Nurtuje mnie od lat jedna sprawa,
Jestem bardzo ciekaw czym się różnią w jakości obiektywy z górnej półki od tych z dolnej półki, np Zeiss za za 25k od filmowych samyanga za 2K. Wiem że na pewno mniej aberrują, mają lepszy kontrast ale czy to tylko wszystko ? Dlaczego mówi się żeby nie podpinać pod Reda obiektywów pełnoklatkowych-fotograficznych, tylko Panavision, Zeissy albo Prime.
Ktoś kiedyś powiedział coś o rozdzielczości obiektywu, że jest dostosowana np do kręcenia 4K, ale czy to znaczy że najmniejsze cząstki obiektywu są wielkości piksela lub mniejsze ? Co to jest ta rozdzielczość obiektywów ?
Jeśli ktoś zna się na optyce to chętnie poczytam.
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
Pozdrawiam
Piotr @ngc Krężel
http://24fps.pl Filmy Promocyjne i Reklamowe, wizualizacje 3D
http://rental.24fps.pl Wypożyczalnia sprzętu filmowego
Piotr @ngc Krężel
http://24fps.pl Filmy Promocyjne i Reklamowe, wizualizacje 3D
http://rental.24fps.pl Wypożyczalnia sprzętu filmowego
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
Na pewno jest różnica w....prestiżu używania.....
To tak, jak fakt, że raz wyleciały mi zdjęcia, bo ośmieliłem się posiadać tylko floatcama pod REDa, a nie steadicama.
Np. ta nowa seria Tamronów (15-30/2.8) się chwali, że właśnie podoła przynajmniej 50mpix matrycom...
Różnic można dopatrywać się jeszcze w oddychaniu (często fotograficzne szkiełka w ogóle nie są pod to optymalizowane) i parafokalnością.
To tak, jak fakt, że raz wyleciały mi zdjęcia, bo ośmieliłem się posiadać tylko floatcama pod REDa, a nie steadicama.
To jest w ogóle niezły marketingowy bełkocik - przecież obiektywy fotograficzne od dawna muszą zapewniać lepszą rozdzielczość, bo fotki mają i po 50mpix (to gdzie tu do 4k).Piotr Krężel pisze:Źródło posta Ktoś kiedyś powiedział coś o rozdzielczości obiektywu, że jest dostosowana np do kręcenia 4K
Np. ta nowa seria Tamronów (15-30/2.8) się chwali, że właśnie podoła przynajmniej 50mpix matrycom...
Różnic można dopatrywać się jeszcze w oddychaniu (często fotograficzne szkiełka w ogóle nie są pod to optymalizowane) i parafokalnością.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
Obecnie najczęściej używanym przeze mnie obiektywem jest tamron 17-50 2.8 bez stabilizacji, którego jak dobrze pamiętam kupiłem używanego za 700zł. Wiadomo nadszedł czas aby zmienić go na coś "lepszego". Przeglądałem testy i porównywałem go z canonem, sigmą, tokiną... optycznie różnice są tak minimalne że płacić 3000-4000zł za kolejny obiektyw po prostu się nie kalkuluje.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
Różnice są czasami minimalne a czasami bardzo duże. Zależy od modelu typu itd. Kiedyś zmieniałem Canona 50 f1.4 na Sigme 50 f1.4 i różnica była kolosalna w obrazku a cenowo niewiele drożej.
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
mikefilm pisze:Źródło posta Obecnie najczęściej używanym przeze mnie obiektywem jest tamron 17-50 2.8 bez stabilizacji, którego jak dobrze pamiętam kupiłem używanego za 700zł. Wiadomo nadszedł czas aby zmienić go na coś "lepszego". Przeglądałem testy i porównywałem go z canonem, sigmą, tokiną... optycznie różnice są tak minimalne że płacić 3000-4000zł za kolejny obiektyw po prostu się nie kalkuluje.
Też kiedyś miałem tego Tamrona. Jak na te pieniądze to jest naprawdę niezły, ale po przesiadce na Sigmę 18-35 stwierdziłem, że różnica w jakości obrazka zdecydowanie jest warta ceny tej sigmy.
Generalnie dobór szklarni jest sprawą bardzo indywidualną. Każdy ma swoje oczekiwania co do długości ogniskowych, światłosiły, stabilizacji itd.
Prawdziwa optyka filmowa to piękna sprawa, ale jej koszty są tak kosmiczne, że w ogóle o niej nie myślę.
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
luke pisze:mikefilm pisze:Źródło posta Obecnie najczęściej używanym przeze mnie obiektywem jest tamron 17-50 2.8 bez stabilizacji, którego jak dobrze pamiętam kupiłem używanego za 700zł. Wiadomo nadszedł czas aby zmienić go na coś "lepszego". Przeglądałem testy i porównywałem go z canonem, sigmą, tokiną... optycznie różnice są tak minimalne że płacić 3000-4000zł za kolejny obiektyw po prostu się nie kalkuluje.
Też kiedyś miałem tego Tamrona. Jak na te pieniądze to jest naprawdę niezły, ale po przesiadce na Sigmę 18-35 stwierdziłem, że różnica w jakości obrazka zdecydowanie jest warta ceny tej sigmy.
Generalnie dobór szklarni jest sprawą bardzo indywidualną. Każdy ma swoje oczekiwania co do długości ogniskowych, światłosiły, stabilizacji itd.
Prawdziwa optyka filmowa to piękna sprawa, ale jej koszty są tak kosmiczne, że w ogóle o niej nie myślę.
Miałem na myśli obiektywy o identycznych zakresach i światło nośności. Sigma 18-35 to już zupełnie inny obiektyw Mam go w planach zakupowych
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
"jestem bardzo ciekaw czym się różnią w jakości obiektywy z górnej półki od tych z dolnej półki, np Zeiss za za 25k od filmowych samyanga za 2K "
- obiektywy z wyższych półek różnią się zasadniczy sposób od siebie . wg specyfikacji operatorskiej nie cytując definicji : w określonych warunkach oświetlenia rendering kolorów obiektu zgodnego z definicją którą każdy DP zna .......
W szkołach filmowych jednym z przedmiotów - zganień jest sensytometria. Nie będę robił wykładu bo to podstawowe zadnienie operatorskie / a tylko neofitów marketingowcy nakręcą na optykę 4/5 K.
- trzeba popracować nad swą percepcją wizyjną / trzeba mieć świadomość czym się różnią i jak to sprawdzić !!! wybierz się czasami na Camerimage pogadaj z operatorami zawodowymi !....
- obiektywy z wyższych półek różnią się zasadniczy sposób od siebie . wg specyfikacji operatorskiej nie cytując definicji : w określonych warunkach oświetlenia rendering kolorów obiektu zgodnego z definicją którą każdy DP zna .......
W szkołach filmowych jednym z przedmiotów - zganień jest sensytometria. Nie będę robił wykładu bo to podstawowe zadnienie operatorskie / a tylko neofitów marketingowcy nakręcą na optykę 4/5 K.
- trzeba popracować nad swą percepcją wizyjną / trzeba mieć świadomość czym się różnią i jak to sprawdzić !!! wybierz się czasami na Camerimage pogadaj z operatorami zawodowymi !....
Canon C itd :)
Jakość obiektywów - w czym jest różnica ?
Trochę atakujesz, a nie odpowiadasz na pytanie.....
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości