Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

Obiektywy, filtry, adaptery systemowe
pixeloza.pl

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 00:17

Witam,
Przeszukuję trochę internet, by nie ładować się niepotrzebnie w koszty, ale chciałbym nabyć jakieś ciekawe, niekoniecznie drogie szkła starsze pod analogowe aparaty, które śmiało można wykorzystać teraz w np. bezlusterkowcach.

Polecicie coś od siebie? ktoś ma jakieś doświadczenia z jakimś szkłem i podoba się obrazek z niego pod jakimś względem np. bokeh..

Dzięki
mav
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 00:42

Nie wiem, czy są takie. Te "lepsze" też swoje kosztują. A jak już wydawać kasę na coś lepszego, to lepiej coś np. ze stabilizacją...

Mam 80/2.8 cajsa pod pentacona - bardzo fajna plastyka, ale brak stabi dokucza.
Miałem "cyklopa" 85/1.5, świetna plastyka, jak ktoś lubi swirly bokeh, ale również jego miękkość powodowała silne poczucie braku ostrości, zwłaszcza w zestawieniu z "lepszymi" szkłami.

Miałem jeszcze jakąś 28/2.8 na samym początku zabawy.
Generalnie wydaje mi się, że to jest dobre tylko dla początkujących na sam początek zabawy.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
SOUNDplay

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 04:25

mav pisze:Źródło posta
Generalnie wydaje mi się, że to jest dobre tylko dla początkujących na sam początek zabawy.

Na obrazku ja się nie znam, ale z tego co się orientuję to jest trochę inaczej ;)
https://vimeo.com/223130725
Dividex

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 09:11

Fajny patent z tym wózkiem dla niepełnosprawnych :)
mav
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 11:31

Nie oglądałem tego filmu. Nie napisałem, że to niemożliwe. Owszem, możliwe. Widziałem, że mieli 44-2 i jeszcze jakieś. Może przebierali w egzemplarzach? To z kolei wymaga czasu i jakiejś-tam inwestycji.
Ja ze swojego caisa też jestem zadowolony z obrazka, nawet bardzo, tylko w MOICH realizacjach brakuje mi jednak stabilizacji.
Plan filmowy to zupełnie inna bajka.
Ponadto dla osiągnięcia pewnego film-looku, wady mogą być zaletą, o ile, jak wspomniałem, nie zestawiasz tego z innymi szkłami. Ale film rządzi się swoimi prawami. No i były zapięte do fajnej kamerki, a nie do byle czego :)
Poza tym mimo wszystko autor pyta o "tanie" szkła :)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Marcin Golik
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 11:35

pixeloza.pl pisze:Źródło posta Polecicie coś od siebie? ktoś ma jakieś doświadczenia z jakimś szkłem i podoba się obrazek z niego pod jakimś względem np. bokeh..


Od wielu lat zbieram sobie szkiełka pod M42. W kolekcji mam trochę Takumarów, jednego szerokiego zeissa 20mm f2.8, parę heliosów i coś tam jeszcze. Wszystkie mają coś w sobie. Oczywiście trzeba mieć świadomość licznych wad optycznych, ale dla mnie te wady to właśnie zalety :)
Łap lekturę, którą kiedyś znalazłem w necie
Origami
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

29.11.2017, 15:11

Ja szukam czegoś z ogniskową 200 - 300 pod A7r. Macie jakieć typy ?
Marcin Golik
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

30.11.2017, 07:03

Origami pisze:Źródło posta Ja szukam czegoś z ogniskową 200 - 300 pod A7r. Macie jakieć typy ?


Akurat takich długich szkieł pod m42 unikałem ze względu na wagę (metal+szkło robi swoje) i fakt, że przy długich ogniskowych stabilizacja to taki must-have i korzystam z canonowskiego 70-200 f4 IS ;) .
Zatrzymałem się na 135mm, ale pewnie są jakieś zeissy sonnary czy takumary smc, które nie powalą Cię aberracją chromatyczną :)
Origami
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

30.11.2017, 16:45

Marcin Golik pisze:Źródło posta
Origami pisze:Źródło posta Ja szukam czegoś z ogniskową 200 - 300 pod A7r. Macie jakieć typy ?


Akurat takich długich szkieł pod m42 unikałem ze względu na wagę (metal+szkło robi swoje) i fakt, że przy długich ogniskowych stabilizacja to taki must-have i korzystam z canonowskiego 70-200 f4 IS ;) .
Zatrzymałem się na 135mm, ale pewnie są jakieś zeissy sonnary czy takumary smc, które nie powalą Cię aberracją chromatyczną :)

No, właśnie miałem nowego 70-200/4 i sprzedałem za śmieszne pieniądze przy zmianie sprzętu, bo mówili, ze jest tam mnożnik i nie łapie ostrości z Commlite i A7r :/
Marcin Golik
Awatar użytkownika

Stare, manualne szkła do bezlusterkowców

2.12.2017, 12:26

Origami pisze:Źródło posta No, właśnie miałem nowego 70-200/4 i sprzedałem za śmieszne pieniądze przy zmianie sprzętu, bo mówili, ze jest tam mnożnik i nie łapie ostrości z Commlite i A7r :/


Hmmm... z moim speedboosterem i a7rIII AF w 70-200 fajnie śmiga. Przypuszczam, że z adapterem sigmy mc-11 wszystko zacznie chodzić jeszcze lepiej. Teraz minusem jest kiepska praca w ciemniejszych warunkach. Z commlite działa gorzej niż z metabonesem, plus np. na 70mm słabiej sobie radzi niż na 200mm - niezależnie czy tryb s35 czy ff.

Wróć do „Optyka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal