Jak wszyscy wrzucają to i ja może coś do objechania wrzucę. Błędów jest sporo nie ma co się czarować, jestem raczej na początku nauki filmowej i to w sumie mój pierwszy poważny sezon nie dla "zabawy" . Na wstępie kilka objaśnień. Jeden operator. Na plenerze byłem gościnnie jako ogon fotografa i w większości grałem z za jego pleców co może po części wyjaśni tą ilość buziaków, serduszka i dziwne kadry. Nie byłem w stanie pokazać udekorowanego koscioła bo ekipa z dekoracjami przyjechala 10min przed ślubem i właściwie na każdym kadrze mam latające panie w leginsach a jedyne ujęcie kościoła okazało się mydlane. Przebitka kazania to 6D z 70-200, przesterowany dźwięk w kościele to rejestrator przy głośniku - ksiądz był na zastępstwie i nie dał dotknąć miksera, a głośniki trzeszczały same w sobie. Proszę o opinię, mam nadzieję, że obejdzie się bez roastu
https://www.youtube.com/watch?v=_pPMdJf ... e=youtu.be
A&R - ocena koloru i kadru
A&R - ocena koloru i kadru
Ogólnie jest nieźle.
Ale jeśli jeszcze nie poszło do młodych, to zasugerowałbym co nieco:
1. ujęcie pierwsze - dość szybki przejazd po budynkach i naraz very slow młodych zza winkla... Może tą pierwszą scenę też daj w slow?
2. 0:35 - karteczka "rodzice..." - o co chodzi? W ogóle nie ma sensu w tym miejscu
3. czy w teledysku potrzebne jest to kazanie? nie ma żadnych innych głosów - anie przysięgi ani nic, tylko średnie kazanie - w dodatku fragment w którym ksiądz mówi do rodziców a nie do młodych
4. połączenie tańca na dachu z tańcem na sali jest fajnym pomysłem - ale widziałbym to w jednym slow-tempie - bo teraz się gryzą między sobą
5. pewnie kręciłeś w 4K - więc wykadruj boki, gdzie fotograf wsadza w kadr swoją lufę
Tak między nami - 6300-wcami - te przeostrzenia to z AF? Masz ustawioną w menu prędkość AF na "Wolno"?
Ale jeśli jeszcze nie poszło do młodych, to zasugerowałbym co nieco:
1. ujęcie pierwsze - dość szybki przejazd po budynkach i naraz very slow młodych zza winkla... Może tą pierwszą scenę też daj w slow?
2. 0:35 - karteczka "rodzice..." - o co chodzi? W ogóle nie ma sensu w tym miejscu
3. czy w teledysku potrzebne jest to kazanie? nie ma żadnych innych głosów - anie przysięgi ani nic, tylko średnie kazanie - w dodatku fragment w którym ksiądz mówi do rodziców a nie do młodych
4. połączenie tańca na dachu z tańcem na sali jest fajnym pomysłem - ale widziałbym to w jednym slow-tempie - bo teraz się gryzą między sobą
5. pewnie kręciłeś w 4K - więc wykadruj boki, gdzie fotograf wsadza w kadr swoją lufę
Tak między nami - 6300-wcami - te przeostrzenia to z AF? Masz ustawioną w menu prędkość AF na "Wolno"?
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
A&R - ocena koloru i kadru
quadro pisze:Źródło posta Ale jeśli jeszcze nie poszło do młodych
No niestety poszło, bo inaczej nie wystawiłbym do wglądu
1. ujęcie pierwsze - dość szybki przejazd po budynkach i naraz very slow młodych zza winkla... Może tą pierwszą scenę też daj w slow?
Niestety, budynki nagrane w 25 klatkach, slomo z tego nie zrobię,
2. 0:35 - karteczka "rodzice..." - o co chodzi? W ogóle nie ma sensu w tym miejscu
3. czy w teledysku potrzebne jest to kazanie? nie ma żadnych innych głosów - anie przysięgi ani nic, tylko średnie kazanie - w dodatku fragment w którym ksiądz mówi do rodziców a nie do młodych
Zgadzam się, po prostu brakło mi już kadrów. Para cisnęła na ten 4:30:00 kawałek jakby to była najważniejsza rzecz w ich życiu a to była realizacja msza - sala do 22. Przed mszą było błogosławieństwo przed kościołem ale nie chcieli w trailerze kadrów z tego momentu. Ekipa od dekoracji dała ciała, a coś trzeba było wcisnąć.
połączenie tańca na dachu z tańcem na sali jest fajnym pomysłem - ale widziałbym to w jednym slow-tempie - bo teraz się gryzą między sobą
Też racja ale tutaj ta sama sytuacja co w pkt.1 taniec grany w 4K/25 klatkach.
pewnie kręciłeś w 4K - więc wykadruj boki, gdzie fotograf wsadza w kadr swoją lufę
Ok, jeżeli dojrzę. Wiem, że jest moment jak siedzi w kościele i foty ogląda - do skorygowania.
quadro pisze:Źródło posta Tak między nami - 6300-wcami - te przeostrzenia to z AF? Masz ustawioną w menu prędkość AF na "Wolno"?
Zgadza się, mam w 90% na wolno ale czasami dla efektu ustawiam tryb szybki. Nie mam pojęcia co się stało w kościele, ale w kilku momentach AF zaczął mi tak świrować na 35mm 1.8 mimo trybu wolnego.
"Ojciec Zdzicha"
A&R - ocena koloru i kadru
A ja krótko - żeby ten soniaczek w logu nagrywał w 10-bitach, byłoby niemalże zawodowo. A tak chwilami wyłazi ułomność zapisu, ale nic na to nie poradzisz niestety - zakładając sensowny czas jaki można poświecić każdej realizacji.
Chwilami brakuje spójności kolorystycznej między ujęciami (szczególnie kiedy następuje zmiana miejsca całej akcji) - np. 1:32 - ale możesz to jeszcze ujednolicić lub przyjąć wyraźniejszy podział, że to co w kościele ma swoją tonację a to co w plenerze swoją. Jednak trzeba je wtedy dobrać tak do siebie jak dobiera się dwa kolory na zasadzie aby się nie gryzły - musza być spójne.
Chwilami brakuje spójności kolorystycznej między ujęciami (szczególnie kiedy następuje zmiana miejsca całej akcji) - np. 1:32 - ale możesz to jeszcze ujednolicić lub przyjąć wyraźniejszy podział, że to co w kościele ma swoją tonację a to co w plenerze swoją. Jednak trzeba je wtedy dobrać tak do siebie jak dobiera się dwa kolory na zasadzie aby się nie gryzły - musza być spójne.
A&R - ocena koloru i kadru
alias pisze:Źródło posta A ja krótko - żeby ten soniaczek w logu nagrywał w 10-bitach, byłoby niemalże zawodowo. A tak chwilami wyłazi ułomność zapisu, ale nic na to nie poradzisz niestety
Ciężko się nie zgodzić, co prawda nauczyłem się już z tym żyć ale zdarzają się kadry gdzie na te 8 bitów nie da się patrzeć. Co do kolorów to myślę, że to jeszcze nie mój poziom. I tak sukcesem jest, ze względnie ludzie wygląda jak ludzie a nie jak żółtki. Na oświetlenie zespołu nie będę zganiał bo to żadna wymówka.
"Ojciec Zdzicha"
A&R - ocena koloru i kadru
Ja uważam że jest bardzo dobrze. Bardzo podobają mi się kolory, możesz zdradzić na jakim profilu nagrywałeś i jak postępowałeś z kolorami w postprodukcji?
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
A&R - ocena koloru i kadru
Kurde slowmo daje radę, ehh te moje stare canony..
Mi bardzo w oczy rzucały się "zmiany nastrojów" u młodych przez niepoprawny montaż.
Przede wszystkim ujęcia w plenerze: są szczęśliwi i to widać, a kolejne ujęcie powaga jak na pogrzebie i zmiana i znowu odwrotnie.
Wiem, że Ty nie kierowałeś plenerem tylko fotograf ..
ps. tylko raz miałem okazję robić plener z fotografem i powiedziałem sobie - ostatni raz
Trochę bym to poukładał sensowniej i byłoby lepiej.
Taniec tez jakiś ni w tempo, raz szybko raz slowmo, ale to już quadro opisał.
Długie, ale fajnie się to ogląda.
Mimo wszystko jak na 'jednoosobową' ekipę dajesz radę, ale poziom musisz podnosić!
Z technicznych:
Do a6300 masz jakiś adapter pod szkła canona ?
a6300 na jakimś stabilizatorze?
Mi bardzo w oczy rzucały się "zmiany nastrojów" u młodych przez niepoprawny montaż.
Przede wszystkim ujęcia w plenerze: są szczęśliwi i to widać, a kolejne ujęcie powaga jak na pogrzebie i zmiana i znowu odwrotnie.
Wiem, że Ty nie kierowałeś plenerem tylko fotograf ..
ps. tylko raz miałem okazję robić plener z fotografem i powiedziałem sobie - ostatni raz
Trochę bym to poukładał sensowniej i byłoby lepiej.
Taniec tez jakiś ni w tempo, raz szybko raz slowmo, ale to już quadro opisał.
Długie, ale fajnie się to ogląda.
Mimo wszystko jak na 'jednoosobową' ekipę dajesz radę, ale poziom musisz podnosić!
Z technicznych:
Do a6300 masz jakiś adapter pod szkła canona ?
a6300 na jakimś stabilizatorze?
A&R - ocena koloru i kadru
mikefilm pisze:Źródło posta Ja uważam że jest bardzo dobrze. Bardzo podobają mi się kolory, możesz zdradzić na jakim profilu nagrywałeś i jak postępowałeś z kolorami w postprodukcji?
Dzięki Całość była grana w CINE4, na LOG-u bym poległ w takiej realizacji. Grading w AP za podstawę przyjąłem któryś LUT Fuji ..6.. albo 11. Reszta to już suwaki balansu, krzywe i koło saturacji gdzie ściągnąłem trochę żółte i czerwone zabarwienie tak aby uzyskać względnie naturalny kolor skóry. Jak widać na plenerze trochę chyba przedobrzyłem bo wyszło zdecydowanie chłodniej niż w reszcie materiału.
M4jster pisze:Źródło posta ps. tylko raz miałem okazję robić plener z fotografem i powiedziałem sobie - ostatni raz
Trochę bym to poukładał sensowniej i byłoby lepiej.
Na plenerze było trochę luźniej, dlatego para wyszła bardziej zadowolona. W dniu ślubu mieli taką spinę, że nie szło ich uspokoić (zwłaszcza młodą). Młoda podczas całej ceremonii była bardzo poważna. Co do montażu masz rację, ale tak jak wspomniałem - brakło mi sensownego materiału na ponad czterominutowy teledysk a chciałem uniknąć pokazywania przez 3 minuty jak ludzie tańczą.
M4jster pisze:Źródło posta ale poziom musisz podnosić!
wydaje mi się, że coś tam powolutku do przodu idę.
Z technicznych:
Do a6300 masz jakiś adapter pod szkła canona?
a6300 na jakimś stabilizatorze?
Nie mam adaptera, wszystko grane na Ciamciangu 12mm, Sony35mm, Sony50mm. Te okropne przebitki z kazania wypluł 6D z podłączonym 70-200 f4IS. Stabilizator to niestandardowa konstrukcja JMR 701 przerobiona na 501
"Ojciec Zdzicha"
A&R - ocena koloru i kadru
A mnie bardzo podoba się obrazek z sesji. Jest owszem chłodniejszy, wyglądem przypomina reklamy sieci komórkowych Kolor skóry tam mi pasuje. Co do całości - czasem przy zabawie montujesz zbliżone plany, zabrakło mi trochę detalu. To po części pewnie wynika z tego, że najdłuższy obiektyw, który wymieniłeś ma 50 mm
Poza tym ja nie ślubny, nie znam się Serio podoba mi się ten chłód połączony z ciepłem skóry w ujęciach z sesji. Jak pomyślę o moim zielonkawym zafarbie w C100.. ech..
Poza tym ja nie ślubny, nie znam się Serio podoba mi się ten chłód połączony z ciepłem skóry w ujęciach z sesji. Jak pomyślę o moim zielonkawym zafarbie w C100.. ech..
A&R - ocena koloru i kadru
Dzięki fajnie, że coś tam się spodobało. Ja już w sumie dawno zapomniałem o tej parze i materiale
to pomyśl o żółtych chińczykach w A7x.. tam zafarb to jest dopiero masakra.
Jak pomyślę o moim zielonkawym zafarbie w C100
to pomyśl o żółtych chińczykach w A7x.. tam zafarb to jest dopiero masakra.
"Ojciec Zdzicha"
A&R - ocena koloru i kadru
Czuję się pocieszonykulfi82 pisze:Dzięki fajnie, że coś tam się spodobało. Ja już w sumie dawno zapomniałem o tej parze i materialeJak pomyślę o moim zielonkawym zafarbie w C100
to pomyśl o żółtych chińczykach w A7x.. tam zafarb to jest dopiero masakra.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wróć do „Nasze relacje ze ślubów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości