Ślub - do oceny
Ślub - do oceny
https://youtu.be/o3Tnml2HMEo
Niech się dzieje, proszę o ocenę klipu ślubnego.
Robiliśmy go w 2 osoby, Gh4 + a7s + 5d3 (na statywie na ceremonii był jeszcze g7). Dźwięk jest jaki jest, lepiej nie będzie - całość w plenerze, choć byliśmy wpięci w mikser - jest jak jest.
Plenerek na szybko przed pierwszym tańcem, żeby były ładne obrazki.
Czekam na uwagi, opinię - zdążę jeszcze coś poprawić :)
Nie mam za dużego doświadczenia w ślubach.
Niech się dzieje, proszę o ocenę klipu ślubnego.
Robiliśmy go w 2 osoby, Gh4 + a7s + 5d3 (na statywie na ceremonii był jeszcze g7). Dźwięk jest jaki jest, lepiej nie będzie - całość w plenerze, choć byliśmy wpięci w mikser - jest jak jest.
Plenerek na szybko przed pierwszym tańcem, żeby były ładne obrazki.
Czekam na uwagi, opinię - zdążę jeszcze coś poprawić :)
Nie mam za dużego doświadczenia w ślubach.
Ostatnio zmieniony 23.10.2016, 15:46 przez 8kmichal, łącznie zmieniany 2 razy.
Ślub - do oceny
Technicznie raczej nie ma nic do zarzucenia, ale zachwycić mnie szczególnie niczym nie zachwycił, od dobrze zrealizowany klip
Dużo tych sprzętów tam mieliście, finalnie ile wyszło?
Dużo tych sprzętów tam mieliście, finalnie ile wyszło?
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Ślub - do oceny
Na sali standardowo balans położony i ciemno...
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Ślub - do oceny
Po 1. - pierwszy pocałunek przy napisach dałbym w zwolnionym tempie. Właściwie wszystkie ujęcia z pleneru dałbym w zwolnionym tempie (jesli nagrywałeś 50p)
Po 2. - muzyka mi nie pasuje z dość żywo mówionymi słowami młodych i pastora - jeśli młodzi się nie upierali przy nagraniu audio w klipie, to dałbym samą muzę. Albo chociaż przyciszyć głos...
Po 3. - jeśli możesz - wymień ujęcia, gdzie widać drugiego operatora z gimbalem
Po 2. - muzyka mi nie pasuje z dość żywo mówionymi słowami młodych i pastora - jeśli młodzi się nie upierali przy nagraniu audio w klipie, to dałbym samą muzę. Albo chociaż przyciszyć głos...
Po 3. - jeśli możesz - wymień ujęcia, gdzie widać drugiego operatora z gimbalem
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Ślub - do oceny
Finalnie facet chce 2 godz filmu - ale montujemy to razem - ceremonia która robiłem ma 20 min np. Sporo wywiadów, dodatków itd.
On nie ma zachwycić - ma się podobać młodym, i innym przyszłym potencjalnym klientom. Sprzętu trochę było... A7s na roninie, Canon i gh4 slider i monopody. G7 ustawiłem na nich tak ogólnie na plenerze żeby mieć jakiś backup i coś do przebitek.
On nie ma zachwycić - ma się podobać młodym, i innym przyszłym potencjalnym klientom. Sprzętu trochę było... A7s na roninie, Canon i gh4 slider i monopody. G7 ustawiłem na nich tak ogólnie na plenerze żeby mieć jakiś backup i coś do przebitek.
Ślub - do oceny
Jak dla mnie materiał z sali nie do przyjęcia. OD 2:07 to masakra.. tylko nie pisz jak to mówią zazwyczaj właściciele sal gasząc światło że to tzw. klimat...
Dlatego jak następnym razem ktoś mi napisze że gh4 z sb i resztą wystarcza na każdą salę to pokażę mu ten materiał. Albo doświetlasz albo ISO w górę, tak być nie może, balans też leży i to się źle ogląda, nie wiem w czym montujesz ale zazwyczaj to dwa ruchy suwaka i balans wyrównany.
Tylko nie krzycz.
Dałeś klip do oceny a ja to tak widzę.
Dlatego jak następnym razem ktoś mi napisze że gh4 z sb i resztą wystarcza na każdą salę to pokażę mu ten materiał. Albo doświetlasz albo ISO w górę, tak być nie może, balans też leży i to się źle ogląda, nie wiem w czym montujesz ale zazwyczaj to dwa ruchy suwaka i balans wyrównany.
Tylko nie krzycz.
Dałeś klip do oceny a ja to tak widzę.
Ślub - do oceny
Tutaj akurat na sali Gh4 grał oczepiny, podziękowania i tort - to gdzie jest jaśniej (i to tylko z 12-35 i 35-100 2.8) - tak to leciał a7s i 5d3.
Nie krzyczę - dziękuję za uwagi, w taki sposób można coś poprawić ew. wiedzieć co poszło źle.
Chyba po to mamy ten dział
Nie krzyczę - dziękuję za uwagi, w taki sposób można coś poprawić ew. wiedzieć co poszło źle.
Chyba po to mamy ten dział
Ślub - do oceny
b18c4 pisze:Źródło postaAlbo doświetlasz
To znaczy co? Ładujesz lampę na kamerę i lecisz? To jest dopiero masakra.. Już wole naturalnie ciemniejszy materiał niż Pana Staszka z ledem wypalającym oczy. Ale to oczywiście moje odczucia, każdy ma prawo myśleć po swojemu. Nie zmienia to faktu, że z A7S powinno być jaśniej przecież tam spokojnie 3200 - 6400 można kręcić. IMO materiał na standardowym poziomie ani wybitny ani fatalny. Faktycznie w 1:16 ten Canon trochę niefortunny chociaż para raczej nie zwróci na to uwagi, ostatni kadr widzę już podmieniony ale na końcu młody po pocałunku zakrywa usta... nie wiem pawia chce puścić czy jak, może młoda cebuli się najadła
"Ojciec Zdzicha"
Ślub - do oceny
ja bym wymienił tego "nurkującego canona" w obrączki 1:16
pewnie mieliście trochę zabawy, aby spasować się z 3 puszkami
pewnie mieliście trochę zabawy, aby spasować się z 3 puszkami
Ślub - do oceny
Faktycznie - nurkujący Canonek nie powinien mieć miejsca Muszę zobaczyć, czy jest coś lepszego
Standardowy poziom jest - nie musi być wybitny, absolutnie nie może być fatalny Ja naprawdę robię bardzo mało ślubów... podglądam sobie czasami "magiczne" teledyski w necie i patrzę jak ludzie to wypuszczają.
Nie rozumiem "doświetlania" sali - co przez to rozumiesz ? Nie wyobrażam sobie na ślubie rozstawiania dodatkowych lamp, świecących podczas zabawy, kiedy np ludzie chcą mieć nieco ciemniej. Nie wyobrażam sobie też nakładanej lampki na aparacie, która świeci ludziom po oczach. W tym wypadku wolę mieć ciemniej - mówię im wcześniej, że jak będzie ciemno to będzie ciemno.
Myślę, że Gh4 spokojnie poradzi sobie na sali weselnej z jakimiś jasnymi szkiełkami - systemowe 2.8 to zdecydowanie za mało, jeśli mówimy o filmach ślubnych - nie miałem na testach SB, więc ciężko mi się wypowiedzieć. Chętnie sprawdzę.
A7s to zdecydowanie lepszy sprzęt do tej zabawy, ale też ma swoje minusy - ergonomia, czas pracy na baterii, brak 4k do puchy (przydaje się) - a7s2 to inna liga, tylko w jego cenie można mieć gh4 + sb + 3 obiektywy Może kiedyś... póki co to jest dla mnie za drogie - czekam na premierę Gh5.
Standardowy poziom jest - nie musi być wybitny, absolutnie nie może być fatalny Ja naprawdę robię bardzo mało ślubów... podglądam sobie czasami "magiczne" teledyski w necie i patrzę jak ludzie to wypuszczają.
Nie rozumiem "doświetlania" sali - co przez to rozumiesz ? Nie wyobrażam sobie na ślubie rozstawiania dodatkowych lamp, świecących podczas zabawy, kiedy np ludzie chcą mieć nieco ciemniej. Nie wyobrażam sobie też nakładanej lampki na aparacie, która świeci ludziom po oczach. W tym wypadku wolę mieć ciemniej - mówię im wcześniej, że jak będzie ciemno to będzie ciemno.
Myślę, że Gh4 spokojnie poradzi sobie na sali weselnej z jakimiś jasnymi szkiełkami - systemowe 2.8 to zdecydowanie za mało, jeśli mówimy o filmach ślubnych - nie miałem na testach SB, więc ciężko mi się wypowiedzieć. Chętnie sprawdzę.
A7s to zdecydowanie lepszy sprzęt do tej zabawy, ale też ma swoje minusy - ergonomia, czas pracy na baterii, brak 4k do puchy (przydaje się) - a7s2 to inna liga, tylko w jego cenie można mieć gh4 + sb + 3 obiektywy Może kiedyś... póki co to jest dla mnie za drogie - czekam na premierę Gh5.
Ślub - do oceny
8kmichal pisze:Źródło posta czekam na premierę Gh5
Z tym co zapowiedzieli nie wiem czy się cenowo nie rozczarujesz ...A6500 to 7-7.5K a szacuje, że GH5 będzie grubiej wycenione.
"Ojciec Zdzicha"
Ślub - do oceny
8kmichal pisze:Źródło posta
A7s to zdecydowanie lepszy sprzęt do tej zabawy, ale też ma swoje minusy - ergonomia, czas pracy na baterii, brak 4k do puchy (przydaje się)
Zgodzę się w 100%, ale jeśli mówimy tylko o ślubach to 4k jest zbyteczne
Ślub - do oceny
kulfi82 pisze:Źródło posta8kmichal pisze:Źródło posta czekam na premierę Gh5
Z tym co zapowiedzieli nie wiem czy się cenowo nie rozczarujesz ...A6500 to 7-7.5K a szacuje, że GH5 będzie grubiej wycenione.
Być może zmotywują do zakupu a7s a Może to będzie jakieś rozwiązanie... póki co odstrasza mnie cena prawie 14k brutto za samą puszkę.
Zwłaszcza, że staram się mieć ze sobą zawsze dwa aparaty - a zakup a7s + a7s2 + choć podstawowa optyka... bardzo dużo pieniędzy.
Nie jest to sprzęt lepszy do wszystkiego - filmując jednak w większości sport, Lumixy są świetnym rozwiązaniem - na jadnej baterii mogę kręcić cały dzień. Wbudowana "aplikacja" (w Sony trzeba zapłacić) do Timelapsów, która w dodatku w razie potrzebny sama je do kupy poskłada. Praca w trudnych warunkach (np. ostry mróz, deszcz, błoto). Budowa i pancerność (Gh4 2x mi upadł i baton - zero śladów i zero oznak czegokolwiek). Nie chcę w tym wątku mówić co jest lepsze a co nie - jest na to miejsce na forum.
Gh4 w tym filmie pracowało z Pana 12-35 i 35-100 a to jak wiemy obiektywy mające "tylko" 2.8 światła. Myślę, że mając na sali coś jasnego, w zupełności wystarczy. Nie popadajmy też w skrajność, by z nocy robić dzień, a z ciemnej piwnicznej sali piękny ślub plenerowy na słoneczku. Reportaż ślubny jest reportażem ślubnym - nie arcydziełem i filmem, który jedzie na festiwal. Teledysk powinien być ładny, przyjemny, ma się podobać - ale on nie wygrywa dla nas złotej palmy... to "tylko kotlet"
Ostatnio zmieniony 21.10.2016, 18:02 przez 8kmichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Ślub - do oceny
Jak wyjdzie zapowiadany a7s III to jest szansa że I i II spadnie z ceny ale to tylko szansa
Ślub - do oceny
b18c4 pisze:Źródło posta Jak wyjdzie zapowiadany a7s III to jest szansa że I i II spadnie z ceny ale to tylko szansa
Szczerzę to wątpię
8kmichal pisze:Źródło posta Reportaż ślubny jest reportażem ślubnym - nie arcydziełem i filmem, który jedzie na festiwal. Teledysk powinien być ładny, przyjemny, ma się podobać - ale on nie wygrywa dla nas złotej palmy... to "tylko kotlet"
Racja, obrazek jest ładny, dla klienta prawdopodobnie cudowny
Chyba masz dobre podejście, jest ciemno to będzie ciemno, jest jasno to będzie jasno, przynajmniej nie masz problemów z klientami - chyba?
Ślub - do oceny
Staram się nie mieć i zawsze robić tak by to klient był najbardziej zadowolony - kiedyś jeszcze tłumaczyłem "poprawki i ich słuszność" - teraz robię dokładnie tak jak ludzie chcą i piszą.
Jeśli sala jest ciemna i mroczna to świata nie zbawimy, Gh4 staram się nie wchodzić wyżej niż 1600 Iso - kiedy robiłem śluba sam, w sensie bez kolegi z a7s czy Canonem, to pożyczyłem sobie jasne szkła i nie było kłopotu. Kiedy jest ciemno, to przecież świata nie uratujesz... Można świecić led ami na aparacie ale to szczyt wiochy - wstyd.
Nie chcę popadać w "filmową" paranoję - choć wiadomo, wszystkim nam zależy na tym by oddawać jak najlepszy produkt, który trzyma poziom ! Z każdym następnym zleceniem staramy się by produkt był lepszy.
Jeśli sala jest ciemna i mroczna to świata nie zbawimy, Gh4 staram się nie wchodzić wyżej niż 1600 Iso - kiedy robiłem śluba sam, w sensie bez kolegi z a7s czy Canonem, to pożyczyłem sobie jasne szkła i nie było kłopotu. Kiedy jest ciemno, to przecież świata nie uratujesz... Można świecić led ami na aparacie ale to szczyt wiochy - wstyd.
Nie chcę popadać w "filmową" paranoję - choć wiadomo, wszystkim nam zależy na tym by oddawać jak najlepszy produkt, który trzyma poziom ! Z każdym następnym zleceniem staramy się by produkt był lepszy.
Ślub - do oceny
Zapytam jeszcze autora ile czasu zajęło wam złożenie tych 2h materiału? Zadałem takie pytanie tu na forum... i jeszcze na VD ale to chyba temat tabu bo nikt nie chce się podzielić informacją ile czasu zajmuje mu montaż filmu.
"Ojciec Zdzicha"
-
Gladiac
Ślub - do oceny
moja kolej na pastwienie się
pomysł jakich jest tysiące w sieci ale chociaż wiadomo ze się sprawdzi
niestety obrazki miejscami bardzo odstaja od siebie, 5Dm3 odbiega od reszty mydełkiem i to nie FA
- to szczegół ale w spinkach do koszuli można zobaczyć kamerzystę - ale to dla zwykłego Kowalskiego nie zauważalne
- bardzo fajnie wyszedł dziadek grzebiący w telefonie podczas zaślubin - młodzi sie ucieszą z jego zainteresowania - a właściwie to się czepiam 1.01
- wybrałeś idealny moment żeby nagrać - być może siebie, i to dwa razy, z pełna obfitością A7S i chyba roninem 2.28 (podobna sytuacja z Canonem z zaślubin)
- końcowy pocałunek trzeba uciąć, bo widać jak świeżo upieczony małżonek wyciera usta po pocałunku - może mu się nie podobało?
więcej złośliwości nie pamiętam
pomysł jakich jest tysiące w sieci ale chociaż wiadomo ze się sprawdzi
niestety obrazki miejscami bardzo odstaja od siebie, 5Dm3 odbiega od reszty mydełkiem i to nie FA
- to szczegół ale w spinkach do koszuli można zobaczyć kamerzystę - ale to dla zwykłego Kowalskiego nie zauważalne
- bardzo fajnie wyszedł dziadek grzebiący w telefonie podczas zaślubin - młodzi sie ucieszą z jego zainteresowania - a właściwie to się czepiam 1.01
- wybrałeś idealny moment żeby nagrać - być może siebie, i to dwa razy, z pełna obfitością A7S i chyba roninem 2.28 (podobna sytuacja z Canonem z zaślubin)
- końcowy pocałunek trzeba uciąć, bo widać jak świeżo upieczony małżonek wyciera usta po pocałunku - może mu się nie podobało?
więcej złośliwości nie pamiętam
Ślub - do oceny
kulfi82 pisze:Źródło posta Zapytam jeszcze autora ile czasu zajęło wam złożenie tych 2h materiału? Zadałem takie pytanie tu na forum... i jeszcze na VD ale to chyba temat tabu bo nikt nie chce się podzielić informacją ile czasu zajmuje mu montaż filmu.
Sokor nikt Ci nie odpowiada to ja mogę Ci powiedzieć że filmy 40-60min składam popołudniami po 3-4h dziennie i zajmuje mi to około 7-10 dni roboczych. Łatwo policzyć że to od 21 do 40h, wszystko zależy od weny i obciążenia inymi obowiązkami domowymi
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Ślub - do oceny
mikefilm pisze:Źródło posta Sokor nikt Ci nie odpowiada to ja mogę Ci powiedzieć
Dzięki o to mi chodziło..
"Ojciec Zdzicha"
Ślub - do oceny
mikefilm pisze:Źródło postakulfi82 pisze:Źródło posta Zapytam jeszcze autora ile czasu zajęło wam złożenie tych 2h materiału? Zadałem takie pytanie tu na forum... i jeszcze na VD ale to chyba temat tabu bo nikt nie chce się podzielić informacją ile czasu zajmuje mu montaż filmu.
Sokor nikt Ci nie odpowiada to ja mogę Ci powiedzieć że filmy 40-60min składam popołudniami po 3-4h dziennie i zajmuje mi to około 7-10 dni roboczych. Łatwo policzyć że to od 21 do 40h, wszystko zależy od weny i obciążenia inymi obowiązkami domowymi
Zastanawiałem się czy tylko ja się tyle z tym "pałuje"
Ślub - do oceny
Nie tylko ty, skoro coś ma być dobrze zrobione to musi trwać A dobry film to najlepsza reklama którą zawsze obejrzy od 50 do ponad 100 osób
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Ślub - do oceny
razor89md pisze:Źródło posta Zastanawiałem się czy tylko ja się tyle z tym "pałuje"
U mnie wychodzi bardzo podobnie, staram się trzymać tego tygodnia nie dłużej ale podobnie jak mike dziennie 3-4h montażu przez inne obowiązki. Teraz miałem 2 tygodnie urlopu to spokojnie montując w dziennych godzinach w 4 dni idzie się uwinąć.
"Ojciec Zdzicha"
Ślub - do oceny
A ja tylko mogę pochwalić, przełamana "takasamość" innych klipów ślubnych, takie bardziej reportażowe niż "słodkopierdzącoahtystyczne", jakbym się drugi raz żenił, wziąłbym Was w ciemno
Ślub - do oceny
stdanielo pisze:Źródło posta A ja tylko mogę pochwalić, przełamana "takasamość" innych klipów ślubnych, takie bardziej reportażowe niż "słodkopierdzącoahtystyczne", jakbym się drugi raz żenił, wziąłbym Was w ciemno
no Panowie taka rekomendacja
Ślub - do oceny
Ceremonię 20 min robiłem dwa wieczory - różnie ale tak po 3-6 godzin. Taki film to ok tydzień. Cały klip robiłem jeden wieczór - od niego zacząłem przeglądając i segregujac materiał.
Tak wychodzi... Nie da się szybciej.
Tak wychodzi... Nie da się szybciej.
Ślub - do oceny
Generalnie brawo za odwagę.
Parę błędów jest, ale generalnie OK.
Widać, że zbyt często ślubów nie kręcisz, ale może to i dobrze - masz świeże spojrzenie.
Następny będzie jeszcze lepszy.
Parę błędów jest, ale generalnie OK.
Widać, że zbyt często ślubów nie kręcisz, ale może to i dobrze - masz świeże spojrzenie.
Następny będzie jeszcze lepszy.
Ślub - do oceny
8kmichal pisze:Źródło posta Nie chcę popadać w "filmową" paranoję - choć wiadomo, wszystkim nam zależy na tym by oddawać jak najlepszy produkt, który trzyma poziom ! Z każdym następnym zleceniem staramy się by produkt był lepszy.
I bardzo dobrze i tak trzymaj.
A sala nie jest za ciemna, lecz właśnie taka jak powinna być. Mało tego, ja bym jeszcze pewne ujęcia minimalnie przyciemnił poprzez delikatne zwiększenie kontrastu. Nie bój się tego i nie słuchaj kolegów - ujęcia stają się bardziej klimatyczne, i widz lepiej skupia się na tym co chcesz pokazać a nie na detalach sali.
Wróć do „Nasze relacje ze ślubów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości