Takie tam nagranie :)
Takie tam nagranie :)
Co prawda już po świętach, ale pomyślałem, że wrzucę jako ciekawostkę
https://www.youtube.com/watch?v=heDrQlEt4gQ
Klip nagrywany GH2 z naleśnikiem w 15 minut tuż przed wyjściem na wigilijną kolację, a po powrocie zmontowany w jakieś 20 min
Ciekawostką jest nagrywanie wokalu - jako mikrofon studyjny posłużył... ZOOM H2 Samo nagranie zrobiliśmy w mojej niewielkiej kanciapie, bez pochłaniaczy dźwięku dokładnie tak jak na poniższym filmie (to było nagrywane przy okazji innego kawałka - córka chciała na szybko coś dynamicznego nagrać)
https://www.youtube.com/watch?v=dDyUv-rHTyo
Oczywiście bez masteringu dźwięku (który sam robiłem) się nie obeszło - bez zabawy gałkami na pewno by to tak nie brzmiało, no ale to ZOOM
Podkład zrobiony przez mojego znajomego muzyka parę lat temu dla jakiejś jego uczennicy.
https://www.youtube.com/watch?v=heDrQlEt4gQ
Klip nagrywany GH2 z naleśnikiem w 15 minut tuż przed wyjściem na wigilijną kolację, a po powrocie zmontowany w jakieś 20 min
Ciekawostką jest nagrywanie wokalu - jako mikrofon studyjny posłużył... ZOOM H2 Samo nagranie zrobiliśmy w mojej niewielkiej kanciapie, bez pochłaniaczy dźwięku dokładnie tak jak na poniższym filmie (to było nagrywane przy okazji innego kawałka - córka chciała na szybko coś dynamicznego nagrać)
https://www.youtube.com/watch?v=dDyUv-rHTyo
Oczywiście bez masteringu dźwięku (który sam robiłem) się nie obeszło - bez zabawy gałkami na pewno by to tak nie brzmiało, no ale to ZOOM
Podkład zrobiony przez mojego znajomego muzyka parę lat temu dla jakiejś jego uczennicy.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
Na pierwszym Karolina wydaje się trochę smutna/nieobecna/zmęczona? No ale rozumiem, że przed wyjściem mogła być myślami gdzie indziej (chociaż jak mówią, obraz powinien bronić się sam)
Na drugim widać zdecydowanie więcej zaangażowania
Na drugim widać zdecydowanie więcej zaangażowania
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Takie tam nagranie :)
@mav, kolęda też do wesołych raczej nie należy
Faktycznie było trochę zamieszania przed nagraniem i prawdę mówiąc mieliśmy to jeszcze raz kręcić, ale w końcu zostało tak jak jest
Faktycznie było trochę zamieszania przed nagraniem i prawdę mówiąc mieliśmy to jeszcze raz kręcić, ale w końcu zostało tak jak jest
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
No to wrzucam najnowszy wynalazek
Oczywiście audio z ZOOM H2 wideo GH2, a komentował i ...bronił się będę później
https://www.youtube.com/watch?v=dmE3R0BKs1w
Oczywiście audio z ZOOM H2 wideo GH2, a komentował i ...bronił się będę później
https://www.youtube.com/watch?v=dmE3R0BKs1w
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
Vocal i vocalistka na 5+
Ale obgrałbym to węższym szkłem - bo teraz nie ma klimatu. Więcej zbliżeń, mniej szaroburego nibyzimowego tła.
No i w montażu podkolorować i podbajerować - bo to ma być teledysk, a wyszedł dokument
Ale obgrałbym to węższym szkłem - bo teraz nie ma klimatu. Więcej zbliżeń, mniej szaroburego nibyzimowego tła.
No i w montażu podkolorować i podbajerować - bo to ma być teledysk, a wyszedł dokument
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Takie tam nagranie :)
Zdolną masz córkę. brawo!
Obrazek trochę kuleje, przydałoby się trochę więcej film looku.
Obrazek trochę kuleje, przydałoby się trochę więcej film looku.
Takie tam nagranie :)
quadro pisze:Źródło posta Vocal i vocalistka na 5+
luke pisze:Źródło posta Zdolną masz córkę. brawo!
Dzięki
quadro pisze:Źródło posta obgrałbym to węższym szkłem - bo teraz nie ma klimatu
Zgadza się. Nawet chciałem dać szary filtr, żeby otworzyć szerzej oczko dla rozmycia, a tu zonk... mój regulowany szarak zaniemógł
quadro pisze:Źródło posta Więcej zbliżeń, mniej szaroburego nibyzimowego tła.
Chciałem trochę urozmaicić plany i pokazać tą całą grupę dzieciaków, bo byli podjarani tym, że będą w klipe natomiast co do tła zimowego - pora roku szału nie robi, a nie było za bardzo sensownego miejsca gdzie by za dużo gapiów i przechodniów nie było.
quadro pisze:Źródło posta No i w montażu podkolorować i podbajerować
Uwierz względem oryginału i tak się sporo zmieniło. Może niezbyt krzykliwie, ale z drugiej strony to jeszcze dzieciaki i nie chcę przeginać co by gwiazdorstwo do głowy nie strzeliło W każdym razie zgadzam się z wszelkimi uwagami i może następny klip troszkę przebajeruję chociaż jeden z wcześniejszych (nagrywanych w wakacje) bardziej podkolorowałem (jest na profilu yt Karoliny, tytuł: "Spotkanie z aniołem").
luke pisze:Źródło posta Obrazek trochę kuleje, przydałoby się trochę więcej film looku.
W zasadzie wszystko co napisałem wyżej można by tu odpisać
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
SylwekK pisze:Źródło posta quadro pisze:
Źródło posta Więcej zbliżeń, mniej szaroburego nibyzimowego tła.
Chciałem trochę urozmaicić plany i pokazać tą całą grupę dzieciaków, bo byli podjarani tym, że będą w klipe natomiast co do tła zimowego - pora roku szału nie robi, a nie było za bardzo sensownego miejsca gdzie by za dużo gapiów i przechodniów nie było.
Właśnie dlatego, ze aura jaka jest każdy widzi - tu warto byłoby ją ukryć. Gdyby to była ładna śnieżna zima, to by wyglądało fajnie!
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Takie tam nagranie :)
Sylwek - polecam Ci tuturiale Toma Antosa - łatwo znajdziesz na YT. Prosto pokazane jak uzyskać w tego typu produkcjach bardziej filmowy look.
A ze swojej strony mam prośbę: opisz proszę swój workflow z dźwiękiem - super Ci to wychodzi.
A ze swojej strony mam prośbę: opisz proszę swój workflow z dźwiękiem - super Ci to wychodzi.
Ostatnio zmieniony 17.02.2017, 19:09 przez luke, łącznie zmieniany 1 raz.
Takie tam nagranie :)
SylwekK pisze:Źródło posta i i może następny klip troszkę przebajeruję
raczej zrób to delikatnie i z rozsądkiem, żeby nie wyszedł taki pasztet jak w najnowszym serialowym hicie TVN-u "Belle Epoque"
gdzie kolorysta w wielu momentach przegina pałę do tego stopnia że aż nieprzyjemnie się na to patrzy
przekolorowanie to obecnie istna zmora wielu współczesnych produkcji, szczególnie z niższej półki
---
a z kolei realizacji dźwięku koledzy od tego filmu powinni uczyć się od Ciebie, bo to co tam usłyszałem jest tak tragiczne
że nie byłem w stanie zrozumieć wielu kwestii np. co mówi komisarz
Takie tam nagranie :)
Co do głosu - zobacz może czy są jacyś nauczyciele śpiewu w okolicy? Córka ma potencjał zdaje się, śpiewa czysto, ale słysze w głosie jakąś taką drażniącą manierę.
Poza tym reszta jak koledzy - za dużo brudnej zimy i niewidowiskowe okolice (oprócz może tej ostatniej). Oprócz tego albo jakieś przepalenia albo coś. Co do samej piosenki czy scenariusza na teledysk to mi się nie podobają ale to już kwestia gustu, nie?
Podoba mi się to, że coś robicie razem, to chyba dobry sposób na integrację z młodszym pokoleniem
Poza tym reszta jak koledzy - za dużo brudnej zimy i niewidowiskowe okolice (oprócz może tej ostatniej). Oprócz tego albo jakieś przepalenia albo coś. Co do samej piosenki czy scenariusza na teledysk to mi się nie podobają ale to już kwestia gustu, nie?
Podoba mi się to, że coś robicie razem, to chyba dobry sposób na integrację z młodszym pokoleniem
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
(c) jakaś grupa z facebooka
Takie tam nagranie :)
luke pisze:Źródło posta Widzę Sylwek, że jednak pilnie strzeżesz tajników obróbki dźwięku
przecież kilka postów wcześniej masz wszystko pokazane i opisane 'od kuchni'
Takie tam nagranie :)
Cierpliwości panowie z tym moim odpisywaniem, bo jak wielokrotnie powtarzam czas u mnie kuleje i nigdy zdążyć nie może kiedy jest mi potrzebny
Bardzo ciekawy materiał. Za czasów Adobe Premiere 6.5 (tylko jeszcze po starych numerkach do edycji SD) miałem wtyczkę do regulacji krzywych każdego kanału z osobna RGB i wtedy naprawdę można było cuda zrobić z kolorem. Przy YUV jak mam w Ediusie już tak łatwo się nie zrobi pewnych rzeczy. Nie przyszło mi do głowy żeby pokombinować z cieniami/środkiem/jasnościami i teraz sobie tu pogrzebie troszkę Aha, nie mam wtyczek przy edku, bo przyjąłem zasadę aby nic nie dogrywać i w sumie mam zarąbiście stabilny program, który praktycznie nigdy mi się nie wiesza, a po głębszym zajrzeniu do jego palet okazuje się, że naprawdę nic mi więcej nie potrzeba do szczęścia
Nie no, spokojnie chodziło mi tylko, że będzie bardziej widoczna edycja, bo w skrajności też nie lubię wpadać
Niedawno zaczęła chodzić do świetnego nauczyciela i jak tylko czas jej pozwoli to wszystko się dotrze.
W pełni się zgadzam. Na swoją obronę powiem tylko, że ciężko być wszystkim naraz czyli kompozytorem, aranżerem, wykonawcą, scenografem, reżyserem, "kręciołem", montażystą i ...elektronikiem-programistą , yyy... czy coś opuściłem? Pewne rzeczy (nawet te oczywiste) zaczyna się dostrzegać po fakcie często jak już nie można tego łatwo poprawić, albo po prostu sytuacja do tego zmusza (ograniczony czas, gapie, pogoda, itd...) W każdym razie uwierzcie, że Wasze krytyczne uwagi są dla mnie naprawdę bardzo cenne, bo staram się uczyć na błędach i nie powielać ich w nieskończoność
Nie, nie. Nie chodzi o to, że nie chcę tylko dopiero dorwałem kompa stacjonarnego, bo o ile posty łatwo się czyta w komórce przy śniadaniu to przy napisaniu tego co już tu napisałem miałbym palce w bandażach...
Cieszy mnie bardzo, że przynajmniej dźwięk jakoś ogarnąłem i to doceniacie, chociaż jeszcze bym tu trochę poprawił... w sumie poprawiać można w nieskończoność, a i tak ciągle coś będzie na rzeczy
Dżwięk - temat rzeka i chyba nawet szersza niż wideo... Sporo tutoriali można teraz znaleźć w sieci chociaż ja w większości uczyłem się sam kombinując różne opcje czasem wręcz niezgodne z logiką gdyby ktoś z boku na to spojrzał , ale dało mi to obraz i pole do działania...
Nie będę ukrywał, że podstawą jest jakiś słuch muzyczny i monitorki studyjne (ja mam Alesis M1 Active Mk2 - stosunkowe tanie, ale całkiem fajnie brzmią), w których się troszkę (duuużo troszkę) osłuchało różnej muzyki, aby można było na tej podstawie zrobić swój w miarę dobrze brzmiący mix, który jednocześnie po wrzuceniu na większość sprzętu audio nie pokaże dudniącego basu czy wiadra piasku w wysokich tonach.
Następna sprawa to klimat muzyki i dopasowanie wokalu. Jeśli to coś delikatnego (jak kolęda) to wokal powinien być łagodny z niezbyt spłaszczoną dynamiką i można nawet nieco niskich tonów dodać aby go ocieplić. Dla muzyki POP, a ten klip ostatni właśnie miał to trochę przypominać, to już nie ma co żałować kompresora i napompować do granic gdzie nie będzie jeszcze przesadnej pompki (chociaż sporo kawałków tak teraz się tworzy co mi się osobiście strasznie nie podoba, albo po prostu... nie mój gatunek widocznie), ale będzie już dawało czadu jak na bloku reklamowym w polsacie
Warto tu wspomnieć o pewnym błędzie technicznym i myleniu pojęć jaki często słyszę od weselnych "muzykufff", z którymi zresztą nie ma co dyskutować na ten temat. Otóż taki napompowany kompresorem kawałek to NIE JEST kawałek z dużą dynamiką, a wprost przeciwnie - dynamika jest płaska jak deska(!). On TYLKO jest głośny. Natomiast o szerokiej dynamice możemy mówić kiedy słuchamy dobrze zrealizowanego, np. koncertu orkiestry symfonicznej gdzie co ma być cicho jest cicho a co ma pier... przepraszam być głośno to jest głośno.
W przypadku wokalu (również przy lektoracie) moimi podstawowymi narzędziami w (gołym bez dodatkowych wtyczek) programie Adobe Audition jest:
- nagranie dźwięku na niezbyt wysokim poziomie, ale nie może być też na równi z szumami - po prostu mniejsze prawdopodobieństwo późniejszego przesterowania jakimś filtrem.
- jakiś korektorek (zależnie od humoru), którym właściwie obcinam dolne pasmo od 100-200Hz w dół,
- filtr Dynamic Procesor, którym często wstępnie ustalam poziom dźwięku podbijając to co jeszcze ma być słyszalne do wyższych poziomów,
- i podstawowy potężny filtr, który właściwie robi całą robotę brzmieniową - korektor pasmowy. Nie będę owijał, że każdy sobie z nim poradzi, bo sam zanim się do niego przekonałem minęły godziny ćwiczeń. Czasem jedno ruszenie gałki tworzy zupełną kaszanę, a innym razem nagle staje się jasność i czeka na gratulacje W każdym razie jest to narzędzie bez którego sensowna obróbka wokalu jak dla mnie jest obecnie niemożliwa.
Gotowy mix na koniec poddawany jest jeszcze procesowi tzw. HardLimiting (tu też trzeba uważać na pompkę i zadawać parametry z umiarem) co ostatecznie podbija kawałek do końcowej głośności nie przekraczając zadanego progu i nadając mu ostateczną formę. Nie umiejętne stosowanie... też popsuje nawet najlepiej zmiksowaną muzykę. Zwykłego filtra normalizacji nie stosuję, bo on tylko podnosi głośność do najwyższego możliwego poziomu bez obróbki limitera, ale oczywiście czasem i on może wystarczyć.
Co do szczegółów działania filtrów to wszystko jest w internetach i tam szukać instrukcji obsługi
Uff... aż mie palce od pisania spuchły, ale myślę, że może komuś się ta szczątkowa wiedza przyda
Dodano po 24 minutach 59 sekundach:
Zapomniałem się odnieść do tego dość istotnego fragmentu, a chciałem o tym dwa słowa
TAK, jest dokładnie jak piszesz - integracja to świetne słowo. Dzięki, powiedzmy, wspólnym zainteresowaniom audio-wideo (córka też jakieś filmy kręci i sama montuje) mam z nią póki co naprawdę świetny kontakt(!), a jak wiadomo nastolatkowy wiek dzieci jest zazwyczaj trudny dla rodzica Poza tym cieszy mnie, że coś próbuje sama robić, a w takim wypadku nie mógłbym jej odmówić pomocy w branży, którą sam się zajmuje. Przy okazji więzy ze swoimi przyjaciółmi też umacnia, którzy zamiast włóczyć się bez celu... włóczą się po pizzeriach w jakimś celu i też jest to dla nich dobra zabawa.
luke pisze:Źródło posta polecam Ci tuturiale Toma Antosa
Bardzo ciekawy materiał. Za czasów Adobe Premiere 6.5 (tylko jeszcze po starych numerkach do edycji SD) miałem wtyczkę do regulacji krzywych każdego kanału z osobna RGB i wtedy naprawdę można było cuda zrobić z kolorem. Przy YUV jak mam w Ediusie już tak łatwo się nie zrobi pewnych rzeczy. Nie przyszło mi do głowy żeby pokombinować z cieniami/środkiem/jasnościami i teraz sobie tu pogrzebie troszkę Aha, nie mam wtyczek przy edku, bo przyjąłem zasadę aby nic nie dogrywać i w sumie mam zarąbiście stabilny program, który praktycznie nigdy mi się nie wiesza, a po głębszym zajrzeniu do jego palet okazuje się, że naprawdę nic mi więcej nie potrzeba do szczęścia
alias pisze:Źródło posta SylwekK pisze:
Źródło posta i i może następny klip troszkę przebajeruję
raczej zrób to delikatnie i z rozsądkiem, żeby nie wyszedł taki pasztet jak w najnowszym serialowym hicie TVN-u "Belle Epoque"
Nie no, spokojnie chodziło mi tylko, że będzie bardziej widoczna edycja, bo w skrajności też nie lubię wpadać
Stefan pisze:Źródło posta Co do głosu - zobacz może czy są jacyś nauczyciele śpiewu w okolicy? Córka ma potencjał zdaje się, śpiewa czysto, ale słysze w głosie jakąś taką drażniącą manierę.
Niedawno zaczęła chodzić do świetnego nauczyciela i jak tylko czas jej pozwoli to wszystko się dotrze.
Stefan pisze:Źródło posta Poza tym reszta jak koledzy - za dużo brudnej zimy i niewidowiskowe okolice (oprócz może tej ostatniej). Oprócz tego albo jakieś przepalenia albo coś. Co do samej piosenki czy scenariusza na teledysk to mi się nie podobają ale to już kwestia gustu, nie?
W pełni się zgadzam. Na swoją obronę powiem tylko, że ciężko być wszystkim naraz czyli kompozytorem, aranżerem, wykonawcą, scenografem, reżyserem, "kręciołem", montażystą i ...elektronikiem-programistą , yyy... czy coś opuściłem? Pewne rzeczy (nawet te oczywiste) zaczyna się dostrzegać po fakcie często jak już nie można tego łatwo poprawić, albo po prostu sytuacja do tego zmusza (ograniczony czas, gapie, pogoda, itd...) W każdym razie uwierzcie, że Wasze krytyczne uwagi są dla mnie naprawdę bardzo cenne, bo staram się uczyć na błędach i nie powielać ich w nieskończoność
luke pisze:Źródło posta Widzę Sylwek, że jednak pilnie strzeżesz tajników obróbki dźwięku
Nie, nie. Nie chodzi o to, że nie chcę tylko dopiero dorwałem kompa stacjonarnego, bo o ile posty łatwo się czyta w komórce przy śniadaniu to przy napisaniu tego co już tu napisałem miałbym palce w bandażach...
Cieszy mnie bardzo, że przynajmniej dźwięk jakoś ogarnąłem i to doceniacie, chociaż jeszcze bym tu trochę poprawił... w sumie poprawiać można w nieskończoność, a i tak ciągle coś będzie na rzeczy
Dżwięk - temat rzeka i chyba nawet szersza niż wideo... Sporo tutoriali można teraz znaleźć w sieci chociaż ja w większości uczyłem się sam kombinując różne opcje czasem wręcz niezgodne z logiką gdyby ktoś z boku na to spojrzał , ale dało mi to obraz i pole do działania...
Nie będę ukrywał, że podstawą jest jakiś słuch muzyczny i monitorki studyjne (ja mam Alesis M1 Active Mk2 - stosunkowe tanie, ale całkiem fajnie brzmią), w których się troszkę (duuużo troszkę) osłuchało różnej muzyki, aby można było na tej podstawie zrobić swój w miarę dobrze brzmiący mix, który jednocześnie po wrzuceniu na większość sprzętu audio nie pokaże dudniącego basu czy wiadra piasku w wysokich tonach.
Następna sprawa to klimat muzyki i dopasowanie wokalu. Jeśli to coś delikatnego (jak kolęda) to wokal powinien być łagodny z niezbyt spłaszczoną dynamiką i można nawet nieco niskich tonów dodać aby go ocieplić. Dla muzyki POP, a ten klip ostatni właśnie miał to trochę przypominać, to już nie ma co żałować kompresora i napompować do granic gdzie nie będzie jeszcze przesadnej pompki (chociaż sporo kawałków tak teraz się tworzy co mi się osobiście strasznie nie podoba, albo po prostu... nie mój gatunek widocznie), ale będzie już dawało czadu jak na bloku reklamowym w polsacie
Warto tu wspomnieć o pewnym błędzie technicznym i myleniu pojęć jaki często słyszę od weselnych "muzykufff", z którymi zresztą nie ma co dyskutować na ten temat. Otóż taki napompowany kompresorem kawałek to NIE JEST kawałek z dużą dynamiką, a wprost przeciwnie - dynamika jest płaska jak deska(!). On TYLKO jest głośny. Natomiast o szerokiej dynamice możemy mówić kiedy słuchamy dobrze zrealizowanego, np. koncertu orkiestry symfonicznej gdzie co ma być cicho jest cicho a co ma pier... przepraszam być głośno to jest głośno.
W przypadku wokalu (również przy lektoracie) moimi podstawowymi narzędziami w (gołym bez dodatkowych wtyczek) programie Adobe Audition jest:
- nagranie dźwięku na niezbyt wysokim poziomie, ale nie może być też na równi z szumami - po prostu mniejsze prawdopodobieństwo późniejszego przesterowania jakimś filtrem.
- jakiś korektorek (zależnie od humoru), którym właściwie obcinam dolne pasmo od 100-200Hz w dół,
- filtr Dynamic Procesor, którym często wstępnie ustalam poziom dźwięku podbijając to co jeszcze ma być słyszalne do wyższych poziomów,
- i podstawowy potężny filtr, który właściwie robi całą robotę brzmieniową - korektor pasmowy. Nie będę owijał, że każdy sobie z nim poradzi, bo sam zanim się do niego przekonałem minęły godziny ćwiczeń. Czasem jedno ruszenie gałki tworzy zupełną kaszanę, a innym razem nagle staje się jasność i czeka na gratulacje W każdym razie jest to narzędzie bez którego sensowna obróbka wokalu jak dla mnie jest obecnie niemożliwa.
Gotowy mix na koniec poddawany jest jeszcze procesowi tzw. HardLimiting (tu też trzeba uważać na pompkę i zadawać parametry z umiarem) co ostatecznie podbija kawałek do końcowej głośności nie przekraczając zadanego progu i nadając mu ostateczną formę. Nie umiejętne stosowanie... też popsuje nawet najlepiej zmiksowaną muzykę. Zwykłego filtra normalizacji nie stosuję, bo on tylko podnosi głośność do najwyższego możliwego poziomu bez obróbki limitera, ale oczywiście czasem i on może wystarczyć.
Co do szczegółów działania filtrów to wszystko jest w internetach i tam szukać instrukcji obsługi
Uff... aż mie palce od pisania spuchły, ale myślę, że może komuś się ta szczątkowa wiedza przyda
Dodano po 24 minutach 59 sekundach:
Stefan pisze:Źródło posta Podoba mi się to, że coś robicie razem, to chyba dobry sposób na integrację z młodszym pokoleniem
Zapomniałem się odnieść do tego dość istotnego fragmentu, a chciałem o tym dwa słowa
TAK, jest dokładnie jak piszesz - integracja to świetne słowo. Dzięki, powiedzmy, wspólnym zainteresowaniom audio-wideo (córka też jakieś filmy kręci i sama montuje) mam z nią póki co naprawdę świetny kontakt(!), a jak wiadomo nastolatkowy wiek dzieci jest zazwyczaj trudny dla rodzica Poza tym cieszy mnie, że coś próbuje sama robić, a w takim wypadku nie mógłbym jej odmówić pomocy w branży, którą sam się zajmuje. Przy okazji więzy ze swoimi przyjaciółmi też umacnia, którzy zamiast włóczyć się bez celu... włóczą się po pizzeriach w jakimś celu i też jest to dla nich dobra zabawa.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
Dzięki Sylwek!
Co prawda obróbka dźwięku nadal jest dla mnie czarną magią, ale doceniam dobrą wolę.
Co prawda obróbka dźwięku nadal jest dla mnie czarną magią, ale doceniam dobrą wolę.
Takie tam nagranie :)
Skoro wnętrza są przeciętne a widoki na zewnątrz też nieszczególne, może zaszalejcie i zróbcie jakiś studyjny teledysk z tańcami itp?
A ja się międzyczasie patrzę łakomie na swój nowy statyw do tła (3x3m) a samo tło powinno przyjechać za parę dni
A ja się międzyczasie patrzę łakomie na swój nowy statyw do tła (3x3m) a samo tło powinno przyjechać za parę dni
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
(c) jakaś grupa z facebooka
Takie tam nagranie :)
@Stefan, był taki pomysł, ale się grupa taneczna rozjechała na ferie. Nawet o greenscrenie myślałem, bo mam taki kilka metrów. W końcu stwierdziliśmy z Karolą, że może następnym razem
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Takie tam nagranie :)
Klasyka...
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
Nagraliśmy w ostatni weekend takie coś W sumie zajęło nam wszystko (audio + wideo z montażem) może jakąś godzinę. Córka w siódmym niebie, bo uwielbia mikrofon i kamerę, a ja w sumie też w dobrym humorze skoro dzieci szczęśliwe
https://www.youtube.com/watch?v=CfAYianecH4
Jak wam się te kolorki widzą?
(Pomysł na klip nie mój od razu mówię - ja tylko realizacje zrobiłem...)
https://www.youtube.com/watch?v=CfAYianecH4
Jak wam się te kolorki widzą?
(Pomysł na klip nie mój od razu mówię - ja tylko realizacje zrobiłem...)
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
SylwekK pisze:Źródło posta Nagraliśmy w ostatni weekend takie coś W sumie zajęło nam wszystko (audio + wideo z montażem) może jakąś godzinę. Córka w siódmym niebie, bo uwielbia mikrofon i kamerę, a ja w sumie też w dobrym humorze skoro dzieci szczęśliwe
https://www.youtube.com/watch?v=CfAYianecH4
Jak wam się te kolorki widzą?
(Pomysł na klip nie mój od razu mówię - ja tylko realizacje zrobiłem...)
Zjechałbym trochę kontrastem, no i po co ten glow...
Takie tam nagranie :)
kms pisze:Źródło posta Zjechałbym trochę kontrastem, no i po co ten glow...
Hmmm, dyplomatycznie odpowiem... to wiedzą tylko nastolatki i ich rodzice
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
Hmmm, dyplomatycznie odpowiem... to wiedzą tylko nastolatki i ich rodzice
O ile dobrze rozumiem, to w Davinci jest "wygładzanie" twarzy, które sprawdzi się o wiele lepiej niż glow.
Jak nie o to chodzi, to nie czytajcie tego
Takie tam nagranie :)
kurcze wszystko ok, ale ten blur, glow.. no ja tego nie czuję. Dźwięk i głosik petarda
"Ojciec Zdzicha"
Takie tam nagranie :)
@M4jster, dobrze kombinujesz tylko to dopiero pierwsza (w sumie ważniejsza) część powodu Drugi trochę prozaiczny, ale akurat dobrze się wpasował... Kawałek dość leciwy (1983 rok) i taki lekki glow miał mu nadać troszkę starszego klimatu. W ogóle ten glow to był robiony ręcznie, bo nie używam ŻADNYCH dodatkowych pluginów do Edka, więc i Davinci też nie posiadam i posiadał nie będę
Efekt uzyskałem z tego co mam czyli dwie warstwy obrazu z czego górna (o ile pamiętam, bo sprawdzałem, na której będzie lepiej i nie pamiętam na której zostało) ma nałożony lekki filtr rozmycia i połączona jest overlayem z dolną ścieżką. Na obu zostawiłem te same parametry filtra krzywych.
Dodano po 10 minutach 45 sekundach:
Hehe, mnie też Nagrywaliśmy pod jedną blendą przy, której córka swoje vblogi nagrywa i tylko tam jest u nas jedyną biała ściana. Więcej światełek nie miałem Chciałem nieco odsunąć od ściany "obiekt", ale w pokoju gdzie miałem do dyspozycji nieco ponad 1,5m to trochę bezsensowne, bo sam się tam ledwo z lampą mieściłem
Efekt uzyskałem z tego co mam czyli dwie warstwy obrazu z czego górna (o ile pamiętam, bo sprawdzałem, na której będzie lepiej i nie pamiętam na której zostało) ma nałożony lekki filtr rozmycia i połączona jest overlayem z dolną ścieżką. Na obu zostawiłem te same parametry filtra krzywych.
Dodano po 10 minutach 45 sekundach:
Degenerado pisze:Źródło posta cień mi się nie podoba
Hehe, mnie też Nagrywaliśmy pod jedną blendą przy, której córka swoje vblogi nagrywa i tylko tam jest u nas jedyną biała ściana. Więcej światełek nie miałem Chciałem nieco odsunąć od ściany "obiekt", ale w pokoju gdzie miałem do dyspozycji nieco ponad 1,5m to trochę bezsensowne, bo sam się tam ledwo z lampą mieściłem
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Takie tam nagranie :)
SylwekK pisze:Źródło posta Jak wam się te kolorki widzą?
kolorki, jak kolorki - są ok, ale krzywą gamma rozładowałbym nieco ten natłok czerni w dołach aby lepiej oddać fakturę i detale tej ciemnej garderoby
no i Karolina stoi za blisko tła
Takie tam nagranie :)
No i oprócz tego co koledzy już wspomnieli - dodałbym jeszcze, że zakończenie jakoś nie dorobione. Muzycznie zwłaszcza - a wizualnie adekwatnie do muzycznego.
Co do wykonu (choć nie jest to tematem tej dysputy) - dla mnie petarda
Co do wykonu (choć nie jest to tematem tej dysputy) - dla mnie petarda
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Takie tam nagranie :)
Właśnie z zakończeniem był trochę problem, bo podkład, który sobie znalazła Karolina spośród dziesiątek innych (taki miała kaprys ) miał jeszcze jeden akord na końcu ...urwany Poświęciłem go.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Wróć do „Nasze fabuły, reklamy, reportaże, teledyski”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości