Glidecam Centurion
Źródło i opis
Glidecam to można powiedzieć marka bardzo mocno kojarzona z typowymi stabilizatorami, ich sledy były podrabiane przez chyba wszystkich, łącznie z naszymi rodzimymi producentami
Firma jednak wyraźnie zauważyła modę / trend na gimbale żyroskopowe i postanowiła zaprezentować swój produkt. Ciekawe, jak wytrzyma konkurencję z DJI?
Wydawało mi się, że roniny posiadały zakres ruchu, niniejszy stabilizator wg specyfikacji, obraca się 360 stopni w każdej osi, a sam stabilizator udźwignie do 2.5kg.
Cenowo w dolarach - można powiedzieć, typowo. Ciekawe, czy w Polsce jest już dostępny i za ile?
Niemniej jednak, warto wiedzieć, że konkurencja nie śpi.
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
wszystkie silniki mają podparcie na łożysku bardzo dobre posunięcie
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
morcine - uświadom mnie - nieznającego się na konstrukcji śliników z podparciem na łożysku.
To dobrze czy źle ?
To dobrze czy źle ?
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
M4jster pisze:morcine - uświadom mnie - nieznającego się na konstrukcji śliników z podparciem na łożysku.
To dobrze czy źle ?
Bardzo dobrze
popsułem dwa rózne gimbale gdzie silniki na osi Roll rozwarstwiły się, tzn pokrywa silnika z magnesami do którego jest przykręcane ramię zeszła z tej części co są cewki ( czy jak to się tam zwie )
Oddając na gwarancje zgadnij co usłyszałem
Dlatego zawiołem się i robię swój czołg
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
MarcinM pisze:co usłyszałeś?
nie podlega gwarancji = koszt 400zł naprawa
M4jster pisze:A ronin jest w ten sam sposób skonstruowany ?
wygląda że jest, ale nie daje 100%
coś identycznego wygląda taki problem, zaczyna się od bardzo lekkich drgań silnika a potem tylko się nasila i bach odpada.
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
a dlaczego nie podlega gwarancji? przecież to błąd konstrukcyjny - czyż nie?
Stary-nowy gracz na rynku gimbali
Wg serwisu to uszkodzenie mechaniczne powstałe na wskutek nieprawidłowego użytkowania Przy drugim całkiem innej firmy gimbalu usłyszałem to samo. Nie wiadomo jak to interpretować, to tak jakby mi guzik w pilocie od TV odpadł bo naciskałem nie tym palcem co trzeba
Na ostatnich targach w Łodzi trochę oblatałem stoiska z gimbalami i praktycznie na pytanie co z silnikiem jak się rozleci miałem odpowiedź "nie jasną" czy jest to uwzględniane w gwarancji. Zapewne 100% uzyskałbym jak bym kupił i popsuł. Także trzeciego gimbala nie kupie bo naprawianie tych silników to horror i jubilerskie toczenie. Pierwszego gimbala udało się naprawić robiąc nową tulejkę i rc70 , przy drugim gimbalu już musiałem robić płytkę z podparciem łożyska. Oba działają do dziś bez zarzutu nawet w tym drugim niedawno przerabiałem pozostałe silniki. Dlaczego się to stało ? nie wiem ? może że ładowność obu gimbali wynosiła 1kg a ja ładowałem kamerkę z adapterem 850gram. Bardzo blisko max ładowności i na silniku osi roll no jakby nie patrzeć jest spora dźwignia w dół, a konstrukcja silnika no widać wyżej jak wygląda i na czym się trzyma. Niektóre silniki widziałem brokowane dwiema śrubkami chyba M2 lub M3 no ale ile te śrubeczki zniosą
Także reasumując Glidecam zrobił dobre posunięcie z tą płytką czołową na silnikach, będzie to jak czołg, nie będzie nam myszkować czy drgać jak silnik złapie luz.
Na ostatnich targach w Łodzi trochę oblatałem stoiska z gimbalami i praktycznie na pytanie co z silnikiem jak się rozleci miałem odpowiedź "nie jasną" czy jest to uwzględniane w gwarancji. Zapewne 100% uzyskałbym jak bym kupił i popsuł. Także trzeciego gimbala nie kupie bo naprawianie tych silników to horror i jubilerskie toczenie. Pierwszego gimbala udało się naprawić robiąc nową tulejkę i rc70 , przy drugim gimbalu już musiałem robić płytkę z podparciem łożyska. Oba działają do dziś bez zarzutu nawet w tym drugim niedawno przerabiałem pozostałe silniki. Dlaczego się to stało ? nie wiem ? może że ładowność obu gimbali wynosiła 1kg a ja ładowałem kamerkę z adapterem 850gram. Bardzo blisko max ładowności i na silniku osi roll no jakby nie patrzeć jest spora dźwignia w dół, a konstrukcja silnika no widać wyżej jak wygląda i na czym się trzyma. Niektóre silniki widziałem brokowane dwiema śrubkami chyba M2 lub M3 no ale ile te śrubeczki zniosą
Także reasumując Glidecam zrobił dobre posunięcie z tą płytką czołową na silnikach, będzie to jak czołg, nie będzie nam myszkować czy drgać jak silnik złapie luz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości