemie z V-logiem śmierdzi mi to że gość z natywnego ISO 400 schodzi na ISO 200. A natywne iso jest stworzone włąśnie po to żeby to na nim uzyskiwać maksymalny DR.
W Canon C100 natywne iso to 850. I nigdy gdy nagrywam nie schodzę poniżej tej wartości. A gdy zejdę (maksymalnie do 320) to ewidentnie widać że przepala światła dużo szybciej nawet w C-logu.

Wróć do „Panasonic”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal