Jak zliczacie liczbę godzin poświęconych danemu projektowi?
Wiadomo, że nigdy nie siedzi się nad tematem jednym ciągiem. Pół biedy gdy to są krótkie przerwy na odpisanie na maila, ale gorzej gdy to kilkudziesięciogodzinne wielodniowe projekty.
Zapisywanie ręcznie godzin nie wchodzi raczej w grę - bo zbyt często by się o tym zapominało.
Swego czasu zakupiłem 3-miesięczny abonament na program Performeter (http://strony.performeter.pl) - to dość rozbudowane narzędzie, monitorujące całą aktywność na komputerze, przeznaczone głównie dla pracodawców do kontrolowania pracowników. Ale ten programik pokazuje na jakich stronach spędziliśmy czas, albo ile czasu łącznie w danej aktywnie aplikacji. Natomiast nie rozróżnia nazw plików, co pozwoliłoby przypisać czas danemu klientowi.
Więc jeśli macie jakieś sprawdzone sposoby na kontrolowanie czasu - to dzielcie się.
Zliczanie ilości godzin projektu
Zliczanie ilości godzin projektu
Ja problemu nie mam z tym, głównie przez to, że pracuje od 9 do 17 w korpo a nad projektami siedzę wieczorami.
Założyłem sobie na początku, że na danym projektem pracuje np o 19 do 22, nie pracuje krócej ani dłużej, siadam robię swoje i kończę.
Ilość dni x ilość rbh = ilość czasu spędzonego nad projektem
Ten system jest dobry tylko wtedy gdy jesteśmy zdyscyplinowani i nie obieramy telefonów i nie rozpraszamy się byle rzeczą + dodatkowo macie możliwość zawsze w tym samym wymiarze czasu siedzieć nad projektem
Założyłem sobie na początku, że na danym projektem pracuje np o 19 do 22, nie pracuje krócej ani dłużej, siadam robię swoje i kończę.
Ilość dni x ilość rbh = ilość czasu spędzonego nad projektem
Ten system jest dobry tylko wtedy gdy jesteśmy zdyscyplinowani i nie obieramy telefonów i nie rozpraszamy się byle rzeczą + dodatkowo macie możliwość zawsze w tym samym wymiarze czasu siedzieć nad projektem
Zliczanie ilości godzin projektu
Ja korzystałem swojego czasu z prostego https://toggl.com
"Ojciec Zdzicha"
Zliczanie ilości godzin projektu
kulfi82 pisze:Źródło posta Ja korzystałem swojego czasu z prostego https://toggl.com
Ale jak to działa - bo nie mogę ogarnąć? Trzeba ręcznie uruchamiać i nazywać co się robi?
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Zliczanie ilości godzin projektu
A w Windowsie nie da się podejrzeć np. ile czasu wideo edytor pracował? Pewnie jest jakieś narzędzie, wbudowane lub third-party, np. takie:
http://blogs.wiki-dot.net/alaudo/post/How-to-measure-the-execution-time-of-your-program-in-Windows.aspx
http://blogs.wiki-dot.net/alaudo/post/How-to-measure-the-execution-time-of-your-program-in-Windows.aspx
Zliczanie ilości godzin projektu
Tym razem to FB okazał się bardziej pomocny i dostałem sporo propozycji - aż nie spodziewałem się, że tyle tego jest.
Zresztą to Mafox najbardziej się tam udzielał - a tu chyba nie zajrzał. Ale pozwoliłem sobie poniżej go cytować
Wklejam to linki do proponowanych rozwiązań - nie zdążyłem jeszcze wszystkich przejrzeć, więc nie wskażę tego najlepszego:
1. ponoć najwięcej możliwości daje połączenie 3 programów: "połącz asana z timeneye i timerescue" -,
- https://asana.com
- http://www.timeneye.com
- http://www.rescuetime.com
2. http://www.timecamp.pl - wygląda tak samo jak używany już przeze mnie performeter - ale ponoć "Timecamp liczy nawet każde pojedyncze włączone okno"
3. https://timelyapp.com/
4. https://www.timedoctor.com/
5. http://www.manictime.com/ (strona i support po angielsku - ale program po polsku!)
6. https://toggl.com
Jak zapoznam się z tematem to dam znać, co z czym się je.
Zresztą to Mafox najbardziej się tam udzielał - a tu chyba nie zajrzał. Ale pozwoliłem sobie poniżej go cytować
Wklejam to linki do proponowanych rozwiązań - nie zdążyłem jeszcze wszystkich przejrzeć, więc nie wskażę tego najlepszego:
1. ponoć najwięcej możliwości daje połączenie 3 programów: "połącz asana z timeneye i timerescue" -,
- https://asana.com
- http://www.timeneye.com
- http://www.rescuetime.com
2. http://www.timecamp.pl - wygląda tak samo jak używany już przeze mnie performeter - ale ponoć "Timecamp liczy nawet każde pojedyncze włączone okno"
3. https://timelyapp.com/
4. https://www.timedoctor.com/
5. http://www.manictime.com/ (strona i support po angielsku - ale program po polsku!)
6. https://toggl.com
Jak zapoznam się z tematem to dam znać, co z czym się je.
Ostatnio zmieniony 22.11.2016, 09:46 przez quadro, łącznie zmieniany 1 raz.
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Zliczanie ilości godzin projektu
M4jster pisze:Źródło posta Możesz podać link do grupy?
https://www.facebook.com/groups/samopomocfilmowa/
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Zliczanie ilości godzin projektu
To jeszcze raz napiszę tutaj
Sprawdzałem dużo różnych sposobów i ostatecznie wybrałem taki:
1. Instaluje RescueTime
2. w Asana tworzę projekt w podpunktach tzn. dziele go na etapy- dokładnie taki jaki by był w wordzie czy na kartce papieru
3. W Timeneye tworzę dokładnie identyczny projekt z głównymi podpunktami i ustawiam budżetowanie (ilość dolarów za godzinę - dodatkowo szacunkowa wycena po ukończeniu projektu tworzy się automatycznie)
4. Integruje Timeneye z asana (wymagana przeglądarka Chrome i dodatek do niej - automatycznie pobierany z Timeneye)
5. Asana integruję z kalendarzem Google'a
6. Konfiguruję RescueTime i oznaczam programy,strony, kanały youtube itp jako produktywne ,mniej produktywne i rozrywkowe itp. RescueTime ma wbudowaną taką bazę,ale lepiej ustawić pod siebie bo nie o wszystkim ma pojęcie
Teraz za każdym razem jak zaczynam jakiś etap to włączam timer obok zadania i startuje zliczanie w timeneye, jak kończę zatrzymuję "stoper" i odznaczam wykonanie etapu w asana - w ten sposób mam na koniec cały dokładny raport i bardzo przejrzystą strukturę projektu ze statystykami, czasem wykonania , dodatkowo jeśli jest kilka projektów to timeneye się "uczy" i podpowiada sugestie na e-mail (to jednak raczej trzeba traktować z przymróżeniem oka) Natomiast rescutime raz w tygodniu wysyła raport co i kiedy robiłem jak byłem produktywny. To może być pomocne do oceny co mogło rozpraszać , na czym się bardziej skupić itp.
Myślałem o Trello zamiast Asana ale jednak wolę tradycyjne pisanie podpunktów zamiast kolumn (coś jak karteczki na korkowej tablicy), jednak właśnie Asana włączyła możliwość pracy na kolumnach identyczną jak w Trello , więc Asana teraz w pełni może zastąpić te dwie aplikacje.
Sprawdzałem dużo różnych sposobów i ostatecznie wybrałem taki:
1. Instaluje RescueTime
2. w Asana tworzę projekt w podpunktach tzn. dziele go na etapy- dokładnie taki jaki by był w wordzie czy na kartce papieru
3. W Timeneye tworzę dokładnie identyczny projekt z głównymi podpunktami i ustawiam budżetowanie (ilość dolarów za godzinę - dodatkowo szacunkowa wycena po ukończeniu projektu tworzy się automatycznie)
4. Integruje Timeneye z asana (wymagana przeglądarka Chrome i dodatek do niej - automatycznie pobierany z Timeneye)
5. Asana integruję z kalendarzem Google'a
6. Konfiguruję RescueTime i oznaczam programy,strony, kanały youtube itp jako produktywne ,mniej produktywne i rozrywkowe itp. RescueTime ma wbudowaną taką bazę,ale lepiej ustawić pod siebie bo nie o wszystkim ma pojęcie
Teraz za każdym razem jak zaczynam jakiś etap to włączam timer obok zadania i startuje zliczanie w timeneye, jak kończę zatrzymuję "stoper" i odznaczam wykonanie etapu w asana - w ten sposób mam na koniec cały dokładny raport i bardzo przejrzystą strukturę projektu ze statystykami, czasem wykonania , dodatkowo jeśli jest kilka projektów to timeneye się "uczy" i podpowiada sugestie na e-mail (to jednak raczej trzeba traktować z przymróżeniem oka) Natomiast rescutime raz w tygodniu wysyła raport co i kiedy robiłem jak byłem produktywny. To może być pomocne do oceny co mogło rozpraszać , na czym się bardziej skupić itp.
Myślałem o Trello zamiast Asana ale jednak wolę tradycyjne pisanie podpunktów zamiast kolumn (coś jak karteczki na korkowej tablicy), jednak właśnie Asana włączyła możliwość pracy na kolumnach identyczną jak w Trello , więc Asana teraz w pełni może zastąpić te dwie aplikacje.
Zliczanie ilości godzin projektu
quadro pisze:Źródło posta 5. http://www.manictime.com/
Kiedyś tego używałem, żeby poprawić swoją samodyscyplinę i sam program się sprawdzał bardzo.
....ale mi nie pomógł
Admin też człowiek (z kamerą:)
Zliczanie ilości godzin projektu
Admin pisze:Źródło posta ....ale mi nie pomógł
Nie można być prawdziwym artystą i być zdyscyplinowanym. To się wyklucza.
Zliczanie ilości godzin projektu
alias pisze:Źródło postaAdmin pisze:Źródło posta ....ale mi nie pomógł
Nie można być prawdziwym artystą i być zdyscyplinowanym. To się wyklucza.
A ja właśnie próbuję być i jednym i drugim
Samodyscyplina to właściwie odrębny temat - więc jeśli byliby zainteresowani, to można by założyć oddzielny wątek.
Mafox_ pisze:Źródło posta To jeszcze raz napiszę tutaj
Sprawdzałem dużo różnych sposobów i ostatecznie wybrałem taki:
1. Instaluje RescueTime
2. w Asana tworzę projekt w podpunktach tzn. dziele go na etapy- dokładnie taki jaki by był w wordzie czy na kartce papieru
3. W Timeneye tworzę dokładnie identyczny projekt z głównymi podpunktami i ustawiam budżetowanie (ilość dolarów za godzinę - dodatkowo szacunkowa wycena po ukończeniu projektu tworzy się automatycznie)
4. Integruje Timeneye z asana (wymagana przeglądarka Chrome i dodatek do niej - automatycznie pobierany z Timeneye)
5. Asana integruję z kalendarzem Google'a
6. Konfiguruję RescueTime i oznaczam programy,strony, kanały youtube itp jako produktywne ,mniej produktywne i rozrywkowe itp. RescueTime ma wbudowaną taką bazę,ale lepiej ustawić pod siebie bo nie o wszystkim ma pojęcie
Teraz za każdym razem jak zaczynam jakiś etap to włączam timer obok zadania i startuje zliczanie w timeneye, jak kończę zatrzymuję "stoper" i odznaczam wykonanie etapu w asana - w ten sposób mam na koniec cały dokładny raport i bardzo przejrzystą strukturę projektu ze statystykami, czasem wykonania , dodatkowo jeśli jest kilka projektów to timeneye się "uczy" i podpowiada sugestie na e-mail (to jednak raczej trzeba traktować z przymróżeniem oka) Natomiast rescutime raz w tygodniu wysyła raport co i kiedy robiłem jak byłem produktywny. To może być pomocne do oceny co mogło rozpraszać , na czym się bardziej skupić itp.
Myślałem o Trello zamiast Asana ale jednak wolę tradycyjne pisanie podpunktów zamiast kolumn (coś jak karteczki na korkowej tablicy), jednak właśnie Asana włączyła możliwość pracy na kolumnach identyczną jak w Trello , więc Asana teraz w pełni może zastąpić te dwie aplikacje.
To jest zapewne świetne rozwiązanie przy pracy zespołowej i/lub nad dużymi projektami.
Ja jednak jestem onemanhandem i wystarczy mi program liczący czas poświęcony danemu klientowi odliczający wszelkie inne obowiązki, przerwy i rozpraszacze.
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Zliczanie ilości godzin projektu
quadro pisze:To jest zapewne świetne rozwiązanie przy pracy zespołowej i/lub nad dużymi projektami.
Ja jednak jestem onemanhandem i wystarczy mi program liczący czas poświęcony danemu klientowi odliczający wszelkie inne obowiązki, przerwy i rozpraszacze.
I dokładnie tym jest Może tylko się wydawać inaczej bo dużo napisałem a tak naprawdę to proste i szybkie
Oczywiście, może służyć do pracy zespołowej (i przede wszystkim służy),ale ja też używam właśnie do tych celów o których napisałeś.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości