Panasonic Lumix Gh5

Zapowiedzi sprzętowe, nowinki i inne potwierdzone informacje
Berreck

Panasonic Lumix Gh5

31.12.2016, 23:25

b18c4 pisze:Źródło posta chyba że szkło miałeś jakieś f4 ? Przy głębi z matrycy m43 możesz spokojnie używać jaśniejszych szkieł 2.8, 1.8 i nie podnosić tak wysoko iso.

Ze szkłami nie jest aż tak żle, są i w stajni szkiełka z f 0.95, natomiast to którego używam najczęściej czyli 12-35 f.2.8 jest najbardziej uniwersalne. Kiedy jest mało czasu nie masz luksusu zmiany obiektywu.
b18c4 pisze:Źródło posta W jakich Ty warunkach jesteś zmuszony nagrywać że używasz iso 6400 na przygotowaniach ?

A takich kiedy pokój oświetlony jest jedynie małym okienkiem a światło sztuczne dzieli od naturalnego grubych kilka tysięcy kelwinów.
b18c4 pisze:Źródło posta Na prawde nie widzisz tam tego ziarna, piasku?

Widzę i tragedii nie ma, a po rekompresji klient nie widzi różnicy. Inna sprawa, że żadne z tych ujęć nie znalazło się w finalnym materiale :D , ale nie ze względu na szumy, a to że miałem lepsze ujęcia.
fransua
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

1.01.2017, 12:46

b18c4 pisze:Źródło posta Jak odpaliłem to ujęcie z kwiatami to myślałem że mam zakłócenia na monitorze, poważnie. Na prawde nie widzisz tam tego ziarna, piasku? Oczywiśce pobrałem plik na kompa żeby nie było że kompresja czy coś.

Faktycznie widać ale muszę przyznać, że dość "przyjemny" ten szum. Tragedii nie ma.
Arsen

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 13:58

Zbiorcze info o GH5, w tym fotki nowej puszki: http://www.4kshooters.net/2017/01/01/wa ... os-leaked/

Oficjalna premiera już za 2 dni.
MarcinM
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 16:07

poza tym pamiętajcie, że na wysokim ISO tracicie rozpiętość tonalną czyli wracacie do video look. deklarowana przez producenta jest na bazowym ISO. a ten spadek jest czasem bardzo duży - tu można sobie sprawdzić:
http://www.photonstophotos.net/Charts/PDR.htm
Arsen

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 16:42

Nawet w "prawdziwym" filmowaniu nie brakuje sytuacji, kiedy dobry low light jest mile widziany. Osobiście w GH4 staram się nie używać ISO wyższego niż 1250, ale 1600 mu nie takie straszne. W nowszych puszkach jest już tylko lepiej więc nie sądzę żeby GH5 miał być gorszy o tańszych aparatów. Mała matryca daje możliwość stosowania jasnych obiektywów oraz adapterów z soczewką. ISO3200 przy zamontowanym SpeedBoosterze to "jasność" odpowiadająca ISO6400, ale bez spadku rozpiętości tonalnej więc jak słusznie napisał Marcin jest to lepsze niż żyłowanie matrycy. Jeśli ktoś potrzebuje więcej to chyba powinien zacząć rozglądać się za lepszymi obiektywami albo wykorzystuje sprzęt w naprawdę specyficznych warunkach.
Michal
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 17:18

Obrazek

Obrazek
alias
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 23:29

Arsen pisze:Źródło posta ale bez spadku rozpiętości tonalnej więc jak słusznie napisał Marcin jest to lepsze niż żyłowanie matrycy. Jeśli ktoś potrzebuje więcej to chyba powinien zacząć rozglądać się za lepszymi obiektywami albo wykorzystuje sprzęt w naprawdę specyficznych warunkach.

tak dla oderwania zagadka - dotyczy filmu "Zjawa" całkowicie nakręconego w zastanym świetle Alexą 65 - brzmi:
jakie najwyższe ISO użyto w tym filmie?
mikefilm
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 23:33

echnical Specifications
65mm Digital Cinema Camera
ARRI A3X CMOS sensor
5-perf 65mm (full camera aperture)
6560 x 3102 resolution (maximum recordable)
54.12 x 25.58 mm Sensor size (active image area)
Weight: 10.5 kg / 23.2 lb
ARRI XPL Mount (64mm diameter)
200 - 3200 ISO. Base is 800 ISO
Dynamic Range: >14 stops
Uncompressed ARRIRAW
LDS metadata
Electronic Shutter 5° - 358°, adjustable in 1/10° increments
0.75 to 27 fps (upgrade to 60 fps planned for early 2015)


Czyli więcej niż 3200 nie jechali :D
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
alias
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

2.01.2017, 23:46

mikefilm pisze:Źródło posta Czyli więcej niż 3200 nie jechali

to wiadomo,. ale ile max. użyto? - to jest pytanie :)
8kmichal
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 07:03

Ciekawe co mogą poprawić w nowych wersjach 12-35 i 35-100...
mav
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 09:47

Chyba trzeba będzie wziąć... serio na ten moment nie ma nic lepszego.
Panaś ma jakiegoś power zooma, którego się da zdalnie sterować? Przez jakieś wifi czy cuś?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Arsen

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 11:45

alias pisze:Źródło posta
mikefilm pisze:Źródło posta Czyli więcej niż 3200 nie jechali

to wiadomo,. ale ile max. użyto? - to jest pytanie :)

Operatorzy filmowi to puryści więc pewnie cały film jechali na bazowym ISO. Niemniej jakby kino w ogóle nie potrzebowało dobrego low lightu to Panasonic nie opracowałby technologii Dual Native ISO. Przecież historia kina zna przypadki, kiedy specjalnie dla reżysera opracowywano ultra jasny obiektyw albo kazano się aktorom poruszać bardzo powoli i płynnie, bo mała ilość światła wymusiła kręcenie przy dłuższym czasie naświetlania.
8kmichal pisze:Źródło posta Ciekawe co mogą poprawić w nowych wersjach 12-35 i 35-100...

W 12-35 zdecydowanie do poprawki jest praca pod ostre światło. Obiektyw lubi sobie puścić flarę i nierzadko do najpiękniejszych one nie należą. Dłuższy obiektyw jest lepszą konstrukcją więc faktycznie może być ciężko coś poprawić. Może wraz z wejściem drugiej wersji stanieje pierwsza? Życzyłbym sobie tego na nowy rok ;). Stawiam na to, że poprawki mogą dotknąć stabilizacji obrazu żeby lepiej współpracowała z nowym systemem.
mav pisze:Źródło posta Chyba trzeba będzie wziąć... serio na ten moment nie ma nic lepszego.
Panaś ma jakiegoś power zooma, którego się da zdalnie sterować? Przez jakieś wifi czy cuś?

Kontrola przez wi-fi jest i to całkiem fajna. Uniwersalne zoomy też są mocną stroną tego systemu. Dobrych Power Zoomów jednak brak.
mav
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 11:52

Uświadomiłem sobie, że będzie brakować filtra nd :)
Arsen pisze:Źródło posta Dobrych Power Zoomów jednak brak.

A niedobre są? :D wiem wiem, mogę sam sprawdzić i pewnie to zrobię.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
alias
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 12:23

Arsen pisze:Źródło posta Operatorzy filmowi to puryści więc pewnie cały film jechali na bazowym ISO.

Bingo - prawie, bo wszystkie ujęcia które weszły do produkcji nie przekraczały ISO 800, ale poczynając od ISO 200. Niewielka ilość ujęć miała ISO 1600, ale zrobiono je tak na rozgrzewkę. Tym razem żaden specjalny obiektyw nie został skonstruowany. ;)

Dodano po 3 minutach 21 sekundach:
Arsen pisze:Źródło posta Może wraz z wejściem drugiej wersji stanieje pierwsza?

Nie byłbym takim optymistą, jeśli do tych nowych konstrukcji rękę przyłoży LEICA tak jak do nowego 12-60. Ale może to i lepiej jak będą droższe ale sporo lepsze.
Arsen

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 12:52

mav pisze:Źródło posta Uświadomiłem sobie, że będzie brakować filtra nd :)
Arsen pisze:Źródło posta Dobrych Power Zoomów jednak brak.

A niedobre są? :D wiem wiem, mogę sam sprawdzić i pewnie to zrobię.

Sprawdź. Niedobre są ;)
Janusz_b
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

3.01.2017, 20:39

Używam czasem Lumixa PZ 12-42 w drugim GH4 (B-roll). Szału nie ma, ale całkowita kontrola zdalna nad aparatem umieszczonym kilkanaście metrów ode mnie to bardzo przydatna sprawa. Tym bardziej, jak można zdalnie sterować głowicą (gimbal Pilotfly)
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
illegalstudios
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 11:53

Pojawiła się pierwsza mini recenzja, niestety po chwili strona została usunięta, na szczęście mamy zapis z cache: http://webcache.googleusercontent.com/s ... ons-review

Wszystko wskazuje na to, że czeka nas naprawdę świetna pucha, no poza dodatkowo płatnym upgradem V-Log'a, za te 2.000$ mogli go już dać :) Cieszą również planowane dwa DARMOWE update, jeden w kwietniu dodający 1080/60p z bitrate'm 200Mbps z próbkowaniem 4:2:2 10-bitowym oraz drugi pod koniec 2017 oferujący 4K/30p aż do 400Mbps :)
mikefilm
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 12:36

Czyli czas zacząć zbierać :)
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Ziben

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 13:22

Dzisiaj w Las Vegas ma byc niby oficjalna premiera. Ciekawe kiedy wejdzie do dystrybucji. Jak myślicie, przy założeniu ze samo body to koszt 2tys€ czyli ok. 9tysPLN, jaki jest minimalny sensowny budżet na zestaw pucha+szkła?
8kmichal
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 13:27

Zestaw do czego ?
Teoretycznie kupujesz body + używane 12-35 i zrobisz nim bardzo, bardzo dużo. Do tego ew. 25 1.4 ew 20 1.7 - do ujęć "weselno-artystycznych" - i jak masz więcej kasy to 35-100 ;) (a jak jeszcze więcej to Olka 40-150). Ciężko dobrać "sensowny" zestaw szkieł, bo każdy ma swoje ulubione myki i swoje ulubione zestawy.
Arsen

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 14:09

Wszystko zależy od. Chcesz budować szklarnię w systemie m43, Canon, czy mieszaną? Osobiście uważam, że ostatnia opcja jest najlepsza. Ultimate combo to Sigma 18-35 ze SpeedBoosterem i jest to wydatek łączny około 6,5k. Dobrym i szerokim szkłem, które sprawdza się na gimbalach jest Tokina 11-20. Set warto uzupełnić jasną, stałą portretówką typu 85 mm, a jaką to już w zależności od budżetu i potrzeb. Można pomyśleć o szkle manualnym, wtedy możesz wyposażyć się w tani adapter bez soczewki (ok. 70-80 zł z wysyłką) i korzystając z cropa matrycy mieć jasne, stałoogniskowe tele. Można też pomyśleć o innych szkłach Sigmy (8-16 jeśli ktoś chce mieć bardzo szeroko, 17-50 na uniwersalny zoom zamiast Panasonica 12-35, 50-100 jeśli komuś nie przeszkadza OGROMNE oddychanie tego obiektywu to jest to idealne zastępstwo dla jasnych stałek, 70-200 jako tańszy zamiennik dla telezooma Canona). Systemowe szkła godne uwagi to praktycznie wszystkie flagowce Panasonica i Olympusa, z zoomami na czele: Olek 7-14 2.8, Panas 12-35 i 35-100 oba 2.8, Olek 40-150 2.8 i Olek 12-100 4.0. Jasne stałki też są niczego sobie, w zależności od potrzeb potrafią być tanie lub względnie tanie (np. Pana 25 i 42,5 OIS) oraz bardzo jasne i kosztowne (Vojtki i nowe Olki).

Ciekawe, czy Metabones wypuści SpeedBooster x0,5, dla większego cropa w 4K specjalnie zrobili wersję XL...
mikefilm
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 14:32

Z drugiej strony ciekawe czy stary SB Ultra lub XL będzie współdziałać z nowym GH5 :roll:
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Admin
Awatar użytkownika

Panasonic Lumix Gh5

4.01.2017, 21:08

Oddzieliłem temat sprzed prezentacji oficjalnej i po:
:arrow: newsy-f32,panasonic-lumix-gh5-premiera-t633.html
Admin też człowiek (z kamerą:)

Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal