Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

Obiektywy, filtry, adaptery systemowe
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 11:54

Witam.
Od jakiegoś czasu posiadam to szkło, często jest bardzo pomocne w szybkich akcjach...ALE!
Czy zauważył ktoś że na długim końcu mamy WYRAŹNY spadek ilości światła względem tego co deklaruje producent?
O ile moge się zgodzić że na 24 mm jest owe f/4.0, o tyle na 105 mm wygląda to tak jakby było conajwyżej f/5.6....
What the Fuck??

Dodano po 17 minutach 47 sekundach:
Nie wiem czy to mój obiektyw juz jest uszkodzony czy ten typ tak ma ale...
gdy ustawię przysłonę na 4.0 i przejadę po całym zakresie ogniskowych, jasnośc jest prawie jednakowa. Prawie, bo na 105 jest delikatnie ciemniej co wynika z faktu że zmienia się naswietlenie sceny związane z długa ogniskową, więc tego bym się nie czepiał.
Ale co ciekawe, już na przysłonie 4.5 i każdej kolejnej w dół różnica w jasności to jakieś 1 EV pomiędzy krótkim a długim końcem...
Jeśli używa ktoś tego obiektywu, prosił bym o sprawdzenie czegoś podobnego, bo nie wiem czy ten typ tak ma czy tylko mój egzemplarz..

Dodano po 16 minutach 27 sekundach:
Ech.... widzę że mój egzemplarz już się kończy... :-(
mav
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 12:23

Mierzyć nie mierzyłem, ale faktycznie spadek światła da się zauważyć. Ile to już razy zastanawiałem się nad zmianą na np. odpowiednik sigmy...
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 12:32

mav pisze:Źródło posta Mierzyć nie mierzyłem, ale faktycznie spadek światła da się zauważyć. Ile to już razy zastanawiałem się nad zmianą na np. odpowiednik sigmy...

No ja też.
Wydajniejsza stabilizacja, cichsza, a i samo szkło nieco ostrzejsze. Tylko ten pierścień ostrości.... Ech..Niby błachostka ale w filmowaniu może być upierdliwy.
mav
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 12:38

W sumie nigdy jej w ręce nie miałem - co nie tak z pierścieniem?
Ja się właśnie trochę stabilizacji obawiam z sigmy (17-50), mam co prawda inną, ale nie działa za dobrze.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 13:58

Chodzi mi o to że jest bardzo wąski i odwrotnie ułożony na obiektywie, tzn bliżej korpusu kamery. Ale być może nie jest to aż taki problem. Problemem jest to czy w dzisiejszych czasach opłaca się jeszcze kupować obiektyw ze swiatłem 4.0...
mav
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 14:01

Hehe, spójrz na Sony. 28-135/4 18-105/4 18-110/4..... ;)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 14:33

Biorąc pod uwagę A7s to faktycznie nie ma czym sie przejmować. Ale czy Tobie czasem nie brakuje tej jednej działki chociażby?

Dodano po 4 minutach 25 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta Biorąc pod uwagę A7s to faktycznie nie ma czym sie przejmować. Ale czy Tobie czasem nie brakuje tej jednej działki chociażby?

Coraz częściej zastanawiam się nad zakupem 50-100 1.8
W czasie premiery tego obiektywu zastanawiałem się kto to kupi, jednak teraz coraz bardziej dochodzę do wniosku że na matryce Super 35mm ma to sens. Może nie jest tak uniwersalne jak 24-104, bo pod tym względem takie obiektywy nie mają sobie równych, jednak pracując w gorszych warunkach oświetleniowych 4.0 potrzebuje dublera w postaci dwóch stałek...A to już wcale nie wychodzi ani taniej ani bardziej mobilnie w porównaniu do 50-100.

Dodano po 2 minutach :
A set 18-35 oraz 50-100 trzeba przyznać zastępuje wiele obiektywów.
mav
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 14:47

Jest tak jak mówisz. Zooma używam tylko w sytuacjach, kiedy nie ma czasu na żonglowanie szkłami. Ale z drugiej strony wtedy też warunki są wystarczające. Poza tym, używam speedboostera, więc mam de facto jasność szkła 2.8. Zawsze coś.
Dzięki zoomowi mam przynajmniej 4 zróżnicowane ogniskowe, którymi mogę z jednego tematu wyłuskać przynamniej 2-3 ujęcia ;) Przy szybkim repo nie do zastąpienia. W każdym innym przypadki - wolę stałki, a zwłaszcza ukochaną ogniskową 35 i światło 1.4 :)
A jak potrzebuję też szeroko, mam 20/1.8.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
GBV

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 17:22

Mam dokładnie to sam wrażenie, że na końcu jest ciemniej. A te 4.0 na MF to w szybkiej akcji jak dla mnie jest OK - bo czasami się zapędzam w dół z przysłonami i potem mam za płytką głębię.
A tak przy okazji, Wemlo używałeś na c100 sigmę 50-150 2.8?
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 17:36

GBV pisze:Źródło posta Mam dokładnie to sam wrażenie, że na końcu jest ciemniej. A te 4.0 na MF to w szybkiej akcji jak dla mnie jest OK - bo czasami się zapędzam w dół z przysłonami i potem mam za płytką głębię.
A tak przy okazji, Wemlo używałeś na c100 sigmę 50-150 2.8?

Miałem, używałem.... i sprzedałem.
Optycznie tragedii nie ma, w miarę ostry. Ale ma taką winietę że na 150 z tego 2.8 zostaje dosłownie małe kółko na środku... Reszta ciemno... bardzo mnie to denerwowało i dlatego sprzedałem. Poza tym pierścień ostrości był stosunkowo krótki ( mały kąt obrotu ), ale ze względu na wagę i gabaryty dosyć przyjemne szkło.. Jak ktoś nie ma kasy na nic lepszego, lub oczekuje lepszych rezultatów - opcja na pewno do rozważenia. A i jeszcze jedno. W pewnym momencie (jakiś rok temu) doszedłem do wniosku, że mija się chyba z celem kupowanie obiektywu bez stabilizacji powyżej 100mm na kropa.
GBV

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 18:49

no to d... czyli zostaje sigma 50-100.
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 19:46

GBV pisze:no to d... czyli zostaje sigma 50-100.

Widzę ze ten sam problem ma kolega. Tez używasz 18-35 Sigmy?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
GBV

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 20:11

Nie nie używam 18-35, ( choć nie wiem czy nie kupię) wolałbym coś dłuższego. No problem mam zgadza się.
Zastanawiam się nad 24-70 2.8 na cropie dałby ok 36-107mm no i w razie potrzeby mogę założyć na lustro 5d czy 6d,
w kościele takie szkło sądzę że było by uniwersalne.
wemlo
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 21:02

Rozumiem. Ja przynajmniej nie mam żadnej pełnej klatki to mogę nawet wszystkie obiektywy pod kropa mieć. Ja najchętniej nagrywał bym stałkami. Ale problem polega na tym że mam drugiego operatora, który... jakby to powiedzieć.. nie do końca ogarnia nagrywanie stałkami. Jest chyba bardziej kamerzystą niż filmowcem - tak to ładnie ujmę. I dla niego uniwersalny obiektyw chyba byłby najlepszy, chociaż też do końca nie jestem pewien.. :-)
gladiac

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

15.09.2017, 23:42

wemlo pisze:Źródło posta Rozumiem. Ja przynajmniej nie mam żadnej pełnej klatki to mogę nawet wszystkie obiektywy pod kropa mieć. Ja najchętniej nagrywał bym stałkami. Ale problem polega na tym że mam drugiego operatora, który... jakby to powiedzieć.. nie do końca ogarnia nagrywanie stałkami. Jest chyba bardziej kamerzystą niż filmowcem - tak to ładnie ujmę. I dla niego uniwersalny obiektyw chyba byłby najlepszy, chociaż też do końca nie jestem pewien.. :-)


jak to jest były kamerzysta to z pewnością zapodaj zooma, nie będzie musiał tak się pilnować .

Miedzy 2.8 i 4 jest jednak spooooora różnica, dlatego moja sigmę 24-105 wymienię na coś 2.8 , chociaż sigma jest naprawdę super w portretach i nie widzę strat światła na końcu, to jednak komfort użytkowania jest o wiele na plus przy 2.8, choć cena tez robi różnice :)
mav
Awatar użytkownika

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

16.09.2017, 00:44

Ja też jestem "byłym kamerzystą" a jakoś nie płaczę. To chyba tylko taka wymówka przed czymś nowym. Strach. Ale to dobrze, stare grzyby boją się wymiennej optyki i dobrze :)
gladiac - Tyś w kraju czy poza? Może byś chciał tej sigmy się pozbyć? Wtedy bym się zmobilizował i przetestował ją wcześniej, może uda mi się ją wynająć gdzieś najpierw.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
gladiac

Canon 24-105 f/4.0 IS USM - brak światła 4.0 na długim końcu

16.09.2017, 10:23

mav pisze:Źródło posta Ja też jestem "byłym kamerzystą" a jakoś nie płaczę. To chyba tylko taka wymówka przed czymś nowym. Strach. Ale to dobrze, stare grzyby boją się wymiennej optyki i dobrze :)
gladiac - Tyś w kraju czy poza? Może byś chciał tej sigmy się pozbyć? Wtedy bym się zmobilizował i przetestował ją wcześniej, może uda mi się ją wynająć gdzieś najpierw.


od dwóch tygodni znowu poza granicami niestety - co do sigmy to jestem bardzo zadowolony w stosunku jakości do ceny, choć cholerstwo swoje wazy - ale polecam jak najbardziej.U mnie co roku jest wielkie kilku dniowe Expo sprzętu foto/video, można wtedy potestowac sprzęt który np.dopiero będzie miał dopiero premierę , no i kupić w dobrych cenach co tam ktoś potrzebuje, Sigmę kupiłem 600zl taniej niż oficjalna cena sklepowa :)

Wróć do „Optyka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal