Panowie i Panie,
szukam dobrego szerokiego szkiełka do pełnej klatki z bagnetem Sony. Nie musi być z AF, choć jest to mile widziany dodatek. Dużym plusem jest możliwość zakręcenia filtra (Sigma dn dg 14-24 jest niestety wypukła i tam tylko i aż filtry kwadratowe).
Gdybym chciał wydać 10 tyś, to bym wciągnął Gmastera 16-35 2.8, jednak jest to zbyt wysoka cena za szkiełko do filmu (można za tyle kupić dwa Xeeny) i nie potrzebuję zooma.
Miałem kiedyś 10-18 4.0 w systemie, ale jest ono pod apsc i pracuje tylko w tym trybie.
Szukam ogniskowej szerszej niż 24.
Laowa 15mm 2.0 albo filmowa 2.1 - czy ktoś z Was uzywa?
Samyang?
Może jeszcze coś innego?
Póki co wewnętrzna walka pomiędzy Laową i Sigmą 14-24 (jak przeboleję brak możliwość używania normalnego filtra nd).
Dzięki za pomoc.
Szeroko FF Sony
Szeroko FF Sony
Dzięki. Nie znałem go. Muszę się zastanowic, czy 20 już wystarczy. W sumie powinno.
Gdyby był 16mm to idealny
Gdyby był 16mm to idealny
Szeroko FF Sony
Mam ten sam dylemat i chyba dość czekania na coś szerszego, więc jesienią planuje kupić.
Są jeszcze te Samyangi 14 i 18/2.8 z AF i niezłymi ocenami:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1352863-REG/samyang_syio14af_e_14mm_f_2_8_f_f_wide.html
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1503295-REG/samyang_syio18af_e_af_18mm_f_2_8_fe.html
Są jeszcze te Samyangi 14 i 18/2.8 z AF i niezłymi ocenami:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1352863-REG/samyang_syio14af_e_14mm_f_2_8_f_f_wide.html
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1503295-REG/samyang_syio18af_e_af_18mm_f_2_8_fe.html
Szeroko FF Sony
Laowa 15mm zero D wypada doskonale. Nie ma af, ale nie ma tez dystorsji. Jest tez wersja 2.1 - filmowa, nieco droższa.
Szeroko FF Sony
i trochę ciemny ale ze stabilizacją
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1082052-REG/sony_sel1635z_vario_tessar_t_e_16_35mm.html
mamy do FS5 szczególnie, jak nie brakuje światła to bardzo fajne rozwiązanie (z Clear Image Zoom to od biedy 16-70 wychodzi jak nie ma czasu zmienić szkła)
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1082052-REG/sony_sel1635z_vario_tessar_t_e_16_35mm.html
mamy do FS5 szczególnie, jak nie brakuje światła to bardzo fajne rozwiązanie (z Clear Image Zoom to od biedy 16-70 wychodzi jak nie ma czasu zmienić szkła)
Szeroko FF Sony
Ja używam kompletnie dziwnego szkla, mianowicie sigme 10-20/3.5
Jest na cropa ale kryje pelna klatke od ~14mm, wiec na a7 poleci a nadal po podłączeniu pod fs7 mam 10mm. Aczkolwiek mam też 20/1.8 i teraz się zastanawiam nad zmianą. Pojawiły się ciekawe i nienajgorsze alternatywy.
Ps. Wspomniany 10-18 tez podobno od pewnego zakresu kryje FF a w a7 możesz wyłączyć autocropa.
Jest na cropa ale kryje pelna klatke od ~14mm, wiec na a7 poleci a nadal po podłączeniu pod fs7 mam 10mm. Aczkolwiek mam też 20/1.8 i teraz się zastanawiam nad zmianą. Pojawiły się ciekawe i nienajgorsze alternatywy.
Ps. Wspomniany 10-18 tez podobno od pewnego zakresu kryje FF a w a7 możesz wyłączyć autocropa.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szeroko FF Sony
Miałem 10-18 4.0 i ten AF wcale "dupy nie urywa", w Fs5 jest dość ciemny, zwłaszcza na sportowe harcie po ciemnym lesie. Najbardziej kusi mnie Laowa 15 2.0, miałem kiedyś Laowę w m43 i to bardzo dobrze i przyjemne szkiełko. Cenowo całkiem spoko... choć jeszcze nie podjąłem decyzji.
20mm to nie tak szeroko, mając zapięte 24-70, 18 to też nadal nie jest efekt "wow", warty zabierania ze sobą kolejnego słoika. Za to od 16 w dół już jest mocno
Panowie - a Xeen y? Jak się nimi pracuje?
20mm to nie tak szeroko, mając zapięte 24-70, 18 to też nadal nie jest efekt "wow", warty zabierania ze sobą kolejnego słoika. Za to od 16 w dół już jest mocno
Panowie - a Xeen y? Jak się nimi pracuje?
Szeroko FF Sony
20 jeszcze jest pseudo-normalny, natomiast poniżej już wyraźnie widać "efekt specjalny". Ja go generalnie bardzo lubię, żeby nie było.
20 chce tylko wymienić na nowszą, mam jeszcze starą Sigmę i zmuszon do ostrzenia manualnie. A mógłby automat zasuwać
20 chce tylko wymienić na nowszą, mam jeszcze starą Sigmę i zmuszon do ostrzenia manualnie. A mógłby automat zasuwać
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szeroko FF Sony
Mam Tamrona 17-28 f2,8. Ma jedną wielką zaletę . Przy zmianie ogniskowej praktycznie nie trzeba wywarzać gimbala
Szeroko FF Sony
Zapomniałem - kolejnym WIELKIM plusem będzie stabilizacja (w Fs5 bardzo się przydaje). Efekt specjalny jest właśnie idealny i mile widziany. Laowa 15mm nie ma stabilizacji, ale cenowo i optycznie jest aktualnie nr 1 - za ok 4 tyś mamy szkiełko pod FF ze światłem 2.0.
Szeroko FF Sony
Zawoziłem wybór (wstępnie) do dwóch:
Sony 16-35 4.0
Posiada AF
Lepszy zakres ogniskowych
Laowa 15mm 2.0
Szerzej
Jaśniej
Stwierdziłem, ze w mojej pracy niezbędna jest opcja zakręcenia filtra z przodu. Nawet jeśli nie Nd to nawet do samej ochrony przedniej soczewki. Przy tak szerokim każda rysa widoczna... a na wyścigach różne rzeczy się dzieją. Ona są dość lekkie, systemowe i wygodne. Minusem Sony jest idiotyczny focus by wire, choć mając tak fajny af to mf nie będzie zbyt często odpalany. W większość bede nim pracował w dzien, wiec to 4.0 nie wypada tak najgorzej, z drugiej storny w fs5 przy 200fps i migawce 1/400 to światło się przydaje.
Cenowo wypadają podobnie, dlatego wybór dość trudny. Nie wiem dlaczego, śle coś nie mam zaufania do tych tańszych Samyangow i do Tamrona. Zeiss Batis jest tylko 18mm, stalki Sonego tez. Sigma nie ma opcji na filtr z przodu, podobnie jak Sony 12-24 a na 16-35 2.8 nieco szkoda mi kasy.
Sony 16-35 4.0
Posiada AF
Lepszy zakres ogniskowych
Laowa 15mm 2.0
Szerzej
Jaśniej
Stwierdziłem, ze w mojej pracy niezbędna jest opcja zakręcenia filtra z przodu. Nawet jeśli nie Nd to nawet do samej ochrony przedniej soczewki. Przy tak szerokim każda rysa widoczna... a na wyścigach różne rzeczy się dzieją. Ona są dość lekkie, systemowe i wygodne. Minusem Sony jest idiotyczny focus by wire, choć mając tak fajny af to mf nie będzie zbyt często odpalany. W większość bede nim pracował w dzien, wiec to 4.0 nie wypada tak najgorzej, z drugiej storny w fs5 przy 200fps i migawce 1/400 to światło się przydaje.
Cenowo wypadają podobnie, dlatego wybór dość trudny. Nie wiem dlaczego, śle coś nie mam zaufania do tych tańszych Samyangow i do Tamrona. Zeiss Batis jest tylko 18mm, stalki Sonego tez. Sigma nie ma opcji na filtr z przodu, podobnie jak Sony 12-24 a na 16-35 2.8 nieco szkoda mi kasy.
Szeroko FF Sony
Wszystko mi się w nim podobało, do czasu przeczytania testu (właściwie to podsumowania ) na:
https://www.optyczne.pl/441.1-Test_obiektywu-Test_Venus_Optics_LAOWA_15_mm_f_2_FE_ZERO-D.html
Sam mam tego Sony 16-35/4, do tego Samyanga 14 T3.1 (niezbyt ostry i na przejściówce z Canona) i muszę dokupić coś jasnego i ostrego (pewno Sony 20/2) - jak bym miał możliwość to bym najchętniej zamienił takie trzy na 16-35 2.8. Może warto dozbierać, szczególnie jak masz dużo biegania i słabo ze zmienianiem szkieł.
Szeroko FF Sony
Dzięki za opinie. Postanowiłem kupić używany 16-35 4.0 i pobawić się do końca sezonu. Z czasem wymienię na GM 16-35 2.8 bo to jednak najlepsze i bezkompromisowe rozwiązanie.
Dam znać jak się sprawdza po kilku testach - mam w weekend dwa wyścigi
Dam znać jak się sprawdza po kilku testach - mam w weekend dwa wyścigi
Szeroko FF Sony
Jak nie zabiją ceną to dla mnie rozwiązaniem będzie:
https://www.sonyalpharumors.com/stunning-sony-is-rumored-to-announce-on-the-world-fastest-16mm-f-1-8-ff-gm-lens-in-2021/
https://www.sonyalpharumors.com/stunning-sony-is-rumored-to-announce-on-the-world-fastest-16mm-f-1-8-ff-gm-lens-in-2021/
Szeroko FF Sony
Raczej będzie "tłusto" - i w obrazku i w portfelu
Kupiłem 16-35 4.0, używany, działa doskonale.
Kupiłem 16-35 4.0, używany, działa doskonale.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości