Sprzęt do filmowania
Sprzęt do filmowania
Nie znalazłem podobnego tematu, oczywiście jak tu nie pasuje to można przenieść.
Ostatnie dni przyniosły sporo nowości a tym samym wybór coraz cięższy. Obecnie katuje 6D ale pora na zmianę. Na rynku A6300, już 6500 a nawet A99 MKII do tego gh5. Filmy głównie weselne i tu pytanie na co się zdecydować?
Ostatnie dni przyniosły sporo nowości a tym samym wybór coraz cięższy. Obecnie katuje 6D ale pora na zmianę. Na rynku A6300, już 6500 a nawet A99 MKII do tego gh5. Filmy głównie weselne i tu pytanie na co się zdecydować?
Sprzęt do filmowania
Pytanie typu "co mam dalej robić w życiu?"
Na czym Ci zależy, czego szukasz, jaka matryca, stabilizacja czy nie, jakie szkła itp
Temat rzeka, zresztą sam doskonale wiesz
Jaki masz budżet?
Na czym Ci zależy, czego szukasz, jaka matryca, stabilizacja czy nie, jakie szkła itp
Temat rzeka, zresztą sam doskonale wiesz
Jaki masz budżet?
Sprzęt do filmowania
Czytał. Żeby nie było z lustrem obczajony już 4 sezon. Tylko przed zakupem zawsze głowa boli . Szkła mam pod canona ale tu nie problem. Stabilizacji do tej pory nie miałem więc to nie wymóg konieczny matryca podobnie. Puki co skłaniałbym się bardziej do sonego na wzgląd jego rozwojowości(Wysokie, iso, s-log, klatkarz, FP). Ale boje się przegrzania tym bardziej że najczęściej nagrywam w pojedynkę. Ciekawe jak pod tym względem wypadnie A6500. Odnośnie budżetu tu wiadomo jak najmniej czy tez w granicach rozsądku, ale oczywiście lepiej dopłacić 1-2 tyś niż później płakać i narzekać.
Sprzęt do filmowania
Gelo pisze:Źródło posta Ciekawe jak pod tym względem wypadnie A6500
Puki co to można sobie poczytać na zagranicznych portalach o wersjach przedprodukcyjnych a to mało wiarygodne testy.
Gelo pisze:Źródło posta ale oczywiście lepiej dopłacić 1-2 tyś niż później płakać i narzekać
Powinieneś zacząć od określenia budżetu o jakim mamy dyskutować. Jeden problem generalnie masz rozwiązany bo masz już szklarnie więc i tak czeka Cię jakiś adapter.. no chyba, że myślisz o zmianie całego systemu. Ja mając wydać 8K na A6500 poważnie bym myślał o przejściu na levl wyżej czyli A7SII.
Powiedz jeszcze jaki masz backup grając samemu, też canon czy grasz tylko 6D?
"Ojciec Zdzicha"
Sprzęt do filmowania
Nie mówię absolutnie że to jakiś wyznacznik, ale nie wolno tego co powiem też całkowicie olewać
Przeglądając czołówkę filmowców ślubnych czy u nas czy poza granicami kraju.. nie znalazłem osób pracujących na Panasonicach. Nie sprzęt robi robotę, nie on nagrywa ujęcia tylko człowiek itp itd ale chyba o czymś to też świadczy. Pewnie polecą na mnie zaraz gromy ale co tam, tylko stwierdzam fakty
Powtarzam, to nie jest jakiś wyznacznik ale na pewno sporo podpowiada..
Oczywiście zazwyczaj C100, lustra Canona i Sony A7s.
Przeglądając czołówkę filmowców ślubnych czy u nas czy poza granicami kraju.. nie znalazłem osób pracujących na Panasonicach. Nie sprzęt robi robotę, nie on nagrywa ujęcia tylko człowiek itp itd ale chyba o czymś to też świadczy. Pewnie polecą na mnie zaraz gromy ale co tam, tylko stwierdzam fakty
Powtarzam, to nie jest jakiś wyznacznik ale na pewno sporo podpowiada..
Oczywiście zazwyczaj C100, lustra Canona i Sony A7s.
Sprzęt do filmowania
Śluby to ISO i tego nie oszukasz , na sali czymś doświetlisz, a w kościele mogiła ... rewelacyjny GH4 w kościołach nie sprawdza się i to jest opinia wielu ludzi na świecie zajmujących się ślubami. Na zachodzie , gdzie duża część ceremonii organizowana jest na zewnątrz to jeszcze by uszło, ale u nas nie przejdzie. To co napisałęś powyżej i sony a6300 to teraz najchętniej brany sprzęt na tego typu eventy
Sprzęt do filmowania
Siedzę na facebookowych grupach Panasia i czasem ktoś zapoda taki film ślubny, że naprawdę jest na co popatrzeć i nic tylko bić brawa. Sam mam i lubię ten sprzęt, ale do kręcenia samych ślubów najlepiej obecnie nadaje się A7s/A7s mkII - takie moje zdanie. Choć na pewno ma swoje wady: bardzo duży rolling shutter, czy kiepskie radzenie sobie z niektórymi źródłami światła. ISO też nie jest rozwiązaniem na wszystkie problemy, trzeba zachować zdrowy rozsądek, ale rozpiętość tonalna daje radę nawet na wysokich wartościach. Mając odpowiedni budżet wybór dla mnie jest dość oczywisty.
A6300/A6500? Niby fajnie, ale już tak przekonany nie jestem. Wolałbym chyba dociągnąć na Canonie i wziąć GH5 ze SB.
A6300/A6500? Niby fajnie, ale już tak przekonany nie jestem. Wolałbym chyba dociągnąć na Canonie i wziąć GH5 ze SB.
Sprzęt do filmowania
Nie sprzęt robi robotę, nie on nagrywa ujęcia tylko człowiek itp itd ale chyba o czymś to też świadczy
Człowiek bez sprzętu też często polegnie. Moje braki wiedzy powoli uzupełniam ale 6D już się postarzał aczkolwiek tu najbardziej brakuje mi klatkarzu. Oczywiście zmiany nie potrzebuję na już, ale bliżej wiosny, aczkolwiek kto wie. Odnośnie budżetu, jak najmniej ale w granicach rozsądku tu biorę pod uwagę A7s II.
https://www.youtube.com/watch?v=bmf1vylaaZk
Sprzęt do filmowania
Dividex pisze:Źródło posta Śluby to ISO i tego nie oszukasz , na sali czymś doświetlisz, a w kościele mogiła ... rewelacyjny GH4 w kościołach nie sprawdza się i to jest opinia wielu ludzi na świecie zajmujących się ślubami.
Zupełnie się z tym nie zgdzam. Ostatnio miałem bardzo ciemny kościół, kończę składać film, w przyszłym tygodniu Ci wrzucę jak wyszło.
A tutaj masz moje ostanie ślubne realizacje na GH4 + SB:
https://youtu.be/VWakwzaL6nE
Nie wiem czemu się poprawnie nie wyświetla...
Ostatnio zmieniony 21.10.2016, 14:40 przez mikefilm, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
mikefilm pisze:Źródło posta Nie wiem czemu się poprawnie nie wyświetla...
Bo to jest do pojedynczego filmu, a nie galerii. Nie wiem, czy da się obsługiwać galerie.
Tzn na pewno się da do zdjęć
Admin też człowiek (z kamerą:)
Sprzęt do filmowania
mikefilm pisze:Źródło posta A tutaj masz moje ostanie ślubne realizacje na GH4 + SB:
No tak ale ta sala to jest mega oświetlona.. tutaj nawet na f/4.0 bym leciał..
"Ojciec Zdzicha"
Sprzęt do filmowania
kulfi82 pisze:Źródło postamikefilm pisze:Źródło posta A tutaj masz moje ostanie ślubne realizacje na GH4 + SB:
No tak ale ta sala to jest mega oświetlona.. tutaj nawet na f/4.0 bym leciał..
Zobacz drugi film do którego link jest poniżej
Admin pisze:Źródło postamikefilm pisze:Źródło posta Nie wiem czemu się poprawnie nie wyświetla...
Bo to jest do pojedynczego filmu, a nie galerii. Nie wiem, czy da się obsługiwać galerie.
Tzn na pewno się da do zdjęć
daję show url klikając prawym na film... jak inczaej mogę skopiować adres filmu z FB?
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
Mi nadal nie wyświetla... mam pustą przestrzeń, jak u reszty?
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
Mike sorry ale ja nie potrafię oglądać filmów z FB bo to tak jakbym oglądał materiał w rozdzielczości 480p.. jedna wielka plama.
"Ojciec Zdzicha"
Sprzęt do filmowania
Wrzucę wieczorem na dysk google i wstawi tu linka.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
kulfi82 pisze:Źródło posta Mike sorry ale ja nie potrafię oglądać filmów z FB bo to tak jakbym oglądał materiał w rozdzielczości 480p.. jedna wielka plama.
Wrzucam w lepszej jakości
http://drive.google.com/file/d/0BxR43HQ ... sp=sharing
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
mikefilm pisze:Źródło posta Wrzucam w lepszej jakości
Faktycznie podgląd w 360p ale spoko ściągam lokalnie i obadamy.
"Ojciec Zdzicha"
Sprzęt do filmowania
Poczekaj aż youtube obrobi
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
No teraz zdecydowanie lepiej i jak jakoś sobie GH4 poradził bo obrazek fajny, chociaż sala tutaj dość jasna i zespół widzę też odpowiednio wyposażony. Apropodefacto to co mi się nie podobało mocno (i już ci kiedyś chyba o tym pisałem) to spowolnienie materiału 25p. Nie mam pojęcia skąd ten pomysł, ok są bliskie momenty pary gdzie to nawet fajnie się komponuje ale tego efektu jest zdecydowanie za dużo. Ok slomo to slomo.. ale spowolnienie 25p do 50% to trochę dziwny manewr, zwłaszcza w ujęciach detalu i #tympodobniej
"Ojciec Zdzicha"
Sprzęt do filmowania
spowolnienie było z 60 do 25fps... obraz klatkuje bo popełniłem felerny błąd i jestem go świadom, para chciała tak zostawić i już nie zmieniałem... spowolnienie były na około 45% stąd ten efekt, którego już nigdy więcej nie popełnię
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
Tak wiem, ale pod vegasem twixtor działa dziwnie 60 fps o 50% w większości starczy, zawsze też robię trochę przbitek w 96fps`ch
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Sprzęt do filmowania
mikefilm pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta Śluby to ISO i tego nie oszukasz , na sali czymś doświetlisz, a w kościele mogiła ... rewelacyjny GH4 w kościołach nie sprawdza się i to jest opinia wielu ludzi na świecie zajmujących się ślubami.
Zupełnie się z tym nie zgdzam. Ostatnio miałem bardzo ciemny kościół, kończę składać film, w przyszłym tygodniu Ci wrzucę jak wyszło.
A tutaj masz moje ostanie ślubne realizacje na GH4 + SB:
https://youtu.be/VWakwzaL6nE
Nie wiem czemu się poprawnie nie wyświetla...
Mike, ja nie twierdzę, że GH4 nie można robić wesel, tylko że to strasznie upierdliwe z uwagi na szumy przy wyższym iso Te przykłady które podałeś to fajny przykład, że można filmować śluby Panasem, tylko że tam nie ma trudnych warunków oświetleniowych, większość materiału to plener, jasny kościół z oświetleniem naturalnym i sala doświetlona też w miarę. To tak z grubsza uogólniając. Ja z kolei nie zgadzam się z tymi, którzy twierdzą, że na sali musi być ciemno i taki materiał trzeba oddać klientowi. Po to inwestujemy w sprzęt z nowymi technologiami, żeby nie oddawać filmu rodem z lat 70 gdzie noc to była czarna plama w tv i tylko w kinie można było co nieco dostrzec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości