Blackmagic Pocket 4K

Zapowiedzi sprzętowe, nowinki i inne potwierdzone informacje
Arsen

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 01:21

Najrad pisze:Ktoś wie jaki crop będzie w FHD 120p ?

2x do standardowego z matrycy
kulfi82
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 09:45

Origami pisze:Źródło posta Wiedziałem, że to się tak skończy

to znaczy jak
"Ojciec Zdzicha"
Najrad
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 09:55

no właśnie... jak? Może tak całym zdaniem? Chcielibyśmy się domyślić, może nawet coś dodać od siebie, ale widać nie nadążamy za tym błyskotliwie dynamicznym ciągiem przyczynowo skutkowym, a opinia jest tak obfita w treść, że możemy się spodziewać wszystkiego.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 10:07

a opis na YT czytali?
;)
kulfi82
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 10:14

alias pisze:Źródło posta a opis na YT czytali?

nie, przeczytali teraz.. :)
"Ojciec Zdzicha"
Najrad
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 10:29

alias pisze:Źródło posta a opis na YT czytali?
;)

Kod: Zaznacz cały

To był pierwszy raz, kiedy nakręciłem sondę Laowa lub kamerę Blackmagic Pocket Cinema 4K. Wspaniałą cechą sondy jest to, że obejmuje ona cały sensor 4K. Większe czujniki 4K mają tendencję do spustoszenia z twoją głębią ostrości dzięki temu rodzajowi pracy. Tak więc mniejszy czujnik 4K o wielkości czterech trzecich, wykorzystywany przez Blackmagic Design, jest znacznie lepszy do tego rodzaju strzelania. "

Muszę powiedzieć, że 13 przystanków szerokości geograficznej było również naprawdę świetne, ponieważ można zobaczyć wszystkie ciemne punkty. Co jest bardzo dobre, gdy używasz twardych świateł, ponieważ masz szczegół w cieniach pod liśćmi i rzeczami. Kolejną wspaniałą rzeczą w tym aparacie jest naprawdę wysoka natywna czułość ISO. Miałem tendencję do utrzymywania się na poziomie ISO 2500, ale można przejść nawet do 25 600. Istnieją inne aparaty z obłędnymi poziomami ISO, ale stają się niewiarygodnie ziarniste, co oznacza dużo pracy w poście. Myślę, że Blackmagic ma swoje ISO na rozsądnym poziomie. Biorąc pod uwagę, że w przypadku większości makrofotografii będziesz używać świateł, 25 600 ISO w tym aparacie to wszystko, czego będziesz potrzebować. "

Błagam oświećcie mnie, jak to się skończy? Co Origami miał na myśli?
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 10:42

alias pisze:Źródło posta a opis na YT czytali?
;)

czytałem i co?
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 10:44

Najrad pisze:Źródło posta Błagam oświećcie mnie, jak to się skończy? Co Origami miał na myśli?


specjalnie dla Ciebie Peter napisał więcej:

Pokaż spoiler
Bugs
DOP - Peter Nearhos
“This was a two day project with the Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, where I was shooting insects at the Melbourne Museum. I used a range of macro and wide angle lenses including my Canon 100mm 1:1 macro with extension tubes and 65mm 5:1 macro. I also used the new Laowa probe lens 24mm f14 and their 60mm,15mm and 25mm macro lenses.”

“The nature of macro filming requires everything to be incredibly still. If you can imagine shooting a bug on a leaf with the merest of breeze, and now imagine that magnified. That movement can be as much as ten times the length of the bug, so everything has to be really still with this sort of work, and yet, to give the impression that this is being filmed in the wild and not in the studio we also use a small fan to move the background foliage without too much movement on the subject.”

“When you are shooting something this small you want hard lighting too. Even a 10mm diameter light on something this size in macro is like having a soft light. So a harder light is needed if you want your images to look sharp. Having the whole scene back lit also makes things sharper, so we use very little fill light.”

“This was the first time I had shot with the Laowa probe or the Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K. The great thing about the probe is it will cover all of the 4K sensor. Larger 4K sensors tend to play havoc with your depth of field with this sort of work. So the smaller micro four thirds sized 4K sensor is much better for this kind of shooting.”

“When I first started shooting in 4K in 2012 for the BBC’s ‘Life’ series, I found it challenging. When shooting a Peacock Spider, which is the size of a grain of rice, you can pull focus from its eye to the tip of its tail; which is only about 4mm! So depth of field becomes incredibly narrow when you have that much magnification. But the micro four thirds inch 4K sensor makes things a bit easier when it comes to depth of field.”

“I have to say the 13 stops of latitude was also really great, because you can see into all of the dark spots. Which is very good when you are using hard lights, because you have detail well into the shadows under leaves and things. The other great thing about this camera is the really high native ISO. I tended to stay around ISO 2500 but you can go as high as 25,600. There are other cameras with insane ISO levels, but they become incredibly grainy which means a lot of work in post. I think Blackmagic have their ISO at a sensible level. Given that for most macro filming you will be using lights, the 25,600 ISO with this camera is all you’ll ever need.”

“I found the new Laowa probe lens gives you a really unique view of stuff with a 24mm lens at f32, but you do need a lot of light. So this is when the higher native ISO and the dynamic range of the Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, really helps a lot. We were shooting in ProRes HQ, but if you were shooting in RAW then you’d have even more detail for color grading afterwards. If you had less control over your lighting than we had, then having RAW as an option certainly gives you far more flexibility.”

“When you look at the super close ups of the mantis head in the footage, you can see how this camera delivers on all that color and detail. We even managed to get the luminous glow of the mantis’ antenna with our back lighting. Focus is critical with these types of shots too, so I always fall back to the peaking on the screen. Having red highlights onscreen for focus really helps. And then for exposure, I tended to use the histogram in the camera rather than the false color mode. For me, the histogram is a pretty accurate indication of where you are, and what you have left to color grade.”

“The funny thing about insects is that they are like little robots that will go to the same place over and over, until they suddenly stop. So this makes shooting things like the stick insect running along the stick with a probe much easier. Where your lens is mounted right on the end of the probe, every time you pan along with the insect it looks like these beautiful smooth tracking shots.”

“With most of these shots I was shooting at 25fps or 32fps, because it just slows things down that little bit more. With macro it’s best to be very selective in the use of slow mo as it tends to change the character of things. That is, unless there is a particular behavior we want to showcase that is too fast for the human eye; like for instance the lunging jaws of a mantis shrimp! Generally higher frame rates are used to give things extra weight. When you are in close with a wide angle lens and you slow things down by half, it gives the appearance of making an animal look three times its size. When you slow down an insect, it too suddenly looks a whole lot bigger.”

“I find that shooting macro is like shooting advertising product shots. You have your bug there and you are always tweaking lights to get it just right to make it look as good as possible. With this sort of filmmaking it really is all about the lenses. Some cameras just get in the way of your creativity and what you are trying to capture. Camera menus can be a nightmare and they just seem to make it so difficult to navigate around.”

“But not so with this camera. I found the big screen is brilliant and easy to get around, just like a mobile phone. The OS is really very good and intuitive too. I also found the shutter angle on this camera was very easy to adjust. I work at 180 mostly, but I did shoot at 360 with no shutter to get some more stops occasionally. I am not a technical person, I am more into lenses and bugs. So I really like a camera that is easy to use!”

DOP

Peter Nearhos

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K

ProRes 422 HQ

ISO 2500

Laowa Probe 24mm, 60mm Macro 2:1, 15mm Wide Macro 1:1, 25mm Ultra Macro 5:1 EF mount, Canon 100mm 1:1, 65mm f/2.8 5:1 EF mount.

Laowa 7.5mm Micro Four Thirds mount.

Metabones Speedbooster Ultra

Aputure LS C300d and LS-mini20 daylight LEDs


;)
Origami
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

4.09.2018, 15:57

kulfi82 pisze:Źródło posta
Origami pisze:Źródło posta Wiedziałem, że to się tak skończy

to znaczy jak

Może Was zaskoczę, ale jestem o wiele mniej skomplikowany, niż by to wyglądało z tego enigmatycznego teksu ;) Zresztą to trochę jak na początku dobrego scenariusza, niech widz się domyśla :D

Nie miałem na myśli głębi ostrości, oświetlenia i innych technicznych aspektów. Chociaż, jestem nimi wszystkimi usatysfakcjonowany :)
Natomiast już po pierwszych kadrach z tym patyczakiem (czy jak go tam zwał) i modliszką, wiedziałem, że jedno z nich skończy w szponach drugiego :D
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 09:24

w Korei też testują ISO3200 :)
foto z Instagrama
SDD na gumę do żucia :D

Obrazek

Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
no i mamy to:

https://www.youtube.com/watch?v=7U_O5YBret0

Dodano po 4 minutach 12 sekundach:
surowy klip o pobrania tu: https://downloads.blackmagicdesign.com/ ... n-Bike.zip
i wreszcie mamy RAW-y do zabawy :D

Dodano po 1 godzinie 50 minutach 30 sekundach:
o cropach w nowym kieszonkowców to i owo:

https://www.youtube.com/watch?v=Aw-1n7j ... ture=share

Dodano po 20 minutach 52 sekundach:
jak ja lubię filmy z cyklu:

https://www.youtube.com/watch?v=wq6yKvb ... e=youtu.be
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 13:39

skąd on to ma? wygląda jak egzemplarz dystrybucyjny.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 13:40

sorki, ale nie mogłem się powstrzymać :)

Obrazek

Dodano po 44 sekundach:
MarcinM pisze:Źródło posta skąd on to ma? wygląda jak egzemplarz dystrybucyjny.

Marcin, ja wiem o przynajmniej 2 szt. w Polsce ;)
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 14:08

Jedna z tego co wiem na targach w łodzi była. Niestety wtedy nie byłem zainteresowany tą kamerką i nawet nie oglądałem.
Przydało by się wymyślić jakieś fajne mocowanie na dysk zewnętrzny. Wiadomo coś czy będzie możliwość nagrywania na dwóch nośnikach?
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 15:29

cezary170 pisze:Źródło posta Jedna z tego co wiem na targach w łodzi była.

jakby była w łodzi to byśmy wiedzieli ;)

Dodano po 1 godzinie 4 minutach 34 sekundach:
cezary170 pisze:Źródło posta Przydało by się wymyślić jakieś fajne mocowanie na dysk zewnętrzny.


a se normalnie wydrukuj :D
https://www.thingiverse.com/thing:2900863
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 15:54

To widocznie coś fałszywe informacje usłyszałem z dostępnością na targach.
No mocowanie spoko myśle ze pojawi się tez kilka innych ciekawy rozwiązań wkrótce.
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 18:58

tu jest dostępność 10 września:
https://www.scan.co.uk/products/blackma ... -camera-4k

Dodano po 2 godzinach 49 minutach 23 sekundach:
https://vimeo.com/288251843
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

5.09.2018, 20:08

https://vimeo.com/287681568

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K
ProRes 422, UHD 4K, 50FPS
ISO 100-200 (the magic hour silhouettes), 400-800 (blue hour), 1600-3200 (twilight and nightfall)
Canon FD 50mm f1.4 SSC lens
Mitakon Zhongyi FD-M43 Lens Turbo II
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 09:41

zabawa z RAW'ami z nowego kieszonkowca na którą straciłem pół nocy
to była czysta przyjemność /pomijam efekt towarzyszącej mi butelki whisky/ :)

obróbkę robiłem na całej przestrzeni barwnej jaka zaszyta jest w tych samplach
a na końcu eksportowałem go do rec.2020 , rec.709 , DCI-P3 , itd.

dalej podgląd na plazmie, OLED HDR i rzutniku HDR
aby nacieszyć się przepiękną czerwienią z koszuli kolarza i ramy roweru
i muszę przyznać że kolorystycznie to nowy sensor nie odbiega od tego co oferują kamery z najwyższej półki
a ja nie mogę pojąć jak to się dzieje, że to przecież tani, masowy sensor zaprojektowany specjalnie dla kamer do monitoringu wizyjnego :o

czyżby sony strzeliło sobie w stopę i poprawiło w kolano?

przy takiej surówce różnica między finalnym oglądaniem rec.709 a rec.2020 jest taka jak różnica w rysowaniu kompletem 8 mazaków vs zestaw ze 128 mazakami

widać, że ten pocket świetnie dopasowany jest do DR15, a DR15 do pocketa
a wbudowany LUT praktycznie nie wymaga poprawek

szykuje się naprawdę fajna puszka dla tych co chcą mieć kinową jakość za śmieszne pieniądze :)
Najrad
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 12:02

To teraz z innej beczki. Co ewentualnie wybrać dla pocketa i obiektywów Canona:
1.https://allegro.pl/commlite-cm-aef-mft-booster-micro-4-3-canon-ef-i7528717007.html?reco_id=799104c2-abfe-11e8-97ba-000af7f63de0&ars_rule_id=201
2.http://studyjne.com/produkt/viltrox-ef-m2-adapter-canon-ef-mft-0-71x
Nie chcę kupować Metabones, bo przekroczy mi budżet, a chciałem jeszcze Ronina S, lub - jak się na nośniki wystrzelam z kasy - MozaAirCross.
Mam jeszcze totalnie beznadziejne pytanie - jak mnie wyśmiejecie publicznie, znoisę z godnością - czy ten dysk Samsung T5, można podłączyć do kompa bez USB-C ? Gdzieś mi się przewinęło że się da, poprzez dołączony kabelek, ale nie wiem czy to moja wyobraźnia, czy rzeczywista informacja. Te dyski wydają się w teorii doskonałym cenowo nośnikiem.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 12:08

Najrad pisze:Źródło posta MozaAirCross

Cross za mały będzie chyba

Dodano po 58 sekundach:
Najrad pisze:Źródło posta Co ewentualnie wybrać dla pocketa i obiektywów Canona:

ja bym się wstrzymał aż ludzie to przetestują

Dodano po 8 minutach 42 sekundach:
Najrad pisze:Źródło posta czy ten dysk Samsung T5, można podłączyć do kompa bez USB-C

oczywiście,
do pocketa podłączysz każdy SSD, byle tylko użyć odpowiedni kabek
i każdy SSD podłączysz do komputera odpowiednim kabelkiem

ja mam nawet taką maleńką przejściówkę wkładaną w normalny port /gniazdo/ USB która robi z niego gniazdo USB-C
i wystaje raptem 3 mm, co pozwala używać kabelek oryginalny USB-C - USB-C

o, coś takiego, tylko jeszcze mniejsze: https://arena.pl/adapter-przejsciowka-u ... 32728.html
Najrad
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 12:25

@Alias
Zaczekam, choć to się coraz trudniejsze robi :) Samo czekanie na pocketa jest frustrujące do tego stopnia, że zacząłem się rozeznawać w puszkach Fuji. Na szczęście tam system zasilania jest... jaki jest i pocket nadal zajmuje pierwsze miejsce na liście. Potestowałem pracę na plikach ( modliszka+pająk) w FCPX i jest lekka i przyjemna. RAW pobrałem, ale procedura wczytania do FCPX jest poprzez Davinci, albo tworzenie z klatek CompoundClipa, a chwilowo muszę wracać do wesela, bo "klient za progiem"
Czyli nie przywidziało mi się? Wystarczy kabelek USBC=>USB 3.0 i T5 można podłączyć do starszego kompa.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 12:33

są też oczywiście przejściówki w drugą stronę, i kable na wszystkie możliwe kombinacje
no i do pocketa 4K można bezpośrednio wsadzić nawet pendrive w wersji USB-C
i też będzie działać, pod warunkiem że będzie odpowiednio szybki ;)

Dodano po 6 minutach 15 sekundach:
Najrad pisze:Źródło posta Potestowałem pracę na plikach ( modliszka+pająk) w FCPX i jest lekka i przyjemna. RAW pobrałem, ale procedura wczytania do FCPX jest poprzez Davinci, albo tworzenie z klatek CompoundClipa, a chwilowo muszę wracać do wesela, bo "klient za progiem"
Czyli nie przywidziało mi się? Wystarczy kabelek USBC=>USB 3.0 i T5 można podłączyć do starszego kompa.


dokładnie tak,
ja dla próby przetestowałem dziś od rana montaż w DR15 zarówno tych pro-resów jak i rawów
bez ich kopiowania do komputera, czyli bezpośrednio z podpiętego SSD przez port USB3
i nie było z tym najmniejszych problemów :)
a użyłem laptopa z i5 o przeciętnej wydajności

Dodano po 9 minutach 9 sekundach:
wiem, że mała pojemność
ale to tylko informacyjnie, że w tym kierunku też się coś robi

Obrazek

Dodano po 6 minutach 10 sekundach:
256GB - https://www.karen.pl/product/432975/San ... E1MS41Mi40
512 - https://www.komputronik.pl/product/3068 ... E1MS41Mi40
Ostatnio zmieniony 6.09.2018, 12:55 przez alias, łącznie zmieniany 1 raz.
zoskate

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 12:51

Zapytam z czystej ciekawości. Przy jakich produkcjach chcecie wykorzystywać nowego pocketa? Widziałem, że wielu ślubokrętów spogląda w jego stronę, ale czy mają świadomość ile waży materiał 4k 50p w rawie czy nawet proresie? Ja osobiście nie wyobrażam sobie magazynowania (4h x2 operatorów x 30wesel=240h) z jednego sezonu. Do tego kopia zapasowa?
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 13:01

ja nie jestem ślubokrętem, ani nawet nie filmuję, więc trochę gdybam
ale ja bym już po montażu kompresował te surówki do h.265 i sobie je przetrzymywał jeśli jest taka potrzeba
Najrad
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 14:07

Zoskate Już Ci odpisuję Pocket ma być kamerą B na ślubie - czyli stać na statywie z tyłu i ogarnąć ceremonię ( 5 minut). To samo przy pierwszym tańcu. Ma nagrywać 4k żeby można było dokadrować - w przeciwnym wypadku mam cały czas ten sam kadr z tyłu. Poza tym przygotowania i plener i to koniec pracy pocketa na ślubach - może jeszcze wyjście z kościoła w 120 kl/s , ale niekoniecznie. Reszta to materiał z C100. Dziś tę rolę spełnia Lumix GH2 z patchem, ale troszke odstaje od obrazu C100 - szczególnie, że ma zamontowanego kita 14-45. To tyle w temacie ślubnego wykorzystania.
yotka
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

6.09.2018, 14:38

zoskate pisze:Źródło posta czy mają świadomość ile waży materiał 4k 50p w rawie czy nawet proresie?

Abstrahując od zastosowania pocketa przy ślubach to prores proxy nie waży wcale tak dużo, a danych zapisuje i tak więcej niż przeciętny "soniak".

Edit. Dokładnie 323 Mb/s czyli powinien zajmować mniej niż 4k50p z GH5.
Ostatnio zmieniony 6.09.2018, 14:42 przez yotka, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Newsy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal