Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

Zapowiedzi sprzętowe, nowinki i inne potwierdzone informacje
Admin
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 12:10

Sigma nie zna umiaru - w pozytywnym tego zwrotu znaczenia. Z mojej wiedzy wynika, że przynajmniej 14/1.8 to pierwszy, tak jasny i szeroki obiektyw.
Obrazek
Plotkarze mieli rację i sigma faktyczie zaprezentowała obiektywy:
  • SIGMA 135mm F1.8 DG HSM ART
  • SIGMA 14mm F1.8 DG HSM ART
  • SIGMA 24-70 F2.8 DG HSM OS ART
  • SIGMA 100-400 F5.6-6.3 DG OS Contemporary
O wszystkich obiektywach dokładnie można poczytać tutaj.

Przy chyba wszystkich obiektywach zaznaczono, że będą dobrze współpracować z adapterem Sigmy EF->FE :)
Admin też człowiek (z kamerą:)
quadro
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 14:07

Brzmi interesująco. Ale o wszystkim zadecyduje cena - ale miejmy nadzieję, że będzie równie atrakcyjna jak Sigmy 18-35
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
mikefilm
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 14:43

Mnie się marzy taki szkiełko 16-85 1.8 :) Ciekawe czy kiedyś powstanie, ciekawe też jakie będzie miało gabaryty :)
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
wemlo
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 15:45

mikefilm pisze:Źródło posta Mnie się marzy taki szkiełko 16-85 1.8 :) Ciekawe czy kiedyś powstanie, ciekawe też jakie będzie miało gabaryty :)

Mi by wystarczyło 16-50 1.8 pod kropa, lub 24-105 2.8 ze stabilizacją pod FF :-)

Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Co do Sigm zaprezentowanych, oby nie odpalili jakichś wysokich cen (a dzisiaj to norma) bo ostrzę sobie apetyt na tego 24-70...
135 1.8 to juz specyficzne szkło, z jednej strony światło i rozmycie, z drugiej waga i brak stabilizacji. Ale w dobie stabilizowanych matryc to drugie raczej nie musi być problemem.
Arsen

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 17:03

Tyle dobra naraz - moim zdaniem to świetne propozycje. Sigma robi ostatnio jedne z najlepszych obiektywów i to pomimo wpadki z oddychaniem 50-100 nawet w wersji filmowej (serio). Mogliby odświeżyć 17-50, który optykę ma bardzo przyzwoitą i ma niską minimalną odległość ostrzenia, ale budowa i pierścień ostrości są mocno nieteges. Szczególnie patrząc na obecne standardy tego producenta
Gruby Pan Albert

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 17:20

17-40 (45) T2.0 - a do tego nie oddychające 50-100 T2.0 i styka :D Ew tokina 11-21 T2.0 :D
Arsen

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 19:02

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta 17-40 (45) T2.0 - a do tego nie oddychające 50-100 T2.0 i styka Ew tokina 11-21 T2.0

To już trzeba czekać na kolejną rewizję tych szkiełek, a raczej się na to nie zapowiada :P.

Poza 12-24 całą serię ART szarpałbym jak Reksio szynkę. 70-200 w kategorii cena/jakość też jest bardzo dobrym tele. Brawo Sigma!
Gruby Pan Albert

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 22:22

Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Arsen pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta 17-40 (45) T2.0 - a do tego nie oddychające 50-100 T2.0 i styka Ew tokina 11-21 T2.0

To już trzeba czekać na kolejną rewizję tych szkiełek, a raczej się na to nie zapowiada :P.


Myśle, że sie w końcu doczekamy ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

21.02.2017, 22:35

No i czemu nie wejdą w Sony-E/FE?
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 08:18

kulfi82 pisze:Źródło posta No i czemu nie wejdą w Sony-E/FE?

Właśnie to mnie też zastanawia. System stał się bardzo popularny. Widać mają jakieś powody ku temu.
PanzerMamba
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 08:54

Wchodzą, tylko przez okno, zamiast drzwiami. Widocznie coś jest na rzeczy.
Udostępnili sigmę mc-11 z jakąś tam bazą obiektywów, może nie jest powalająca, ale najważniejsze obiektywy są.
No i niby sigmę 30 1.4 na FE mają.... 50 raczej mieć nie będą, bo sony ma swoją...
Admin
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 10:29

PanzerMamba pisze:Źródło posta 50 raczej mieć nie będą, bo sony ma swoją...

Tak, jakby wcześniej 35tki nie było w Canikonie ;)
PanzerMamba pisze:Źródło posta No i niby sigmę 30 1.4 na FE mają

Na E - ona nie kryje pełnej klatki.
Admin też człowiek (z kamerą:)
Ziben

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 14:20

Nie wejdą w FE bo to kosztu przestawienia produkcji, myśli inzynierskiej i patentów na kazdy obiektyw. A tak maja patent na przejściówkę ktora bedą ulepszać i obiektywy robią na znane sobie mocowania tym samym dalej będąc na rynku. Jeszcze troche i pewnie te obiektywy bedą szybciej ostrzyc niz natywne Sony :)
Arsen

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 15:34

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Myśle, że sie w końcu doczekamy

Kiedyś pewnie tak. Niemniej do fotografii 18-35 i 50-100 nie mają żadnej konkurencji; dają świetny i plastyczny obraz oraz są bardzo ostre od pełnej dziury i spokojnie dorównują stałkom. W filmie jedyną wpadką jest oddychanie 50-100. Mają jeszcze trochę do zrobienia przy innych obiektywach i skoro teraz odświeżyli 24-70 to myślę, że w niedługim czasie nadejdzie pora na 70-200. Obecnie oferowana przez nich konstrukcja ma prawie 7 lat, zresztą bardzo podobnie jak 17-50. 10-20 jest od nich rok starszy, a w między czasie Tokina wypuściła 11-20 z lepszym światłem, który oferuje za niewiele większe pieniądze.
Ziben pisze:Źródło posta Nie wejdą w FE bo to kosztu przestawienia produkcji, myśli inzynierskiej i patentów na kazdy obiektyw. A tak maja patent na przejściówkę ktora bedą ulepszać i obiektywy robią na znane sobie mocowania tym samym dalej będąc na rynku. Jeszcze troche i pewnie te obiektywy bedą szybciej ostrzyc niz natywne Sony

Też tak myślę, że znaleźli swój sposób sposób na kompatybilność z Sony i będą się tego trzymali.
kulfi82
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 15:37

Ziben pisze:Źródło posta te obiektywy bedą szybciej ostrzyc niz natywne Sony

wątpię.. to jest przecież tylko mocowanie + elektronika, jakie tu przestawianie produkcji. Zresztą wypuścili już dziwadła typu 19,20,60mm pod Sony E więc gdzieś musi być zadzior na linii Sony vs Sigma.

Też tak myślę, że znaleźli swój sposób sposób na kompatybilność z Sony i będą się tego trzymali.

Myślę, że zarobiliby zdecydowanie więcej dając dedykowane szkła niż protezy.
"Ojciec Zdzicha"
Ziben

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 17:45

kulfi82 pisze:Źródło posta
Ziben pisze:Źródło posta te obiektywy bedą szybciej ostrzyc niz natywne Sony

wątpię.. to jest przecież tylko mocowanie + elektronika, jakie tu przestawianie produkcji. Zresztą wypuścili już dziwadła typu 19,20,60mm pod Sony E więc gdzieś musi być zadzior na linii Sony vs Sigma.


jednak sie mylisz i to bardzo : https://en.wikipedia.org/wiki/Flange_focal_distance
i wlasnie dlatego te szkla to "dziwadła"

Też tak myślę, że znaleźli swój sposób sposób na kompatybilność z Sony i będą się tego trzymali.

Myślę, że zarobiliby zdecydowanie więcej dając dedykowane szkła niż protezy.


instagram i youtube ugina się od setupów zadowolonych uzytkowników aparatow sony ze szklami canona, nikona, filmowymi. I nikt nie nazywa ich protezami, raczej że są "amazing". :)
Gruby Pan Albert

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 18:02

Arsen pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Myśle, że sie w końcu doczekamy

Kiedyś pewnie tak. Niemniej do fotografii 18-35 i 50-100 nie mają żadnej konkurencji; dają świetny i plastyczny obraz oraz są bardzo ostre od pełnej dziury i spokojnie dorównują stałkom. W filmie jedyną wpadką jest oddychanie 50-100. Mają jeszcze trochę do zrobienia przy innych obiektywach i skoro teraz odświeżyli 24-70 to myślę, że w niedługim czasie nadejdzie pora na 70-200. Obecnie oferowana przez nich konstrukcja ma prawie 7 lat, zresztą bardzo podobnie jak 17-50. 10-20 jest od nich rok starszy, a w między czasie Tokina wypuściła 11-20 z lepszym światłem, który oferuje za niewiele większe pieniądze.



AMEN TO THAT.

ps.

14-20 jest z lepszym światłem niż 17-50 ;)
Arsen

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 18:43

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta 14-20 jest z lepszym światłem niż 17-50

Nie wiem o co chodzi ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 18:59

Ziben,
miałeś taki amazing w ręku? Dla mnie AF Sony35mm/50mm z A6300 to petarda, A7S klasa niżej a na takim właśnie poziomie IMO pracują adaptery. Testowałem MC-11 i działa, ale na pewno nie jest to emejzing. Nie testowałem nigdy MB ale czytałem tyle samo pozytywnych co negatywnych opinii.

jednak sie mylisz i to bardzo : https://en.wikipedia.org/wiki/Flange_focal_distance
i wlasnie dlatego te szkla to "dziwadła"

rozwiń proszę myśl...

Ziben pisze:Źródło posta instagram i youtube ugina się od setupów zadowolonych uzytkowników aparatow sony ze szklami canona

wydaje mi się, że to w dużej mierze ludzie, którzy już mają szklarnie a zmieniają system..też bym się cieszył, że nie muszę wydawać majątku na nowe szkła :D A tak na serio, są pewne wyjątki. Gdyby taka 18-35 miała AF-C i 100% sprawności AF przy jakimkolwiek adapterze sekundy bym się nie zastanawiał.
"Ojciec Zdzicha"
Ziben

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 19:25

kulfi82 pisze:Źródło posta Ziben,
jednak sie mylisz i to bardzo : https://en.wikipedia.org/wiki/Flange_focal_distance
i wlasnie dlatego te szkla to "dziwadła"
rozwiń proszę myśl...


chociazby z http://ilovehatephoto.com/2015/02/23/3- ... ss-system/ pkt 1.
nie ma takiej fizycznej możliwości żeby obiektywy projektowane pod ef/nikon/sony a nadawały się do czegokolwiek na bezlusterkowcach po zmianie mocowania i elektroniki. przez to że nie ma lustra odległość między sensorem a obiektywem jest 2 razy mniejsza niż w dslr, więc pole skupionego światła będzie nie wystarczające żeby pokryć matrycę bez winiety. tą odległość zastępuje się dlatego adapterem, który przy okazji przenosi elektronike. po co sigma miałaby "wbudowywać" taki adapter w każde szkło które stworzyła, skoro jest zewnętrzne urządzenie? kompletnie nielogiczne i nie ekonomiczne, bo cena teoretycznie musiałaby zostać taka sama jak dla innych mocowań. obiektywy do bezlusterkowców projektuje się przy całkowicie odmiennych założeniach, od podstaw a nie - zmieniając mocowania starym konstrukcjom.
kulfi82
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 20:03

Ziben, no ok, to jest konkret. Dzięki za wyjaśnienie.
"Ojciec Zdzicha"
Gruby Pan Albert

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 20:13

Arsen pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta 14-20 jest z lepszym światłem niż 17-50

Nie wiem o co chodzi ;)


Z rozpędu myślałem, że porównujesz światłosiły różnych obiektywów o różnych zakresach, a że Tokina faktycznie w międzyczasie pokazała obiektyw jaśniejszy 14-20 f2 to mnie zbiło troszku ale już wsio gra ;)
Ostatnio zmieniony 22.02.2017, 20:30 przez Gruby Pan Albert, łącznie zmieniany 1 raz.
PanzerMamba
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 20:24

kulfi82 pisze:Gdyby taka 18-35 miała AF-C i 100% sprawności AF przy jakimkolwiek adapterze sekundy bym się nie zastanawiał.


No ale ma przecież. Nie od razu miała, pamiętam, że zaraz po premierze mc-11 był z tym problem, ale potem zaktualizowałem obiektyw przez USB dock, adapter i AF-C jest. Dosłownie wczoraj się tym bawiłem w każdej możliwej konfiguracji, bo przeważnie używałem tylko na centrum kadru.
kulfi82
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

22.02.2017, 20:57

Kurdę faktycznie, ja zatrzymałem się na jękach, że niestety AF-C i śledzenie działa bardzo słabo i głośno chrobocze. Nie drążyłem więc tematu... a tu proszę.
"Ojciec Zdzicha"
8kmichal
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

23.02.2017, 15:43

Gdzieś mi się przewinęła taka Sigma 18-35 chyba 2.0 z płynna regulacja przysłony - wersja filmowa. To już wyszło?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Arsen

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

23.02.2017, 16:20

Tak. 18-35 i 50-100 w wersjach filmowych już wyszły, ale pod względem optyki niczego szczególnie nowego nie ma się tam co spodziewać (podobno, wnioski z tylko jednego testu czytałem).

Seria Sigma ART to jedna z najlepszych rzeczy jaka przytrafiła się ostatnio filmowcom. Ciekawie zapowiada się też linia Premium u Samyanga, 85 f/1.2 to niezła żyletka.
8kmichal
Awatar użytkownika

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

23.02.2017, 16:33

Zastanawiam się nad najlepsza jakością względem ceny.

Metabones i nie stalki Sigmy czy też set 18-35 i 50-100 czy też stalki systemowe Olympusa...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Arsen

Wysyp Sigm. 14/1.8 135/1.8 24-70/2.8 100-400

23.02.2017, 16:39

Ciężki wybór, wszystko zależy od... Sam brałbym szkła pod Canona. Ot taka sytuacja, że szykują mi się zdjęcia na URSA 4,6K, podpiąć coś trzeba, a tu szklarnie trzeba będzie od znajomych pożyczać. I to nie pierwsza taka sytuacja, kiedy w grupie jestem niekompatybilny ;)

Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal