Źródło
Postęp to sprawa oczywista, dlatego zaraz po wypuszczeniu jednego modelu, producent rozpoczyna prace nad nową wersją. Dlatego kolejne "marki" wychodzą wcześniej czy później Właśnie przyszła pora na nowego marka. Przełom? Na pewno tak, w końcu dostajemy 4k, chociaż Bloom zasiewa ziarno lekkiego niezadowolenia:
Podstawowe cechy nowego marka (pod kątem filmowców):1.74x crop in 4K on the Canon 5Dmkiv? Well that’s a bit poo isn’t it? Hopefully the MK V in 2020 will be full frame
- 30 mpix
- 4K Motion JPEG video (DCI cinema-type 4096 x 2160) przy prędkościach 30p lub 24p (ciekawe co z 25p? ale raczej powinno być..)
- Dual Pixel CMOS AF w trybie live view i nagrywania filmów
- Dotykowy ekran
- ISO w zakresie 100–32,000; rozszerzalne do 50–102,400.
- Wifi do sterowania i streamu plików
Sugerowane ceny także studzą entuzjazm, ponad 16 tys. złotych za oferowane rzeczy to dla filmowca raczej średni deal, chociaż na pewno znajdą się chętni, by pozostać w systemie.
Dodatkowo Canon zapowiedział odświeżenie obiektywów 24-105/4L i 16-35/2.8L. Będą to odpowiednio druga i trzecia wersja tego szkła. Póki co nie wiadomo, co konkretnie zostało poprawione, aczkolwiek myślę, że zwłaszcza 16-35 domagał się poprawek, bo wielu narzekało na jego słabe osiągi.