alias pisze:Źródło posta No to zamawiajcie:
https://sklep.cyfrowarepublika.pl/pl/p/ ... era-4K/765
5 795,00 zł brutto
Jak ostatnio brałem preorder pocketa1, to chyba z rok czekałem
alias pisze:Źródło posta No to zamawiajcie:
https://sklep.cyfrowarepublika.pl/pl/p/ ... era-4K/765
5 795,00 zł brutto
Marcin Golik pisze:Źródło posta Spoko, ale i tak poczekam na pierwsze testy z wersji produkcyjnej.
Bardzo jestem ciekaw tego ekranu z tyłu, bo 5 cali to sporo, ale co z tego jeśli jasność będzie poniżej 1000 nitów i w świetle dziennym trzeba będzie doczepiać monitor zewnętrzny. No i Pocket1 miał najgorszy monitor jaki widziałem.
A tak to wróżę sukces, bo to naprawdę kamera-marzenie. I rzecz jasna mam tu na myśli głównie stosunek ceny do możliwości. Co by nie mówić o Pockecie 1 to BM sporo namieszali tym produktem. Owszem, trzeba było go obudować, dodać monitor i jakieś normalne zasilanie, no i bez speedboostera też było ciężko, ALE, to była i w zasadzie nadal jest, jedyna taka kamera na rynku. Jeśli to co na papierze się potwierdzi i nie będzie żadnych dziwnych akcji, to nie zdziwi mnie, że właśnie z Pocketem 2 BM osiągnie największy jak dotąd sukces.
alias pisze:na targach w Łodzi miły pan z creative tools powiedział mi że Pocket 4K będzie kosztował ok. 5200 brutto
a dostępność pod koniec roku
Dodano po 29 minutach 12 sekundach:
natomiast na stronie mają podaną znacznie wyższą cenę na tę chwilę
http://www.sklep.creativetools.pl/pl/p/ ... ra-4K/3463
Dodano po 5 minutach 46 sekundach:
edit:
ups, pomyliłem firmy, to był pan z firmy winmar a nie z creative tools
alias pisze:Źródło posta a mnie jedna kwestia zastanawia, i nie wiem czy mi umknęło to
czy źle patrzę?
bo chodzi mi o kwestie hdr i wide color gamut w nowym pocket 4K
padają tylko ogólne marketingowe stwierdzenia w stylu 'HDR sensor' co jest zrozumiałe przy 13 stopniach rozpiętości tonalnej
ale nic o trybach pracy typu: standard/HDR
no i coś nie chce mi się wierzyć żeby był tylko rec.709
ktoś? coś? co myślicie?
sven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?
alias pisze:Źródło postasven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?
problem jest wtedy gdy nie nagrywa się w RAWach, RAWy pomijam z oczywistych względów
alias pisze:Źródło posta dziś na targach w łodzi przedstawiciel reselera BM w PL powiedział mi, że matryca w nowym pockecie nie pochodzi od sony
że nie ma też nic wspólnego z matrycą z GH5s
czy wiecie kto dostarczał matryce do dotychczas produkowanych kamer BM?
sven pisze:Źródło posta To ciekawe, że tak kategorycznie zaprzeczają, że to jest sensor Sony, a jednocześnie nie powiedzieli jaki to sensor
sven pisze:Źródło posta Na rynku nie ma zbyt wielu sensorów o podobnych parametrach A może jest tak, że oni jeszcze nie mają sensora do tego Pocketa i stąd ten wrześniowy termin
alias pisze:no to nie pasuje do informacji, że pocket jest już w produkcji, tak aby na wrzesień był odpowiedni zapas na realizację zamówionych egzemplarzy w przedsprzedaży
plus bieżąca sprzedaż po tym okresie
sven pisze:Źródło posta To nic nie znaczy. Może produkują wyświetlacz, albo obudowę. Gdyby schodził z produkcji, to byłby w sprzedaży. Po co mieliby trzymać gotowy produkt przez pół roku na magazynie
sven pisze:Źródło posta Może im głupio się przyznać, że to ten sensor, bo IMX294 został zaprojektowany do kamer przemysłowych, dlatego jest dostępny i tani. Dla nas żadna różnica, ważne, żeby obrazek był fajny
sven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?
alias pisze:Źródło posta
tylko na trzech składowych koloru które można potraktować jak obraz monochromatyczny x 3
a obraz monochromatyczny znacznie lepiej skompresować zachowując wysoką jakość niż kompresując obraz kolorowy
no i uzyskujemy wygodzę ProRes-a z jakością prawie/ RAW-ów
alias pisze:Źródło postasven pisze:Źródło posta Przecież możesz nagrywać w RAWach więc jaki problem z HDRem?
coraz bardzie mi pasuje, że w nowym pocketcie pojawi się prędzej czy później ProRes RAW
zacząłem się mocniej wgryzać w dokumentację tego nowego kodeka/kontera
który jest genialnym rozwinięciem starego poczciwego ProResa
na tę chwile, mało kto wie o co dokładnie chodzi, ale w ogromnym skrócie to takie połączenie najlepszego z ProRes-a i z RAW-a
i ponieważ dane a matrycy sczytywane są przed 'bayeryzacja' /jak w RAW-ie/
to z pliku w tym nowym kodeku mogę sobie zrobić na wyjściu NLE dowolną przestrzeń barwna /dowolny HDR/
bayeryzacja i cała późniejsza obróbka jest robiona później w NLE, a wiec zachowuje się cała dynamika obrazu
zmieniono też kompresję w stosunku do ProRes-a jest dynamiczna a nie stała, tak aby zachować stałą jakość obrazu /większa szczegółowość obrazu to większy strumień danych i na odwrót/
no i sama kompresja nie odbywa się na zakodowanym obrazie kolorowym /jak wspomniałem dane pobierane są przed bayeryzacją/
tylko na trzech składowych koloru które można potraktować jak obraz monochromatyczny x 3
a obraz monochromatyczny znacznie lepiej skompresować zachowując wysoką jakość niż kompresując obraz kolorowy
no i uzyskujemy wygodzę ProRes-a z jakością prawie/ RAW-ów
jak by chcieć to porządnie opisać opisać to wyszedłby cały poważny artykuł prasowy, więc przepraszam tych co się znają za to ogromne spłycenie i uproszczenie
/napisałam je tylko w celu zrozumienia o co chodzi/
i teraz jak już wiemy jaką fajną kamerkę zaprezentował BM i jeśli naprawdę dodadzą do niej ProRes RAW-a, to będzie to niesamowita wręcz petarda
bo wyobraźcie sobie film w jakości bliskiej RAW-om które zapiszecie na karcie SD albo na pendrive wetkniętym w port USB
/nie pomyliłem się, nie dysk SSD a dość szybki pendrive usb 3.1 da radę/
Dodano po 17 minutach 55 sekundach:
p.s.
zapomniałem dopisać o łączeniu obrazu z ProRes RAW-a z innymi kamerami
które stanie się znacznie łatwiejsze i bardziej precyzyjne
wystarczy sobie porobić /albo użyć gotowe jak się pojawią/ LUT-y typu: BMPCC4K ProRes RAW -> Sony a6300 S-log 2
które to LUT-y ze względu na pominięcie procesów bayeryzacji, rekodowania koloru, itd. staną się całkiem sensownym pomocnikiem w takim procesie
ProRes RAW-a, to będzie to niesamowita wręcz petarda
alias pisze:Źródło posta patrząc na te grafiki, nie ma wątpliwości że to ten sensor sony
imprezylive pisze:Źródło posta Chcesz powiedzieć, że operują na przestrzeni RGB a nie na YUV ?
M4jster pisze:Źródło posta Zwiewny i szybki w porównaniu do zwykłego rawa - ooj jestem na tak!
M4jster pisze:Źródło posta Alias może stworzysz artykuł o tym kodeku i nas coś jeszcze nauczysz?
Bo jak przeczytałem Twoją wypowiedź to od godziny siedzę i wertuję informacje na jego temat
to napisz co się nauczyłeś, żebym się nie dublował
M4jster pisze:Źródło posta i za chwilę telewizja HDR nie będzie niczym niezwykłym.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości