Blackmagic Pocket 4K
Blackmagic Pocket 4K
Jeśli to Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4 IS PRO to ma stabilizację, a pocket4k ma korzystać ze stabilizacji z "kompatybilnymi obiektywami" cokolwiek to znaczy. Jednak te ujęcia wyglądają na dobrze przygotowane, a nie " z łapy" więc...
Blackmagic Pocket 4K
stabilizacja ma działać z bardzo dużą grupą obiektywów które ją mają wbudowaną
p.s.
w niektórych sklepach pojawiała się data dostaw 05 października
Dodano po 41 minutach 49 sekundach:
wygląda typowo dla kamery bez redukcji szumów w puszce
tak czy inaczej czekam na dostęp do jakiejś surówki z porządnym filmowym obiektywem
Dodano po 1 godzinie 12 minutach 48 sekundach:
a tu w środku też ciekawy moduł do zasilania
https://www.youtube.com/watch?v=Ig6wiF5-mQI
p.s.
w niektórych sklepach pojawiała się data dostaw 05 października
Dodano po 41 minutach 49 sekundach:
Marcin Golik pisze:Źródło posta kolejny film, tym razem "tylko" ISO 1000-1250, ale martwi mnie trochę to, co widzę po lewej stronie na kanapie, szczególnie w 30 sekundzie
wygląda typowo dla kamery bez redukcji szumów w puszce
tak czy inaczej czekam na dostęp do jakiejś surówki z porządnym filmowym obiektywem
Dodano po 1 godzinie 12 minutach 48 sekundach:
a tu w środku też ciekawy moduł do zasilania
https://www.youtube.com/watch?v=Ig6wiF5-mQI
Blackmagic Pocket 4K
alias pisze:Źródło posta wygląda typowo dla kamery bez redukcji szumów w puszce
Mi bardziej chodzi o samo ISO - skoro max to 25600, a przy 1000 widzimy takie coś, to jak wygląda np. takie 3200 czy 6400? Na wiele nie liczę przy m4/3, ale fajnie by było mieć te 3200 użyteczne, o 6400 nie wspomnę
No i też czekam na surówkę, choć już ten plik z vimeo daje jakiś pogląd.
I jeszcze jedno: szum jak szum, ale ten szum wygląda bardziej jak z mocno nagrzanej matrycy (dość mocno widoczne pasy). Nie wiem czy to kwestia układu chłodzenia czy czego. Mam tylko nadzieję, że to jakaś wersja przedprodukcyjna
Blackmagic Pocket 4K
Marcin Golik pisze:Źródło posta choć już ten plik z vimeo daje jakiś pogląd.
raczej istotnie ograniczony, bo to plik po montażu i obróbce w 8bit 4:2:0
Blackmagic Pocket 4K
Nic dziwnego, że szumi, gdyby panasy albo sony nie miały NR w puszce to też by szumiały. Poza tym pamiętajmy, że to kamera filmowa i jest zaprojektowana do warunków, w których panujemy nad światłem.
Blackmagic Pocket 4K
yotka pisze:Źródło posta Nic dziwnego, że szumi, gdyby panasy albo sony nie miały NR w puszce to też by szumiały. Poza tym pamiętajmy, że to kamera filmowa i jest zaprojektowana do warunków, w których panujemy nad światłem.
niby tak, ale... wtedy kupujemy URSĘ, która ergonomicznie zjada Pocketa.
Blackmagic Pocket 4K
MarcinM pisze:Źródło postayotka pisze:Źródło posta Nic dziwnego, że szumi, gdyby panasy albo sony nie miały NR w puszce to też by szumiały. Poza tym pamiętajmy, że to kamera filmowa i jest zaprojektowana do warunków, w których panujemy nad światłem.
niby tak, ale... wtedy kupujemy URSĘ, która ergonomicznie zjada Pocketa.
Nie lepiej FS700 i przymknąć delikatnie oko na ergonomię?
Blackmagic Pocket 4K
MarcinM pisze:Źródło posta
niby tak, ale... wtedy kupujemy URSĘ, która ergonomicznie zjada Pocketa.
W cenie URSY masz 4 pockety, więc nie wiem zupełnie o czym mówimy. Równie dobrze można by powiedzieć, że kupujemy alexę.
Blackmagic Pocket 4K
kulfi82 pisze:Źródło posta co jak co, ale kolor urywa..
w RAW'ach BM zawsze urywał
Dodano po 1 godzinie 8 minutach :
trochę o szkiełkach
https://www.cinema5d.com/ultra-wideangl ... ers-guide/
Blackmagic Pocket 4K
Origami pisze:Nie lepiej FS700 i przymknąć delikatnie oko na ergonomię?
musiałbym zamknąć oczy, żeby nie widzieć różnicy w plastyce obrazu
od obrazu z FS700 to wolę nawet z Canona C100/2 (i piszę to z osobistego doświadczenia - kręcenia tego samego obiema kamerami)
Dodano po 10 minutach 40 sekundach:
yotka pisze:Źródło postaMarcinM pisze:Źródło posta
niby tak, ale... wtedy kupujemy URSĘ, która ergonomicznie zjada Pocketa.
W cenie URSY masz 4 pockety, więc nie wiem zupełnie o czym mówimy. Równie dobrze można by powiedzieć, że kupujemy alexę.
a po co komuś na planie teledysku 4 pockety? ergonomicznie Alexa mało się różni od Ursy, a Ursa od Pocketa - tak. jeżeli ktoś obsługuje większe budżetowo plany, to stać go na zakup (wiadomo, że to zwykle jest leasing) kamery, która lepiej się sprawdza w jego przypadku.
Dla Michała do robienia biegów lepiej się sprawdzi Pocket, ale do dokumentu - Ursa, bo żeby mieć podobną funkcjonalność, to Pocketa i tak musisz solidnie dobudować i doposażyć, więc cena Ci i tak wzrasta, a ergonomicznie będzie nadal gorzej.
Ja sam kupię nowego Pocketa, ale wolałbym, aby filtr ND, rekorder i lepsze zasilanie miał już w sobie, bo to już i tak nie jest "pocket", jak pierwsza wersja. Ale na plan teledysku wybrałbym Ursę.
Blackmagic Pocket 4K
MarcinM pisze:Źródło posta Ja sam kupię nowego Pocketa, ale wolałbym, aby filtr ND, rekorder i lepsze zasilanie miał już w sobie, bo to już i tak nie jest "pocket", jak pierwsza wersja. Ale na plan teledysku wybrałbym Ursę.
jak już tak porównujemy te kamerki ze sobą to zapraszam:
https://www.youtube.com/watch?v=2lHD6ce ... e=youtu.be
Dodano po 1 godzinie 42 minutach 1 sekundzie:
i przy okazji
moza air na styk, ale się załapał
https://www.youtube.com/watch?v=u8bY00DsiU4
Blackmagic Pocket 4K
MarcinM pisze:Źródło posta a po co komuś na planie teledysku 4 pockety?
Czy Ty mówisz serio czy udajesz? Pozwól, że w takim razie wytłumaczę to lepiej - Pocketa masz za 1/4 ceny URSY, przez co porównywanie tych kamer jest moim zdaniem jak porównywanie np. Sony a6000 i sony a7III. Co nie znaczy, że potrzebowałbym na planie czterech sony a6000. Teraz rozumiesz?
MarcinM pisze:Źródło posta jeżeli ktoś obsługuje większe budżetowo plany, to stać go na zakup (wiadomo, że to zwykle jest leasing) kamery, która lepiej się sprawdza w jego przypadku.
Z mojego doświadczenia wynika, że jak ktoś obsługuje większe plany to w większości bierze kamerę z rentalu. A to wynika z tego, że zależnie od projektu czasem potrzebna jest alexa, innym razem RED a innym razem Phantom.
MarcinM pisze:Źródło posta ergonomicznie Alexa mało się różni od Ursy, a Ursa od Pocketa - tak.
Nie tylko ergonomia istnieje, poza tym przy takiej kamerze jak alexa operator zawsze ma asytenta a nawet dwóch. Porównaj sobie zakres dynamiki i ogólnie pojęty "obrazek".
Blackmagic Pocket 4K
Yotka, ja się z Tobą zgadzam mi chodzi tylko o to, że jak ktoś robi plany filmowe, to zwykle ma budżet na lepszą (ogólnie) kamerę od Pocketa. Cena w tym przypadku nie ma większego znaczenia.
Blackmagic Pocket 4K
To wszystko zależy od tego w co się celuje. Ja od początku działalności celowałem w produkcje planowane a nie np. w wesela, dlatego kupiłem pierwszego pocketa i konsekwentnie trzymałem się tego, że ma to wszystko wyglądać jak najlepiej. Nawet na początku, kiedy budżety zleceń wynosiły ok. 1-2 tysiąca złotych
W reklamach do internetów czy teledyskach budżet często jest niski, ale możliwości kreacji duże, imho to kamera do takich zastosowań. Poza tym niezależne produkcje fabularne, etiudy studenckie, dokumenty - wszystko to raczej niskie budżety, ta kamera ze swoją ceną i możliwościami wydaje się do tego idealna.
W reklamach do internetów czy teledyskach budżet często jest niski, ale możliwości kreacji duże, imho to kamera do takich zastosowań. Poza tym niezależne produkcje fabularne, etiudy studenckie, dokumenty - wszystko to raczej niskie budżety, ta kamera ze swoją ceną i możliwościami wydaje się do tego idealna.
Blackmagic Pocket 4K
Albo kompresja jutuba zjadła wszystko, albo ten film z balonami jest totalnie przeciętny. Jestem zawiedziony.
Blackmagic Pocket 4K
Aż się zalogować musiałem po tym co zobaczyłem
https://youtu.be/0Jyl4HeNh1s?t=42s
Zapewne próbka ISO3200. Boli, bo chyba GH5 (Psikuta, bez "s") lepiej sobie radzi na tej czułości. Blackmagic nie potrafi w lowlight
Przypominam Wam jeszcze o tym, że krążą informacje na temat olbrzymiego cropa w trybie FHD/120fps.
Gniję na tej mojej GH4 i chyba póki co zmieniać nie będę. Panasonic jest już naprawdę bliski zaoferowania tego, czego potrzebuję; w GH5s brakuje mi "tylko" stabilizacji matrycy, lepszego AF działającego w slow-motion i możliwości grania - choćby na rekorder - 120 klatek w 442/10-bit.
Jak widać sucha specyfikacja swoje, a życie swoje. Stąd wciąż dobrze trzymają się C-setki od Canona. Niemniej pomimo wad Pocket 4K i tak ma bardzo duże szanse stać się produktem przełomowym. Co by nie mówić kodeki i color science stoją na bardzo wysokim poziomie, często nieosiągalnym dla DUŻO droższej konkurencji.
https://youtu.be/0Jyl4HeNh1s?t=42s
Zapewne próbka ISO3200. Boli, bo chyba GH5 (Psikuta, bez "s") lepiej sobie radzi na tej czułości. Blackmagic nie potrafi w lowlight
Przypominam Wam jeszcze o tym, że krążą informacje na temat olbrzymiego cropa w trybie FHD/120fps.
Gniję na tej mojej GH4 i chyba póki co zmieniać nie będę. Panasonic jest już naprawdę bliski zaoferowania tego, czego potrzebuję; w GH5s brakuje mi "tylko" stabilizacji matrycy, lepszego AF działającego w slow-motion i możliwości grania - choćby na rekorder - 120 klatek w 442/10-bit.
Jak widać sucha specyfikacja swoje, a życie swoje. Stąd wciąż dobrze trzymają się C-setki od Canona. Niemniej pomimo wad Pocket 4K i tak ma bardzo duże szanse stać się produktem przełomowym. Co by nie mówić kodeki i color science stoją na bardzo wysokim poziomie, często nieosiągalnym dla DUŻO droższej konkurencji.
Blackmagic Pocket 4K
niestety widziałem ten dysk. "niestety", bo "It is expected to be available in October, which may point to a delay in the expected release of the BMPCC 4K."
A dla Pockecika już mam zadania przygotowane we wrześniu...
A dla Pockecika już mam zadania przygotowane we wrześniu...
Blackmagic Pocket 4K
MarcinM pisze:Źródło posta A dla Pockecika już mam zadania przygotowane we wrześniu...
na normalnym SSD z USB 3 też Ci zadziała, więc nie ma co się martwić
Blackmagic Pocket 4K
Ciekawe jak to będzie z tą premierą, czy się wyrobią we wrześniu. Do tego dostawa do PL może być jeszcze gorsza.
Blackmagic Pocket 4K
szkoda, że nie zapodali RAWów
Dodano po 30 minutach :
warto pobrać te pliki zanim ktoś podejmie decyzje o zakupie nowego pocketa
warto pobawić się w resolve bez obaw, obciążenie CPU ledwo drgnie na tych proresach
warto pamiętać, że z kamerą dostajemy licencję na studio gdzie mamy doskonałą redukcję szumów w przeciwieństwie do wersji free
Dodano po 30 minutach :
warto pobrać te pliki zanim ktoś podejmie decyzje o zakupie nowego pocketa
warto pobawić się w resolve bez obaw, obciążenie CPU ledwo drgnie na tych proresach
warto pamiętać, że z kamerą dostajemy licencję na studio gdzie mamy doskonałą redukcję szumów w przeciwieństwie do wersji free
Blackmagic Pocket 4K
Może i warto pamiętać o doskonałej redukcji szumu w DR, ale lepiej byłoby niczego nie odszumiać przy iso 3200. Mamy jesień ciekawych premier, więc jest w czym wybierać ( Fuji, Panas, Canon, Blackmagic ) trzeba pomyśleć - a jest nad czym. Na razie pocket jest na szczycie mojej listy, choć cena w naszych sklepach oparła się o 6k. Ktoś wie jaki crop będzie w FHD 120p ?
Blackmagic Pocket 4K
Las jest podpisany jako RAW. Pobierałem inne w ProRes 422 HQ i faktycznie bardzo lekki to jest kodek dla programu.
Blackmagic Pocket 4K
cezary170 pisze:Źródło posta Las jest podpisany jako RAW.
błędnie, to też prores 4K 60p
Dodano po 2 minutach 56 sekundach:
Najrad pisze:Źródło posta ale lepiej byłoby niczego nie odszumiać przy iso 3200
albo odszumiamy my w pełni panując nad tym procesem, albo robi to procesor w kamerze gdzie mamy tylko wpływ na stopień redukcji szumów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości